| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
...ellers må det tages som en oplevelse 
|
|
|
Oplevelse?? Jaa, det ville da helt sikkert være en oplevelse. Der sidder vist nok 12 transistorer pr. kanal............... og hvis alle sammen skulle skiftes........... 
Jeg skal også prøve det med spændingsdeler (eller hvad det nu hedder) indbygget i et signalkabel. Så må vi se hvordan det går/lyder.
Jeg håbede bare på, at hvis man brugte et godt/dyrt potmeter, at skidtet kunne dæmpes, uden det var hørbart... (altså næsten)
Der findes da "fine" potmetre, lavet en enkelte modstande, gør der ikke? 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt kabel er kommet. Samtidig smider jeg liiige et par billeder mere på.......
Min søn på 13 mdr. fandt ud af, at det var skide sjovt at trykke på on/off på fronten af mit tv...... Det hvide tape har nu sikret at der ikke mere bliver slukket midt i VM finalen!! Det er også derfor alt er rykket op i højden........... meeeeeeen, ellers er han en dejlig knægt!! 
Ja, man kan godt se det ikke er lavet af samme firma Rimelig uhomogen sammensætning...... ALTSÅ RENT DESIGNMÆSSIGT!!! 
Den ene ende af det nye kabel................... (lige i numsen på Apollo )
........... Det skulle så være navnet på konstruktøren, bag min preamp.....
.... Og en lille Rega 
Tænk hvis Flexnes (hvordan staver man hans navn?? ) også lavede hifi Denne effektbandit, er nu lavet af en anden "fjeldabe" Læs den FANTASTISKE anmeldelse om den under "anmeldelser"

Nå. Nu må jeg liiiiige løbe................... (vender tilbage) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Min søn på 13 mdr. fandt ud af, at det var skide sjovt at trykke på on/off på fronten af mit tv...... Det hvide tape har nu sikret at der ikke mere bliver slukket midt i VM finalen!! Det er også derfor alt er rykket op i højden........... meeeeeeen, ellers er han en dejlig knægt!! 
|
|
|
min den mindste er 14 måneder, her i morges hørte jeg også lyden af "Nyhe"<clik><clik>"og senere sporten med"<clik><clik>"er i hus, hvem har trukket det længste str"<clik> .... børn er dejlige 
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
min den mindste er 14 måneder, her i morges hørte jeg også lyden af "Nyhe"<clik><clik>"og senere sporten med"<clik><clik>"er i hus, hvem har trukket det længste str"<clik> .... børn er dejlige 
|
|
|
Så længe de ikke er ens egne  
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, det er jo ik altid man er master i eget hus, he he __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLD DA MAULE HVOR MIT NYE VDH 501 ER FOR FEDT!!!! Der er bare dømt hul igennem  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
HOLD DA MAULE HVOR MIT NYE VDH 501 ER FOR FEDT!!!! Der er bare dømt hul igennem |
|
|
Jamen det er KABLET!
Personligt er jeg ved at skifte til det over hele linien. Når først man har hørt det, er der ikke endet der dur' 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
rockforlife skrev:
HOLD DA MAULE HVOR MIT NYE VDH 501 ER FOR FEDT!!!! Der er bare dømt hul igennem |
|
|
Jamen det er KABLET!
Personligt er jeg ved at skifte til det over hele linien. Når først man har hørt det, er der ikke endet der dur' 
|
|
|
Og så har jeg endda kun eet 501 kabel. Det sidder mellem for og effekt. Så nu skal jeg bare lave et mindre røveri på den lokale tankstation, så jeg kan få et 501 mere....  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Og så har jeg endda kun eet 501 kabel. Det sidder mellem for og effekt. Så nu skal jeg bare lave et mindre røveri på den lokale tankstation, så jeg kan få et 501 mere....  |
|
|
Jeg mener helt seriøst at det er billigt. Hvis vi ser bort fra ydelsen, som jeg synes berettiger en langt højere pris, så koster det jo ikke mere end et middelklasse Tara Labs eller Audioquest.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
rockforlife skrev:
Og så har jeg endda kun eet 501 kabel. Det sidder mellem for og effekt. Så nu skal jeg bare lave et mindre røveri på den lokale tankstation, så jeg kan få et 501 mere....  |
|
|
Jeg mener helt seriøst at det er billigt. Hvis vi ser bort fra ydelsen, som jeg synes berettiger en langt højere pris, så koster det jo ikke mere end et middelklasse Tara Labs eller Audioquest. |
|
|
Hvad er billigt? Hvor kan det købes?
(var der nogensinde nogle der prøvede den der MF x-10?) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Hvad er billigt? Hvor kan det købes? |
|
|
Det koster 800,- pr. monometer på KSB.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
jkjaers skrev:
| Hvad er billigt? Hvor kan det købes? |
|
|
Det koster 800,- pr. monometer på KSB. |
|
|
Takker, det skal da vidst prøves på et tidspunkt __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en lille ny på vej.....
Belles Soloist 3 Det bliver spændende om den kan slå Sunfire af pinden.. Jeg er lidt nervøs for den ikke kan Der er 3 grunde til jeg vil prøve den altså belles) 1. Den er billig 2. Den er visuelt diskret 3. Den har remote, og DET savner jeg godt nok 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den havde jeg også kigget på. Netop remote gør at jeg ikke selv har købt den Dali Detal der er til salg - om det er klogt eller ej ved jeg ikke, men det ER et altså også nødvendigt hos mig
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har Sunfire´n gjort? (hvorfor vil du af med den?) __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
rockforlife skrev:
|
Så er der en lille ny på vej.....
Belles Soloist 3 Det bliver spændende om den kan slå Sunfire af pinden.. Jeg er lidt nervøs for den ikke kan Der er 3 grunde til jeg vil prøve den altså belles) 1. Den er billig 2. Den er visuelt diskret 3. Den har remote, og DET savner jeg godt nok 
|
|
|
Hvad har Sunfire´n gjort? (hvorfor vil du af med den?) |
|
|
Sunfiren har absolut intet gjort forkert! Men jeg SAVNER en remote, SÅ meget Og da jeg før har haft den Belles hjemme, og var meget begejstret for den, ville jeg da prøve den. Om ikke andet, så kan LB købe den  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Den havde jeg også kigget på. Netop remote gør at jeg ikke selv har købt den Dali Detal der er til salg - om det er klogt eller ej ved jeg ikke, men det ER et altså også nødvendigt hos mig |
|
|
Jeg kan huske der var en artikel i High Fidelity en gang, hvor de løste det problem. De skilte en fjernstyret bil ad. Så blev det ene hjul forbundet til volumenknappen via en elastik. Voila, fjenbetjening på en forforstærker der ikke var født med det. At remoten så var kæmpe stor med en antenne på en meter, og det var grimt, er en anden sag
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at bygge motorstyret volumen ind i mange forstærkere efterhånden, hvis bare pladsen er der, til motoren: http://electronics.dantimax.dk/ EDIT: Jeg har iøvrigt handlet der, og fik eksemplarisk behandling.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det er muligt at bygge motorstyret volumen ind i mange forstærkere efterhånden, hvis bare pladsen er der, til motoren: http://electronics.dantimax.dk/
EDIT: Jeg har iøvrigt handlet der, og fik eksemplarisk behandling. |
|
|
Hold kæææææft, det lyder sgu spændende Et originalt Sunfire remote kit, ville vist komme op i ca. 4000,- Gad vide hvor billigt det ellers kan gøres?? Jeg er jo faktisk ret glad for den Sunfire... __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
L.B. skrev:
Den havde jeg også kigget på. Netop remote gør at jeg ikke selv har købt den Dali Detal der er til salg - om det er klogt eller ej ved jeg ikke, men det ER et altså også nødvendigt hos mig |
|
|
Jeg kan huske der var en artikel i High Fidelity en gang, hvor de løste det problem. De skilte en fjernstyret bil ad. Så blev det ene hjul forbundet til volumenknappen via en elastik. Voila, fjenbetjening på en forforstærker der ikke var født med det. At remoten så var kæmpe stor med en antenne på en meter, og det var grimt, er en anden sag
|
|
|
Jaa, hvis man bare er lidt kreativ  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |