Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 01:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Infocus 7205 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Filmtossen skrev:
strong skrev:

Øv øv og atter ØV!!! Det var ikke lampen der var defekt... Nå må vente med tålmodighed indtil en ny kommer fra Steensen, har sendt den her retur, den vil ikke tænde (4 blink)... Hvem sagde også det skulle være så nemt Håber også jeg bliver glad for den som den er når jeg får en der virker, har jo kun hørt den blæse indtil videre...

Arrgh hvor skammeligt! Jeg ved hvordan du har det, jeg er selv ved at få min SP 5700 byttet for anden gang....man bliver top frustreret...

Lige en indskydelse, nu hvor du ikke har en PJ..har du overvejet at vente lidt endnu, og så købe den nye model fra Infocus???? De ser super fede ud, og rygtet siger de ikke bliver ret dyre (den som svarer til SP7205 skulle ligge lige i området omkring 20-25 k.

Den ser sådan ud.

Den har bedre specs end forgængeren og IMO federe design, var det mig ville jeg klart vente....de skulle være her i 1. kvartal...

Er det de nye Infocus`er....????? sådan en vil jeg have. Føj hvor lækkert.

Jeps, og her er et link til dem.....de er afsindigt fede glæder mig til at se dem i aktion, og så er det spændende at se om den kan levere et billede med en kvalitet der matcher designet (som IMO forpligter)....http://www.infocus.com/SubSegments/Home%20Theater.aspx

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Filmtossen skrev:
strong skrev:

Øv øv og atter ØV!!! Det var ikke lampen der var defekt... Nå må vente med tålmodighed indtil en ny kommer fra Steensen, har sendt den her retur, den vil ikke tænde (4 blink)... Hvem sagde også det skulle være så nemt Håber også jeg bliver glad for den som den er når jeg får en der virker, har jo kun hørt den blæse indtil videre...

Arrgh hvor skammeligt! Jeg ved hvordan du har det, jeg er selv ved at få min SP 5700 byttet for anden gang....man bliver top frustreret...

Lige en indskydelse, nu hvor du ikke har en PJ..har du overvejet at vente lidt endnu, og så købe den nye model fra Infocus???? De ser super fede ud, og rygtet siger de ikke bliver ret dyre (den som svarer til SP7205 skulle ligge lige i området omkring 20-25 k.

Den ser sådan ud.

Den har bedre specs end forgængeren og IMO federe design, var det mig ville jeg klart vente....de skulle være her i 1. kvartal...

Der er bare ikke nogen LENS-SHIFT hvilket jeg mener diskvalificerer den allerede inden den har vist et billede! 

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Dr. W skrev:
Dr. Lyd skrev:
Filmtossen skrev:
strong skrev:

Den ser sådan ud.

Der er bare ikke nogen LENS-SHIFT hvilket jeg mener diskvalificerer den allerede inden den har vist et billede! 

Det er da noget af en udmelding, at den er diskvalificeret fordi det kræver mere end 5 min. at montere den........men fred være med det....jeg vil helt sikkert have den PJ som leverer det bedste billede, og hvis den ikke har lens shift, så skal der bare måles lidt bedre ud....jeg har selv en sp 5700, og det tog ikke pokkers lang tid, der skal bare udregnes lidt......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Det er da noget af en udmelding, at den er diskvalificeret fordi det kræver mere end 5 min. at montere den........men fred være med det....jeg vil helt sikkert have den PJ som leverer det bedste billede, og hvis den ikke har lens shift, så skal der bare måles lidt bedre ud....jeg har selv en sp 5700, og det tog ikke pokkers lang tid, der skal bare udregnes lidt......

Udregnes? Edit: udmåles?! Du har bare været heldig og kunne montere den uden at skulle bruge keystone - eller hvad?

For de fleste betyder manglende lensshift at keystone skal anvendes eller at den skal sidde på en "pind" ned fra loftet.

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

For ikke at fornærme forfatteren til denne tråd, synes jeg vi skal hoppe over i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34468&P N=3 hvor de nye projektorer fra infocus kort har været vendt. Det er jo trods alt en - forhåbentlig snart - glad ejer af en 7205 der søger erfaringer her.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Dr. W skrev:

For ikke at fornærme forfatteren til denne tråd, synes jeg vi skal hoppe over i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34468&P N=3 hvor de nye projektorer fra infocus kort har været vendt. Det er jo trods alt en - forhåbentlig snart - glad ejer af en 7205 der søger erfaringer her.

Godt forslag, og sorry Strong for at køre din tråd lidt af sporet 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Check lige hvad 7205 kan fås for på Ebay i Tyskland

http://cgi.ebay.de/Infocus-Screenplay-7205-NEU-Motorleinwand _W0QQitemZ5859500895QQcategoryZ75409QQssPageNameZWDVWQQrdZ1Q QcmdZViewItem

Og så er det med et motorlærred

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Er det overhovedet muligt at hænge mit lærred op inden jeg ved hvor billedets overkant bliver? Har kigget på infocus udmåleren men kan ikke helt gennemskue det... loftbeslaget er af typen sp011 og lærredet 92"... afstanden er ca. 4 meter fra linse til lærred. Kan jeg regne med at billedets overkant er i højde med linsens underkant? Vil selfølgelig helst undgå at skulle bruge keystone overhovedet, har ca. 2.6 meter til loftet... Er måske bare lidt utålmodig imens jeg venter på en ny 7205 der forhåbentlig virker
Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Har regnet lidt... Kan man ikke bare gange billedets højde med de 116% de skriver i vejledningen, for at finde billedets underkant? altså 115 cm x 1.16 = 133 cm fra underkant til linsens midte? så skal jeg bare vide afstanden fra loft til midten af linsen, korrekt??

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Den øverste kant af lærredet skal være 19 cm under linsens center. D.v.s såfremt du brug er et sp11 (som faktisk hedder SP-CEIL-UNIV) og du hænger det direkte i loftet uden forlængerrør, bliver det 12 cm til linsen center fra loftet + de 19 cm, altså ialt 31cm til lærredets overkant.

Der findes et regneark på Infocus´hjemmeside et eller andet sted, som du kan bruge

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

strong skrev:
Blev frarådet LCD teknikken af sælgeren ved Steensen,

Hvordan er det nu liiige, Steensen importerer Infocus Screenplay, ikke? Hvor mange LCD-projektorer er det liiige de sælger?

Ikke at argumenterne nødvendigvis er forkerte, men man kan jo vælge at lægge vægt på forskellige argumenter på forskellig måde. Og f.eks. udelade/nedtone de ulemper der er ved en bestemt teknologi.

Bortset fra det, så er SP7205 en udmærket projektor - hvis man kan leve med ulemperne, i form af regnbuer, dithering og "hårtørrer-effekten"... Men jeg vil nu mene det er for dyrt købt i forhold til en Mitsubishi HC3000. 

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Til Otto

Dette er en tråd hvor Strong søger råd om sin kommende 7205. og ikke en diskussion om DLP ver. LCD. Din mening om dette er almindelig kendt, og fuld respekt for denne, men den hører altså ikke hjemme her.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Tak til kanvas Er det målene på de 4 meters afstand? Det er sådan et beslag jeg har iøvrigt...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
Dette er en tråd hvor Strong søger råd om sin kommende 7205. og ikke en diskussion om DLP ver. LCD. Din mening om dette er almindelig kendt, og fuld respekt for denne, men den hører altså ikke hjemme her.

Nu var det jo ikke mig der bragte den del af diskussionen op, men jeg blander mig gerne udenom hvis det er ønsket...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

strong skrev:
Tak til kanvas Er det målene på de 4 meters afstand? Det er sådan et beslag jeg har iøvrigt...

Ja!!! Det gælder for et 92" billede og afstand 3,39 - 4,23

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak Så ved jeg hvad eftermiddagen skal gå med... Har iøvrigt forsøgt med noget kædeophæng for stor justerings mulighed, men det du'r ikke, lærredet er vildt svært at få op igen hvis kassetten ikke sidder ordenligt fast 

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke ved det kan du få alt den hjælp du har brug for her:

http://www.infocus.com/service/sp7205/sp7205.asp?site_lang=1 &site_region=3&

Jeg vil selvfølgelig stadig gerne stadig hjælpe, og forhåbentlig snart udveksle erfaringer.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Så hænger lærredet på sin plads...

Og loftbeslaget...

Så håber jeg bare det ikke er helt ved siden af Tak til kanvas for målene...

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Så skulle den nye pj gerne komme igang iaften Håber denne virker

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne