Forfatter |
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv sét en 7205 i aktion og der skal ikke herske nogen tvivl.. billedet er LANGT bedre end de nyeste LCD'er jeg endnu har sét.. Og som kanvas siger så larmer Infocus projektore mere end de gennemsnitlige nye gør.. at den jo så ikke er en helt ny model har jo også sin indflydelse på dette punkt, men det er en vanvittig lækker projektor!!
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
Har selv lige sat en Infocus 7205 op i loftet..... Jeg har været ude og se både Panasonic PT-AE900 samt Sanyo PLV-Z4 og efter min mening kommer de ikke engang i nærheden af 7205. Der er lidt mere støj fra blæserne på Infocus (ca 32db) men jeg syntes absolut det er til at leve med. Jeg kan også se regnbuer, men det bliver rigeligt opvejet af et helt fantastisk billede. Jeg har ikke engang justeret på noget endnu. Dog skal det siges at billedet er lidt for lyst til mit 80" Greyline lærred, så jeg har bestilt et HOYA NDX2 filter |
|
|
Jeg kunne heller ikke forstå at en Infocus 7205 ikke skulle være bedre end de andre nævnte.
Så rart med lidt fakta fra en der faktisk har set dem.
Ufattelig at du kan se regnbuer. You must be sensitive maaaan
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for oplysningerne... Hvor skaffer jeg et filter af den type der bliver nævnt, hvis billedet er for lyst? Det er måske sådan at forstå at jo mindre billede desto større behov for filter? Glæder mig at høre at billedet er så kanon
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Tak for oplysningerne... Hvor skaffer jeg et filter af den type der bliver nævnt, hvis billedet er for lyst? Det er måske sådan at forstå at jo mindre billede desto større behov for filter? Glæder mig at høre at billedet er så kanon |
|
|
Det kan du købe i de fleste fotohandlere, ca. 650,- men jeg har selv et og jeg synes ikke helt at det har være pengene værd, det giver bedre sort niveau, men jeg synes at hvid bliver for lidt hvid, hvis du forstår??? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an hvor stort et billede der skal projekteres. Under 100" vil nok blive bedre med et gråfilter, men det er absolut en smagssag. Jeg har købt mit på Ebay i U.S.A. pris 225,-. Køber du her skal du dog være opmærksom på at der kan tilkomme told samt dansk moms. Prisen vil da blive omkring 300,-. Det er dog stadig billigere end at købe herhjemme.
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Strong
Du skal lige være opmærksom på, at der er ny firmware til Infocus 7205. Den kan downloades på:
http://www.infocus.com/service/sp7205/software.asp .
Du skal bruge projektorens serienummer for at downloade.
Der skal bruges et specielt kabel, som du kan købe gennem Steensen (390,-)
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet... Har allerede bestilt kablet dvi til dvi-m1 m/usb, men regner da med at den nyeste software er indlæst fra fabrikken... Fik den igår tirsdag, men øv øv!!! kun 4 røde blink fortalte mig at en blæser ikke virkede korrekt, så nu går der endnu en dag før jeg får billede på... Ny pære er på vej fra Steensen, forhåbentlig i hel stand... Loftbeslaget er på plads der hvor jeg efter nøje udregning mener det skal sidde, men kan ikke montere lærred før jeg har billedet at måle efter...
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var bare surt show!!! Glæder mig til at høre din mening, selv om det undrer mig hvordan du tør købe så dyr en projektor uden først at have set den i aktion.
P.S. Den nye firmware hedder. ver 2,3. Den er først lagt på nettet i december måned, så din nye projektor skal være meget nyproduceret for at have denne.
Held og lykke
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også lidt vovet, men har ikke de store muligheder for at se nogen i aktion her på fyn... Har fået rigtig god vejledning hos steensen og håber så bare det holder stik det de fortæller mig. Ved ikke om du før har handlet med dem, men de pakker ikke tingene ind og ved bestemt hvad de har med at gøre... Nu kommer min lampe med posten idag så håber jeg det virker og det ikke er noget andet der er defekt... Har du nogle gode ideer til noget nem lyddæmpning?
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ikke støjen fra projektoren er synderlig generende, og den hænger faktisk stort set lige over mit hoved. Du skal nok passe lidt på med at lyddæmpe den, da du risikerer at den bliver for varm.
Jeg håber du bliver lige så glad for den som jeg er.
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv øv og atter ØV!!! Det var ikke lampen der var defekt... Nå må vente med tålmodighed indtil en ny kommer fra Steensen, har sendt den her retur, den vil ikke tænde (4 blink)... Hvem sagde også det skulle være så nemt Håber også jeg bliver glad for den som den er når jeg får en der virker, har jo kun hørt den blæse indtil videre...
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fanme trist..
Føler med dig..'
...Feeble
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gang imellem skal det være skidt før det kan blive godt.... 4 blink betyder iøvrigt at der er problemer med en af blæserne. Der er 2 stk. + en i lampen, ialt 3.
Håber det lykkedes næste gang.. 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Øv øv og atter ØV!!! Det var ikke lampen der var defekt... Nå må vente med tålmodighed indtil en ny kommer fra Steensen, har sendt den her retur, den vil ikke tænde (4 blink)... Hvem sagde også det skulle være så nemt Håber også jeg bliver glad for den som den er når jeg får en der virker, har jo kun hørt den blæse indtil videre...
|
|
|
Arrgh hvor skammeligt! Jeg ved hvordan du har det, jeg er selv ved at få min SP 5700 byttet for anden gang....man bliver top frustreret...
Lige en indskydelse, nu hvor du ikke har en PJ..har du overvejet at vente lidt endnu, og så købe den nye model fra Infocus???? De ser super fede ud, og rygtet siger de ikke bliver ret dyre (den som svarer til SP7205 skulle ligge lige i området omkring 20-25 k.
Den ser sådan ud.

Den har bedre specs end forgængeren og IMO federe design, var det mig ville jeg klart vente....de skulle være her i 1. kvartal... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser godt nok lækker ud, men det med bedre specifikationer ved jeg nu ikke. Den har "kun" 6 segmenter i farvehjulet og kører 4x speed hvor 7205 har 7 segmenter og køre 5x speed. Yderligere har den ikke længere scaler fra Faroudja (FLI2310). og det ser ud til at linsen ikke længere er fra Karl Zeiss.
Men O.K. den har fået den nye TI darkvhip2 med deraf bedre kontrast 3000:1
Jeg tror dog ikke at det er to projektorer man direkte kan sammenligne.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
Den ser godt nok lækker ud, men det med bedre specifikationer ved jeg nu ikke. Den har "kun" 6 segmenter i farvehjulet og kører 4x speed hvor 7205 har 7 segmenter og køre 5x speed. Yderligere har den ikke længere scaler fra Faroujudja (FLI2310). og det ser ud til at linsen ikke længere er fra Karl Zeiss.
Men O.K. den har fået den nye TI darkvhip2 med deraf bedre kontrast 3000:1
Jeg tror dog ikke at det er to projektorer man direkte kan sammenligne.
|
|
|
At den ikke har en Faroudja scaler er vist ikke en nedgardering, de nye pixelworks chips skulle efter sigende være klasser bedre.....derudover skulle farvehjulets ophæng være forbedret, og dermed give mindre støj...
Men det var bare ment som et forslag, og ikke et forsøg på at hælde malurt i bægeret....jeg har set 7205 i aktion og det er en super fed PJ, ingen tvivl om det.....så jeg kan godt forstå at du gerne vil have den..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa!!! Det var ikke mig (kanvas) der skulle have en. Jeg har den allerede.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
Hovsa!!! Det var ikke mig (kanvas) der skulle have en. Jeg har den allerede.  |
|
|
Arrrgh for S da......nå my bad...Strong læser det nok alligevel... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan kan det gå... Har været rimelig uheldig med elektronik for tiden, har også måtte bytte en ny ns9100es dvd fra Sony, hdmi udgangen røg efter kun 1 time i brug... Det kunne være jeg skulle ændre mit brugernavn til Anders and Ser ellers lækker ud den nye model, ligner lidt 777 modellen, men tror nu nok jeg holder mig til denne her, har fået en super go' pris trods alt...
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
strong skrev:
|
|
|
Arrgh hvor skammeligt! Jeg ved hvordan du har det, jeg er selv ved at få min SP 5700 byttet for anden gang....man bliver top frustreret...
Lige en indskydelse, nu hvor du ikke har en PJ..har du overvejet at vente lidt endnu, og så købe den nye model fra Infocus???? De ser super fede ud, og rygtet siger de ikke bliver ret dyre (den som svarer til SP7205 skulle ligge lige i området omkring 20-25 k.
Den ser sådan ud.

Den har bedre specs end forgængeren og IMO federe design, var det mig ville jeg klart vente....de skulle være her i 1. kvartal...
|
|
|
Er det de nye Infocus`er....????? sådan en vil jeg have. Føj hvor lækkert.
|
Til top |
|
|