| Forfatter |
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har haft Acurus 250. Den kan fåes billigt og spiller kanon (til prisen), især i bassen, som jeg brugte den til...Den er sort, men kabinettet er ikke noget at råbe hurra for.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
@Knoxville.... Hvordan er det nu med NAD 208 og S200??? Er det ikke noget med at de er 100% identiske indvendigt?? Svjh er den eneste forskel den mekaniske udformning, hvor S200 er monster lækker, mens 208 er lidt kedelig. Men rent lydmæssigt betyder det jo intet.
|
|
|
Hurtig, din nihilistiske tilgang til hifi er ret forfriskende, he he.
Men det er nu en 218THX og S200 der er opbygget ens, ikke en 208. Og de er ikke helt ens. Der sidder en anden opamp i S200 (en fra Analog Devices), og det er den der gør at de ikke lyder ens. Jeg fortrækker den lidt glatte og varme lyd fra S200, mens Kubikken meget mere er til 218'eren.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig _ som svend P rigtigt skriver , så lyder de IKKE helt ens selvom de er tæt på at være ens opbygget..... har hørt begge lige efter hinanden.... jeg kan personligt bedst li s200, og når der nu ikke er så stor forskel i brugt prisen. Jeg tror dog ikke Nad er det bedste valg, men nu var det den der blev spurgt til !
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK... min fejl.... Men i stedet for at give de 6-7.000 ekstra for en S200, kunne man vel bare skifte til samme op-amp fra Analog Devices. Kredse fra AD er generelt lidt dyre.... Typisk mellem 25-50 kroner pr stk, hvilket er MEGET for en op-amps. Men hvis den kan gøre hele forskellen fra en 218 til en S200, er det ret godt givet ud. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
en brugt 218 koster måske 4500 en brugt s200 måske 7500
|
| Til top |
|
| |
sualc Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stedet for alt det bavl og anbefalinger af mere end en håndfuld forstærkere, inkl. ubrugeligt rørgrej, så se her, gedigent og billigt og så er der er iøvrigt en mere til salg, til evt. bi-amping:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=9448
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo nok verdens bedste forstærker ....heeelt sikkert
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvis du har en AVR5500 og gerne vil have mere lyd ud af dine Dali Helicon 400, vil jeg ikke anbefale kun at bruge pengene på en effektforstærker.
Hvis du køber en effekt forstærker får du mere saft og kraft, men jeg tro hurtigt at du vil synes at din forforstærker(avr5500) er det svageste led.
Køb istedet både en forforstærker med Bypass Funktion og en effektforstærker. Jeg er selv vild med Primare og min egen Pre 30 har sådan en funktion, men der findes også andre mærker der har det, Bla nogle af densen forforstærmerne, Gamuts forforstæker har også bypass funktion. og sikkert flere andre.
Kombinationen af Pre30 og A30.2 kan godt fås for 20.000 brugt, og det kan en densen løsning sikkert også.
Hvis du Køber den integrerede Nad som du selv snakker om tror jeg også at du vil komme til at anvende hele forstærkeren og ikke kun effekt delen, den er dog ikke lige så smart rent tilslutnings mæssigt som bla primare løsningen(i surround brug).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
sualc skrev:
| I stedet for alt det bavl og anbefalinger af mere end en håndfuld forstærkere, inkl. ubrugeligt rørgrej, så se her, gedigent og billigt og så er der er iøvrigt en mere til salg, til evt. bi-amping:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=9448
|
|
|
Se her har vi fat i noget af det rigtige... Her er ingen fin indpakning, ingen blinkende tivolibraller, ingen smarte finesser, ingen nye kredsløbsløsninger og ingen blærerøvseffekt.
Denne kasse kan en ting, og det er at spille musik! Det er den til gengæld ekstremt god til, i modsætning til mange MEGET dyrere alternativer. Den er konstrueret af Knut Øistein Lauvland (DOXA), min helt klare favorit blandt forstærkerkonstruktører. Han er ligeglad med, at hans kredsløb er dybt forældede... de lyder fantastisk. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parasound Halo A21 til 20k.....2x250 bundsolide watt med bid i bunden  . Skal det være surround med smæk på hvorfor så ikke prøve med NAD's nye masterserie, den surround-effekt (også til 20k) virker også bundsolid og halv vild men jeg har dog ikke selv hørt den __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sualc skrev:
| Ja, iforhold til det sovsede rørl**t du køre med , da er den, og ja, jeg har hørt en sovsegryde som din!!! |
|
|
Sådanne et sprogbrug er ikke på sin plads, og bedes venligst undladt fremover.Er det en umulighed, er der ingen skrivetvang!Hold venligst debatten til emnet!Takker, og god debat!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg af erfaring, at der kommer MASER af fine bud, på såkaldte High End forstærkere. Men helt seriøst, bør du lytte til den Audio 60 der er på køb/salg.
I modsætning til alt fra Parasound, NAD, ML, Classe og hvad det ellers hedder, har der kun været en eneste parameter ved udviklingen af den: Nemlig lyden. Det er der ingen af de andre der kan prale af... I så fald havde man nok ikke spenderet den største del af byggeprisen på et flot kabinet.
Jeg siger ikke, at alle de etablerede high end mærker er dårlige... De er bare ikke i samme klasse som Knut Lauvlands konstruktioner, fordi han kan tillade sig lige hvad han vil. Han er helt sin egen herre, og har ingen chefer der kræver stor indtjening osv.
Denne knstruktion er i øvrigt grundlaget for den ret vellydende Namit forstærker, der igen er grundlag for den ekstreme Dali Gravity! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Hos mig er der en Holfi Pre NB1 S.E. & Holfi Power NB250 spændt for Helicon 400, og det er godt.... desværre venter Pre'en på nye batteri'er, så lige nu er der en 'ferieafløser' på nemlig Rega Mira3... det er ikke helt det samme, men der er jo også en stor prisforskel...
Helicon 400 indgår også i et surround anlæg som fronter... fra min surroundreceiver er der et kabel via 'pre-out' til stereoanlæget
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Kaasing Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Parasound Halo tiltaler mig en del, hvor forhandles de i nærheden af Århus?
Audio 60 har jo en ret tiltalende pris, men er nok ikke så høj W.A.F. Har den kræfter nok til at spille godt op på mine Helicon? Prisen er jo et godt argument.
Har tænkt på NAD Master serie, men en bekendt som er ansat i HIFI klubben fraråder det, S300 lyder ifølge ham bedre, også bedre end S200.
Er ikke så hooked på Holfi, det jeg har hørt har ikke imponeret mig, men måske har jeg lyttet på forkerte HT.
/Poul
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing
Da du nu bor i nærheden af en forhandler der har Primare produkter, så vil jeg anbefale dig at drøne ned og låne den nye Primare I30, integreret forstærker (15.000) www.primare.net Den kan købes i sort og vil efter min bedste overbevisning, matche dine Helicon 400 rigtig godt. Derudover har den forstærker et forrygende flot design, så den der med for husfredens skyld, ville gå rent ind. Dog er lyden vigtigst, og der tror jeg ikke du vil blive skuffet og alle parametrene vil passe i det lille hjem. Men husk lige at den skal være tilspillet rigeligt, ellers er der jo ikke noget der lyder godt, det er jo ofte et problem i forholdet udlån og butikker.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing skrev:
Har tænkt på NAD Master serie, men en bekendt som er ansat i HIFI klubben fraråder det, S300 lyder ifølge ham bedre, også bedre end S200. |
|
|
Hørte Helicon 300 på Nad Master Series på Lyd og Billede messen i Århus i år, og har aldrig hørt de 300'ere spille bedre. Jeg ville give det et seriøst lyt, hvis jeg var dig. Der virkede som om, det var et ret godt match. :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing skrev:
|
Den Parasound Halo tiltaler mig en del, hvor forhandles de i nærheden af Århus?
|
|
|
Tape connection har forhandlet Parasound, men om de gør det mere ved jeg ikke - mærket fremgår ikke af deres prisliste. Men Hi-Fi Gallery i Vejle, som også forhandler Parasound, har en stående du kan lytte på - det havde de ihvertfald sidst jeg var forbi __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej...
Hos mig er der en Holfi Pre NB1 S.E. & Holfi Power NB250 spændt for Helicon 400, og det er godt.... desværre venter Pre'en på nye batteri'er, så lige nu er der en 'ferieafløser' på nemlig Rega Mira3... det er ikke helt det samme, men der er jo også en stor prisforskel...
|
|
|
Kan godt være det er mig som husker forkert, men har du ikke ventet på det i 3-4 måneder? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Kaasing skrev:
Har tænkt på NAD Master serie, men en bekendt som er ansat i HIFI klubben fraråder det, S300 lyder ifølge ham bedre, også bedre end S200.
|
|
|
Hørte Helicon 300 på Nad Master Series på Lyd og Billede messen i Århus i år, og har aldrig hørt de 300'ere spille bedre.
Jeg ville give det et seriøst lyt, hvis jeg var dig. Der virkede som om, det var et ret godt match. :] |
|
|
HEHEHE. Jeg har den fuldstændig modsatte oplevelse af det detup. Jeg har aldrig hørt H300 spille mere kedeligt og morfar agtigt end på den NAD master karl. Det skal så lige siges at jeg ikke kendte det musik der blev spillet! Bassen var svampet og der var ingen attack over det overhovedet. Ganske simpelt blød og kedelig. Som i nok kan høre er det ikke min lyfilosofi jeg lyttede på her. Der for kan den jo sagtens være det helt rette for dig kaasing .
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger ikke, at alle de etablerede high end mærker er dårlige... De er bare ikke i samme klasse som Knut Lauvlands konstruktioner, fordi han kan tillade sig lige hvad han vil. Han er helt sin egen herre, og har ingen chefer der kræver stor indtjening osv
Ikke i samme klasse.... nej nej, nu begynder du igen. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |