Emne: Prutter du? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synres jeg klart man skal gøre, en sælger sætter jo for det meste en lidt højere pris, for at både ham og køber kan blive glade.
Det er bare noget manskal når man handler brugt... Nu har jeg aldrig købt noget nyt der var stort nok til at prutte lidt om prisen  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prutter også selv om prisen, når jeg er i butik for at handle, men jeg gør det sku ikke fordi jeg synes om det. Men fordi jeg ved jeg bliver snydt hvis jeg ikke gør det.
Hvorfor skal man dog prutte om prisen, hvad er der for noget pjat! Kan de/I ikke bare sætte den pris det nu skal koste. Jeg synes det er latterligt og en smule tilbagestående at man handler på den måde. Jeg ved godt, at det er god gammeldags købmandskab, at handle på den måde. Men hey vi er i år 2006 and still going, så lad os få handlen overstået og komme hjem i en fart og få hørt noget musik, i stedet for at stå og diskuter over en alt for dyr pris.
Forhandlere og andre, som sætter prisen i vejret og udnytter dem der enten ikke ved beder eller bare ikke bryder sig om den form for menneskelig kontakt/kommunikation, burde skamme sig.
Når jeg sætter noget brugt/nyt til salg, så sætter jeg den pris jeg vil have, hverken mere eller mindre. Folk som kommer og prutter om prisen, bliver slemt skuffede, da jeg uden tøven siger, nu steg prisen lige med en 100 kroneseddel. Nogen går surmulende hjem, uden det de kom efter, andre stikker mig hvad jeg vil ha - altså minus de 100 ekstra kroner - og smutter hjem.
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener faktisk man er forpliktet til at prutte om prisen.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
| Har man ting til salg i KSB her på sitet, har man nærmest indtryk af at folk tror at det er for sjov at man som sælger har sat en salgspris på annoncen. Det er rimeligt frustrerende, har man ikke råd til den angivne pris skal man ikke komme med mere eller mindre spøjse bud. Jeg har intet imod at folk prutter lidt om prisen, men selektiv blindhed er at spilde sælgers tid. |
|
|
Jeg vil gerne lige komme med en kommentar omkring KSB-markedet: Jeg har egentligt ikke så meget imod at folk kommer med et lavere bud, man kan jo bare sige nej. Dét der gør at jeg i bund og grund HADER at handle brugt, er at jeg flere gange har oplevet folk der direkte bliver _sure_ når man siger nej tak til deres lavere (og nogle gange latterligt lave) bud, og ikke kommer med et "mod-bud". Eller når folk lige vil komme og lytte, prøve, låne, vide dit og dat, og når de så har besluttet sig og vil til at handle, så siger de at de kun vil give X kroner under det udbudne. Så tag da for hulen lige at spørge om det FØR du begynder at spilde min tid! Eller som en ven oplevede, en gut kørte fra den anden ende af landet, og havde tydeligvis forventet at han da lige kunne få 2000,- slået af prisen når han stod og viftede med kontanterne. Det kunne han så bare ikke - og så bliver gutten stiktosset over at SÆLGER har spildt HANS tid, nu når han havde kørt 150 km, og så vil han ikke liiige give lidt rabat i forhold til den _aftalte_ pris... Dér hopper kæden sgu af! Heldigvis er der også mere reelle folk iblandt, og alle handler jeg har gennemført har været uden vrøvl af nogen art. Men jeg har så godt som _hver_ gang oplevet mere eller mindre mærkværdige tidsrøvere, og det er mildt sagt pi... irriterende. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
blackhawk skrev:
| Har man ting til salg i KSB her på sitet, har man nærmest indtryk af at folk tror at det er for sjov at man som sælger har sat en salgspris på annoncen. Det er rimeligt frustrerende, har man ikke råd til den angivne pris skal man ikke komme med mere eller mindre spøjse bud. Jeg har intet imod at folk prutter lidt om prisen, men selektiv blindhed er at spilde sælgers tid. |
|
|
Jeg vil gerne lige komme med en kommentar omkring KSB-markedet: Jeg har egentligt ikke så meget imod at folk kommer med et lavere bud, man kan jo bare sige nej. Dét der gør at jeg i bund og grund HADER at handle brugt, er at jeg flere gange har oplevet folk der direkte bliver _sure_ når man siger nej tak til deres lavere (og nogle gange latterligt lave) bud, og ikke kommer med et "mod-bud". Eller når folk lige vil komme og lytte, prøve, låne, vide dit og dat, og når de så har besluttet sig og vil til at handle, så siger de at de kun vil give X kroner under det udbudne. Så tag da for hulen lige at spørge om det FØR du begynder at spilde min tid! Eller som en ven oplevede, en gut kørte fra den anden ende af landet, og havde tydeligvis forventet at han da lige kunne få 2000,- slået af prisen når han stod og viftede med kontanterne. Det kunne han så bare ikke - og så bliver gutten stiktosset over at SÆLGER har spildt HANS tid, nu når han havde kørt 150 km, og så vil han ikke liiige give lidt rabat i forhold til den _aftalte_ pris... Dér hopper kæden sgu af! Heldigvis er der også mere reelle folk iblandt, og alle handler jeg har gennemført har været uden vrøvl af nogen art. Men jeg har så godt som _hver_ gang oplevet mere eller mindre mærkværdige tidsrøvere, og det er mildt sagt pi... irriterende.
|
|
|
Det er da klart det er irreterende når sovsen klumper for nogen, men sådan er det altid. Stort set alle steder man befinder sig er der de her t**ser, som vil have tingene NØJAGTIGT på deres måde.
Dog synes jeg det er fair hvis jeg har noget stående til 1500 og sælger det til 1200, og så evt. smider et par phonostik eller andet "billigt" kable med, det er ikke det der skal ødelægge en handlen. Men det er klart at hvis folk forventer 50% fordi de har kørt 150 km så må de også forvente at blive grovt skuffet. Ellers bor jeg i KBH næste gang jeg skal handle noget i Esbjerg, det er helt sikkert 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det selv sådan, at selvfølgelig prutter jeg om tingene, nyt og brugt, i don´t f.... care. Men når så dét er sagt, så ville jeg hvis folk havde havde et produkt til salg herinde eller andre brugmarkeder have respekt for hvis vedkommende skrev "fast pris" annoncen og tage stilling til om jeg ville give prisen for produktet, og ville jeg så ikke dét er der ingen grund til at kontakte vedkommende. Har vedkommende ikke skrevet "fast pris" eller lign, så tage jeg det som et tegn om at vedkommende er til at forhandle med og så skal det selvfølgelig prøves, med mindre det er prissat til en pris som jeg godt kan se ikke kan forhandles og som jeg i øvrigt synes er rimelig. Engang imellem ved vedkommende måske ikke hvad hans produkt og har prissat det lavt, så ser jeg ingen grund til at "jorde" vedkommende.
Solgte engang selv en spolebåndoptager som jeg ikke viste hvad man kunne få for, og da gav vedkommende som købte den mig lidt ekstra oveni, fordi han viste hvad det var han havde fingre i....Det er sg da i orden, og alt efter situasionen, så kunne jeg godt selv finde på det samme, hvis det viste sig at produktet var prissat til "under pris" og vedkommende måske var en lille dreng eller hvad ved jeg. Bare kald mig dum, men jeg mener indimellem godt at man kan gøre lidt ekstra ud af det, hvis vedkommende ikke ved hvad det er han/hun har til salg.
Michael
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Jeg har det selv sådan, at selvfølgelig prutter jeg om tingene, nyt og brugt, i don´t f.... care. Men når så dét er sagt, så ville jeg hvis folk havde havde et produkt til salg herinde eller andre brugmarkeder have respekt for hvis vedkommende skrev "fast pris" annoncen og tage stilling til om jeg ville give prisen for produktet, og ville jeg så ikke dét er der ingen grund til at kontakte vedkommende. Har vedkommende ikke skrevet "fast pris" eller lign, så tage jeg det som et tegn om at vedkommende er til at forhandle med og så skal det selvfølgelig prøves, med mindre det er prissat til en pris som jeg godt kan se ikke kan forhandles og som jeg i øvrigt synes er rimelig. Engang imellem ved vedkommende måske ikke hvad hans produkt og har prissat det lavt, så ser jeg ingen grund til at "jorde" vedkommende.
Solgte engang selv en spolebåndoptager som jeg ikke viste hvad man kunne få for, og da gav vedkommende som købte den mig lidt ekstra oveni, fordi han viste hvad det var han havde fingre i....Det er sg da i orden, og alt efter situasionen, så kunne jeg godt selv finde på det samme, hvis det viste sig at produktet var prissat til "under pris" og vedkommende måske var en lille dreng eller hvad ved jeg (Her mener du selvfølgelig alle og ikke kun mindreårige, der er ingen grund til at gøre forskel). Bare kald mig dum, men jeg mener indimellem godt at man kan gøre lidt ekstra ud af det, hvis vedkommende ikke ved hvad det er han/hun har til salg.
Michael |
|
|
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en sjældent høj tåbe-rate på brugtmarker (håber ikke jeg er en af dem). Synes især KSB præget af storkrejlere der handler hifi for at tjene en skilling... nogen af dem skyer ingen midler (som f.eks. kunstige nypriser med deraf følgende opskruede brugtpriser). Det er et forsøg på at nare folk... det bryder jeg mig ikke om.
Jeg har nogen faste principper ang. brugthandel.
Som køber: Er jeg interesseret i noget. Gør jeg mig klart hvad jeg vil give. Hvis det er over den annoncerede pris betaler jeg uden snak. Hvis det er lidt under annonceret pris giver jeg sælger et tilbud... så kan han jo slå til hvis det er noget. Hvis det er meget under finder jeg en anden sælger.
Som sælger: Skambud svarer jeg ikke på.
Folk viser deres interesse for min annonce med "hvad er din laveste pris" gider jeg ikke. Direkte adspurgt er min laveste pris selvfølgelig den i annoncen. Hvis de vil handle må de komme ud af busken.
Generelt er jeg altid åben over for alternative handler (delvist salg, bytte osv.)
Folk der er kørt langt uden at have aftalt pris først kan godt glemme alt om afslag, med mindre de kan påpeger afvigelser fra det lovede. De kører jo næppe igen uden fordi de ikke kan få 1000,- afslag. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg prutter altid når jeg handler brugt. Inden for rimlighedens grænse, dvs. jeg byder ikke et latterlig beløb. F.esk. sidste da jeg købte et kabel, havde sælgeren forlangt 1100 kr. Jeg bød 900 kr. og det endte med vi fik aftalt en pris på 1000 kr. Man er jo en (nord)jyde  . __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at vende tilbage til den med traileren og tysklandsturen: Husk lige at regne køretiden med i 'prisen'. Altså hvor mange timer af din fritid vil du bruge på at spare 200 kroner? Og hvor meget er din fritid egentlig værd? Man kan relativt let selv beregne sin timeløn på jobbet. Prøv det, og så tror jeg at der er en del tysklandsture der ikke længere kan betale sig, i forhold til bare at købe øl og sprut i brugsen.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig prutter man, særligt om sit hi-fi. Hi-Fi-branchen lever jo af god service. Så kunderne kommer ign og ligger flere penge en anden gang. Har arbejdet som chauffør i en butik der sælger dyre design-møbler. Og der var det sådan at betalte kunden kontant i butikken eller når vi kom med varen fik de 10% rabat. Bare for at betale kontant istedet for at at bruge plastic. Sådan skal det være. Betaler altid selv kontant og mener at så kan jeg godt forvente en god pris. Det bedste indtil videre var i en butik hvor jeg fik tilbudt et produkt der normalt kostede 19.495 til 11.000 og demoen en tusse billigere. Det er den gode service der gør at man kommer tilbage og ligger sine penge der igen en anden gang. Og det er så godt som alt man kan bede om en god pris på.
Er der nogle der har eksemplar på hvad de har sparet i et køb eller er blevet tilbudt i besparelse?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kontantbetaling er fint nok, men hvis man tæller den tid op man bruger på at håndtere eks. 50000 i kontanter så kan det faktisk ikke betale sig
ifht dankort. Man skal jo tælle dem et par gange for at være sikker og kontrollere at der ikke er sedler imellem som kommer fra printeren og
ikke fra nationalbanken  .
De steder jeg har arbejdet har svaret på spørgsmålet "Hvad koster den hvis jeg betaler kontant?" altid været "Hvordan vil du ellers betale?". Hvis
du betaler med check eller dankort så er "worst-case" at man skal bruge 5 min. på at ringe til banken og kontrollere om der er dækning for
beløbet. Det tager sq længere tid at tælle 30000 i sedler og sætte dem i banken efter lukketid, så i den sammenhæng er dankortgebyret ikke
vigtigt
/U.
__________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men nu fik vi jo netop indført dankort for at spare penge, hvilket bankerne nu tjener fedt på. Men det handler det her jo ikke om.
Jeg skriver bare at det var politikken der hvor jeg arbejdede.
Rigtigt nok at de skal tælles et par gange når der er mange sedler, og at det tager tid. Men på den anden side så har butikken dem i hånden med det samme og er derfor sikre på at få dem.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Kim Petersen skrev:
| Som sælger er det træls med dem der bare altid skal forsøge at byde pænt under. Jeg havde f.eks. noget VdH Clearwater til salg der i sin konfiguration havde kostet > 2.100 kr. af ny. Selv havde jeg købt det for 800 kr., og da jeg syntes det stadig var en fair pris røg det til salg igen til den pris, og der var en lille håndfuld interessenter. En af dem ville dog byde 500 kr. for dem, og det blev jeg sgu' ærlig talt lidt sur over, men jeg kendte godt personen i forvejen og vidste at sådan er han bare. Havde kablet været til salg for 1.100 kr. havde han sikkert budt de 800 kr., så her er det ikke et spørgsmål om en fair pris, men bare om at få sælger til at give sig. |
|
|
ok - og lige netop dit eksempel gør at jeg mener at man 100% skal prutte - for der er folk som dig der forventer at kunne have en vare, og sælge den til samme pris, som den blev købt - og så endda bagefter tillader sig at bliver fornærmet over det - hvem er skurken - ham eller dig spørger jeg bare  |
|
|
Læste du hvad der stod inden du svarede? Kablet havde en nypris på > 2100 kr., jeg købte det brugt for 800 kr. Jeg havde haft det i ca. 4 måneder (indrømmet, det skrev jeg ikke), og så ville en fair pris være 500 kr.? Er det sådan din verden er skruet sammen? Nå, heldigvis var der andre end mig der syntes at den pris var i orden, jeg kunne sikkert have fået lidt mere.
Næste gang du sælger noget hifi, og du er ejer nr. 4+ af varen, så sig lige til, jeg køber den gerne for 10 kr., det må passe med dine devalueringsberegninger. Husk at varer der slides rent mekanisk måske skal være endnu billigere.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Guldkysten skrev:
Kim Petersen skrev:
Som sælger er det træls med dem der bare altid skal forsøge at byde pænt under. Jeg havde f.eks. noget VdH
Clearwater til salg der i sin konfiguration havde kostet > 2.100 kr. af ny. Selv havde jeg købt det for 800 kr., og da jeg syntes det stadig var en
fair pris røg det til salg igen til den pris, og der var en lille håndfuld interessenter. En af dem ville dog byde 500 kr. for dem, og det blev jeg sgu'
ærlig talt lidt sur over, men jeg kendte godt personen i forvejen og vidste at sådan er han bare. Havde kablet været til salg for 1.100 kr. havde
han sikkert budt de 800 kr., så her er det ikke et spørgsmål om en fair pris, men bare om at få sælger til at give sig. |
|
|
ok - og lige
netop dit eksempel gør at jeg mener at man 100% skal prutte - for der er folk som dig der forventer at kunne have en vare, og sælge den til
samme pris, som den blev købt - og så endda bagefter tillader sig at bliver fornærmet over det - hvem er skurken - ham eller dig spørger jeg
bare  |
|
|
Sikke noget vrøvl! Hvad så hvis jeg har købt noget til indkøbspris og vil sælge det. Skal du så kun betale halvdelen af det jeg har givet for det?
Ting taber altså ikke i værdi bare fordi man rører ved dem - da slet ikke et par kabler! Det lyder lidt som om du køber rabatten og ikke varen når
du handler
/U. |
|
|
Hvor kom det med halvdelen ind - det kan jeg ikke se jeg har skrevet, har faktisk slet ikke nævnt noget med prisen - jeg kommentere det at "prutte" om prisen og forvente at man kan få samme pris som man har givet for varen - så forstår ikke at du råber - jeg er ikke døv
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Guldkysten skrev:
Kim Petersen skrev:
| Som sælger er det træls med dem der bare altid skal forsøge at byde pænt under. Jeg havde f.eks. noget VdH Clearwater til salg der i sin konfiguration havde kostet > 2.100 kr. af ny. Selv havde jeg købt det for 800 kr., og da jeg syntes det stadig var en fair pris røg det til salg igen til den pris, og der var en lille håndfuld interessenter. En af dem ville dog byde 500 kr. for dem, og det blev jeg sgu' ærlig talt lidt sur over, men jeg kendte godt personen i forvejen og vidste at sådan er han bare. Havde kablet været til salg for 1.100 kr. havde han sikkert budt de 800 kr., så her er det ikke et spørgsmål om en fair pris, men bare om at få sælger til at give sig. |
|
|
ok - og lige netop dit eksempel gør at jeg mener at man 100% skal prutte - for der er folk som dig der forventer at kunne have en vare, og sælge den til samme pris, som den blev købt - og så endda bagefter tillader sig at bliver fornærmet over det - hvem er skurken - ham eller dig spørger jeg bare  |
|
|
Læste du hvad der stod inden du svarede? Kablet havde en nypris på > 2100 kr., jeg købte det brugt for 800 kr. Jeg havde haft det i ca. 4 måneder (indrømmet, det skrev jeg ikke), og så ville en fair pris være 500 kr.? Er det sådan din verden er skruet sammen? Nå, heldigvis var der andre end mig der syntes at den pris var i orden, jeg kunne sikkert have fået lidt mere.
Næste gang du sælger noget hifi, og du er ejer nr. 4+ af varen, så sig lige til, jeg køber den gerne for 10 kr., det må passe med dine devalueringsberegninger. Husk at varer der slides rent mekanisk måske skal være endnu billigere. |
|
|
Det var da ufattelig hvad folk mener man skriver - jeg skrev ikke noget om at de 500 var en fair pris - jeg kommenterede at netop det at du havde givet 800 for en vare, og helt og holdent mener at den stadig er 800 værd, ene og alene udfra hvad du mener er en fair pris. I min verden er intet gratis, ej heller at bruge en vare (og der har du hvordan noget af min verden er skruet sammen)- jeg har ikke sagt at det var et rimeligt bud eller noget
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
For lige at vende tilbage til den med traileren og tysklandsturen: Husk lige at regne køretiden med i 'prisen'. Altså hvor mange timer af din fritid vil du bruge på at spare 200 kroner? Og hvor meget er din fritid egentlig værd? Man kan relativt let selv beregne sin timeløn på jobbet. Prøv det, og så tror jeg at der er en del tysklandsture der ikke længere kan betale sig, i forhold til bare at købe øl og sprut i brugsen. |
|
|
Nirk oss jyder vi koeber jo ikke ind bare for at spare 200 kr. nej nej nej, der er noget du HELT har misforstaaet, naar man koere til tyskland har man jo en trailer med, ellers er man i varevog. man er selfoelgelig kun 2 personer i bilen saa den ogsaa kan blive fyldt paa bagsaederne. Jeg bor ca. 1 time fra tyskland, vi koere der ned i en varebil og henter altid min 1 PALLE oel, en del vin og andet godt paa tilbud, det vil sige at vi SPARE rigtig rigtig meget. Saa timeloennen er laenge tjent hjem. Jeps en PALLE er til ejetforbrug den vare mellem 4-8mdr, ogsaa er det afsted igen  Selfoelgelig prutter man, men de kigger saa underligt paa Burger King hver gang jeg preover, og man kan ikke engang faa rabat hvis man bestiller uden "bollen", det er sq for groft  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
| Det var da ufattelig hvad folk mener man skriver - jeg skrev ikke noget om at de 500 var en fair pris |
|
|
Jeg forstod det som at du kommenterede at prisfaldet fra 800 til 500 var fair i den givne situation.
Guldkysten skrev:
| jeg kommenterede at netop det at du havde givet 800 for en vare, og helt og holdent mener at den stadig er 800 værd, ene og alene udfra hvad du mener er en fair pris. |
|
|
Kablet alene har kostet 2100 kr. og så var det termineret med spader, så lad os bare sige at kostprisen har været 2200... Ja, jeg mener at 800, dvs. ca. 36% af nypris, er en fair pris for et kabel der er ganske populært og velomtalt. Men det gjorde de interesserede også (lige undtagen underbudet) - der var ingen prutteri om prisen, hvilket jeg tager som udtryk for at den var ok. Da jeg købte det for de 800 kr. var det også den ønskede pris fra sælgers side, jeg så ingen grund til at prutte det bare én enkelt krone ned.
Men du lægger også ord i munden på mig... Jeg mener ikke "helt og holdent" at kablet stadig er 800 værd, men jeg mener at 800 er en fair pris. Havde det knebet med interessenter havde 700 også været ok - lavere var jeg ikke gået, så ville jeg hellere have beholdt det. Skulle jeg få lyst til sådan et kabel igen vil jeg heller ikke tøve med at give 800 kr. for en tilsvarende udførelse.
Guldkysten skrev:
I min verden er intet gratis, ej heller at bruge en vare (og der har du hvordan noget af min verden er skruet sammen)- jeg har ikke sagt at det var et rimeligt bud eller noget  |
|
|
En vare falder typisk meget i "værdi" idet du bærer den ud af butikken, men når først værdien er faldet til under halv pris, så falder den ikke særlig meget yderligere. Kabler er ikke udsat for decideret slid, så derfor er der ingen grund til at det skal falde i værdi fra 800 til 500 i løbet af de 3 måneder jeg har haft det, og faktisk sjældent har benyttet det, og jeg så heller ingen grund til at det skulle falde blot 100 kr.
En fair pris må være hvad markedet vil give, og i mit tilfælde var der ingen problemer med at afsætte kablet.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|