Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: rumkorrektion fra lyngdorf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Selvom at man skal have TDA 2200, så virker kr. 1.500 stadig billigt for at få en rumkorrektion. Man må så bare håbe at dette modul virker (meget) bedre, end den pdf fil man kan downloade på lyngdorfs hj.side om netop rumkorrektionen...for det virker da ad h....til

Er det denne http://www.lyngdorf.com/ContentId/378/Default.aspx ?
Den giver ikke problemer hos mig.

Hvis det er denne i stedet: http://www.lyngdorf.com/ContentId/380/U/Default.aspx så højreklik og vælg 'gem destination som...', da den er på 4.84MB.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Spencer; tak for tippet omkring at højreklikke . MEN, det virker kun umiddelbart; for jeg kan godt gemme filen, men når jeg så vil åbne den op med Acrobat, skriver pc'eren ugyldig funktionsressource...og jeg kan så stadigvæk ikke læse filen. ( det er den fil på 4.84 MB )

Håber INDERLIGT ikke at det er Lyngdorfs web-designer som har "designet" rumkorrektionen

mvh

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Spencer; tak for tippet omkring at højreklikke . MEN, det virker kun umiddelbart; for jeg kan godt gemme filen, men når jeg så vil åbne den op med Acrobat, skriver pc'eren ugyldig funktionsressource...og jeg kan så stadigvæk ikke læse filen. ( det er den fil på 4.84 MB )

Håber INDERLIGT ikke at det er Lyngdorfs web-designer som har "designet" rumkorrektionen

mvh

Det er sgu rigtigt - den virker ikke.  

Har du sendt dem en mail om problemet ?

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at det omtalte rumkorrektions-modul til eftermontering i TDA2200 kommer til at koste ca. 8-10K ... desværre! Men så har man også en "fuldautomatisk" rumkorrektion i stil med TacT 2.2X ...
måske bedre?
Men mon ikke der kommer en pris på et tidspunkt?

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

pppp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke klart det fremgår af hverken hjemmeside, eller tråden her om det nye modul tillader brugeren at kunne "manipulere" targetkurver.
Jeg finder som bruger af TACT rumkorrektion i en del år, at det er aldeles nødvendigt at kunne tilpasse kurver til højttalerens formåen.
Rumkorrektion er absolut IKKE blot en enhed, der gør at alle højttalere kan bringes til at spille ens.
Jeg har nu prøvet på mere end 10 forskellige sæt højttalere, og erfaringen er, at et fit til højttalerens egen frekvensgang er det absolut bedste.
Det vil sige, at de medleverede kurver ikke er meget værd.

Hvis man vil ændre på sin højttalers klang, kan man ikke anvende så grove justeringer, men kan med fordel gøre mindre justeringer på equalizeren efter at have korrigeret.

Rumkorrektion er i mine øjne (ører) noget man vinde en del ved, hvis det gøres korrekt, men omvendt har en del personer opgivet (for) hurtigt efter at have prøvet om deres små 2-vejs kunne gøres til kæmpesubwoofere.

Fordelen ved korrektion ligger alene i at få en bedre præcision i lydbilledet, og kunne udskille instrumenterne bedre.

Det mener jeg stadig man kan med de nu "gamle" TACT RCS 2.0 der fåes til efterhånden meget små penge, og de er i modsætning til de nye moduler bare at købe og sætte ind i en hvilken som helst kæde (priserne er vel ca. 8-12K afhængig af bestykning)
Til top Vis pppp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pppp

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

p.las: du har helt "ret", det er faktisk mulig at opnå det du vil (dog ikke med Tacts hjælp - til det beløb)

Det kan gøres for ca. 1000,- (læs H.F. nr. 7. 2005)

Du skal bruge: en PC , en mikrofon + pre (ca. 1000,-), samt en gratis softwareprogram: DRC, læs mere: http://drc-fir.sourceforge.net/

Jeg har selv planer med dette, men venter lige til jeg får lavet min optimale (lydløse, mv) PC...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg var så heldig at støde ind i Peter på CES og skulle så høre denne nye rumkorrektion. På trods af det faktum at jeg hælder til det analoge og at jeg lige kom fra en demo på et million kroners anlæg, så var det virkelig en eye opener. Efter mine begreber, det bedste lyd på CES med en bred margen ! Som jeg forstod det, så er der i denne korrektion ikke mulighed for, ihvertfald i første ombæring, at lave sine egne targetkurver, men det er også oftere en kilde til frustration og med den gengivelse og den lethed, hvormed man kan opstille sin lyd, så anser jeg det for et kæmpeskridt i den rigtige retning. Det forekom mig at være totalt mærkeligt, når jeg andre steder oplevede folk gå i ekstase over kabler der kostede 2-3 gange så meget som en komplet Lyngdorf forstærker med rumkorrektion, vil vi narres ?

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Ja, Bent.

"Folk" vil bedrages. Denne branche er fuld af myter og fordomme, og ikke at forglemme, præferencer.

Det er bare sådan. Det er så derfor at så mange forskellige producenter med så mange koncepter stadig kan eksistere!!

"Its a jungle out there!"

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Hej Allan

Man står bare i stampe, hvis producenter der virkeligt rykker, må se sig overhalet af "snakeoil dilligencen"

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Jow, jeg tror vi er enige.

Peter er virkelig én der rykker, men det er ikke gået op for rør-fetichister og vinyl-pudserne endnu - og gør det nok aldrig. "Spildte Guds ord på Balle-Lars"...

Mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 April 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

T2Madsen skrev:

Jeg tror at det omtalte rumkorrektions-modul til eftermontering i TDA2200 kommer til at koste ca. 8-10K ... desværre! Men så har man også en "fuldautomatisk" rumkorrektion i stil med TacT 2.2X ...
måske bedre?
Men mon ikke der kommer en pris på et tidspunkt?

Det seneste jeg har hørt er omkring 14k og til levering i Juni. Har andre hørt noget andet (bedre)?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Har hørt det samme fra Michael hos Lyngdorf. Så vidt jeg forstod var det 14.000 oveni det en SDA 2200 koster, så det er ikke helt billigt.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Har hørt det samme fra Michael hos Lyngdorf. Så vidt jeg forstod var det 14.000 oveni det en SDA 2200 koster, så det er ikke helt billigt.

Alt er jo relativt - tænk bare på hvad en RCS enhed kostede/koster...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved noget nyt om Lyngdorf Audio, og evt. rumkorrektion ?

Jeg fandt lige et link http://www.fl-electronic.de/neu/lyngdorf-center.html

Bagvæg med indbygget skjult sub i megaklassen.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Har i dag fået bekræftet fra 2 sider (HFK samt Peter Lyngdorf hamselv) at TDA2200 med RoomPerfect modul starter afsendelse fra fabrikken i slutningen af maj og at alle forudbestilte enheder er leveret senest i slutningen af juni. Så mon ikke det snart lykkes...

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

En ting er sikkert Roomperfect er en  gave fra hifi guderne til tda2200 folket og kommer til at få analog fanatikere til at skamme sig

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

pppp skrev:
Jeg synes ikke klart det fremgår af hverken hjemmeside, eller tråden her om det nye modul tillader brugeren at kunne "manipulere" targetkurver.
Jeg finder som bruger af TACT rumkorrektion i en del år, at det er aldeles nødvendigt at kunne tilpasse kurver til højttalerens formåen.
Rumkorrektion er absolut IKKE blot en enhed, der gør at alle højttalere kan bringes til at spille ens.
Jeg har nu prøvet på mere end 10 forskellige sæt højttalere, og erfaringen er, at et fit til højttalerens egen frekvensgang er det absolut bedste.
Det vil sige, at de medleverede kurver ikke er meget værd.

Hvis man vil ændre på sin højttalers klang, kan man ikke anvende så grove justeringer, men kan med fordel gøre mindre justeringer på equalizeren efter at have korrigeret.

Rumkorrektion er i mine øjne (ører) noget man vinde en del ved, hvis det gøres korrekt, men omvendt har en del personer opgivet (for) hurtigt efter at have prøvet om deres små 2-vejs kunne gøres til kæmpesubwoofere.

Fordelen ved korrektion ligger alene i at få en bedre præcision i lydbilledet, og kunne udskille instrumenterne bedre.

Det mener jeg stadig man kan med de nu "gamle" TACT RCS 2.0 der fåes til efterhånden meget små penge, og de er i modsætning til de nye moduler bare at købe og sætte ind i en hvilken som helst kæde (priserne er vel ca. 8-12K afhængig af bestykning)

Prøv at læse lidt om hva Roomperfect er ?

det er Uhyr avanceret  og får den gamle rcs til at virke noget primitiv

og noget andet er at der i realiteten kun er ca 6 mennesker i verden der kan finde ud a at udnytte rcs2.2 fuldt ud

Roomperfect finder selv den indstilling der får dine ht til at spille optimalt

Man skal lave 3 målinger med 3 forskellige possitioner så der laves et 3d måling af rummet

Målingen er så omfattende at hvis man sætter sin computer til at lave udregningen tar det mindst 35 minutter på en 3ghz pc (info fra Peter lyngdorf)

Det sku virkelig for at sige det på godt dansk      Sparke røv...

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Mit system mangler ik dimensioner tværtimod

Med fare for at blive uvenner med  mange her inde så lyder mit setup mere analoget en mange top røranlæg bare ikke med så meget støj 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Jeg var så heldig at støde ind i Peter på CES og skulle så høre denne nye rumkorrektion. På trods af det faktum at jeg hælder til det analoge og at jeg lige kom fra en demo på et million kroners anlæg, så var det virkelig en eye opener. Efter mine begreber, det bedste lyd på CES med en bred margen ! Som jeg forstod det, så er der i denne korrektion ikke mulighed for, ihvertfald i første ombæring, at lave sine egne targetkurver, men det er også oftere en kilde til frustration og med den gengivelse og den lethed, hvormed man kan opstille sin lyd, så anser jeg det for et kæmpeskridt i den rigtige retning. Det forekom mig at være totalt mærkeligt, når jeg andre steder oplevede folk gå i ekstase over kabler der kostede 2-3 gange så meget som en komplet Lyngdorf forstærker med rumkorrektion, vil vi narres ?

Venligst

Bent

Ja sådan er det jeg har også hørt folk sige det modsatte om det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes