| Forfatter |
|
Excalibur Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Det var da utroligt at en tråd om "øreskyldning" kan blive så langt. Men helt ærligt, hvor svært kan det vare, du trækker bare et håndklæde hele vejen igennem, så er der garanteret luft!  |
|
|
Her kan man vel så også tale om at der er helt lyddødt eller va . Hvis slige metoder anvendes så er trykudligning under dykning ikke nødvendigt
Paul __________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Hæee....High-Fidelity havde en længere reportage i 7/02 om emnet ....noget med bivoks-pinde i øret, som ved afbrænding gav et undertryk i øret, som påvirkede både ørene og pande-(bi ) -hulerne ......så ud over bedre hørelse, gav det også bedre lugte-sans .... ..det zuuummer sig i længden... http://www.biosun.de/ohrkerzen.htm
Bond  |
|
|
En bivoks-pind? Hende her ser da mere ud til at være blevet skudt i hovedet af en indianer
Kaffe stimulerer i øvrigt produktionen af ørevoks, forlyder det fra en ghammel uven med høreapparater
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen og Acer; jeg tør godt love, at en hjemmeøreskylning med håndbruser, når man er i bad, ikke skader hørelsen! I så fald ville jeg være fuldstændig døv!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Clemmensen og Acer; jeg tør godt love, at en hjemmeøreskylning med håndbruser, når man er i bad, ikke skader hørelsen! I så fald ville jeg være fuldstændig døv!  |
|
|
Hejsa...Jeg vil da også lige komme med et "indspark". En omgang med håndbruseren skader ikke, men det er bestemt heller ikke godt!
Jeg havde en årrække da jeg var barn en idé om at man skulle sprøjte vand ind i ørene med det resultat at engang jeg var hos ørelæge, fik afvide, at det bestemt var en dårlig idé, da det var med til at skabe propper i ørene. Det der sker er, at de aflejringer der er i vandet sætter sig i ørene, så det er altså en dum idé.
Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lægerne aner da ikke en "prut" om, hvorfor man får ørevokspropper i ørerne!
Der er alle mulige teorier fra kaffe til overdreven indtagelse af mælkeprodukter (min egen)! Kunne det tænkes at øret udskiller ørevoks, for at komme af med krops-øf, således som kroppen også udskiller på andre måder af andre huller?! Måske og så måske ikke!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Lægerne aner da ikke en "prut" om, hvorfor man får ørevokspropper i ørerne! Der er alle mulige teorier fra kaffe til overdreven indtagelse af mælkeprodukter (min egen)! Kunne det tænkes at øret udskiller ørevoks, for at komme af med krops-øf, således som kroppen også udskiller på andre måder af andre huller?! Måske og så måske ikke! |
|
|
Den med kaffen er vidst god nok, så vidt jeg har forstået. Andre ting med et indhold af ufordøjelige olier har sikkert en lignende effekt.
Den med håndbruseren virker dog oftest bedst på det smukke køn, har jeg hørt
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt vi vi nu nok
Ørevoks dannes for at beskytte øregangen mod infektion og svamp.
Iøvrigt må man ikke komme noget i øret der er mindre end en albue. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da også kun en provokation, således at dette forums helt egen läge kom på banen! 
Vi har da også väret igennem dette "topic" för, og min påstand er stadigväk, at overdreven indtagelse af mälkeprodukter (og såmänd også anden animalsk fedt) sätter sig som blokeringer alle mulige steder på/i kroppen, blandt andet hörelsen!
Nyere, såmänd danske undersögelser viser, at en meget stor del af det kvindelige kön ikke kan höre en bjälde, men (som sädvanligt) ved lägerne ikke rigtigt hvorfor!
Kig på dem; de er jo halv- til smälderfede, starter dagen med en kvart liter drikkeyoghurt, ostemadder, og de slutter såmänd også dagen med flödesovs! (Vi bliver til stadighed mere og mere in-aktive og äder samtidigt mere og mere fedt!)
Og så ikke et ord om spegma og udflåd!? 
Note: Dr. Clifton er lägemanden, jeg er bare lägmand!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjoo, det syntes jeg nok, jeg kunne læse mellem linjerne __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal hygge os, skal vi!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Lægerne aner da ikke en "prut" om, hvorfor man får ørevokspropper i ørerne!
Der er alle mulige teorier fra kaffe til overdreven indtagelse af mælkeprodukter (min egen)! Kunne det tænkes at øret udskiller ørevoks, for at komme af med krops-øf, således som kroppen også udskiller på andre måder af andre huller?! Måske og så måske ikke!
|
|
|
Nu er sagen jo dén, at man kan få meget andet end VOKS i ørene til at danne propper, feks KALK. Kalt er i det meste vand fra hanen rundt omkring i landet. Nogle steder mere end andet, og for mit vedkommende var det Kalk aflejringer fra min "børne fetish" som var problemet. Så der ér altså noget om det. Men som en eller anden skriver, så skal man ikke proppe noget i sine ører med mindre det er større end en albue.
Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet mindre end en albue! Jeg har for nyligt fisket en tot vatpinde-vat ud af øret på en veninde, dog ikke med en albue (nej, heller ikke den!), men med en pincet! Det grinte vi meget af og så er det svært at holde en sådan lille pincet helt stille!
Min læge siger så: Vand og intet andet! (Læger kan godt være lidt forskellige!)
Det med kalk spørger jeg da lige om næste gang, men der går heldigvis lang tid!
Måske man skulle gå over til de-mineraliseret vand, eddikesyre eller kold grøn te?!
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også prøvet en øreskyldning. Det var forbløffende meget der kom ud! Det var virkelig en stor oplevelse at høre bagefter. Jeg bruger også at gå i stilhed i nogle timer forud for en lyttesession. I med de gule ørepropper fra apoteket, høreværn udenpå og så ellers ned at ligge. Jeg falder i søvn, men når jeg vågner op, er hørelsen helt i top! 
Hvad angår andre tweaks skal jeg ikke sige om de virker. Jeg mener dog at Single Malt er godt for mange ting, måske også til øreskyldning
Iøvrigt så jeg et program med Mythbusters på Discovery. En påstand: Spontan tarmudtømning ved udsættelse for høj lavfrekvent lyd!. 156 db ved 20 Hz! Der skete ingenting. Det var en myte!Ellers et sjovt forsøg. Det gav da ideer til nye subkasser til hjemmebioen!
mvh
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke 20Hz, de gik saa hvidt jeg husker helt ned til 4-5Hz. Men det gav ham ikke tarmudyoemning, men han fik gevaldigt ondt i hovedt
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår andre tweaks skal jeg ikke sige om de virker. Jeg mener dog
at Single Malt er godt for mange ting, måske også til øreskyldning
I tror nok det er løgn, men det har jeg faktisk forsøgt. Skal nok spare
jer for historien, men tro mig det er ikke spor fedt og det hjælper
heller ikke en bjælde. (i bedste fald er det spild af god Lagavulin)
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foretrækker bestemt at drikke de gyldne dråber. Alt andet ville være synd!
Til lægen, han ved hvad han gør!
mvh
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke komme uden om, at I københavnere må uundgåeligt høre bedre end os jyder da I har mere klor i vandet, hvilket jeg mener at have hørt, renser bedre .
Det er simpelthen for langt ude det her . __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
|
Jeg kan ikke komme uden om, at I københavnere må uundgåeligt høre bedre end os jyder da I har mere klor i vandet, hvilket jeg mener at have hørt, renser bedre . Jeg tænker også på om ikke Epo her kunne give noget, da man så kan udholde længere lytteperioder .
Det er simpelthen for langt ude det her .
|
|
|
Det er da lige meget det er langt ude , når det nu hjælper .  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
yanomami skrev:
|
Jeg kan ikke komme uden om, at I københavnere må uundgåeligt høre bedre end os jyder da I har mere klor i vandet, hvilket jeg mener at have hørt, renser bedre . Jeg tænker også på om ikke Epo her kunne give noget, da man så kan udholde længere lytteperioder .
|
|
|
Det er da lige meget det er langt ude , når det nu hjælper . 
|
|
|
Pas nu også på ikke at ungerne skriger, så du får en øreskade __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
piobyte skrev:
yanomami skrev:
|
|
|
|
Det er da lige meget det er langt ude , når det nu hjælper . 
|
|
|
Pas nu også på ikke at ungerne skriger, så du får en øreskade
|
|
|
Har ingen hjemmeboende mere he he 
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|