| Forfatter |
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Tjaa, hvis det virker for dig er det jo fedt ... syntes bare der sker utroligt meget positivt ved at smide et tæppe over ... ohwell, god søndag  |
|
|
Ja du har ret, det forbedre akustikken og dermed lyden at smide et tæppe over TV. (Hvis det er det du mener)
Det du måske har overset er, at tråden handler om CRT TV mod fladskærm og ikke om et stykke tæppe over et CRT TV. 
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
R2D2 og kibe: Hvordan definerer i dybde perspektivet?
Det er vigtigt for mig at kende jeres definition af det, fordi så undgå vi misforståelser og vi vil ikke snakke forbi hinanden.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste er vel ikke at have noget møbel stående overhovedet.Så et tæppe er vel den anden bedste løsning.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo altid an på rummet hvordan du akustisk forbedrer det ved f.eks. at fjerne TVet eller racket... Der vil jo være meget mere ekko hvis der ikke er ting i rummet kunne man frygte... I mine tilfælde hvor jeg et par gange har flyttet i ny lejlighed med mit anlæg, har det tit været sådan at noget af det første der røg ind efter der var malet var anlægget, så vi kunne høre noget højt musik og finde ud af hvor de kunne stå bedst... Når det så var bestemt begyndte man så med at flytte resten med ind(alt imends man hørte noget godt musik). Og der er det altså at jeg må sige at det har altid lydt bedre efter at der er kommet noget invetar ind i rummet.. osse imellem højtalere...
|
| Til top |
|
| |
kibe Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det prøvet at fjerne tv'et og det giver et bedre stereobillede som om det vokser nu sidder der en bånddiskant der spiller bagud måske er det også med til at forstærke virkningen af at den "kasse" er væk.Men dejligt at høre anlæget spille med det bedre perspektiv. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre har mit tv kun spillet med ved basstests. Men der støjer l**tet også rimeligt kraftigt.
Jeg tror af mange henseender det er dumt at flytte tv'et væk mellem højttalerne. Uanset om man har surround eller stereo, er der da ikke noget bedre end at høre lyd ud over anlægget til en god film eller koncert.
Men her har vi jo Fladskærmstv og projektor inde i billedet igen.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mit phillips crt fjernsyn, kan jeg tydeligt høre resonanser fra tv'et, når er spilles musik. Phillips har de tyndeste crt blikkasser der giver resonanser ved næsten alle lytteniveauer
Det med tæppet virker hos mig, men det tager kun refleksionen fra glasset/fronten, resonanserne bliver desværre ved med at være der... Det bliver forhåbentligt løst en dag med en fladskærm, med resonansdødt kabinet! (Her kan man så vælge flere phillips fladskærmsmodeller fra også... f*cking blikæsker )
PS læser ikke med herinde for tiden, da jeg har eksamen og derfor heller ikke tid til at svare. Jeg ville blot lige gi' min mening
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig oplevet problemer fra mit 29" JVC tv.. lidt bitumen strategiske steder i kabinettet og no problem.. billedrøret har jeg aldrig hørt lyd fra selv ved syge og uudholdelige lydtryk..
Og jeg har endda bas ved fuld niveau ned til 30 Hz. og et f-3 ved 20 Hz. (fra 12" enheder) og det i kun 23 m2.
Der er meget andet inventar der resonere før tv'et gør det.. og dette igen kun med resonans provokerende musik ved hvad jeg anser for uudholdelige lydtryk, set i forhold til længere seriøs lytning.
Med 90% af det musik jeg normalt lytter til og de lydtryk, (der da ik kan betagense som decideret lave) har jeg ingen resonans problemer, hverken i mit tv eller noget andet. (bortset fra nogle store radiator flader jeg har måtte sætte i spænd med gummi klodser, hvorved de ikke længere udgjorde noget problem.. )
Mit gamle fjernsyn lavede lidt resonanser ved høje lydtryk, men det stoppede et alm. tæppe man har til at tage om sig ganske effektriv..
Så jeg ser det ikke som noget REELT! problem med sit tv mellem højtalerne og sammen med anlæget.. (jeg køre TV strømmæssigt på en anden fase end tv'et og DVD mm. og kablet der går op til anlæget fra både TV og DVD er isoleret med en ground loop isolator man kan købe i hifi klubben (det samme er min Pc der også er tilkoblet anlæget)
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Diverse_kabler /
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Diverse_kabler /XITEL_Ground_Loop_Isolator_TV___video_tilbehoer_Sort.htm
og DVD'n køre et digitalt signal via lysleder til min DAC.
Så alt i alt ingen negativ indflydelse fra den visuelle del af setuppet..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal selvfølgelig ikke stå nogen kæmpeting mellem højtalerne færdi arbejd
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrottede Tv'et, først mellem højttalere og derefter helt..har ikke set mig tilbage!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det har at gøre med at det påvirker den lydspredning bag ved højtaleren,de fleste har vel prøvet at rykke højtaleren i forhold til bagvægen og oplevet der er en forskel.En CRT tv er jo en rimelig stor kasse der måske kunne forstyrre spredningen af lyden.Der var også forskel da jeg rykkede tv'et tættere på bagvægen.Dog glemmer man hurtigt det bliver hurtigt hverdag igen. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal fjerne sine ting imellem højtalerne
det ser tåbeligt ud og lyder tåbeligt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blindtest med eller uden tv...
SSikkert
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
Denne elektromagnetisme i TV'et kan også have indflydelse på tonehoveder, videohoveder og strømforsyninger generelt.
"dolph"
|
|
|
Min Riaa skal ikke placeres i nærheden af TV, hvis jeg vil undgå bruuuum lyd når jeg tænder for anlægget (en kortvarig brum lyd).
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Blindtest med eller uden tv...
SSikkert
|
|
|
Jeg har lavet sådan en test, og intet forskel kunne jeg høre. (TV´et skulle til reparation i 14 dage, så jeg blev ufrivillig tvunget til testen)
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Dolph
P.g.a. katodestrålerørets (CRT) funktion bruges der højspændt (hvis ikke jeg tager fejl så er vi oppe på 20.000-50.000 Volt) elektromagnetisme for at afbøje katodestrålerne så ikke billedet bare forbliver en prik i midten af skærmen. På helt gamle TV vil man kunne se, når man slukker, at det sidste lys er en hvid prik i midten af skærmen.
Jeg tvivler lidt på din teori siden det magnetfelt der for kommer i et TV ændre frekvens med så høj en hastighed at det ikke burde kunne høres med det mensklige øre, og hvis det kan høres vil det udelukkende være ved meget lavt lyd niveau, hvis dit indstrælings signal, ligger 10 dB under det der komme ud af din højtaler vil det ikke have en hørbar effekt.
Den problematik der er med møbler mellem højtalerne med brudte flader er at lyden vi blive reflekteret uens ved forskellige frekvenser da spredningen fra enhederne ikke er den samme ved alle frekvenser. En afhjælpning der hvor der er mest inflydelse på lyden er når møblerne imellem højtalerene stikker længere frem end forkanten af højtaleren og hvis møblerne har en højde der er mere en den højde hvor din diskant er placeret. Jeg har selv lige skiftet alle møbler i stuen og det har givet en fantastisk gengivelse af rum og en punktformighed og definition som ikke har været der på det nuværende niveau før.
Hilsen Bennoman75 __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg HAR prøvet om der skulle være noget at hente ved at "rulle" tv'et væk fra sin plads mellem højtalerne der normalt er godt 1m. bag deres fronter og med en afstand på godt 40 - 50 cm. til nærmeste højtaler(enhed/magnet) og om der er nogen hørbar forskel om det er tænt eller ej??.. og NOPE!...
Der er intet at spore! det spiller lige så fint med tv i mellem og med tv tændt som med det slukket eller helt væk!... så jeg kn slet ikke se problemet skulle være reelt... (medmindre ens tv er af en og anden "gammel" type der stråler som en middelstor Neutronbombe eller at udstyr og ikke mindste højtalerne er mega følsomme for ind og ud stråling... ??? dette er ikke tilfældet her..)
Jeg kan også sige at jeg heller ikke hos andre har sporet den mindste forbedring ved at fjerne eller slukke tv'et...
Jeg kender et par stykker der som mig har integreret tv og anlæg i deres stue og disse har endda hvad jeg ikke engang har investeret i endnu..
Suround grej, udstyr bestående i for den enes vedkommende B&W 802 N til siderne og en 805N som center samt et par ældre 805 Matrix til bag, og en ML332 sammen med en ML380 og en Densen Beat400X cd. Denon DVD & Suround amp. samt en 32" Phillips 100Hz. Wide screen.
Den anden har Audiolab 8000 CD, - 8000Q pre. og 4 stk 8000P Audiovector højtalere over hele linien. Yamaha Souround amp. og en Sony DVD. samt en 42" Sony Fladskærm.
Ingen af stederne samt hjemme hos mig (og mit "lille" 29" JVC) er der noget at høre ved at fjerne TV eller at slukke det..
Så jeg anser det for at være ren spekulation og pjat!..
Så længe der ikke kan anslås resonans i tv'ets plast kabinet, eller biledrør (og dette har jeg tilgode at opleve endnu selv ved ganske høje lydtryk) og at tv'et, samt andre møbler eller andet der kan tænkes at skulle stå mellem højtalerne eks. rack. med grejet hvad man ser de flsete steder, eller en skænk eller komode... what ever?? står et godt stykke BAG! højtaleren dette værende helts omkring 20 - 30 cm. gerne en halv meter eller over.. så tror jeg ikke (baseret på mine erfaringer) at det har noget som helst at sige!........
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Så jeg anser det for at være ren spekulation og pjat!.. |
|
|
Det er jo den evige "hvis jeg ikke kan høre det så findes det ikke". Min kone kan ikke høre stereoperspektiv, "det kommer jo bare fra højtalerne". Men fair nok, jeg kan heller ikke høre forskel på netkabler, men derfor syntes jeg ikke det er pjat at andre kan. Jeg tror heller ikke på krystaller eller spøgelser, men dem der går op i det, ja fred være med den slags. Det vigtigste er at have et åbent sind når man går ombord i hifi, at det så giver nogle erfaringer er da bare super, men ikke to sæt øre og tilhørende opfattelsesevne hører ens.
|
| Til top |
|
| |