| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen føler jeg denne barnlige glæde og spænding, ved tanken om nyt på vej   
Men det er lidt af et sats. Min gamle 550er, døde 2 uger efter jeg købte den Men lyden glemte jeg ikke Luxman L550 SKAL prøves, hvis man er en voksen hifi freak!!! Den er bare enestående! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
HOLD DA MAULE HVOR MIT NYE VDH 501 ER FOR FEDT!!!! Der er bare dømt hul igennem |
|
|
....det må være ægte sønderjysk begejstring og et klart udtryk at der er smæk for skillingen . Æh, den 501-fætter er det den selveste Kubikken kører med og som opnår ganske uhyrlige brugtpriser og er endda mere umuligt at skaffe end det berygtede udflådsrøde hospitalskabel ? Hvad er den nøjagtige betegnelse på det, der findes vist flere varianter af samme kabel ?
Iøvrigt tillykke med den fine Luxman, sådan en svend har jeg også hørt en hel del på hos en kammarat i mine teenageår og den lød sgu godt og har, som du selv nævner, et eller andet over sig......ved ikke om den kan defineres som lækker og sprød den lyd den har, men det er derhen ad. Hans var vist en 560'er - findes der sådan en eller husker jeg forkert ? Den ku' ihvertfald høvle noget bas ud af de KEF 104/2 han havde  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
rockforlife skrev:
HOLD DA MAULE HVOR MIT NYE VDH 501 ER FOR FEDT!!!! Der er bare dømt hul igennem |
|
|
....det må være ægte sønderjysk begejstring og et klart udtryk at der er smæk for skillingen . Æh, den 501-fætter er det den selveste Kubikken kører med og som opnår ganske uhyrlige brugtpriser og er endda mere umuligt at skaffe end det berygtede udflådsrøde hospitalskabel ? Hvad er den nøjagtige betegnelse på det, der findes vist flere varianter af samme kabel ?
Iøvrigt tillykke med den fine Luxman, sådan en svend har jeg også hørt en hel del på hos en kammarat i mine teenageår og den lød sgu godt og har, som du selv nævner, et eller andet over sig......ved ikke om den kan defineres som lækker og sprød den lyd den har, men det er derhen ad. Hans var vist en 560'er - findes der sådan en eller husker jeg forkert ? Den ku' ihvertfald høvle noget bas ud af de KEF 104/2 han havde 
|
|
|
Ja dav (god aften)
Der skulle jo være et par mere eller mindre forskellige MCD501 versioner. Klart ikk Mine hedder bare MCD501 og det står med gyldent tryk på kablet. Med hensyn til prisen... Jaa, de ca. 16-1800 bobs det bliver handlet til, er sgu MEGET billigt, set i lyset af hvad du ellers kan få for de penge, når vi snakker no bullsh*t kabler!
Og nej, du husker ikke galt. Der findes en L560 model. Sådan en har jeg selvfølgelig også haft 
Jeg har haft 510, 550 og 560 mdellerne. Alle kanon i min verden. Men jeg ville vælge L550, hvis jeg skulle vælge en farvorit. Derfor skal jeg have sådan en igen 
DAMM HVOR JEG IKKE KAN VENTE!! Den der er billed af, er min gamle 550er. Den er død den dag i dag. Den næste jeg skal have, er ved at gennemgå et gennemgribende behandlingsprogram, som skulle gøre den i stand til at servicere mig med vellyd, i de næste MAAANGE år frem....  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælger du din Doxa? Forrædder 
Så må den Luxman dælme være god! Eller også har du bare ikke hørt din Doxa med den rigtige pre?
Inden du gør noget, du fortryder, kan jeg fortælle, at Knut igen har pillet ved Doxadesignet - vist nok noget med at PSU'en er blevet reguleret. (Hvad det så end betyder?)
Spøg til side - det bliver spændende med din nye vintageforstærker. Kom endelig med nogle lytteindtryk når du engang har fået lyttet til den.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
|
Sælger du din Doxa? Forrædder 
Så må den Luxman dælme være god! Eller også har du bare ikke hørt din Doxa med den rigtige pre?
Inden du gør noget, du fortryder, kan jeg fortælle, at Knut igen har pillet ved Doxadesignet - vist nok noget med at PSU'en er blevet reguleret. (Hvad det så end betyder?)
Spøg til side - det bliver spændende med din nye vintageforstærker. Kom endelig med nogle lytteindtryk når du engang har fået lyttet til den.
|
|
|
Jeg har godt nok også været fristet, til at æde et stort minus på kontoen, for at kunne beholde min Doxa. Der er ingen tvivl om Doxa er noget specielt. Lydkvalitet i meget høj klasse, og en strømforsygning som siger spar 2 
Luxman L550 er også noget specielt. På sin måde. Man kan slet ikke sammenligne 550 min Doxa kombo. Men Luxman forstærkeren har jeg en særlig hifi-kærlighed til. Og skøre hifi-freaks som jeg, har nogen gange også føelser for nogle apparater.
Jeg mener. Prøve lige at tjekke den ud Som jeg har sagt tideligere, så er sådan en 550 hifi, for ÆGTE HIFIdrengerøve 

Den har en speciel magisk lyd, og så har den FEDE TONEKONTROLLER SOM JEG SAVNER Den har indbygget RIAA og så ser den ud som den gør, OG DET ELSKER JEG DEN FOR     __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rockforlife har du fået din "nye" Luxman hjem eller er det den "gamle" du brændte af der er afbilldet ovenover?
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej rockforlife har du fået din "nye" Luxman hjem eller er det den "gamle" du brændte af der er afbilldet ovenover?
Venligst
|
|
|
Den på billedet, er den nu døde 550er
Hvis jeg er heldig, modtager jeg min nye 550er på lørdag Min pladespiller kan så bare stå i mellemtiden, og brænde den nye PU ind. Kæft det lyder tyndt uden RIAA  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok,
den maskine du får zu casa er den totalt renoveret eller hvordan?
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste lige i en anden tråd - den om Dalis Divaer - at du har fået justeret BIAS i Doxaen hos Hurtig.
Fik du lavet andet med Doxaen i den sammenhæng? Og hvordan ændrede lyden sig?
I 70'eren sidder der 4 RIFA'er? I 140'eren er der kun to, og jeg har nemlig tænkt på at få sat 4 i - der er lavet plads til det i selve printet. Og Knut anbefaler det vist faktisk... Se evt. billeder af indmaden i min tråd.
Hvilket forbindelse er der mellem indgangsbøsninger og print i din Doxa, Rockforlife? På min sidder der noget, der lignet fortinnet kobbet. Og ovenikøbet loddet sammen af et par stykker 
Og selvom jeg godt ved, at dyrere ikke altid er bedre, så tænker jeg at et HELT stykke tråd (evt. Audio Note sølv) må være bedre end flere stykker fortinnet kobber...)
Og eftersom Knut plejer at have en grund til at gøre som han nu gør, undrer jeg mig. Har jeg mon et mandagseksemplar? Måske jeg bare skulle mail ham?
Håber du stadig har din Doxa, så jeg kan få styret min nysgerrighed 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
|
Jeg læste lige i en anden tråd - den om Dalis Divaer - at du har fået justeret BIAS i Doxaen hos Hurtig.
Fik du lavet andet med Doxaen i den sammenhæng? Og hvordan ændrede lyden sig?
I 70'eren sidder der 4 RIFA'er? I 140'eren er der kun to, og jeg har nemlig tænkt på at få sat 4 i - der er lavet plads til det i selve printet. Og Knut anbefaler det vist faktisk... Se evt. billeder af indmaden i min tråd.
Hvilket forbindelse er der mellem indgangsbøsninger og print i din Doxa, Rockforlife? På min sidder der noget, der lignet fortinnet kobbet. Og ovenikøbet loddet sammen af et par stykker 
Og selvom jeg godt ved, at dyrere ikke altid er bedre, så tænker jeg at et HELT stykke tråd (evt. Audio Note sølv) må være bedre end flere stykker fortinnet kobber...)
Og eftersom Knut plejer at have en grund til at gøre som han nu gør, undrer jeg mig. Har jeg mon et mandagseksemplar? Måske jeg bare skulle mail ham?
Håber du stadig har din Doxa, så jeg kan få styret min nysgerrighed 
|
|
|
Jeg fik aldrig ændret BIAS. Jeg har også lige solgt min Doxa. Det var desværre et nødvændigt onde, så jeg kunne få penge til min nye/meget gamle forstærker.
Med hensyn til andet kabel og lytter, kan jeg kun sige Jeg ved ganske enkelt ikke nok om det. Men jeg ved at "hurtig" har opgraderet sin Doxa, med mere kapacitet (RIFA lytter selvfølgelig)
Det med andet kabel iden....... Hmmmm, jeg ved ikke om jeg ville gøre det. Men HVIS jeg skulle gøre det, så skulle det helt sikkert være VDH MCD501. Audio Notes sølvkabel kan godt være noget tyndbenet, hvis du spørger mig. Så hellere deres kobber ditto 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn - hurtig respons 
Det "kabel", der sidder i den er st stykke på ca. 5cm - et stykke uisoleret solidcore. Så jeg vil i hvert fald holde mig til at stykke solidcore. Jeg kan garanteret ikke høre forskel - så jeg ender vel med at skifte bare af princip. 
Nå, jeg prøver at høre Knut - og så melder jeg lige tilbage.
Glæder mig til at høre lidt om, hvordan din nye/gamle forstærker spiller.
Går det godt med ploven? Og hvordan er den i forhold til Regas cd?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
|
Damn - hurtig respons 
Det "kabel", der sidder i den er st stykke på ca. 5cm - et stykke uisoleret solidcore. Så jeg vil i hvert fald holde mig til at stykke solidcore. Jeg kan garanteret ikke høre forskel - så jeg ender vel med at skifte bare af princip. 
Nå, jeg prøver at høre Knut - og så melder jeg lige tilbage.
Glæder mig til at høre lidt om, hvordan din nye/gamle forstærker spiller.
Går det godt med ploven? Og hvordan er den i forhold til Regas cd?
|
|
|
Damm, du er hurtig
jeg får først min Luxman i næste uge Så jeg ved heller ikke hvordan min Rega/Dynavector lyder endnu 
Og igen 

|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rock
Det lader til at jeg skal med en kammerat ned og hente dine Diva'er i dag. Det var naturligvis mig der fik ham talt fra at købe Helicon 300 til fordel for dine
Fik du fat på et sæt Grand som erstatning, eller er du gået i en helt anden retning?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men dog.  Hvad har du nu fundet på, af højttalere, til stuen ?  Måske skulle du lave en gættekonkurrence, med 3 valgmuligheder ?  (Kan man vinde noget ?  )
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen godaften. Jeg har da købt andre højttalere...... Men jeg ved ikke hvordan de lyder.....
Fik svend P og Troels mom Pizza?? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jammen godaften. Jeg har da købt andre højttalere...... Men jeg ved ikke hvordan de lyder.....
Fik svend P og Troels mom Pizza?? |
|
|
hvad så hr., hvad skal der stå i stuen? Venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom nuuu, rock! 
Vi vil ha' mer'!
mvh Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 05:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må ikke sige noget Svend og Troels 
Det jeg har købt er ikke: VA, Audiovector, B&W, Jamo, Eltax, Focus Audio, eller Chario.....

|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
...... Ej heller Dali, eller Avance.....
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|