| Forfatter |
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
[QUOTE=Kurt von Kubik]
Kan du ikke læse!????
Jeg skrev at det også blev prøvet på en del andet udstyr!... så spar dine angreb på mit grej!.... og Lc grej generelt!...
|
|
|
Hjulspind og håndgranater! - om jeg kan læse? Hmm! nej jeg gætter bare hvad der står . Men
i øvrigt troede jeg da du var ude efter forbedringer, og lidt
dynamik(t) under låget på sådan en LC tingest har da vist aldrig været
observeret tidligere . OK! Det var altså en joke også første gang.
Men
altså! Med forlov, noget tyder på at ét eller andet ikke er som det
skal være, når ICE til tider er high end og Power switch fiduser
lejlighedsvis er en forbedring.
Hvis du spørger, så tror jeg ikke du kan finde ret mange der ikke undrer sig. |
|
|
Det kunne være du lige kunne starte med at finde et par dårlige
anmeldelser af LC udstyr, og for den sags skyld ICE. Tror jeg du får
ret svært ved !
Dernæst kunne du så forklare hvorfor at ICE og LC produkter, ikke kan være, delvis, High End.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
[QUOTE=Kurt von Kubik]
Kan du ikke læse!????
Jeg skrev at det også blev prøvet på en del andet udstyr!... så spar dine angreb på mit grej!.... og Lc grej generelt!...
|
|
|
Hjulspind og håndgranater! - om jeg kan læse? Hmm! nej jeg gætter bare hvad der står . Men i øvrigt troede jeg da du var ude efter forbedringer, og lidt dynamik(t) under låget på sådan en LC tingest har da vist aldrig været observeret tidligere . OK! Det var altså en joke også første gang.
Men altså! Med forlov, noget tyder på at ét eller andet ikke er som det skal være, når ICE til tider er high end og Power switch fiduser lejlighedsvis er en forbedring.
Hvis du spørger, så tror jeg ikke du kan finde ret mange der ikke undrer sig.
Well! HVORFOR TROR DU JEG DROPPEDE DE SKIDE POWER INVERTERE???????????????
Er du så langsom opfattende da???.... 
DE "SPILLEDE" IKKE!! de farvede klart lyden... (ikke på en så støjende og måde du og andre måske tror eller mener men ganske enkelt farvede på en i første omgang ganske snydende måde... det hele virkede rooligere og renere.. men i realiteten manglede der sgu noget i lyden
De FUNGEREDE GANSKE ENKELT IKKE! de påvirkede faktisk ikke dynamikken! men en masse andre faktore.( men forbavsende lidt i decideret markant hørbare retning i forholdt til hvad der her er spekuleret udfra teori og teknikken bag!... efter dette burde det hele have nærmest væert gået i selv sving og eksploderet! men not so!.. hverken på mit grej eller ANDET!.. ( IGEN! spar dig bemærkningerne om mit LC grej!.. for det er der ikke noget galt med! og hvis der er er der også på ML, Densen og andet grej der forefindes i "vores" kreds..)
Og iøvrigt så hvad du kommentere om Lc grej og kender til med dette, så kan du ikke overføre dette på MIT! da det langt fra lyder som STANDARD produkterne ( der er væsentlig forbedret, tweaket op modeficeret mm. ) hvad angår dynamikken i det så er der faktisk ikke på den parameter noget at komme efter hverken i DIN! Gravety (selv om du nok vil have ganske svært ved at sluge DET!) eller ML. Krell og andet!... Strømforsyninger mm. er noget anderledes og kraftigere end standard! og på højde med det mest vilde du finder ( og i dette tilfælde har det faktisk gjort underværker!... for det er rigtigt nok at overdimmensionering af strømforsyning ikke nødvendigvis altid og på alt er nogen fordel!.. men her ER DET! i DEN! grad..)
Når jeg godt vil skifte til ML332 eller 335 skyldes dette udelukkende klanglige egenskber og en sidste super opløsning jeg bare ikke kan trække ud af mine LC amps!... og at jeg faktisk har fundet denne sidste mangel netop i disse ML trin (som nu er noget mere opnålige økonomisk) men dynamisk og kvalitativt er forskellene faktisk ikke så store..
IØVRIGT HAR INGEN AF MINE EFFEKTTRIN VÆRET TILSLUTTET DISSE POWERINVERTERE!.. jeg tror genske enkelt ikke på noget foran et effektrin!.. og alle filtre jeg nogensinde har tæstet og hørt sat foran forstærkeren har ALTID! gjort mere skade end gavn!...
Pre. ampen har været prøvet med filter... men denne har sit eget, så flere gør ligeledes mere skade end gavn!.. så det holdt i 5 min!... væk med det!...
Tilbage var min DAC, og DCD3560 samt div. lånte maskiner..
Så spar dine udfald mod mine amp'´s!... det er trivielt at høre på!.. især når du aldrig har hørt dem! og lige DEM! men kun noget standard sammen biks! fra Lc... JEG! har derimod tilgengæld hørt dineamps, da jeg formoder de DU har er umodeficeret?? og hertil kan jeg sige at jeg aldrig har kommet med noget DÅRLIGT! om disse.. men ærligt tilkendegivet at de er absolut fremragende og i højste klasse helt oppe blandt det aller bedste der findes! men så gror "træerne" heller ik højre!.. de ER IKKE verdens bedste amp's!... men "kun" blandt dem!... om de er de mest krrekte??? se DET! er en smags sag!.. jeg finder andre lidt mere korrekte.. men som sagt kvalitativt er der intet at udsætte!...
Hvad angår min begejstring for ICE så deles denne af tusindvis af mennesker verden over!... og jeg finder dem framragende (dog ikke mere end at jeg stadig hellere vil have en ML332!... til langt over det dobbelte i pris.. mm. de er KANON! fede de ICE! og især til prisen! samt langt over!.. men der er en del tradisionelle amp's der er noget bedre! og dette selv 10 - 15 år gamle konstruktioner, DIN! inc.)
Men havde jeg et buget på 10 - 12kg. kr. til poweramps.. og ikke en "bønne" mere... SÅ! blev det ICE!! 20 kg.kr. +++ well... her er der kun Jeff Rowland der implementere ICE ordentligt!.. (og de ligger på den HELT! forkerte side af pris grænsen for mit vedkommende..)
|
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Det kunne være du lige kunne starte med at finde et par dårlige anmeldelser af LC udstyr, og for den sags skyld ICE. Tror jeg du får ret svært ved !
Dernæst kunne du så forklare hvorfor at ICE og LC produkter, ikke kan være, delvis, High End.
|
|
|
Anmeldelser har jeg det med ikke at lægge alt for meget i, dernæst læser jeg ikke ret mange af dem, så jeg aner ikke om der findes dårlige anmeldelser af bemeldte udstyr. Nu har jeg heller ikke skrevet noget om, at LC ikke kan være high end, selv om jeg har til gode at høre det være noget i den retning endnu da. Mht. ICE har intentionerne fra begyndelsen med ICE været det brede consumer market. High end har end ikke været med i fantasien. Men de rigtige har adopteret princippet, hvilket har kanoniseret og blåstemplet et produkt der er så filtreret, at det slet ikke har skyggen af mulighed for at gøre sig om det kunne uden. Jeg har lyttet til det, og fatter ikke hypen om det, idet alle som én har været blød blød lyd og stor-romantik. Det lyder da dejligt,men også lidt kedeligt i længden og reproduktion af det indkomne signal har ikke på noget tidspunkt været på prioriteringslisten. Det skal der, såfremt det skal være high end, men det har altså aldrig været B&O´s målgruppe. Jeg mener i øvrigt også spørgsmålet bør vendes på hovedet, for hvis det var high end reproduktionstro gengivelse, så ville B&O ganske enkelt ændre produktet, så det ikke længere var. B&O vil netop IKKE lave lyd, der griber lytteren og fængsler opmærksomheden. B&O vil lave lyd, hvorlyden som sådan ikke optager lytteren, men blot skaber en stemning til kvalitetssamvær og det er helt legalt og fornuftigt. Geden kommer først ind med nørderne, når de vil gøre det til noget, som ikke var meningen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Men havde jeg et buget på 10 - 12kg. kr. til poweramps.. og ikke en "bønne" mere... SÅ! blev det ICE!! 20 kg.kr. +++ well... her er der kun Jeff Rowland der implementere ICE ordentligt!.. (og de ligger på den HELT! forkerte side af pris grænsen for mit vedkommende..)
|
|
|
Hmm! Nu er du vist ved at være godt knotten fornemmer jeg  . Hvorfor du droppede de dersens power invertere ved jeg jo af gode grunde ikke, men jeg er vel egentlig også mest interesseret i at vide, hvorfor i alverden du anskaffede dem og roste dem i første omgang. Det samme med ICE trippet. Jeg har da efterhånden hørt det flere gange, både i LC udgave og ASP og dem der var før ASP. Det hele minder mig 100% om B&O, og jeg er sikker på, at det er designet til at lyde lige præcist sådan. Blødt, behageligt og uforpligtende. Hvordan det så skulle være noget der lugter lidt af fisk forstår jeg ikke. Jeg ville til enhver tid foretrække noget så nede ved jorden som en NAD 218 i stedet. Den bider da i det mindste en lille smule fra sig, og så har den alle de watt den påstås at have. Det sjove er så egentlig, at dens FET bestykkede tvilling S200 ofte foretrækkes, men det tilskriver jeg finishen, som er nærmest guddommelig. Lyden i 218 er nemlig betydeligt klarere og dikkedarløs i 218.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
|
|
|
Hmm! Nu er du vist ved at være godt knotten fornemmer jeg .
Hvorfor du droppede de dersens power invertere ved jeg jo af gode grunde ikke,
Det kan du sgu da LÆSE!?? (som du påstår du kan!?) 
men jeg er vel egentlig også mest interesseret i at vide, hvorfor i alverden du anskaffede dem og roste dem i første omgang.
En ide givet fra en kammerat (der dog mest er til carfi) vi blev enige om at DET! skulle da lige prøves.. (havde på det tidspunkt ik den støre indblik i hvordan de invertere fungerede)
Batterier blev hentet op fra hans kælder.. inverterne skaffet (billigt) hjem.. det hele monteret fornuftigt og sikkert op.. og der blev testet... forskellige udstyr blev sammen kaldt og prøvet..
De første indtryk var da ganske posetive.. der skete noget og umidelbart blev dette da opfattet posetivt... langt fra hvad du og mange nok ville tro dat ville lyde..
Men efter flere test, mere nær lytning begyndte billedet at ændre sig lidt... der blev lånt en Exaxt hjem for at sammenligne.. og GISP!! her blev manglerne da tydeligt... det lød umidelbart ganske godt og subjektivt som ønsket.. MEN! det viste sig at det ikke var en korrekt gengivelse.. der var bestemt noget galt.. så altså det duede ikke!...
Det samme med ICE trippet. Jeg har da efterhånden hørt det flere gange, både i LC udgave og ASP og dem der var før ASP. Det hele minder mig 100% om B&O, og jeg er sikker på, at det er designet til at lyde lige præcist sådan. Blødt, behageligt og uforpligtende.
Det vil mange tusinde mennesker nok være uenige med dig i!... så her er jeg ikke den enste der finder ICE OK!... OG! hvis du læser hvad jeg skriver!??? så siger jeg at til prisen er ICE helt kanon!! men i den tungere ende.. ville jeg stadig fortrække en konventionel amp.. så som ML. Krell eller din Gravety!... any time... (det er KUN J.R. der laver et fornuftigt ICE highend bud indtil nu.. men selv om denne er fremragende.. ville jeg til prisen hellere have en Krell!...)
Hvordan det så skulle være noget der lugter lidt af fisk forstår jeg ikke.
Der er sikkert meget du ikke kan forstå?? 
Jeg ville til enhver tid foretrække noget så nede ved jorden som en NAD 218 i stedet. Den bider da i det mindste en lille smule fra sig, og så har den alle de watt den påstås at have. Det sjove er så egentlig, at dens FET bestykkede tvilling S200 ofte foretrækkes, men det tilskriver jeg finishen, som er nærmest guddommelig. Lyden i 218 er nemlig betydeligt klarere og dikkedarløs i 218.
Smag & bahag!...
mvh.
|
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm!
Jeg tror jeg kender nogle stykker,som ville have kasseret det efter 15 sekunder. Det tror jeg også selv jeg ville. ICE har fået samme tur. Jeg kan vitterligt ikke bruge det overhovedet. Jow det vil være fremragende i et TV, i bilstereo, i en radio af en slags osv. Men i high end sammenhæng - nej nej og nej igenner!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som mange ved, så startede jeg mine dage som elektronikudvikler hos Bang&Luffe. Og jeg kender derfor om nogen den måde hvorpå man i struer ønsker at ganskabe lyd.
Det er 100% korrekt, at man ikke sigter efter High End. Slet ikke. Og nej, det er ikke bare fordi de ikke formår at lave det bedre. Det er helt bevidst. Hr og fru Danmark ville falde baglæns ned af gyngestolen, hvis der pludselig var masser af smæk og spræl på Bjørn Tidemand og giro413. Og typiske B&O kunder der en lørdag går ned i det lokale B&O center, vil ikke høre alle fejlene på deres plader. De vil underholdes. Og underholde er lige hvad B&O kan. Men det er langt fra high end. Til gengæld kan du sætte en vilkårlig skive i maskinen, og så vælter det ud med lækker underholdning som man ikke behøver tænke over.
Og ICE passer glimrende ind her. Man skal ikke tænke så meget over det. Bare nyde de fløjlsbløde toner. Når det er sagt vil jeg også sige, at ICE ikke er dårligt. På ingen måde. Tror ikke du finder mange nye power amps til 3000,- der kan følge eks en Ear202 fra AR. Men så når ICE heller ikke meget længere. Jeg ved godt at der sælges ICE fra diverse producenter, til helt vilde priser. Men det er de ikke værd. Jeg har ALDRIG set noget, der ikke var baseret på standard ICE moduler, der har en pris på ca. 50USD pr stk afhængig af type. Hvorfor folk betaler 50k for en Jeff Rowland begriber jeg ikke. De glemmer vist at lytte!
Det Kubik skriver med at kassere ICE eller de andre pwm amps efter 15 sek... Nu holder du Kubik!!! Kan du huske da jeg havde slæbt min helt nye ZAPPulse mk2.3SE med ud til dig?? Den var bygget efter alle kunstens regler med temmelig mange lytter, dual mono osv. Hvis ikke jeg tager fejl lyttede vi mindst 1 minut, før vi blev enige om at koble den fra igen....  . Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at tænde pc'en og sætte den på køb/salg. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Som mange ved, så startede jeg mine dage som elektronikudvikler hos Bang&Luffe. Og jeg kender derfor om nogen den måde hvorpå man i struer ønsker at ganskabe lyd.
Det er 100% korrekt, at man ikke sigter efter High End. Slet ikke. Og nej, det er ikke bare fordi de ikke formår at lave det bedre. Det er helt bevidst. Hr og fru Danmark ville falde baglæns ned af gyngestolen, hvis der pludselig var masser af smæk og spræl på Bjørn Tidemand og giro413. Og typiske B&O kunder der en lørdag går ned i det lokale B&O center, vil ikke høre alle fejlene på deres plader. De vil underholdes. Og underholde er lige hvad B&O kan. Men det er langt fra high end. Til gengæld kan du sætte en vilkårlig skive i maskinen, og så vælter det ud med lækker underholdning som man ikke behøver tænke over.
Og ICE passer glimrende ind her. Man skal ikke tænke så meget over det. Bare nyde de fløjlsbløde toner. Når det er sagt vil jeg også sige, at ICE ikke er dårligt. På ingen måde. Tror ikke du finder mange nye power amps til 3000,- der kan følge eks en Ear202 fra AR. Men så når ICE heller ikke meget længere. Jeg ved godt at der sælges ICE fra diverse producenter, til helt vilde priser. Men det er de ikke værd. Jeg har ALDRIG set noget, der ikke var baseret på standard ICE moduler, der har en pris på ca. 50USD pr stk afhængig af type. Hvorfor folk betaler 50k for en Jeff Rowland begriber jeg ikke. De glemmer vist at lytte!
Det Kubik skriver med at kassere ICE eller de andre pwm amps efter 15 sek... Nu holder du Kubik!!! Kan du huske da jeg havde slæbt min helt nye ZAPPulse mk2.3SE med ud til dig?? Den var bygget efter alle kunstens regler med temmelig mange lytter, dual mono osv. Hvis ikke jeg tager fejl lyttede vi mindst 1 minut, før vi blev enige om at koble den fra igen....  . Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at tænde pc'en og sætte den på køb/salg. |
|
|
Hæ hæ! Ja den havde i sandhed et langt og slidsomt liv den ZAP fidus. Senere har jeg haft besøg af endnu en klasse D fidus. Den begik selvmord midt i det hele. Røg, damp og arnbitter tåger ud over det hele.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I betragtning af hvor mange timer (og kroner) der var lagt i den ZAP, så holdt den ikke længe. Men pyt... Jeg har jo fået noget bedre . __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Hr og fru Danmark ville falde baglæns ned af gyngestolen, hvis der pludselig var masser af smæk og spræl på Bjørn Tidemand og giro413.
|
|
|
....den er lige i øjet - det er B&O på ondt og godt 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Hvis ikke jeg tager fejl lyttede vi mindst 1 minut, før vi blev enige om at koble den fra igen....  . Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at tænde pc'en og sætte den på køb/salg.
|
|
|
Kurt Kubik er en meget ond mand, og jeg kan ikke advare folk nok imod at møde ham i virkeligheden  
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du har fat i noget der Svend. Jeg er den eneste person jeg nogensinde har hørt om, som uden at røre en finger, eller på anden måde har bedt om at være vidne til 4 stk. switch amps begå harikiri. Holy smoke!  Jeg må da være rekord ond  . Kollektivt selvmord lige op i ansigtet på Kubikken  . Ingen af dem var B&O, i deres tilfælde er det vist Kubikken der hænger sig selv af kedsomhed  . Hurtigs ZAP fidus var altså heller ikke skovens kvikkeste dyr.  Så kan jeg betydeligt bedre lide hans Doxa.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nok tilbøjelig til at give kubikken ret. ICE-power er ikke high-end, men man får en masse watt for pengene! Til sub-woofer brug kan de gå an.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Hurtig skrev:
|
Hr og fru Danmark ville falde baglæns ned af gyngestolen, hvis der pludselig var masser af smæk og spræl på Bjørn Tidemand og giro413.
|
|
|
....den er lige i øjet - det er B&O på ondt og godt 
|
|
|
Det passer ikke. B&O er hverken korrekt eller lækker lyd. Det er elendigt efter alle målestokke. Det er som en alm. Ceres. Det er ren pis. Og det er derfor at det ikke sælger bedre på trods af, at designet er lysår bedre end alt andet på markedet. Folk dør af kedsomhed når de lytter på B&O og derfor får anlæget den opmærksomhed i bevidstheden det burde pga. æstetik og funktion. Det når ikke alle følelser og det er helt unødvendigt.
Den virksomhed burde være 50 gange så stor, og tjene 100 gange så meget. Uudnyttet potentiale. Tænk hvis Coca Cola svinede med deres brand på den måde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Er nok tilbøjelig til at give kubikken ret. ICE-power er ikke high-end, men man får en masse watt for pengene! Til sub-woofer brug kan de gå an.
|
|
|
Det synes jeg bestemt var noget af en melding. Jeg mener ellers det var dig, der kanoniserede Acoustic Reality - correct me if ´Im wrong. Til sub er de OK, på nær at de faktisk egentlig bare ikke går rigtigt dybt.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh...
Krame71 skrev:
"Og det er derfor at det ikke sælger bedre på trods af, at designet er lysår bedre end alt andet på markedet." (Angående B&O)
Ikke sælger bedre..?
B&O har haft en fremgang på 50 % gennem sidste år.. B&O er med Beolab 5 utvivltsomt verdens største "High End" (i pris om ikke andet) højttaler producent.. Kan ikke huske om der er for en halv eller hel milliard de har solgt for af den højttaler, og det er der ingen i branchen der kan måle sig med.. B&W er nummer 2, men de er dog meget mindre på "High End", da det meste af deres milliard omsætning er salg af billigere højttalere...
Et trist faktum da B&O jo på ingen måde kan spille musik, men sælge, det kan de altså...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
janils skrev:
|
|
|
|
Det synes jeg bestemt var noget af en melding. Jeg mener ellers det var dig, der kanoniserede Acoustic Reality - correct me if ´Im wrong.
Til sub er de OK, på nær at de faktisk egentlig bare ikke går rigtigt dybt.
|
|
|
Det var det var svjv. ikke, det var vist Kim Petersen som testede den ICE du tænker på. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Øhh...
Krame71 skrev:
"Og det er derfor at det ikke sælger bedre på trods af, at designet er lysår bedre end alt andet på markedet." (Angående B&O)
Ikke sælger bedre..?
B&O har haft en fremgang på 50 % gennem sidste år.. B&O er med Beolab 5 utvivltsomt verdens største "High End" (i pris om ikke andet) højttaler producent.. Kan ikke huske om der er for en halv eller hel milliard de har solgt for af den højttaler, og det er der ingen i branchen der kan måle sig med.. B&W er nummer 2, men de er dog meget mindre på "High End", da det meste af deres milliard omsætning er salg af billigere højttalere...
Et trist faktum da B&O jo på ingen måde kan spille musik, men sælge, det kan de altså...
|
|
|
Jeg ved godt det kan være svært at forstå.
Vi taler om, at vi har et brand i struer der kan måle sig med coca cola. Det marked de kikker ind i er to cifret millardbeløb der nærmer sig et trecifret.
Det går godt for dem nu. Men det er relativt set ift. tidligere. Men set ift. globalt potentiale mener jeg ikke at de gør det godt nok.
Salget af Beolab, viser bare at markedet er der (dyrt hjemme elektronik som giver prestige og image omkring familien). Det er der flere penge i end vi kan drømme om. Jeg kan ærligt talt ikke se, at B&O har nogen direkte konkurrenter på det marked. Derfor er det ikke godt nok.
B&W har intet med sagen at gøre de sælger elektronik og højtalere ikke image og prestige. Det er ikke noget super brand for prestige og image til familien men et brand inden for højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg vil gerne vende tilbage til denne tråds oprindelige emne nemli "ren" strøm. Det ultimative tweak. Jeg har købt to vaskemaskiner, hvor jeg har afmonteret glasset i døren. Derefter har jeg svejst en aksel mellem de to tromler. Jeg har så efterfølgende pillet lidt i den ene maskines vaskeprogram så den kan centrifugere uafbrudt. Maskinen der centrifugerer virker som motor og den anden som generator - og vupti helt ren strøm - mit eget kraftværk
Det anbefales at kraftværket lydisoleres godt da det ellers kan tage fornøjelsen ud af musikoplevelsen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vaskemaskine...

Fed ide. Så skal du bare have den crystalstyret. Måske med en low jitter clock!!
__________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |