Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W med Denon effektforstærkere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

http://hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=H%F8jt taler+systemer&cSub=Jamo&id=1372&action=produkt

Dette sæt lyder fantastisk.. det er sat op til demo i Hi-Fi-Import i Hillerød.

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

http://hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=H%F8jt taler+systemer&cSub=Jamo&id=1372&action=produkt

Ja, det er et kanont sæt Men Ingeniøren vil jo have en godt matchende sæt, og mener ikke, at enheder i alle 7 højttalere er ens. Dvs. at der vist ikke sidder en bas-enhed i rear ht'erne, som der gør i front systemerne. Og man vil jo gerne have ens klang hele vejen rundt.
Gør jer forresten selv den tjeneste - og for den sags skyld også min, at stemme her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34807&P N=1

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Lyden matcher bestemt!!.. Helt perfekt.. og det vel muligt at ønske 2 fronter mere som erstatning for baght'erne...
Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror lige at jeg vil give mit besyn med.

Jeg har selv haft hele den nye suite (2.8,C.08,R.08 og S1.2), og må sige at den virkelig sparker røv, når man snakker film. Da jeg købte den hørte jeg på netop B&W 604 S3 (som jeg på parpiret faktisk havde besluttet mig for at købe), men der syntes jeg at lyden var meget tam. Så da jeg hørte på Dalierne, var der ikke nogen tvivl om hvad jeg skulle have med hjem.

Den eneste grund til at jeg har solgt fronterne, er at de ikke er verdens bedste til ren stereo. Det virker så om at suiten er lavet til hjemmebiffen. Og det kan den til UG.

Du kan se hvordan R.08 ser ud når den er hængt op vandret ved at trykke på mit anlæg.

God jagt, det er jo altid sjovt at skulle have noget nyt

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Clive skrev:
Feeble skrev:

Ja, det er et kanont sæt Men Ingeniøren vil jo have en godt matchende sæt, og mener ikke, at enheder i alle 7 højttalere er ens. Dvs. at der vist ikke sidder en bas-enhed i rear ht'erne, som der gør i front systemerne. Og man vil jo gerne have ens klang hele vejen rundt.
Gør jer forresten selv den tjeneste - og for den sags skyld også min, at stemme her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34807&P N=1

Tak for linket Feeble, men Clive har ret i at det ikke lige er det jeg leder efter.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej DIB_1.

Dit indlæg bekræfter min 'mistanke', nemlig at suite serien er designet til at være et fuldblods surround anlæg, og ikke blot er en serie fronthøjtalere suppleret med nogle 'hovsa' center og baghøjtalere. Bare det faktum at serien har dedikerede center og baghøjtalere for hver størrelse fronthøjtalere, skiller jo denne serie fra 'resten'.

Størrelsen på C0.8 indikerer også at der ikke er gået på kompromi med noget, størrelsen gør den jo helt uacceptabel for hr. og fru Danmark, men tæt på uimodståelig for mig .

Og drømmen om at have en "LARGE" center med samme størrelse og antal enhedder som fronthøjtalerne (uden at det er noget 'små' sattelit noget) er stor hos mig....

Regner med at jeg snart må ud og lytte på dem, nu er nysgerrigheden snart for stor .

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde muligheden for at skifte mit hjemmebio lydsystem ud ville jeg overveje disse 2 muligheder:

http://www.jamo.dk/Default.asp?ID=3820&M=Shop&PID=10 701&ProductID=16649

http://www.jamo.dk/Default.asp?ID=4813

Ved ikke hvor geniale de er til musiklytning - men til film skulle de være glimrende!

Systemet på det nederste link er nok svært at finde brugt - men D6 systemet bliver handlet brugt til MEGET rimelige penge

EDIT:

Derudover burde et af ovenstående sæt kunne honorere krav om homogen lyd og tilfredsstillende ydelse ved høj volumen (mener at kunne huske at der er noget mht det i THX-certificeringen)

Arrrgh - havde ikke set at D6 har været oppe at vende

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

SilverShadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Kan helt klat anbefale at kigge nærmere på Suite Serien, som andre også nævner. Har selv den store udgave at hele anlæget, dog uden sub.

Mine første overvejsler var et komplet sæt B&W 604 S3, men Suite serien lød bedre i mine øre. Kan kun bekræfte hvad andre siger i denne tråd at center højtaleren er vanvittig god og self også de resterende højtaler, især til film som jeg stort set kun bruger dem til.

Du skal være velkommen til at komme og høre dem, hvis Hi-fi klubben ikke har det komplette anlæg sat op.

Bor selv i Nordsjælland.

Til top Vis SilverShadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverShadow

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Tjaaa, jeg må indrømme at jeg nok var lidt for hurtigt på aftrækkeren første gang. Jeg har nu siddet og kigget lidt nærmere på dem.

De ser nu ret fede ud, men jeg har to "problemer" med dem. For det første er fronterne ikke gulvhøjtalere (og går kun ned til 80Hz) men det er nok til at leve med. Det største "problem" er at baghøjtalerne er dipol højtalere, og dem bryder jeg mig ikke rigtigt om.

Men jeg vil se om jeg ikke kan få lyttet til dem, man skal jo ikke være for konservativ .

SilverShadow skrev:
Du skal være velkommen til at komme og høre dem, hvis Hi-fi klubben ikke har det komplette anlæg sat op.

Det er faktisk ikke til at finde et Suite x.8 setup, alle HFK har kun den lille version til demo. Så du får lige en PB .

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

anno1982 skrev:

Tjaaa, jeg må indrømme at jeg nok var lidt for hurtigt på aftrækkeren første gang. Jeg har nu siddet og kigget lidt nærmere på dem.

De ser nu ret fede ud, men jeg har to "problemer" med dem. For det første er fronterne ikke gulvhøjtalere (og går kun ned til 80Hz) men det er nok til at leve med. Det største "problem" er at baghøjtalerne er dipol højtalere, og dem bryder jeg mig ikke rigtigt om.

Men jeg vil se om jeg ikke kan få lyttet til dem, man skal jo ikke være for konservativ .

Jeg må ærligt talt også indrømme at jeg heller ikke har hørt dem - men har dog læst mig frem til at sættene skulle være meget kompetente til film brug. - Et eller andet sted må det vel også give en bedre HT, at udviklerene fra starten ved præcis hvad sættet skal bruges til, og hvad det skal kunne. Konventionelle højtalere er vel altid et kompromis mellem almindelig musikbrug og en "add on" surround løsning. - Ikke at det ikke også virker, og at det er det langt de fleste (undertegnede heriblandt) anvender.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg står også og skal til at vælge HT'er så jeg springer lige med her

Jeg startede også med B&W 600 serien og syntes de lyder rigtigt godt. De kræver en del power for sådan rigtigt af komme ud, men det har du jo

så gik turen til DALI Suite 2.8  for jeg er også bare vild med denne center og DALI Suite 2.8 er sku en rigtig pæn HT'er. De spiller meget fri og åbent, syntes B&W er mere detaljeret men skal have noget at leve af inden der sker noget. Da det jo en årsløn for en polsk gør det selv mand at købe et komplet SS system måttet jeg bare høre lidt mere så jeg har lyttet lidt til DLS 55 fra TC. De spiller meget let og detaljeret. Der er overraskende god punch i bassen. Det eneste negative jag kan sige om denne HT'er er finishen den kunne de godt gøre bedre .

Og fandme ikke om jeg så stødte på denne tråd  og fik øje på disse Jamo D7'er  TAK FOR DET Clive og anno1982  nu må jeg bare høre disse... endelig er der nogen som har hørt disse? ellers må du Filmtossen jo lytte lidt for mig  og smide en kommentar. Venter spændt... ahrrrrgggg kan ikke vente jeg må hellere finde et sted hvor man kan lytte til dem.

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
Ingeniøren skrev:

anno1982 skrev:

Jeg må ærligt talt også indrømme at jeg heller ikke har hørt dem - men har dog læst mig frem til at sættene skulle være meget kompetente til film brug. - Et eller andet sted må det vel også give en bedre HT, at udviklerene fra starten ved præcis hvad sættet skal bruges til, og hvad det skal kunne. Konventionelle højtalere er vel altid et kompromis mellem almindelig musikbrug og en "add on" surround løsning. - Ikke at det ikke også virker, og at det er det langt de fleste (undertegnede heriblandt) anvender.

Der er en meget rosende omtale af de nyeste D7 i det seneste HomeCinemaCoice, det skulle være et sæt der virkelig sparker r** når det gælder film!

Det er så også et sæt til 5.500 pund  (7 højttalere og 2 subs)

Edit: Kan se det koster 52K hos hifi-import, men åbenbart kun med en sub

http://hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=H%F8jt taler+systemer&cSub=Jamo&id=1378&action=produkt

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Har lige set det i tyskland hos http://www.hifi-regler.de/shop/jamo/jamo_d7pex7.2_steingrau. php til 31350.- og det er med 2 subs.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Der er en meget rosende omtale af de nyeste D7 i det seneste HomeCinemaCoice, det skulle være et sæt der virkelig sparker r** når det gælder film!

Det er så også et sæt til 5.500 pund  (7 højttalere og 2 subs)

Det ser nu også ret lækkert ud, men 5.500 pund  (der er jeg stået af)

Kristian T skrev:

Har lige set det i tyskland hos http://www.hifi-regler.de/shop/jamo/jamo_d7pex7.2_steingrau. php til 31350.- og det er med 2 subs.

Her står jeg så på igen . Det var dog den mest ekstreme prisforskel jeg længe har set!!

Hvis der er nogen der ved hvor man kan lytte til det er jeg meget interreseret!

Ellers satser jeg på at få lyttet til de forskellige højtalere i den nærmeste fremtid, jeg har besluttet mig for at lytte til følgende serier:

• Dali Suite X.8
  • B&W DM600
  • Jamo D6 og eller D7
  • Monitor Audio Silver (hvis TC på sjælland har dem til demo)

Kan næsten ikke vente med at lytte...

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Lytteindtryk af Jamo D6

Ja, så fik jeg endelig taget hul på lytningen og første sæt blev Jamo's D6 serie. Desværre blev demoen afholdt i et lille rum (omkrig 12m2) og med en ret lille yamaha receiver (ca. 7x70W kostede 4000,- fik ikke fat i modellen). Desværre var det også 'kun' et 5.1 setup.

Det positive:
Lydbilledet hænger virkeligt godt sammen, man kan ikke regestrere hvornår lyden bevæger sig fra front til surround højtalerne. Lyden skifter på ingen måde karakter mellem nogen af højtalerne. Surrond højtalerne har en imponerende spredning, og lyden 'fylder' hele væggen. Både højtalere og subwoofer er relativt små i fysisk størrelse (ikke at det betyder noget). Lyden er klar og detaljeret.

Det negative:
Systemet er jo et (omendt seriøst) sattelit system, og det syntes jeg desværre man kunne høre. Jeg savnede i den grad noget punch og dybde fra specielt fromt og center. Jeg syntes ikke subwooferen formåede at supplere på en transperent måde, bla. stemmer lyd 'tynde' i det. Desuden er finishen ikke den bedste.

Konklusionen:
Til trods for at jeg netop savner "mere end punch" så betyder det ikke at jeg er villig til at ofre det punch jeg pt har. Lydmæssigt er jeg på jagt efter noget der lydmæssigt minder om at kunne have LARGE på både front og center. Desværre var lyden på D6 langt fra det jeg søgte.

Jeg er ikke i tvivl om at D7 er en bedre serie, men jeg er i tvivl om den har lyden jeg leder efter. Så med mindre jeg finder et sted hvor jeg kan høre D7 serien, så er den (desværre) droppet .
(Det er faktisk også svært at finde B&W 600 serie i et surround setup )

Glæder mig til i morgen hvor jeg skal høre Dali Suite .

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
Kristian T skrev:

Her står jeg så på igen . Det var dog den mest ekstreme prisforskel jeg længe har set!!

Hvis der er nogen der ved hvor man kan lytte til det er jeg meget interreseret!

Ja det er helt vildt men den skulle være go nok. Håber du kan få lyttet til D7'eren  go jagt...

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Lytteindtryk af Jamo D6

Ja, så fik jeg endelig taget hul på lytningen og første sæt blev Jamo's D6 serie. Desværre blev demoen afholdt i et lille rum (omkrig 12m2) og med en ret lille yamaha receiver (ca. 7x70W kostede 4000,- fik ikke fat i modellen). Desværre var det også 'kun' et 5.1 setup.

Det positive:
Lydbilledet hænger virkeligt godt sammen, man kan ikke regestrere hvornår lyden bevæger sig fra front til surround højtalerne. Lyden skifter på ingen måde karakter mellem nogen af højtalerne. Surrond højtalerne har en imponerende spredning, og lyden 'fylder' hele væggen. Både højtalere og subwoofer er relativt små i fysisk størrelse (ikke at det betyder noget). Lyden er klar og detaljeret.

Det negative:
Systemet er jo et (omendt seriøst) sattelit system, og det syntes jeg desværre man kunne høre. Jeg savnede i den grad noget punch og dybde fra specielt fromt og center. Jeg syntes ikke subwooferen formåede at supplere på en transperent måde, bla. stemmer lyd 'tynde' i det. Desuden er finishen ikke den bedste.

Konklusionen:
Til trods for at jeg netop savner "mere end punch" så betyder det ikke at jeg er villig til at ofre det punch jeg pt har. Lydmæssigt er jeg på jagt efter noget der lydmæssigt minder om at kunne have LARGE på både front og center. Desværre var lyden på D6 langt fra det jeg søgte.

Jeg er ikke i tvivl om at D7 er en bedre serie, men jeg er i tvivl om den har lyden jeg leder efter. Så med mindre jeg finder et sted hvor jeg kan høre D7 serien, så er den (desværre) droppet .
(Det er faktisk også svært at finde B&W 600 serie i et surround setup )

Glæder mig til i morgen hvor jeg skal høre Dali Suite .

Nu har jeg aldrig hørt D6 så det kan meget vel være rigtigt at de ikke har punch nok, men når det gælder punch skal man altså ikke undervurdere betydningen af forstærkeren. Og en receiver i 4K klassen har typisk ikke så mange kræfter at gøre godt med

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Nu har jeg aldrig hørt D6 så det kan meget vel være rigtigt at de ikke har punch nok, men når det gælder punch skal man altså ikke undervurdere betydningen af forstærkeren. Og en receiver i 4K klassen har typisk ikke så mange kræfter at gøre godt med

Det er jeg godt klar over, jeg er også opmærksom på at jeg nok er lidt godt forvent med 8x200W. Så selvfølgelig vil jeg kunne vride mere punch ud hjemme, end en lille receiver kan i butikken.

Men jeg havde end ikke fornemmelsen af at potentialet var der, og nu da dette var et satelit system, samtidigt med at lydnivauet var beskedent (efter mine forhold) så burde de havde gjort det bedre.

At vælge højtalere er nok også meget psykologi, hvis første indtryk ikke imponere så er det nok svært at ændre på...

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Lytteindtryk af Dali Suite

Så blev der lyttet til Dali Suite, det skete privat i SilverShadow's kælder hvor en Denon 3803 trak et 5.0 setup.

Det positive:
Lækker, lækker, lækker centerhøjtaler, der var absolut ingen foreskel i lyden på denne og fronthøjtalerne. Generel set mindede selve lyden om Blue serien, bare renere og bedre. Jeg har læst at det kniber med bas/punch fra disse højtalere, det er jeg absolut ikke enig i. I modsætning til Jamo var jeg her overbevist om at potentialet var der, når først det bliver suppleret med en sub og nogle effekfotstrærkere er der dømt klasse surround!
Baghøjtalerne var lidt svære at bedømme, da rummet kun tillod at de sad oven over lyttepositionen, men umiddelbart gjorde de det godt og spredningen virkede også fornuftig.

Det negative:
Hmm... Tja... Baghøjtalerne måtte da godt have været lidt større, og serien måtte gerne have ført i sort finish.

Konklusionen:
Jeg tror vi har en vinder, men for ikke at gøre noget overilet skulle jeg gerne lige lytte til et par serier mere. Men skulle noget bedre ikke dukke op, så vil jeg ikke være ked af det .

Og en STOR TAK til SilverShadow for at spilde en halv time på mig
(Og SilverShadow er selvfølgelig også velkommen til at komme forbi til en lytter, det fik jeg vist ikke nævnt)

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

I øvrigt. Er der nogen der kender JBLs Studio L serie, den føres hos KT Radio og ser interresant ud. Bl.a. er alle højtalere 4-vejs og går til 40KHz.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes