Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klioa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 December 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

så den her apollo rykker denon dcd-1500ae rundt i managen selvom man bruger en denon forstærker?

hilsen en der ikke har forstand på noget overhovedet...
Til top Vis klioa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klioa

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 December 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja det vil jeg vove at påstå. Det er faktisk en rigtig rigtig god afspiller som spiller meget naturligt. 

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Heisan i lydsuppen!

Jeg er en glad Apollo ejer som egentlig ikke har HØRT nogen grund det seneste halve år til at ændre den status..Men idag kom der en svensk kæmpe forbi - ubs og bobs - ja den var både bedre (en del) og DYR. Det er en godt moddet Bladelius Advantage S1, med egen pre amp. Tidligere har jeg hørt en ældre generation af Advantage dac´en op imod Apollo, og her var Apollo stadig bedre på på en helt del parametre, og da ikke mindst på timing og spilleglæde. MEN bassen er altså klart den lille Rega rakets største svaghed. Egentlig tror jeg de fleste kan leve fint med den i et mere middelt set-up. Men på State of the art anlæg, ja der falder Apolloen igennem over for den 8 gange så dyre Advantage - vel og mærke modet, så den ligger meget tæt op ad Gondulen (Michael Bladelius topmodel til 130.000 bobs!)

Apollo er nu "kun" næstbedst

For den er stadig bedre end ALT fjernøsteligt jeg har lagt ører til. Bevares en Accuphase til + 50.000, er da også god og har en del mere hul igennem end Apollo. Men i det lange løb vinder Apollo på spilleglæde og engagement. Som sagt, så er det kun bassen der er lidt for udefineret og svampet til at kunne kaldes High end...Resten ER state of the art, især hvis dit anlæg ikke er alt for - læs: totalt - afslørende!

Min påstand er at Apollo ER det bedste valg rundt om månen i alt andet end deciderede high end sammenhænge, hvor INTET er sparet.

PS: lever nu fint videre med Apollo i mit ellers ganske kompetente set-up. Men, må idag erkende at Apollo, hvor glad jeg end er for den, er blevet det svageste led. Men pyt...med den charme, så lægger han let og legende enhver af de helt dyre damer ned For Rega Apollo er nemlig en HAN, kald ham bare ApolloN 

Glædelig julemusik

klioa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 December 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

nogen der ved om man bare kan gå ned i butikken og få lov til at låne en apollo til sit setup??
Til top Vis klioa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klioa

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 December 2006 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

klioa skrev:
nogen der ved om man bare kan gå ned i butikken og få lov til at låne en apollo til sit setup??

Du har vel 8-14 dages fuld returret, s du skal nok køre Dankortet igennem.

Tror ikke du vil blive skuffet - til prisen er den et hit

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 December 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

dane skrev:
[QUOTE=Medlyd]

Hej Dane

Jeg er sådan set ikke uenig i at der kan hives ganske meget god musik ud af en GOD pladespiller, men diskussionen bliver vel lidt absurd, når man sammenligner 2 vidt forskellige medier. Det hjælper jo ikke alverden, at en pladespiller lyder bedre end en CD, hvis køberen har 500 cd`er og 0 LP plader og slet ikke er interesseret i, at købe en pladespiller. Rega Apollo er en CD og angiveligt ikke uden en vis kvalitet, så det ville derfor være relevant, for en eventuel køber, at få opremset eventuelle alternativer indenfor det samme medie. Tråden her drejer sig jo ikke om, hvilket medie der er bedst, CD eller pladespiller, men om, hvorvidt Apollo er en god CD.

Vi er beærede over, at Rega Apollo sammenlignes med mange gange dyrere digitalt grej og decideret forbløffet over, at man nu (i mangel af bedre ?) begynder at sammenligne det med dyrt analog grej, men sammenligningerne er uden praktisk betydning. En person der har sat sig for at købe en pladespiller ville næppe stille den op imod en CD og vice versa. Der er afgrundsdyb forskel på de 2 mediers virkemåde og lydgengivelse. Jeg har intet problem med at købe en CD maskine, selvom jeg foretrækker analoglyd, da det, for mig, er musikken der er den vigtige i overvejelserne omkring indkøb af en afspiller. Det jeg er interesseret i er så at få den, til min pengepung, bedst spillende CD. Man skal nok også vare sig for at tro, at en pladespiller automatisk gengiver bedre, uanset mærke, stand og opsætning. 

Angående løbeværk, så er der en tendens til at tro, at tyngde og stort forbrug af "tungmetaller" giver bedre lyd. Jeg tror, at det i bedste fald giver større driftssikkerhed og ved at det giver en højere pris. Hvad der har større betydning for lyden er den software der skal levere data fra værk til konverterne og resten af elektronikken og lige præcis der er Apollo`en altså noget længere fremme i skoene end nogen anden CD på markedet (Saturn undtaget naturligvis) Man kan  i grove træk sige at, hvor andre CD`er levere ca. 70% af den information der er på pladerne, ja så levere Apollo/Saturn ca. 95% af de informationer der er på pladerne.

Om ovenstående så gør gengivelsen fra de 2 Rega CD`er bedre end noget andet, må man jo selv finde ud af, men har man et velspillende anlæg der ikke "filtrerer" så er man ihvertfald sikker på at få informationer man ganske simpelt ikke får fra andre CD maskiner.

I denne og andre tråde er beskrivelserne af Apollo`ens lyd vidt forskellige. Der er nogenlunde konsensus omkring dens "value for money" men den lyder både tynd og tyk, lys og mørk, buldrende og stram, neutral og totalt uneutral, dynamisk og udynamisk, detaljeret og udetaljeret osv. osv. Ovenstående er vel temmeligt umuligt at praktisere, selv for en Apollo, så der er vel enten tale om, at man hører sit anlæg eller rum eller sine plader, der så hos forskellige mennesker fremviser ovenstående lydkarakteristika og det er vel det man ønsker sig en afspiller skal kunne afsløre.

venligst

Bent 

hej bent med lyd

kort fortalt lyder apolloen lidt skarp i toppen,lidt tynd i mellemtonen og det generelle lydbillede,formentlig på grund af fraværet af nederste oktav. dette er mit indtryk på mit anlæg som har været spændt efter mere end 20 forskellige cdmaskiner!

value for money? næh imho burde man efterhånden kunne erhverve den sound for under 2000kr.

apolloen kom på intet tidspunkt positivt i nærheden af min analogkombo - en skæbne den deler med alle de øvrige cdafspiller/konvertere jeg har haft på besøg.

at din respons på mit/mine indlæg blev til en gang salgsgas,hører vel med fra et branchemedlem?

Ja at skrive at en cd skulle komme tæt på analog lyd holder ikke.

Skal vi give cdafspiller 2 år mere så er de væk.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 December 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen

Jeg tror ikke, at mediet (Pladespiller/Compact disc) er så vigtig for den største del af befolkningen, som deres pladesamling. Jeg tror, at folk`s gemte LP`er er en stor del af grunden til pladespillerens fortsatte eksistens. Derfor tror jeg også, at compact discen vil bestå i meget mere end 2 år, ja faktisk indtil der kommer et digitalmedie med bedre lyd, hvor der samtidig er opbakning fra pladeselskaberne på softwaresiden og hvor prisen er mindre eller lig en compact disc. Indtil da må vi lytte på vores CD`er og LP`er og det er vel ikk` så ringe endda.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Morpheus
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Bruger siden: 05 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 December 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Mon ikke om få år, at det slet ikke er roterende medier "dør"?. Jeg forestiller mig små SD kort (eller noget i den retning) Som det allerede er i dag, bliver det alle bruger. CD, SACD, DVD, Blue Ray og alle de andre roterende skiver, bliver oldshool om få år!! 

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 December 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Hej, vi har lige været samlet nogle stykker her i weekenden til en demoaften. Saturn, apollo, mikado og en modificeret sony spille. Testen blev foretaget med samme setup. D.v.s der var ingen der havde deres eget kabel, strømkabel deslige med.. I starten var der stor uenighed om hvilken der var den bedste. Der var som man kunne forvente, at hver mand syntes at hans gjorde det en lille smule bedre i bund, mellem 0g diskant. Men det samlede resultat blev at Saturn vandt med en hårlængde, dernæst Apollo, Mikado og til sidst Sonyen..Vi skiltes trods alt som venner. Det er utroligt hvad god rødvin og ost kan gøre..Vi tager endnu en seance i det nye år...

hilsen Brutalis..

Måske var det setup i gjore det på ikke godtnok til at gengive den forskel der er på disse maskiner.

Cd maskiner er som alt andet, spiller godt et sted et andet sted ikke så godt.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 December 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Godt nok en lang tråd om en CD spille . Nogen nævner at en Bladelius tunet "moped" gør det bedre, - og det skal nok passe - til den pris!!. Men man kan bare tage en Thule - model stor set ligegyldig - her er der styr på de nedre regioner, og naturlig luft i mellemtone og diskant - ikke den fikserede - der findes i Apollo. Mener helt ærligt at den der Apollo er overvurderet på rigtigt mange punkter. Den er' hvad den er' til prisen - et godt køb, og så slutter festen
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 December 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Jamen-jamen, kom frisk, siger jeg bare 

Enhver Apollo ejer (og selvfølgelig helst Rega-Bent himsælf) er hermed inviteret til en sammenlignende aften hos undertegnede.

Modstanderen vil være en af markedets ca. fem bedste afspillere, så mere fair kan det vel næppe blive, eller hwa'? 

Reglerne er som følger: Der vil blive trakteret med ægte slotsaftapninger (og Arnbitter, sæ'fø'li'), og "taberen" betaler aftenens traktement ved kontant afregning, ligesom en 100 pct. umodificeret Apollo samt rede kontanter på nøgen vis eksponeres før dystens start 

Det primære musikvalg står undertegnede for, da der selvsagt bør serveres et både bredt og repræsentativt udvalg.

Se det fra den positive side: Hvor tit har du mulighed for at nedbælle det ene glas fadlagrede slotsaftapning efter det andet - og så (måske...!) helt gratis? 

Arnbitteren skal jeg nok selv erholde 

Handsken er hermed kastet til både Bent Ladossehvorlangtvinårdennegang Sejrskov og andre Apollo entusiaster.

Kom frisk! kan jeg kun sige!

På den anden side vil jeg også godt advare: Think again! 
Det kunne jo nemt vise sig, at brændværdien er lavere, end først antaget 

Med bedste hilsner
Der Zürhling

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Morpheus
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Sendt: 13 December 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hold kæft hvor er vi hifi-entusiaster sjove. Som små børn "slås" vi om retten til at kunne erklærer sig "master of the golden ear" Som unge drenge, der sammenligner tissemænd  Længden af den, er der imod som den er. God lyd kan man "slås" meget om.

Nogen kan ikke tåle at nogen er så glade for den lille Apollo. Det er nok fordi den er så billig. Havde den nu kostet 90.000,- så var snakken nok en hel anden. Hifi jantelov, kan vi kalde det

Men ok. Det kan da være meget hyggeligt al det hersens hifi-gøjl. Ja gøjl. Det er sgu hvad det er

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 13 December 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Morpheus skrev:

Nogen kan ikke tåle at nogen er så glade for den lille Apollo.

Problematikken er nok en tand mere anderledes, end det du skriver. De jubelglade ejere udnævner jo den tingest til "verdens bedste og mest analoge" cd-afspiller. Jeg kalder det "all hype". Intet andet.

Morpheus skrev:

Det er nok fordi den er så billig. Havde den nu kostet 90.000,- så var snakken nok en hel anden. Hifi jantelov, kan vi kalde det

Ordet "jantelov" bliver ofte brugt i slæng her på Hifi4all, og i de fleste henseender giver det bare absolut ingen mening.

"Hifi jantelov, kan vi kalde det "...

Jeg vil nærmere kalde det "at være realistisk".

Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

Morpheus
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Sendt: 13 December 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Morpheus skrev:

Nogen kan ikke tåle at nogen er så glade for den lille Apollo.

Problematikken er nok en tand mere anderledes, end det du skriver. De jubelglade ejere udnævner jo den tingest til "verdens bedste og mest analoge" cd-afspiller. Jeg kalder det "all hype". Intet andet.

Morpheus skrev:

Det er nok fordi den er så billig. Havde den nu kostet 90.000,- så var snakken nok en hel anden. Hifi jantelov, kan vi kalde det

Ordet "jantelov" bliver ofte brugt i slæng her på Hifi4all, og i de fleste henseender giver det bare absolut ingen mening.

"Hifi jantelov, kan vi kalde det "...

Jeg vil nærmere kalde det "at være realistisk".

Se  Der var den igen  Jeg kan godt leve med at folk ikke kan leve med Apollos kvaliteter. Verdens bedste  Aner det ikke. Men god er den. Hov, nu må jeg vel hellere sige: til prisen

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 December 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Enhver Apollo ejer (og selvfølgelig helst Rega-Bent himsælf) er hermed inviteret til en sammenlignende aften hos undertegnede.

Modstanderen vil være en af markedets ca. fem bedste afspillere, så mere fair kan det vel næppe blive, eller hwa'? 

Reglerne er som følger: Der vil blive trakteret med ægte slotsaftapninger (og Arnbitter, sæ'fø'li'), og "taberen" betaler aftenens traktement ved kontant afregning, ligesom en 100 pct. umodificeret Apollo samt rede kontanter på nøgen vis eksponeres før dystens start 

Det primære musikvalg står undertegnede for, da der selvsagt bør serveres et både bredt og repræsentativt udvalg.

Se det fra den positive side: Hvor tit har du mulighed for at nedbælle det ene glas fadlagrede slotsaftapning efter det andet - og så (måske...!) helt gratis? 

Handsken er hermed kastet til både Bent Ladossehvorlangtvinårdennegang Sejrskov og andre Apollo entusiaster.

Med bedste hilsner
Der Zürhling

Hej du den du vil spille på må for gud skyld være bedre end min gamle accu til 50000,-(selvom det intet har med pris at gøre, så kunne denne accu ikke være med overfor apolloen) ellers er det sku ikke ulejligheden vær, det skulle da lige være for slotaftapningen.

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Med bedste hilsner
Der Zürhling

*hik* hvad koster det hvis man bare kigger på ?...æh, lytter med ?  

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 December 2006 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

Med bedste hilsner
Der Zürhling

*hik* hvad koster det hvis man bare kigger på ?...æh, lytter med ?  

Æhhh... det bliver nok helt gratis, for der er ingen, der har meldt sig

Det kunne ellers have været fælt hyggeligt sådden og mødes til en uformel lytteaften. Jeg havde endda i tankerne at få fat i noget ægte stripper-tisse-sjaws, bare for Bent M's skyld, men det må han så undvære 

Brutalis47 skrev:
Hej du den du vil spille på må for gud skyld være bedre end min gamle accu til 50000,-(selvom det intet har med pris at gøre, så kunne denne accu ikke være med overfor apolloen) ellers er det sku ikke ulejligheden vær, det skulle da lige være for slotaftapningen.

Jamen, det er den da, så hvis du nu har fået en Apollo i stedet, så send en PB, så finder vi ud af noget

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

bennoman75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Sendt: 18 December 2006 kl. 05:11 | IP-adresse registreret  

Apollo VS. Saturn

Jeg var en tur forbi Hifi klubben i Århus for at bruge en halvtime på at se hvor stor forskellen er mellem en cd til 7 tkr og en til 15 tkr.

Jeg vil med det samme sige at apollo spilleren spiller langt bedere en alt andet i pris klassen til og med 15 tkr, over de 15 tkr begynder der at komme nogle ret kompetende konkurenter.

Min umiddelbare opfattelse at lyden som en apollo tilbyder er:

Detalje rigdom men lyden mangler rum, bas delen af lyd billedet virker en andelse komprimeret. Det virker lidt ligsom et barn der gerne vil vise hvad han/hun kan. men stadig en SUPER spiller til 7 tkr.

Når vi så bevæger os op i 15 tkr klassen så kommer Saturn spilleren på banen.

Jeg kan kun sige en absulut super spiller hvis man står i den lykkelige situation hvor man har pengende og ikke ved hvad man skal vælge ville jeg uden tvivel vælge Saturn spilleren.

Min umiddelbare opfattelse af lyden som Satur tilbyder er:

En endnu bedere detalje gengivelse, En SUPER fornemmelse af rum og en mere naturlig gengivelse af bas. Nu er barnet blevet voksen og kan det hele så godt at der ikke er grund til at vise at man kan nu gør man det bare. Saturn er en fantastisk spiller som jeg ikke tror der findes mange spillere der kan slå under 50 tkr klassen.

PS. jeg er startet på at spare op til en permanent tur til SATURN

Hilsen Bent 

My speakers
Til top Vis bennoman75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bennoman75

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 December 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

bennoman75 skrev:

Min umiddelbare opfattelse at lyden som en apollo tilbyder er:

Detalje rigdom men lyden mangler rum, bas delen af lyd billedet virker en andelse komprimeret. Det virker lidt ligsom et barn der gerne vil vise hvad han/hun kan. men stadig en SUPER spiller til 7 tkr.

Tak for beskrivelsen. Det var da konkret og noget som man kan forholde sig til.

bennoman75 skrev:

Jeg vil med det samme sige at apollo spilleren spiller langt bedere en alt andet i pris klassen til og med 15 tkr, over de 15 tkr begynder der at komme nogle ret kompetende konkurenter.

Det er her jeg står af. Hvorfor er der så mange der bruger udtrykket "alt andet i prisklassen"? Det er jo vanvittigt mange forskellige afspillere. Kunne du ikke i stedet skrive hvilke afspillere du havde hørt op imod Apollo'en og så ellers skrive at du i prisklassen endnu ikke havde fundet en der gjorde det bedre?

Det ville bringe nogle konkrete afspillere på banen, og sikkert også lægge op til en mere specifik diskution end blot "alt andet i prisklassen".

bennoman75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Sendt: 18 December 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Jeg har til dags dato ikke hørt nogen CD til under 14 tkr der kan følge med men til 15 tkr kan man køne en lyngdorf CD 1 den er efter min mening en maginal forbedring ifor hold til Apollo men så er man oppe i prisklassen hvor Saturn tager over, og i mine øre slår den alt til og med 50 tkr, med mindre der er tale om et af de mere sjældne mærker som fx Einstein og lignende, men så er det også rør hybrid produkter.

Hilsen Bent 

My speakers
Til top Vis bennoman75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bennoman75

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum