Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rippe DVD til det bedste format (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

@nhp12: Bruger selv Intervideo DVDCopy og det virker ganske fremragende på dvd-film uden kopispærre.

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg forstår det rigtigt, så kan man kun rippe DVD-film som ikke har kopispærring, lige hvad jeg ledte efter.  
Til top Vis nph12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nph12

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jep, helt rigtigt - kun film uden kopispærring kan rippes.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Ved du, om man kan afspille en DVD-film som er ripper med Intervideo DVDCopy i Microsoft Media Center? Peger man bare på hovedmappen eller hvad gør man?

Jeg har lige købt MCE, men kan ikke få det til at købe, før jeg har fået købt en nyt grafikkort (MCE viser ikke noget på skærmen, da grafikkort driveren ikke understøttes af MCE).

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Er igang med at teste DVD Decryptoer og DVD Shrink nu, er det nogen instillinger der kan anbefales udover dem der er kommet? Decryptor er lidt langhåret at instille, jeg er bl.a. lidt forvirret over den region man selv kan instille.....skal den blot stå på 2?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ikke fundet det program jeg vil bruge til at rippe mine DVD´er. Jeg synes, at det tager alt for lang tid at rippe DVD´erne, så jeg venter til at jeg har fundet et godt program. Hvis man ikke skal havde det i den bedste kvalitet, men noget som flyder lidt mindre, hvilket format skal man så bruge?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 04:11 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Er igang med at teste DVD Decryptoer og DVD Shrink nu, er det nogen instillinger der kan anbefales udover dem der er kommet? Decryptor er lidt langhåret at instille, jeg er bl.a. lidt forvirret over den region man selv kan instille.....skal den blot stå på 2?

Ja der er andre programmer der er bedre CloneDVD, shink, NeroRecode, DVDX er i mine oejne taet paa ubruglige, hvis man vil have hoej kvalitet, og IKKE KAN gaa paa kromprimi. Jeg bruger selv CCE!

Fordele og ulemper:
CCE har en del ulemper men det giver suverent den bedste kvalitet. Har testet det til uenedelig hed, og lavet blind test osv og for altid det samme svar, nemlig at CCE metoden giver det bedste resultat. men CCE tager super lang tid at lave en DVD med, og der er meget manuelt arbejde i det, derfor kan jeg godt forstaa mange fra vaelger det. Shrink Clone osv goer jobbet super hurtigt nemt at bruge, selv for absolut ikke it noerder, men kvaliteten er daarligere.

Hvis jeg skal anbefalde et program der er nemt at bruge skulle det vaere NeroRecode, hvis du har nero saa kan du hente det gratis paa deres hjemme side! Det goer et bedre job end Shrink og Clone, men det tager ca den dobbelte tid.

Hvis jeg skulle vaelge mellem Clone og Shrink saa ville jeg vaelge Clone paa grund af bruger venligheden, og har altid godt kunne lide clones produkter, men kvalitets messigt er det nok det samme. Hvis der er nogle forskelle vil vi nok ikke vaere i stand til at opfange dem.

laes evt mere her (tag jer ikke af diskusionen kender max IRL): LINK

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 04:19 | IP-adresse registreret  

nph12 skrev:
Jeg har heller ikke fundet det program jeg vil bruge til at rippe mine DVD´er. Jeg synes, at det tager alt for lang tid at rippe DVD´erne, så jeg venter til at jeg har fundet et godt program. Hvis man ikke skal havde det i den bedste kvalitet, men noget som flyder lidt mindre, hvilket format skal man så bruge?

Hvis du gerne vil have dine film over paa harddisken saa du kan afspille dem fra dit MCE, saa ville jeg bare bruge DVDDecrypter, og kopiere dem til en ISO fil, super enmt at bruge, og find evt guides her www.dvdrhelp.com

Du installere saa deamontools som er gratis og mounter dine iso filer. Deamon tools er et program der laver virtuelle DVD drev. Det vil sige at dit MCE bare tror at der sidder en DVD i dit DVDdrev og afspiller den som den altid ville have gjort det.

Det vil ca. tage dig 15-30 mins at ligge din DVD ind pa din harddisk, kommer and paa hvor hurtigt dit DVDdrev og harddisk er. DVDDecrypter bruger ikke laengere tid end hvis du kopierede den manuelt, saa manuelt og DVDdecrypter er de hurtigste metoder.

Hvis du vil lave dine DVD'er om til divx/xvid, saa skal du regne med at bruge en del tid til decoding. Gaa ind paa denne side og giv dig selv tid til at laese guidene og find den der ser nemmest ud for dig, naar du har gjort det proever du bare guiden af, og ser resultatet: LINK

Haaber det hjalp dig lidt. ellers spoerg hvis du vil vide noget eller hvae hjaelp til det.

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Findes der ikke et DVD converter program som kan konvertere en DVD til et format, hvor man ikke går på komprimis med kvaliteten. Jeg er ligeglad med ekstra materiale på en DVD, men vil bare have undertekster og sprog med på den konverteret fil. Det jeg vil have er DVD kvalitet på den mindst mulige plads.

Jeg kigger lige på linket til www.dvdrhelp.com

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger DVD Shrink til enkelte af mine DVD'er, og her er det muligt kun at rippe det mest nødvendige. Du taber ikke noget i kvalitet, med mindre du vælger at komprimere til f.eks. 4.7GB brændbare DVD'er, og dette ikke umiddelbart lader sig gøre. Jeg vælger altid at "komprimere" til ~8GB DVD størrelse, da jeg så undgår komprimering samtidig med at filen selvfølgelig ikke kommer til at fylde mere af den grund.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke konvertere det af DVD man vil bruge til en fil? F.eks. mpeg-2 eller mpeg-4 uden at gå på komprimis med kvaliteten?

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

lige et dybere link http://www.videohelp.com/dvdbackup#6;33, det er vel en af disse måder du får det til at fylde mindst på, og det er kun 1 fil. hvordan kvaliteten så er, vil jeg ikke udtale mig om
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

nph12 skrev:
Kan man ikke konvertere det af DVD man vil bruge til en fil? F.eks. mpeg-2 eller mpeg-4 uden at gå på komprimis med kvaliteten?

DVD'er er allerede encodede i mpeg2, men hvis du vil ned i størrelse bliver du samtidigt nød til at gå på kompromis med kvaliteten. Mpeg4 bliver også et kompromis, men der får du dog et bedre resultat når du encoder, specielt hvis du laver multipas encoding og vælger en høj bitrate. Jeg har prøvet at encode mine Ringenes Herre - De To Tårne DVD'er til 2x 2½GB xvid filer, og kvaliteten bliver virkeligt god, men jeg var stadigvæk ikke heeelt tilfreds, da der fremkommer meget små billedfejl ved scener med meget tåge og lys, så filerne blev hurtigt slettet igen. Det er ikke sikkert at andre ville have bemærket det, men jeg er ret pernitten med den slags...
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hvis en DVD allerede er encoded i mpeg 2, kan man så ikke vælge ekstra materialet fra og konvertere resten til en mpeg 2 fil? Så vil man spare noget plads, men selve filmen vil stadigvæk være i DVD kvalitet. Hvilke programmer kan konvertere en DVD til mpeg 2?

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hvad er opløsningen for lyd og billede, hvis man vil køre med DVD kvalitet?

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Er dette DVD ripper program godt?

http://www.xilisoft.com/dvd-ripper-platinum.html

Det kan rippe til mange formater, men hvilket format skal jeg vælge? Hvilke indstillinger skal jeg bruge?

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Der er mange formater i dette program. Hvilket et er bedst og hvilke indstillinger skal jeg bruge ude i siden?

*.vob er det ikke lige som de filer som ligger på DVD´en?

Specielt video bit rate kan ikke kommet langt op i mange formater, men *.vob kan man vælge forskellige indstillinger.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:

Hvis du gerne vil have dine film over paa harddisken saa du kan afspille dem fra dit MCE, saa ville jeg bare bruge DVDDecrypter, og kopiere dem til en ISO fil, super enmt at bruge, og find evt guides her www.dvdrhelp.com

Du installere saa deamontools som er gratis og mounter dine iso filer. Deamon tools er et program der laver virtuelle DVD drev. Det vil sige at dit MCE bare tror at der sidder en DVD i dit DVDdrev og afspiller den som den altid ville have gjort det.

Hjælp!! ISO-fil lavet vha. DVDDecrypter, Daemon Tools installeret, isofil mountet - men der sker ikke en snus.  Kigger jeg på det virtuelle drev, får jeg adgang til en masse filer - men hvilken filtype eksekverer hele filmen - Jeg kan godt afspille et kapitel af gangen ved at dobbeltklikke på VOB-filer, men det er træls ikke bare at kunne få filmen "ud i en køre". Håber på hjælp.

Kald mig filmanalfabet - men ørerne er gode nok (det er mere det imellem, der kan være problemet)
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Du aabner f.eks. windvd eller powerdvd, og saa finder du bare manuelt dvd,drevet der fra proev det. saa skulle det gerne virke.

Paa min winXP kommer den op og spoerger hvad jeg vil afspille den med, ligesom naar man saetter en almindelig cd i det rigtige drev med billedere eller musik, eller hvad det nu er... held og lykke

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hvilket format kommer jeg tættest på DVD-kvalitet, når jeg bruger dette program?

http://www.xilisoft.com/dvd-ripper-platinum.html

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum