| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Liberal er vel ikke det modsatte af lovlydig. Ikke i min verden i hvert fald.
Jeg er meget mod at man som det meste naturlige opfordrer til anarki mod lovgivningen. Lovene er ikke for sjov, og er man utrilfreds har man demokratiske rettigheder til at lave om på det... og sin pligt til at overholde dem.
Hvad bliver det næste? Skal vi ikke også diskutere hvor i kina man køber de bedste kopi-dvd'er? Eller hvad med at diskutere hvilket P2P program der byder på mest kopi-musik? Eller skal vi debatere om hvordan man snyder indboforsikringen til større udbetalinger.
Hold kursen, og hold jer på dydens smalle sti. Der går sku ingen skår af jer fordi i skal betale moms af nogle cd'er (i køber dem vel i USA fordi der er store penge at spare). __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
MOtherFREAK
Ja jeg har godt nok også tænkt lidt over den et par gange, men Go4it kan jo have regnet forkert i farten.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Nej, den er god nok - og af sammen grund (etisk & moralsk) vil jeg ikke komme nærmere ind på emnet!
Men igen: ALT kan lade sig gøre for dem der VIL...
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Jeg kan godt købe CDér fra England hvis de finnes der. Sagen er den at jeg er Audiofil og vel gerne købe mine LPér fra http://
store.acousticsounds.com/
Og Frede1977, det er ikke fordi de er billige, det er fordi det er der man køber dem.
Og til slutt, hvem er det der nyder godt af den strenge importloven (Importmoms på alle vare over 165 DKK), er det Sony eller Jesper?
Theo
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Jeg er meget mod at man som det meste naturlige opfordrer til anarki mod lovgivningen. Lovene er ikke for sjov, og er man utrilfreds har man demokratiske rettigheder til at lave om på det... og sin pligt til at overholde dem.
Hvad bliver det næste? Skal vi ikke også diskutere hvor i kina man køber de bedste kopi-dvd'er? Eller hvad med at diskutere hvilket P2P program der byder på mest kopi-musik? Eller skal vi debatere om hvordan man snyder indboforsikringen til større udbetalinger.
Hold kursen, og hold jer på dydens smalle sti. Der går sku ingen skår af jer fordi i skal betale moms af nogle cd'er (i køber dem vel i USA fordi der er store penge at spare).
|
|
|
Jeg køber CDer hos "CD WOW" til ca det halve - lovligt! Danske pladeselskaber er selv ude om det med med den overpris: Nye CDer burde ikke koste nere end kr 99,-. Så var der mere salg af CDer herhjemme!
He - de er ved at lære det: både CDer & DVDer falder efterhånden meget hurtigt i pris efter udgivelsesdato, så helt retarderet er de ikke 
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hei Motherfreak.
Ja det er en lækker en det der. Men nej jeg må nok finde en innenfor EU
Men det jeg mente angående importmoms er mer tilfælder som dette: http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&th old=-1&m ode=flat&order=0&sid=1784
Det er dette jeg finder urimelig.
theo
|
|
|
Jeg har samme oplevelse ind i mellem. Jeg bestiller af og til LP'er hjem fra USA, men af gode grunde KUN hvis jeg må opgive at opstøve den indenfor EU. Hver gang bliver jeg præsenteret for en regning fra Told og Skat så stor, at der ingen sammenhæng er til varens værdi, fuldstænding som regnestykket på linket. Jeg bestiller altså kun disse ting, fordi det er eneste mulighed. Det er sandelig ikke for at spare, for det bliver godt nok dyrt!
Det har ikke noget at gøre med, om man vil være med til at betale for gadelyset, reglerne er altså lidt underlige her. Da ingen andre har taget bladet fra munden, vil jeg gerne støtte Nightpuma lidt her i hans ærlige sag. Og der er vel ikke noget galt i at spørge til reglerne, så man ved hvad man skal rette sig efter?
Og ja, spørg Skat hvordan man gør. De må vide det.

|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog
Jeg er helt enig med dig og nightpuma, om at det er sædvanlige vanvittig afgifter, når man læser pågældende eksempel, men man forbavses jo aldrig helt. Jeg skrev kun om gadelyset og sygeplejersken, for at sige det på en lidt sjov og ordentlig måde, istedet for at rive hovedet af ham, det behøves man jo ikke.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Betyr det at hvis verdien er under 200 DKK er det momsfrit?
|
|
|
Jeg mener grænsen er 80 inkl. porto.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under 80 kr = ingen moms, ingen told
Under 300 kr = 25% moms, ingen told
Over 300 kr = 25& moms, toldsats efter hvilken vare der er tale om.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er da godt nok nedgraderet noget de grænser, igennem de sidste par år, jeg synes ikke det er lang tid siden, grænsen var 375kr uden for EU. Man opdager det ikke rigtigt, når man normalt handler inden for EU. Det er jo handelshindringer så det basker.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Frede1977 skrev:
|
Hold kursen, og hold jer på dydens smalle sti. Der går sku ingen skår af jer fordi i skal betale moms af nogle cd'er (i køber dem vel i USA fordi der er store penge at spare).
|
|
|
Jeg køber CDer hos "CD WOW" til ca det halve - lovligt! Danske pladeselskaber er selv ude om det med med den overpris: Nye CDer burde ikke koste nere end kr 99,-. Så var der mere salg af CDer herhjemme!
He - de er ved at lære det: både CDer & DVDer falder efterhånden meget hurtigt i pris efter udgivelsesdato, så helt retarderet er de ikke 
|
|
|
Læs hvad jeg skriver! Det er slet ikke indkøb af cd'er i udlandet jeg antaster, men det skruppeløse forsøg på åbentlyst at snyde i skat.
... det er åbentbart helt normalt her på forum  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
De er da godt nok nedgraderet noget de grænser, igennem de sidste par år, jeg synes ikke det er lang tid siden, grænsen var 375kr uden for EU. Man opdager det ikke rigtigt, når man normalt handler inden for EU. Det er jo handelshindringer så det basker.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Det er faktisk nogle aar siden at jeg fandt ud af at graensen er 80kr. Det er ogsaa blevet naevnt her inde foer i en artikel. CD-WOW er et meget meget smart firma. Hvis du f.eks. koeber for 160 kr. hos dem sender de bare pakken af 2 gange til et "samlingspunkt" her i dk, og saa faar du varen som en samlet pakke! Hvis du f.eks. koeber en DVD til 100kr. saa sender de den da bar til et EU land hvor man maa importere for over 100kr, og naar den er inde i EU saa er der ingen problemer i at sende den rundt uden told moms og alt det andet halloej  Det CD-WOW goer er ikke ulovligt, de udnytter bare et smuthul i lovgivningen i EU! Sagen med CD-WOW har faktisk vaeret oppe i EU-Parlamentet, men de blev enige om de ikke rigtig kunne goere noget ved det. Hvis de skulle stoppen importen, blev de alle noed til at saette minimumsbeloebet beloebet paa import ned til f.eks. 80 kr. i ALLE EU lande, dette ville ramme en del lande haardt, og blev derfor ikke vedtaget! Men nu hvor Danmark har en af de laveste importbeloeb i DK saa er de store fortaler for at bringe beloebet ned i hele EU! Den eneste muliged ved at snyde er at faa en familie relateret til at tage det med hjem, eller selv tage et smut der over! Det skal ogsaa lige siges at ikke alde toldere ved hvad de snakker om naar de har med elektronik at goere! En bekendt tog et B&O stereo system med til AUS. Nar man kommer til AUS roegnetfotografere de ALT selv naar man lande i lufthavnen, de saa han havde en radio og han blev noed til at vise den, han vidste dem en kvitering paa et meget meget lillebeloeb og de god tog den  Denne ville nok ikke have gaaet hvis man importerede B&O til DK  Saa hvis du f.eks. tager til US en dag og kan faa din 30kg tunge amp med i haandbagagen sa er der nok ikke store chancer for at blive snuppet  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det skruppeløse forsøg på åbentlyst at snyde i skat.
... det er åbentbart helt normalt her på forum 
[/QUOTE]
Tja, dette forum afspejler jo sikker verden udenfor ret godt, og her er det som bekendt meget almindeligt og ret udbredt at snyde i skat eller lave sort arbejde, hvilket jo er det samme, så selv om det nok ikke er her snyd skal sættes i system er der vel ingen grund til at blive ophidset på en søndag.
Mvh
Paul __________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Ja nu begynner jeg at bli lit klogere på den danske importmoms og smuthullerne. CD WOW høres ud som en rigtig smart ide
Og takk for støtten Analog.
Theo
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laeste en undersoeglese der vidsta at hvis ALLE der lavede sortarbejde droppede det, og opgav det til told og skat, saa ville ALLE i danmark faa en skattelettelse paa 10%  Men tror nu ikke at de 10% opvejer det dem der laver sort arbejde "spare" i skat
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Go4it skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Læs hvad jeg skriver! Det er slet ikke indkøb af cd'er i udlandet jeg antaster, men det skruppeløse forsøg på åbentlyst at snyde i skat.
... det er åbentbart helt normalt her på forum  |
|
|
Frede, rolig nu  Jeg har læst og forstået dit indlæg - jeg prøver bare at gøre opmærksom på at man ikke behøver at importere cder ulovligt, for at få dem billigere
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Under 80 kr = ingen moms, ingen told
Under 300 kr = 25% moms, ingen told
Over 300 kr = 25& moms, toldsats efter hvilken vare der er tale om./U. |
|
|
Også skal du lige betale (er det ikke 60) i gebyr for at for lov til at betale moms. Men det er faktisk billigt. Fedex tager næsten 300.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
|
|
|
Du har tilsyneladende drukket af natpotten...men det er da nogle udmærkede debatemner du kaster på banen hér! 
Det kunne være interessant at høre din version af de glæder man har af den velsignede registreringsafgift på biler i Danmark.
Og jeg kunne altså også godt tænke mig at høre om den logiske og rimelige i den danske arvelov med de mange afgifter osv. Hvis man f.eks arver en person der har 75.000 kroner på bankkontoen...ja så skal Staten sgu' ha' snablen ned i kassen også. Hvorfor? Der er jo betalt skat af de penge der står på kontoen. Hvis staten kan godtgøre, at den afdøde er kommet til pengene på uhæderlig vis, kunne det måske være okay...men....
Som jeg tolker din 'tone' i denne tråd, vil du kunne forarges over forretningernes reklameaviser med billige tilbud. Det betyder jo sådan set, at Staten får et mindre momsbeløb i kassen, da varen jo er lidt billigere. Eller er der noget jeg har misforstået?
Og prøv lige at sige momssatsen højt for dig selv: 25% (femogtyve procent = en fjerdedel). 
Vi må efterhånden i det mindste kunne forlange differentieret moms, som de har i de fleste andre lande? Vi har angiveligt ikke differentieret moms, fordi det giver al for megen administration for Staten. Løgn og latin!
Hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå dine problemer! Med nogle gange at fremskaffe de ”audiophile” plader som du gerne vil have? De Danske distributions selskaber, er ikke altid så gode til at få lidt sjovt hjem, se bare deres evner her i Danmark med salg af SACD eller DVD-Audio, ligeledes er det fuldstændigt umuligt at finde vinyl ret mange stæder.
Og derfor er man nogle gange nødsaget til at søge i udlandet. Jeg køber selv nogle gange Japanske presninger fra US ”da jeg IKKE ´kan læse eller forstå de Japanske sider” de fleste gange jeg har bestilt en plade der over, kommer den med posten få dage efter, og oftest uden moms opkrævning.
De gange jeg har bestilt højttaler eller elektronik, har der været moms regning ”og det har jeg det også fint med”
Men hvis du søger rundt på dette forum! Findes der tusindvis af, her kan du købe billigst/ spare mest/ har i prøvet ham her… Ja så mange indlæg om hvor man får sine vare billigst, at det nogle gange burde hedde netto4all..
PS: Jeg betaler også min skat og moms! Men hvis jeg har udset mig en plade, er jeg faktisk fuldstændig ligeglad med om et andet land får deres moms eller der er i US, bare jeg får den plade jeg har udset mig.
Faktisk tror jeg Danmark taber mange flere moms kroner på alle de fladskærme der importeres, end lidt plader fra US.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
For meg som kommer fra et annet land oppleves det extremt at jeg skal betale nesten 75% (skat og moms) af det jeg tjener, og hvis jeg vil ha en bil, så er det Europas dyreste. Ikke er timelønnen i DK spesielt høj heller. Er det slik at DK er spesielt godt tilrettelagt for folk på understøttelse, syke, eldre osv, og for aksjemeglere. Hvad er grunnen til at skatte og afgiftstrykket er så enormt for den vanlige lønsmodtager? Eller er skat og afgift fordelt slik at han som tjener 2 mill betaler like stor % som han som tjener 200k? Og at det ret og slet koster så meget at drive landet.
theo
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Frede1977 skrev:
Nightpuma skrev:
| Hei. Det var ikke meningen at forarge jer. Jeg finner ud af det et annet sted. Theo |
|
|
Som om det er stort bedre 
|
|
|
..og jeg som trodde i dansker var liberale
theo
|
|
|
HAHAHAHA, se dét er go' humor !  
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |