Forfatter |
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der billede på... Det ser vildt godt ud Skal dog ha' rykket lærredet lidt op... Kan nogen fortælle mig hvorfor billedet ikke er ret stort i native mode, og hvorfor der står 576p selvom jeg kører 720p upscaleret ud fra min dvd ? Det gør der iøvrigt i alle formater... Burde der ikke stå 720p i opløsningen på det projekterede billede også? Har prøvet med hoya filter på lidt, men tror umiddelbart det bliver uden det, billedet bliver lidt for mørkt, men det er måske fordi lærredet også er gråtonet?
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. 576 eller 720p ud. Hvilken forbindelse har du mellem DVD og PJ? Såvidt jeg erindrer på min egen DVD så virker progressive scan (576, 720, etc.) kun på DVI/HDMI udgangen, så hvis du har forbundet med component kabel så er det svaret.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
576p er pal formatet i progressivt.....den vil aldrig blive 720p som er HDTV formatet. Hvis du fordre den med HDTV kan signalet også køres gennem den analoge komponent indgang.....det har jeg da set.
Progressive scan....det skulle projektoren gerne gøre for dig automatisk
Native mode.....din projektor er en 16:9 ting og native mode er et 4:3 billede.....derfor får du sorte bjælker i siderne når den skal lave et 4.3 billede indeni dit 16.9.
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvd'en er forbundet med hdmi til dvi m1 på projektoren. Dvd'en kan upscalere hdmi signalet til 720p/1080i, og viser også et billede uanset hvad jeg stiller den til, men projetoren skriver 576p uanset hvad? På et lcd tv kan billedet godt vises i 720p/1080i det er det jeg ikke helt kan forstå... M.h.t. native mode så havde jeg forstået det sådan at man her kunne vælge at bypasse den interne scaler i projektoren og bruge den direkte i dvd'en? Hvis man så vælger den opløsning der hedder 1280 x720p i dvd'en så skulle det jo passe til projektorens opløsning? Men jeg er måske helt af sporet her
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvd formatet er fast 576 x 720. Jeg har også en forstærker (yamaha DSP-Z9) som kan opscalere, men gør jeg det fra DVD forbliver signalet i 576p.
M.h.t native er din projektor 720 x 1280 så det er klart at når den "kun" får et 576 signal blivet billedet mindre.
Jeg kan ikke forstå at du skal flytte dit lærred , men der må jo være en fejl i regnearket. Sorry!!!
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt ok Skal jeg så bare lade være med at upscalere helt? Selvom jeg vælger interlacet så skriver den det alligevel til 576p... mystisk... Har selv en sony 7100 es forstærker med hdmi indgang og ud selvfølgelig, men den kan kun sløjfe signalet igennem... Men hvad billedet er nu lækkert anyways...
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du checket hvad projektorens firmware er. Jeg mener at kunne huske at der er noget med en fejl ved scaleringen på ver 1.8
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
firmware er v. 2.2
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
O.K. den nyeste hedder ver. 2.3 men det er ikke nævneværdige forbedringer.
Godt at høre at du er tilfreds med billedet. Hvad med blæserstøjen?
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
støjen er ikke så slem på eco mode, men på bright er den lidt for voldsom efter min mening. Hvad kører du din på?
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører også på eco mode på grå dug og med Hoya filter. Jeg syntes ikke billedet er for mørkt men mit lærrede er også mindre end dit. (82")
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en anden lille detalje der driller lidt... lyden fra dvd'en der kører via hdmi til forstærkeren forsvinder simpelthen når projektoren er tilkoblet og tændt vel at mærke... Kører lyden via ilink istedet nu... Har du hørt om dette før? Kan det være fordi det skal være hdmi hele vejen for at det virker... Sony siger at hvis det virker i et af deres produkter så er det nok noget med dvi indgangen i projektoren... Det virkede fint fra dvd til fors og videre på lcd med hdmi før...
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Har en anden lille detalje der driller lidt... lyden fra dvd'en der kører via hdmi til forstærkeren forsvinder simpelthen når projektoren er tilkoblet og tændt vel at mærke... Kører lyden via ilink istedet nu... Har du hørt om dette før? Kan det være fordi det skal være hdmi hele vejen for at det virker... Sony siger at hvis det virker i et af deres produkter så er det nok noget med dvi indgangen i projektoren... Det virkede fint fra dvd til fors og videre på lcd med hdmi før... |
|
|
Her er jeg på bar bund??? Kører selv Component. Jeg ville gerne anskaffe en DVD-afspiller med digital billedudgang, men jeg syntes ikke rigtig det er det rigtige tidspunkt nu hvor nye DVD formater (HD-DVD samt Blue-ray) er på trapperne. Jeg troede forøvrigt kun at Ilink udgangen på en DVD afspiller var til SACD samt DVD-Audio, men her må jeg jo have taget fejl såfremt du kører lyden fra en almindelig DVD ud her????
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede også selv den kun var til SACD, men ved et tilfælde stod forstærkeren på ILINK da jeg skulle se en film og det fungerer nøjagtig som coax eller optisk...
Jeg tror at forstærkerens HDMI out skal ha' en HDMI ingang for at fungere korrekt med hensyn til lyden der ikke kommer i HDMI kablet fra dvd'en når projektoren er tændt... ja en længere søforklaring men måske kan min forstærker ikke "snakke" med en DVI indgang og kan så ikke sende info retur om lyden... Bare min teori
Bortset fra det så er lærred rettet til og pj sidder lige i øjet nu... Nu mangler jeg bare at nyde en hel film uden at trimme så meget på billedet konstant...
Er det normalt at projektoren er lidt tid om at danne billedet fra kilden? Jeg mener "blinker" nogle gange før den skriver 576p og viser billedet...
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker forstærker du har der iøvrigt... Men det må da stadig være 576p du ender ud med fra din component ud på forstærkeren??? Er det ikke bedste video upconvertering analogt?
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er billederne ! Betjent Bjarke hvor er du !
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja!! Jeg ender med 576p selv om det er analog component og det er den bedate analogt. Jeg ville dog altid ende med 576p, idet såfremt forstærkeren (eller for den sag skyld DVDén) ikke konverterede signatet til progresivt, så ville projektoren gøre det.
Det er normalt at projektoren bruger lidt tid for at finde billedet. Du kan nedsætte denne tid ved at slå autosource fra samt fjerne alle fluebenene i source enable undtagen video 1 som jo er den indgang du benytter. Projektoren skal så ikke undersøge alle indgangene for signal, men går direkte til M1-DA1.
Det undrer mig at du har været nødt til at trimme billedet. Jeg har naturvis også leget med alle justeringerne, men, bortset fra småjusteringer med lys og kontrast, er jeg faktisk end med fabriksjusteringerne.'
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fjernet diverse flueben, men billedet står alligevel og blinker lidt inden der kommer billede på, men ikke mere end 10 sekunder måske... med trimning mener jeg bare at jeg prøver mig lidt frem og tilbage, f.eks i gamma menu har jeg valgt at sidde den på crt, giver lidt mere kontrast... Men ellers har jeg heller ikke lavet de store ændringer...
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja!!! Alt er jo relativt. Det tager kun ca. 5 sek på min
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Har fjernet diverse flueben, men billedet står alligevel og blinker lidt inden der kommer billede på, men ikke mere end 10 sekunder måske... med trimning mener jeg bare at jeg prøver mig lidt frem og tilbage, f.eks i gamma menu har jeg valgt at sidde den på crt, giver lidt mere kontrast... Men ellers har jeg heller ikke lavet de store ændringer... |
|
|
Billedet blinker lidt fordi de forskellige relæer "varmer" op. Det bedste billede(syntes jeg) er i film mode hvorefter man kører en kalibrering med eks.vis The calibrator eller DVE. CRT mode, bruger jeg dog også en gang imellem da enkelte film simpelthen er for lyse.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|