| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Selvom at man skal have TDA 2200, så virker kr. 1.500 stadig billigt for at få en rumkorrektion. Man må så bare håbe at dette modul virker (meget) bedre, end den pdf fil man kan downloade på lyngdorfs hj.side om netop rumkorrektionen...for det virker da ad h....til  |
|
|
Er det denne http://www.lyngdorf.com/ContentId/378/Default.aspx ? Den giver ikke problemer hos mig.
Hvis det er denne i stedet: http://www.lyngdorf.com/ContentId/380/U/Default.aspx så højreklik og vælg 'gem destination som...', da den er på 4.84MB.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer; tak for tippet omkring at højreklikke . MEN, det virker kun umiddelbart; for jeg kan godt gemme filen, men når jeg så vil åbne den op med Acrobat, skriver pc'eren ugyldig funktionsressource...og jeg kan så stadigvæk ikke læse filen. ( det er den fil på 4.84 MB )
Håber INDERLIGT ikke at det er Lyngdorfs web-designer som har "designet" rumkorrektionen 
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Spencer; tak for tippet omkring at højreklikke . MEN, det virker kun umiddelbart; for jeg kan godt gemme filen, men når jeg så vil åbne den op med Acrobat, skriver pc'eren ugyldig funktionsressource...og jeg kan så stadigvæk ikke læse filen. ( det er den fil på 4.84 MB )
Håber INDERLIGT ikke at det er Lyngdorfs web-designer som har "designet" rumkorrektionen 
mvh |
|
|
Det er sgu rigtigt - den virker ikke. 
Har du sendt dem en mail om problemet ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at det omtalte rumkorrektions-modul til eftermontering i
TDA2200 kommer til at koste ca. 8-10K ... desværre! Men så har man også
en "fuldautomatisk" rumkorrektion i stil med TacT 2.2X ...
måske bedre?
Men mon ikke der kommer en pris på et tidspunkt?
__________________ V.H. Steffen
TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
|
| Til top |
|
| |
pppp Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke klart det fremgår af hverken hjemmeside, eller tråden her om det nye modul tillader brugeren at kunne "manipulere" targetkurver.
Jeg finder som bruger af TACT rumkorrektion i en del år, at det er aldeles nødvendigt at kunne tilpasse kurver til højttalerens formåen.
Rumkorrektion er absolut IKKE blot en enhed, der gør at alle højttalere kan bringes til at spille ens.
Jeg har nu prøvet på mere end 10 forskellige sæt højttalere, og erfaringen er, at et fit til højttalerens egen frekvensgang er det absolut bedste.
Det vil sige, at de medleverede kurver ikke er meget værd.
Hvis man vil ændre på sin højttalers klang, kan man ikke anvende så grove justeringer, men kan med fordel gøre mindre justeringer på equalizeren efter at have korrigeret.
Rumkorrektion er i mine øjne (ører) noget man vinde en del ved, hvis det gøres korrekt, men omvendt har en del personer opgivet (for) hurtigt efter at have prøvet om deres små 2-vejs kunne gøres til kæmpesubwoofere.
Fordelen ved korrektion ligger alene i at få en bedre præcision i lydbilledet, og kunne udskille instrumenterne bedre.
Det mener jeg stadig man kan med de nu "gamle" TACT RCS 2.0 der fåes til efterhånden meget små penge, og de er i modsætning til de nye moduler bare at købe og sætte ind i en hvilken som helst kæde (priserne er vel ca. 8-12K afhængig af bestykning)
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las: du har helt "ret", det er faktisk mulig at opnå det du vil (dog ikke med Tacts hjælp - til det beløb)
Det kan gøres for ca. 1000,- (læs H.F. nr. 7. 2005)
Du skal bruge: en PC , en mikrofon + pre (ca. 1000,-), samt en gratis softwareprogram: DRC, læs mere: http://drc-fir.sourceforge.net/
Jeg har selv planer med dette, men venter lige til jeg får lavet min optimale (lydløse, mv) PC...
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg var så heldig at støde ind i Peter på CES og skulle så høre denne nye rumkorrektion. På trods af det faktum at jeg hælder til det analoge og at jeg lige kom fra en demo på et million kroners anlæg, så var det virkelig en eye opener. Efter mine begreber, det bedste lyd på CES med en bred margen ! Som jeg forstod det, så er der i denne korrektion ikke mulighed for, ihvertfald i første ombæring, at lave sine egne targetkurver, men det er også oftere en kilde til frustration og med den gengivelse og den lethed, hvormed man kan opstille sin lyd, så anser jeg det for et kæmpeskridt i den rigtige retning. Det forekom mig at være totalt mærkeligt, når jeg andre steder oplevede folk gå i ekstase over kabler der kostede 2-3 gange så meget som en komplet Lyngdorf forstærker med rumkorrektion, vil vi narres ?
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Bent.
"Folk" vil bedrages. Denne branche er fuld af myter og fordomme, og ikke at forglemme, præferencer.
Det er bare sådan. Det er så derfor at så mange forskellige producenter med så mange koncepter stadig kan eksistere!!
"Its a jungle out there!"
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Man står bare i stampe, hvis producenter der virkeligt rykker, må se sig overhalet af "snakeoil dilligencen"
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow, jeg tror vi er enige.
Peter er virkelig én der rykker, men det er ikke gået op for rør-fetichister og vinyl-pudserne endnu - og gør det nok aldrig. "Spildte Guds ord på Balle-Lars"...
Mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
T2Madsen skrev:
Jeg tror at det omtalte rumkorrektions-modul til eftermontering i
TDA2200 kommer til at koste ca. 8-10K ... desværre! Men så har man også
en "fuldautomatisk" rumkorrektion i stil med TacT 2.2X ...
måske bedre?
Men mon ikke der kommer en pris på et tidspunkt?
|
|
|
Det seneste jeg har hørt er omkring 14k og til levering i Juni. Har andre hørt noget andet (bedre)? __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt det samme fra Michael hos Lyngdorf. Så vidt jeg forstod var det 14.000 oveni det en SDA 2200 koster, så det er ikke helt billigt.
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Har hørt det samme fra Michael hos Lyngdorf. Så vidt jeg forstod var det 14.000 oveni det en SDA 2200 koster, så det er ikke helt billigt. |
|
|
Alt er jo relativt - tænk bare på hvad en RCS enhed kostede/koster... __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i dag fået bekræftet fra 2 sider (HFK samt Peter Lyngdorf hamselv)
at TDA2200 med RoomPerfect modul starter afsendelse fra fabrikken i
slutningen af maj og at alle forudbestilte enheder er leveret senest i
slutningen af juni. Så mon ikke det snart lykkes...
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er sikkert Roomperfect er en gave fra hifi guderne til tda2200 folket og kommer til at få analog fanatikere til at skamme sig
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
pppp skrev:
Jeg synes ikke klart det fremgår af hverken hjemmeside, eller tråden her om det nye modul tillader brugeren at kunne "manipulere" targetkurver. Jeg finder som bruger af TACT rumkorrektion i en del år, at det er aldeles nødvendigt at kunne tilpasse kurver til højttalerens formåen. Rumkorrektion er absolut IKKE blot en enhed, der gør at alle højttalere kan bringes til at spille ens. Jeg har nu prøvet på mere end 10 forskellige sæt højttalere, og erfaringen er, at et fit til højttalerens egen frekvensgang er det absolut bedste. Det vil sige, at de medleverede kurver ikke er meget værd.
Hvis man vil ændre på sin højttalers klang, kan man ikke anvende så grove justeringer, men kan med fordel gøre mindre justeringer på equalizeren efter at have korrigeret.
Rumkorrektion er i mine øjne (ører) noget man vinde en del ved, hvis det gøres korrekt, men omvendt har en del personer opgivet (for) hurtigt efter at have prøvet om deres små 2-vejs kunne gøres til kæmpesubwoofere.
Fordelen ved korrektion ligger alene i at få en bedre præcision i lydbilledet, og kunne udskille instrumenterne bedre.
Det mener jeg stadig man kan med de nu "gamle" TACT RCS 2.0 der fåes til efterhånden meget små penge, og de er i modsætning til de nye moduler bare at købe og sætte ind i en hvilken som helst kæde (priserne er vel ca. 8-12K afhængig af bestykning)
|
|
|
Prøv at læse lidt om hva Roomperfect er ?
det er Uhyr avanceret og får den gamle rcs til at virke noget primitiv
og noget andet er at der i realiteten kun er ca 6 mennesker i verden der kan finde ud a at udnytte rcs2.2 fuldt ud
Roomperfect finder selv den indstilling der får dine ht til at spille optimalt
Man skal lave 3 målinger med 3 forskellige possitioner så der laves et 3d måling af rummet
Målingen er så omfattende at hvis man sætter sin computer til at lave udregningen tar det mindst 35 minutter på en 3ghz pc (info fra Peter lyngdorf)
Det sku virkelig for at sige det på godt dansk Sparke røv...
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit system mangler ik dimensioner tværtimod
Med fare for at blive uvenner med mange her inde så lyder mit setup mere analoget en mange top røranlæg bare ikke med så meget støj
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Jeg var så heldig at støde ind i Peter på CES og skulle så høre denne nye rumkorrektion. På trods af det faktum at jeg hælder til det analoge og at jeg lige kom fra en demo på et million kroners anlæg, så var det virkelig en eye opener. Efter mine begreber, det bedste lyd på CES med en bred margen ! Som jeg forstod det, så er der i denne korrektion ikke mulighed for, ihvertfald i første ombæring, at lave sine egne targetkurver, men det er også oftere en kilde til frustration og med den gengivelse og den lethed, hvormed man kan opstille sin lyd, så anser jeg det for et kæmpeskridt i den rigtige retning. Det forekom mig at være totalt mærkeligt, når jeg andre steder oplevede folk gå i ekstase over kabler der kostede 2-3 gange så meget som en komplet Lyngdorf forstærker med rumkorrektion, vil vi narres ?
Venligst
Bent
|
|
|
Ja sådan er det jeg har også hørt folk sige det modsatte om det .
|
| Til top |
|
| |