| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er stjernebox'en opgraderet til version 2 ( ). Dvs. at der er kommet NKT netkabel på og så har finishen fået en overhaling. Alle hjørner er blevet rundet af (brækket i snedker-sprog) og så har den fået en gang olie...

|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen den er jo blevet rigtig pæn..
jeg regner med at lave noget lignende engang i næste måned. Bare med lidt flere udtag, og med netstøjfilter.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Så er stjernebox'en opgraderet til version 2 ( ). Dvs. at der er kommet NKT netkabel på og så har finishen fået en overhaling. Alle hjørner er blevet rundet af (brækket i snedker-sprog) og så har den fået en gang olie...

|
|
|
Så mangler vi blot version 3, hvor netstikkene er drejet 90 grader!
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LB
Ser sq rigtig flot ud den stømfigijavertus du har fået flækket sammen. Er dog enig med kaptajnen i, at du bør vende dine udtag 90 grader, så du ikke får problemer med vinkelstik.
mvh
|
| Til top |
|
| |
hynne Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LB kan ikke vende stikkontakterne pga. kløerne fra kontakterne spænder i siden. Så skal han først til at bruge en forfradåser eller lign, eller måske kan de lange afb.skruer på 70mm nå?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mørch skrev:
|
Hej LB
Ser sq rigtig flot ud den stømfigijavertus du har fået flækket sammen. Er dog enig med kaptajnen i, at du bør vende dine udtag 90 grader, så du ikke får problemer med vinkelstik.
mvh
|
|
|
Hej Mørch,
Mange tak 
hynne skrev:
|
LB kan ikke vende stikkontakterne pga. kløerne fra kontakterne spænder i siden. Så skal han først til at bruge en forfradåser eller lign, eller måske kan de lange afb.skruer på 70mm nå?
|
|
|
Ja det er nemlig lige nøjagtig problemet.
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ooooh mein got!! Das havde jeg da lige overset.. En liste på langs mit over hullet inden i kassen, og så nogle afbryderskruer, så er problemet løst!! Men man kan jo altid være bagklog......
mvh
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet Mørch, men jeg valgte at lave en ny topplade istedet. Jeg ved ikke om I snart gider se flere billeder af min lille kasse, men her er alligevel et par stykker...

|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser virkelig fornemt ud må man sige. Meget fornemt endda. Og Smukt. Og lækkert. Og Dejligt. 
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Smukt.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej L.B.
Er det med vilje du ikke har monteret jorden fra forsyningskablet til stikkontakterne?
Og jeg er ikke helt sikker på at det er lovligt ikke at have forfradåser i, når det nu er en trækasse dine stikkontakter sidder i, pga. brandfare. Men jeg er som sagt ikke sikker.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Og Smukt.  |
|
|
...og tak tak 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Er det med vilje du ikke har monteret jorden fra forsyningskablet til stikkontakterne? |
|
|
Ja, det brummer hvis jeg har jord tilsluttet
Svend P skrev:
| Og jeg er ikke helt sikker på at det er lovligt ikke at have forfradåser i, når det nu er en trækasse dine stikkontakter sidder i, pga. brandfare. Men jeg er som sagt ikke sikker. |
|
|
Det er en god pointe Svend. Jeg tror, at jeg imorgen køber 3 forfradåser og monterer. Tak for info 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu min lille søn vækkede mig kl. 4:00 kunne jeg jo lige så godt komme igang. Nu er der isat forfradåser og det blev til fire istedet for tre, da den skal være fremtids-sikret mht. pre/effekt/CD/DAC, selvom jeg kun bruger to udtag lige nu. Jord er denne gang ikke monteret overhovedet.
Nu er det i hvert fald sikkert, at den er lovlig. Dette er absolut sidste gang jeg gider lave om i den pokkers kasse. Hvor svært kan det være at lave en firkantet kasse med et hul i 

|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... alle gode gange - mange  Og den ser jo stadigvæk fornem ud - og selvfølgelig skulle de indtag drejes 90 grader, nu hvor du bruger "vinkel"-stik.  - BR
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Nu har du jo taget jorden af din stjereboks..... jeg havde også brum i mit set up og så kom Jensen sorbi og sagde: Tag lige dit antennestik ud af væggen og derefter var brummet væk...... han kan sku nogle ting ham jensen.... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt sådan en: http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=275Incl. 4 stk. PC-03 kabler, med de rigtige 3-benede stik. Ikke mere snurren i fingerspidserne, når man rører kabinetterne, da de er stjerneforbundet via jordbenet, selvom boxen ikke er jordet. Det svarer lidt til rackmontering, men noget kønnere. Boxen har 3 separate grupper, hvor en 5.5A gruppe er uden netfilter, og en 3A gruppe er med filter. Den sidste gruppe er en 5A gruppe. Der er fasetester, med en lille lampe, og en fasevenderknap, som kan vende boxens fase. Stelstrømme er kraftigt reduceret nu, på trods af at jeg ikke har jord på min elgruppe.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg gået i længe og fulgt disse tråde om stjerne koblede stikdåser. Nu har jeg tænkt mig at prøve lykken selv. Jeg vil bare gerne lave den med schuko stik. Er der nogle der ved hvor de kan erhverves til formålet ?
Øhh, og forresten LB ! Flot stykke håndværk  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|