| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre der tør og kan sige noget om Apollo? Jeg er i hvert fald stadig "temelig glad" for min  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Andre der tør og kan sige noget om Apollo? Jeg er i hvert fald stadig "temelig glad" for min  |
|
|
Alt ser ud til at ånde idyl på ekspeditionen 
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Andre der tør og kan sige noget om Apollo? Jeg er i hvert fald stadig "temelig glad" for min  |
|
|
Jeg har indtrykket af at testen rundt om i de små hjem går overraskende godt, det vidner den pludselige opståede stilhed her på tråden...  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Jeg har indtrykket af at testen rundt om i de små hjem går overraskende godt, det vidner den pludselige opståede stilhed her på tråden... |
|
|
...Måske....? 
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste lige i det nye HiFi+, hvor alle skribenterne viser deres systemer frem, at Paul Messenger har en Rega Apollo som "velkommen alternativ" til hans andre CD-afspillere i sit system.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Jeg læste lige i det nye HiFi+, hvor alle skribenterne viser deres systemer frem, at Paul Messenger har en Rega Apollo som "velkommen alternativ" til hans andre CD-afspillere i sit system. |
|
|
Min Apollo er hos mig et "et yderst velkommen alternativ, med stor evne til gåsehud" OG SÅ TIL DEN PRIS!!!!!!!!!!!!! Skal vi lige tage den igen?............. nej, gider ikke  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
| Jeg fandt jo ud af at det er den mest neutrale spille jeg har hørt til dato... |
|
|
Vi har før været igennem det, i en tråd om hifi-udtrykkenes betydning, men... Hvordan vurderer du om en CD-afspiller er neutral ? Hvis du kan sige at den er neutral, så må det jo betyde at du har afbalanceret lyden i dit anlæg, så anlægget spiller neutralt ? Hvordan har du båret dig ad med at få sådan et anlæg før, hvor du jo ikke havde en CD-afspiller der var neutral ? Jeg gætter på, at du med neutral, mener at intet toneområde gør særligt opmærksom på sig selv. Når det er tilfældet, så må det betyde at dit anlæg allerede var velafbalanceret klangmæssigt, lige med undtagelse af CD-afspilleren ! Rart at tingene passer sammen nu.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du deler da øretæver ud (Bud) Spencer - pas nu på, ellers kommer der bare endnu en Apollotråd
Jeg synes det er fint at der nu kun er en "hyldest til Apollo"-tråd nu __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Du deler da øretæver ud (Bud) Spencer - pas nu på, ellers kommer der bare endnu en Apollotråd
Jeg synes det er fint at der nu kun er en "hyldest til Apollo"-tråd nu |
|
|
Du kan lægge i mit indlæg hvad du vil, men der kan sagtens komme en god forklaring på hvordan man sammensætter et neutralt anlæg. Mange bruger f.eks. anmeldelser som reference, til at vælge forstærker udfra, og har frekvensmålinger i sit rum. TacT kunne være en anden måde hvorpå man mener at opnå neutral lyd. I mit rum overvejer jeg seriøst at bruge en TacT til at rette lyden ind med. Hvis du ser mit indlæg som negativt, så husk lige at den første tråd om Rega Apollo var startet af mig, men blev lukket, fordi en anden tråd med en masse støj i, fik højere værdi i administratorernes status. Støj er altså vigtigt ifølge sitets grundholdning, hvorfor en tråd hvor formålet kun var positive tilkendegivelser, prompte blev lukket med et brag (en hyldesttråd som jeg oprettede). Hvis Brutalis47 f.eks. forklarer at han har opnået neutralitet ved hjælp af en bestemt Denon pickup, mener jeg også at det er en værdifuld oplysning. Så kan man nemlig sige at Apollo lyder på samme måde som netop den pickup. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt spørgsmål, som nogen måske kan besvare ? Hvilken pickup/pladespillerkombi minder lyden fra Apollo mest om ?
Der snakkes jo om at den er 'analog' i lyden, så der må være mulighed for at skyde sig ind på dens klang, udfra pladespilleren som sammenligningsgrundlag. Så kan flere måske også forholde sig til dens lyd, i stedet for at få almindelige hifiudtryk som beskrivelse. Et par af de ting som jeg har læst mig til i tråden er at den skulle have dyb bas der ikke mudrer. Da det er en etbitter, er dette jo fint, da netop dette parameter har været et problem på mange etbit-baserede konstruktioner. 3D og perspektiv er nævnt som bedre end de fleste. Hvordan med stemmegengivelsen ? Er den 'røragtig' - om man må benytte sig af floskler ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter jeg har laest denne traad, saa har Apolloen fanget min interesse, der er jo kun positive ting om den, men aerligtalt, er der slet ikke noget negativt over den? Der er vel altid et eller andet der kunne vaere bedre?! Vil helst kun hoere fra dem der har hoert den, eller bedre ejer den. Haaber ikke dette ender ud i muderkastning.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Efter jeg har laest denne traad, saa har Apolloen fanget min interesse, der er jo kun positive ting om den, men aerligtalt, er der slet ikke noget negativt over den? Der er vel altid et eller andet der kunne vaere bedre?!
Vil helst kun hoere fra dem der har hoert den, eller bedre ejer den. Haaber ikke dette ender ud i muderkastning.
|
|
|
De få negative ting jeg kan komme i tanker om, er at den skal bruge en del tid, fra ilægning af CD, til den rent faktisk spiller musik. Dernæst tager den ikke brændbare CD-R, der er brændt hurtigere end 8 speed ?? Dette kan dog muligvis rettes i firmwaren - noget som er sket på drev til computere. Det der personligt afholder mig fra at købe den, er fraværet af digitalt input. Jeg har 4 digitale kilder, og vil gerne have god lyd fra alle 4. Hvis problemet med CD-R ikke kan løses med en firmwareopgradering, så vil jeg heller ikke købe den. CD-R er vigtigt for mig. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Det der personligt afholder mig fra at købe den, er fraværet af digitalt input. Jeg har 4 digitale kilder, og vil gerne have god lyd fra alle 4.
[/QUOTE] Kan godt vare jeg er lidt dum men hvad mener du med de digitale inputs? Jeg er ikke helt med  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Spencer skrev:
Det der personligt afholder mig fra at købe den, er fraværet af digitalt input. Jeg har 4 digitale kilder, og vil gerne have god lyd fra alle 4. |
|
|
Kan godt vare jeg er lidt dum men hvad mener du med de digitale inputs? Jeg er ikke helt med
|
|
|
Muligheden for at bruge den som ren D/A-konverter, så man ikke er afhængig af et drev der ikke kan spille CD-R tilfredsstillende, og er længe om at starte CD'en. Denon har f.eks. en afspiller med digitalt input, så man kan bruge konverteren i den, uden at drevet er aktivt. Det vil fordyre afspilleren en smule, men nok ikke meget. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
jkjaers skrev:
|
|
Du kan lægge i mit indlæg hvad du vil, men der kan sagtens komme en god forklaring på hvordan man sammensætter et neutralt anlæg.
Mange bruger f.eks. anmeldelser som reference, til at vælge forstærker udfra, og har frekvensmålinger i sit rum.
TacT kunne være en anden måde hvorpå man mener at opnå neutral lyd. I mit rum overvejer jeg seriøst at bruge en TacT til at rette lyden ind med.
Hvis du ser mit indlæg som negativt, så husk lige at den første tråd om Rega Apollo var startet af mig, men blev lukket, fordi en anden tråd med en masse støj i, fik højere værdi i administratorernes status.
Støj er altså vigtigt ifølge sitets grundholdning, hvorfor en tråd hvor formålet kun var positive tilkendegivelser, prompte blev lukket med et brag (en hyldesttråd som jeg oprettede).
Hvis Brutalis47 f.eks. forklarer at han har opnået neutralitet ved hjælp af en bestemt Denon pickup, mener jeg også at det er en værdifuld oplysning.
Så kan man nemlig sige at Apollo lyder på samme måde som netop den pickup. |
|
|
Hej Spencer. Med neutral mener jeg at den læner sig mig op af en pickup, der hedder Kisiki Blackheart, og så vil jeg lige sige at jeg har nogle CD-R, der er brændt med 52 X og der har været et par enkelte svipsere, hvor den gik i hak på de 2 sidste numre. Så satte vi brænderhastigheden ned og der har ikke været noget siden. Så mon ikke det er din firmware, der er dårlig. Du behøver ikke gå helt ned til 8 X.
Hilsen Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Spencer skrev:
jkjaers skrev:
|
|
Du kan lægge i mit indlæg hvad du vil, men der kan sagtens komme en god forklaring på hvordan man sammensætter et neutralt anlæg.
Mange bruger f.eks. anmeldelser som reference, til at vælge forstærker udfra, og har frekvensmålinger i sit rum.
TacT kunne være en anden måde hvorpå man mener at opnå neutral lyd. I mit rum overvejer jeg seriøst at bruge en TacT til at rette lyden ind med.
Hvis du ser mit indlæg som negativt, så husk lige at den første tråd om Rega Apollo var startet af mig, men blev lukket, fordi en anden tråd med en masse støj i, fik højere værdi i administratorernes status.
Støj er altså vigtigt ifølge sitets grundholdning, hvorfor en tråd hvor formålet kun var positive tilkendegivelser, prompte blev lukket med et brag (en hyldesttråd som jeg oprettede).
Hvis Brutalis47 f.eks. forklarer at han har opnået neutralitet ved hjælp af en bestemt Denon pickup, mener jeg også at det er en værdifuld oplysning.
Så kan man nemlig sige at Apollo lyder på samme måde som netop den pickup. |
|
|
Hej Spencer. Med neutral mener jeg at den læner sig mig op af en pickup, der hedder Kisiki Blackheart, og så vil jeg lige sige at jeg har nogle CD-R, der er brændt med 52 X og der har været et par enkelte svipsere, hvor den gik i hak på de 2 sidste numre. Så satte vi brænderhastigheden ned og der har ikke været noget siden. Så mon ikke det er din firmware, der er dårlig. Du behøver ikke gå helt ned til 8 X.
Hilsen Brutalis |
|
|
Det var nu L.B. Der skrev det med max 8 speed, men måske er det bare et spørgsmål om at bruge det rigtige CD-R medie. Nej - jeg ejer ikke en Apollo lige pt, men overvejede at købe en som drev. Hvis DAC'en er god, så lokker det ekstra når/hvis der kommer digitalt input på, da jeg har en anseelig samling af laserdisc film, der så kunne lokke til at investere i en passende DAC. Mit behov ligger ikke på en ny integreret CD-afspiller lige nu, men kommer der digitalt input på næste generation af Apollo, eller i det mindste en garanti for fejlfri afspilning af CD-R, så kan den komme i betragtning. Det med at den er 12sek om at starte en CD, er også en faktor, som gør at jeg mener at den bør have digitalt input. Jeg bruger CD hele dagen, og vil høre musik med det samme. Sågar bruger jeg minidisc meget også, grundet den ekstreme betjening med lynhurtige operationstider. Min minidisc har coax digital output, og ville også kunne bruge et digitalt input på Apollo. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke problemer med at bruge CD-R på min Apollo. Kun en enkelt gang ville den ikke læse, så jeg tror ikke det er det store problem.
__________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Det var nu L.B. Der skrev det med max 8 speed, men måske er det bare et spørgsmål om at bruge det rigtige CD-R medie. |
|
|
Som jeg har skrevet andetsteds, så er det uden betydning for mig, da jeg kun ejer en CR-R og den hakkede da jeg spillede. Derefter bliver man lidt nervøs, men jeg læste så herefter...
Apollo manual skrev:
| NB: If playing CDR’s they must be recorded at no greater than 8x as we cannot guarantee the readability of the disc. |
|
|
Spencer skrev:
jeg ejer ikke en Apollo lige pt, men overvejede at købe en som drev. Hvis DAC'en er god, så lokker det ekstra når/hvis der kommer digitalt input på, da jeg har en anseelig samling af laserdisck film, der så kunne lokke til at investere i en passende DAC. |
|
|
På fjernbetjeningen er den to knapper der er markeret hhv. input 1 og input 2. Det kunne jo være at de var forberedt til storebroderen, men det er ren spekulation.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
AkilleuZ skrev:
Efter jeg har laest denne traad, saa har Apolloen fanget min interesse, der er jo kun positive ting om den, men aerligtalt, er der slet ikke noget negativt over den? Der er vel altid et eller andet der kunne vaere bedre?!
Vil helst kun hoere fra dem der har hoert den, eller bedre ejer den. Haaber ikke dette ender ud i muderkastning.
|
|
|
De få negative ting jeg kan komme i tanker om, er at den skal bruge en del tid, fra ilægning af CD, til den rent faktisk spiller musik.
Dernæst tager den ikke brændbare CD-R, der er brændt hurtigere end 8 speed ?? Dette kan dog muligvis rettes i firmwaren - noget som er sket på drev til computere.
Det der personligt afholder mig fra at købe den, er fraværet af digitalt input. Jeg har 4 digitale kilder, og vil gerne have god lyd fra alle 4. Hvis problemet med CD-R ikke kan løses med en firmwareopgradering, så vil jeg heller ikke købe den. CD-R er vigtigt for mig.
|
|
|
Min Apollo kan sagdens læse CD-R der er brændt med mere end 8 gange hastighed. Jeg har ingen problemer med CD-R. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kisiki Blackheart er ikke en neutral PU langt fra .
Den har en varm lyd og en ikke vildt stram bund , en 10X5 er hvis man vil kalde noget for neutral mere neutral .
Men neutral og Analog lyd er for mig et fy ord når man snakker cd .
|
| Til top |
|
| |