| Forfatter |
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MIJU.
Trist historie.
Det lader til at LC-audio ikke har været istand til at genskabe fejlen og derfor ikke har gjordt noget ved maskinen.??
Jeg har ikke læst tråden igennem igen, for at sikre mig at det er korrekt.
Men hvis der aldrig har været skiftet komplet drev, så burde der være en chance for at du får en fungerende maskine ved reperation på deres servicested. Hvis de vel og mærke udskifter drevet..
Alternativt kan det være, at de har en velfungerende maskine stående, du kunne bytte med din defekte.. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler stærkt på at nogen vil købe den!!... og ikke til en pris der er rellevant!...
Jeg er ganske klar over at du / i mener at Rotel skulle være et godt bytte!!! ( andet ville undre mig!)
MEN!... i mine øre er det det ikke! da jeg ikke har de bedste erfaringer med Zapfilter og at Rotel i sig selv lang fra levere en lyd jeg finder ønskværdig og hvad jeg i sin tid ofrede 10000 kr. for at få!!...
SÅ!!.. ellers tak!!!!!!!
Og fortsat rep af Zapplayer?????... tjaaa...
Jeg er vel tvunget til det i håb om at jeg med nogenlunde samvittighed kan mere eller mindre forære den væk ( hvis nogen vil ha den!!) så er den jo serviceret! og så er resten jeres problem hvis / når den "f**ker" up igen!. ( hvis jeg ikke fik den serviceret ville det være mit problem efter hvad jeg har fået at vide!..)
Men nogen tilfredsstillende løsning er for MIG!! IKKE!! opnået her ved!....
For mig er det stadig 10000 kr. ud af "vinduet" og en MEGET! utilfredsstillende handel!.. der har kostet mig både penge og ærgelse ud over hvad jeg allerede har betalt for den!...
SÅ!! ingen tilfreds kunde HER!!!...

__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej MIJU.
Trist historie.
Det lader til at LC-audio ikke har været istand til at genskabe fejlen og derfor ikke har gjordt noget ved maskinen.??
Jeg har ikke læst tråden igennem igen, for at sikre mig at det er korrekt.
Men hvis der aldrig har været skiftet komplet drev, så burde der være en chance for at du får en fungerende maskine ved reperation på deres servicested. Hvis de vel og mærke udskifter drevet..
Alternativt kan det være, at de har en velfungerende maskine stående, du kunne bytte med din defekte..
|
|
|
JA!! det er i sandhed en trist historie!!
Jeg ved ikke hvad LC har lavet ved maskinen de to gange de har haft den?? jeg har sendt den op og efter en rum tid kom den igen! UDEN! specifikation på hvad der var lavet ( om noget??)
Jeg er vel sagtens som før skrevet tvunget til at igen ofre tid penge og ærelse ved at sende den over, og se hvad de kan gøre!?? ellers kan jeg jo som sagt ikke med nogenlunde god samvittighed vidre sælge maskinen hvis over hvoed muligt??? ( eller give den væk, hvilket efter alt dette nok er mere realistisk!?? )
Men dens tid i mit system er over!! jeg har INGEN! tiltro til produktet mere og får det heller ikke uanset hvad!! og har allerede en alternativ løsning...
Ligeledes vil jeg spare lidt op ig investere i helt ny cd. medie!!... og indtil da gør min gamle Denon DCD3560 jobbet! ( og bedre end zapplayer!!)..
Uanset hvad sidder jeg tilbage med følelsen af at have smidt 10000 kr. væk!!.. ( indirekte snyt for dem af LcAudio!!.... ved at have fået et defekt og dårligt produkt!)
Her sidder en meget skuffet og utilfreds kunde tilbage!!
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| Og fortsat rep af Zapplayer?????... tjaaa... |
|
|
Send den dog til den reparation hos Eek, og se om den så holder. Herefter kan der virkelig ikke gøres mere, og i så fald står du stærkere i stedet for at du afviser at sende spilledåsen til en af producenten anbefalet reparation.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Miju
Hvor meget vil du kunne sælge Rotel'en for? Du kunne jo tage imod den, og så sælge den med det samme igen...
Men jeg ved ikke hvor meget det vil koste dig. Om ikke andet, så var du da færdig med sagen.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer mulighederne nu!!!
Men salg af Rotel vil nok give under 5000 kr!... nok mere end med Zapplayer!!...
MEN!! det vil aligevel være en dårlig handel for mig!... __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa LC
Jeg forstår simpelthen ikke jeres prioritet. Mike-j er den der har lavet mest reklame for jeres produkt, specielt på nettet og jeg kender 4 her i Århus der har købt LC-grej fordi det har hørt om LC på hifilink.dk for nogle år siden. Mike-j har beskyttet jeres, i mine øjne syge, afspiller men næb og klør over for en som mig.
Jeg forstår godt folk går på nettet det gør de jo fordi det er den magt vi kunder har hvis vi føler os snydt og vi er faktisk den svageste part her. Jeg kunne nævne 100 ting som folk bliver udsat for bare fordi sælger kan.
Jeres problem er nu som jeg ser det.
1) I kan ikke reparere produktet til at leve op til den standart i har lovet og når i nu har prøvet det nogle gange så klapper fælden 3 gang og så har Mike-j krav på at få pengene tilbage, købeloven.
2) Jeres produkt er som det er i kan ikke lave det bedre og i indrømmer det er noget l**t i har lavet og det er sådanne kvaliteten i kan levere for 10.000kr og det Mike-j har købt, så skal han ikke have pengene tilbage for han har jo blot købt en dårlig vare, man kan jo heller ikke købe en Unitet CD i Bilka og få pengene tilbage fordi den ikke lyder som noget ML
Jeg vil godt slutteligt fortælle om en lille service historie. Jeg kender en der have et produkt i cirka samme prisklasse som den afspiller Mike-j har købt. Denne afspiller var der fejl på og det var der også efter reparation 3 gange og ved 2 nye af samme produkt. Producenten erkendende fejlen og personen fik kvit og frit deres topmodel i serien som kostede 3 gange prisen og som ikke fejlede noget. Se dette er service der dutter.
|
| Til top |
|
| |
LCaudio Branchemedlem

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Bojer: På amerikanske sites kalder man sådan nogen som dig for 'Flamers' Alt vendes og fordrejes indtil man opnår den største mulige mudderkastnings-effekt. Derfor vil jeg modstå fristelsen til at lade mig suge ind i en diskussíon med dig, (om en tredie person's garanti rettigheder). Hvilke der oven i købet ikke er nogen der anfægter. Jeg har intet imod at folk går på nettet og klager deres nød, det har enhver ret til.
Vi har intet at skjule i denne sag (alle kan også se hele sages forløb her på tråden forøvrigt). Og tom flaming, det er livet for kort til.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike: Jeg ville helt sikkert hive fat i forbrugerstyrelsen, det koster vist 80 kr. at få optaget en sag. Hvis forretningen/producenten ikke kan få produktet til at virke indenfor en rimelig tid, skal de give dig pengene tilbage.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju->
Skylder du dem ikke chanchen for at reparere den en 3. gang? Det kunne jo være at det blev bedre med et nyt drev. Benefit of the doubt?
LC-> Jonas' indlæg var et godt eksempel på, hvorfor I ikke vil diskutere herinde!
|
| Til top |
|
| |
LCaudio Branchemedlem

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svenp P: Lige præcis.... 
Jesper Juul: Man kan jo også bare sende den til service, man behøver ikke starte med forbrugerstyrelsen. Vi kan faktisk få dem til at køre, nu hvor vi har fået fat i nye løbeværk, og det er efterhånden en sjældenhed at vi overhovedet hører fra nogen der har problemer med ZAPplayer. De kører derude. Lige med undtagelse af Mike's men jeg håber på at vi kan overtale ham til at sende den til service også, så vi kan få den op og køre. Vi står klar til at hjælpe, men vi skal jo selvfølgelig have maskinen ind for at kunne :o)
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars, du har ret. Selvfølgelig har Mike mulighed for at sende apparatet til service. Men det har afspilleren været allerede to gange, hvilket udelukkende har været udgift uden bedring af situationten.
Jeg er meget imponeret over Mike's tålmodighed, og det bør du også være. Havde jeg oplevet, at et dyrt produkt havde været til service to gange og fejlene ikke var blevet udbedret, ville jeg så afgjort forlange handlen annulleret. Og med rette.
Vær du glad for, at Forbrugerklagenævnet ikke har været inddraget i denne sag, for der vil du stå dårligt. Hvis du kan overtale Mike til at sende maskinen til reparation og samtidig udbedre problemerne vil det være bedst for begge parter. Om det forudsætter en refundering af fragtomkostningerne må selvfølgelig være op til jer at aftale, men jeg forstår så afgjort Mike hvad det angår.
Men jeg håber, I får afklaret situationten.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forsøger at finde en løsning med LC!... og håber på vi kan opnå enighed om noget!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
lcaudio skrev:
|
Jonas Bojer: På amerikanske sites kalder man sådan nogen som dig for 'Flamers'
|
|
|
Weee så passer det jo til mit RØDE hår. Er det alt i kan komme med halv personlige angreb ? er det det en "Prof" virksomhed har af ordforåd ?
Min mening er Klar. Jeres produkter dur ikke, i har dårlig service og i overholder ikke aftaler, hmm undre mig over at i overhovdet har kunder.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flaming Jonas
Hvad er dit bidrag til debatten ud over at "flame"? Du er ikke særlig konstruktiv, men tjener blot til at piske stemningen op.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Flaming Jonas
Hvad er dit bidrag til debatten ud over at "flame"? Du er ikke særlig konstruktiv, men tjener blot til at piske stemningen op.
|
|
|
hmm der er da 2 punkter altså 2 foreslag i mit svar.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...
For mig at se, så har historien kørt langt nok ud. Hvis jeg køber en vare, så skal den virke, og jeg kan til nød leve med at den skal repareres en gang. Hvis l**tet går i stykker flere gange - så vil jeg ganske enkelt ikke have det indenfor mine døre igen.
Ovenstående gælder især hvis der er tale om et "ikke discount" produkt til 10.000 kr.
Jeg tage ikke stilling til hvad der er op eller ned. Men hvis det ikke virker hos kunden så virker det ikke! Hvis leverandøren så ikke vil lade handlen tilbage, så er der kun en ting at gøre ... klage ved alle instanser.
En anden ting, hvis nu der kun var problemer med Mikes, så ville det nok ikke være et problem at lade handlen gå tilbage! Så en nærliggedne takne kunne være at der er flere end Mike der har problemer ... er det her aben ligger begravet?!!!.
Der er ihverfald en ting der er 100%, jeg skal ikke have noget LC indenfor mine døre efter at have læst om denne sag.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se tingene fra butikkernes side. HIFI-brancen er ikke den mest forgyldte brance og med nettet står vi som kunder stærkere.
Man skal også selv som kunde vurdere hvor man køber varen.
En diskount butik eller diskount produkter hvor der ikke er så stor avance på taber jo hurtigt penge hvis de skal administerer vare frem og tilbage til rep, så her vil man typisk hurtigt få problemer med leveringstider og stor velvilje til at blive hjulpet.
En ikke diskount butik eller vare har er der meget hjælp at komme efter, og er der problemer med en vare så kæmper butikken endda med kunden mod leverandøren. Ja og nogle af disse "highend" butikker her kan man også låne et produkt mens man har sit eget til reperation.
Jo en vare skal fungere men vi kunder må altså også vælge de steder vi handler med omhu.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lcaudio: Ahh, jeg havde lidt på fornemmelsen at vi var nået til at med Rotellen var det take or leave it. Jo Mike, giv dem en sidste chance og se om den ikke kan komme op og køre og hvis den ikke kan det, så kan du ihvertfald forlange pengene tilbage. Et tommerfingerregel siger at sælger har 3 forsøg på at få varen til at virke.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
... andre siger et par uger... jeg selv ved intet.
|
| Til top |
|
| |