Forfatter |
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 06:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej per41 !!
Det er da altid rart at høre at andre "t**ser " spiller på Tannoy , men lige at nogle kan hjælpe
dig med at bygge et sæt AutoGraph kabinetter er måske lidt svært, Men prøv at gå ind på
www.hilberink.nl det er den største side med Tannoy og DIY om Tannoy, der er mange
tegniner over kabinetter og fotos der er også link til end Tannoy detbatside, jeg bruger godt nok
ikke den detbatside selv, men måske nogle der kan hjælpe dig.
|
Til top |
|
|
per41 Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhha - jeg kigger på hilberink.nl næsten hverdag. Jeg tror, at jeg efterhånden har fuldt alle de link, der er på siderne. Jeg har downloaded stort set alle de arbejdstegninger til AutoGraph og GRF, RHR'er incl. AutoCad-filerne til MicroGraf'en (tilsyneladende AutoGraph-tegninger med skaleringsmulighed) m.fl. som ligger fra de sider. Desværre er jeg i besiddelse af ca. 10 tommelfingre (kan som regel ikke save i et stykke træ, uden at ødelægge både træ og sav) - Men tænk om man havde et sæt horn med 15" - Endnu mere smæk for skillingerne
Jeg er sikker på, at jeg aldrig vil få lov at opstille et sæt AutoGraph (530 liter pr. stk) i vóres stue, hvis ikke de ser rimeligt møbelagtige ud. Min hustru synes, at vores nuværende DC6000 (kun 110 liter) er pæne ud - faktisk synes hun, at de er flottest uden frontstoffet - Juhuu - Hun har tidligere skulle se på et sæt hjemmebyggede La'Folia med tilhørende dipole subwoofere med 2 stk. 12" i hver side. Det var hun ikke helt vild med.
Jeg har lagt et par billeder af vores anlæg på hifi-musik.dk http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=visstereo&id=165 og skrevet lidt om vejen til det anlæg under 'tråden': "Hvorfor er kvinder så råsure på vores hifi anlæg?" http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=401 under synonymet "per41".
Dette er en meget spændende tråd!
Hilsen Per
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PMoren...
Ganske fedt setup du holder dig , det er ganske fedt at se at et par TANNOY-berkeley giver dig så megen glæde , har selv haft et par som jeg har gjort noget større 303 Liter.
Din pladespiller gør min næsten misundelig , har selv en Micro Seiki RX-2000 , som jeg er meget glad for.
Angående Højttalere er jeg 100% retro old alnico fan , indtil jeg får hørt noget nyt som ikke generer mine følsomme RØR ører , vil jeg altid være 70'er fan.... TANNOY forever.
Mit liv er for kort til de små højttalere , alle herinde er så vilde med...
/Michaelvv
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michaelvy !!
Jo højtaler skal være store, men det har jeg ikke rigtige plads til i min lille
stue så derfor kun de små 100 L som et par Berkeley er mine har jeg godnok lukket
helt pga af min lille stue det virker nu ret godt, jeg har haft større Tannoy et sæt
Buckningham med 2- 12" bas og1- 10" mellem og diskant, også et sæt K3808 i 150L
kabinet, men jeg har nu altid været mest glad for lyden i mine HPD 385 15".
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du købt den der SME spiller fra ny eller hvor finder man sådan en?
ps: misundelse er en grim ting
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jkjaers !!!
Jo jeg har købt den fra ganske ny lige fra fabrik, igemmen www.poulsaudiobutik.dk
dengang var han ved Dansk Audio teknik , men har kontakten til SME England, du kan jo
også gøre igemmen end Engske butik. Men Poulsaudiobutik kan det.
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super lækkert retro anlæg du har fået bygget sammen der..... Ingen tvivl om at det må være en fornøjelse at lytte på. Svært lige at sige hvad det svageste led skulle være i det setup.
De Tannoy HPD 385 15" spiller bare super fedt. Men syntes dog at de fortjener et par større kabinetter. Og med alle de forskellige kabinetter du har bygget gennem tiden, burde det jo ikke værre det store problem for dig at skrue sammen. Og så lille er din stue da heller ikke (den er jo aligevel fyldt med hi-fi lir)
Jeg kan forstå at du lytter en del til klassisk musik, men der må da også stå en del fede 70ér plader der bliver fyret af på dette super anlæg.
Spiller selv på Jailvox sound monitor, som du også har prøvet i sin tid. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ahania !!!
Jo det er da ganske klart at et par større kabinetter, vil være på sin ret, et par 230 L
at Tannoys klasssiske monitor kabinetter, men jeg har lidt svært ved at svinge og hammere
og save med end fuksvans,pga af end kunstig skulder, så jeg klare mig med de kabinetter
på 100L, og på et tidspunkt bliver det nok muligt at få end robot til praktisk arbejde ( hammre og
save ) også har jeg også et par ATC 50 kabinetter der skal bygge.
Og jo jeg spiller også fint gammelt 70 er rock og den slags og Jazz.
Og Jealvox sound monitor kunne spille højt meget højt ikke det helt dybe bas, men med end
drifteffekt på 0,25 W var det ikke 118db ?? så hvidt jeg lige husker, men de var store at have
på sit drenge værelse ( der var ikke plads til ens seng hvade end plade med madras modteret
over på dem )
Hilsen Pmoren.
|
Til top |
|
|
TubeJ Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu engang fik plads nok. Hvilke Tannoy enheder er så mest egnet til horn? Jeg troede egentlig de var nogenlunde ens, men de er vist alligevel noget forskellige.
|
Til top |
|
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul Moren
Ja det er super lækkert det setup du har. Og jeg ved at det kan spille MUSIK. Rart at se at der er nogle der ved hvad der kan spille musik
Tannoy er og bliver (KONGE SPEAKER) jeg har hørt meget forskelligt og spiller selv på Tannoy Monitor Gold 15" synd du ikke har disse lidt bedre ind HPD..
Den Woodside intg rørforstærker kunne jeg godt tænke mig, er der Riaa i den?
Ellers et super godt indlæg.Nyd nu musikken.
mvh jan
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.Bas !!!
Jo det spiller da musik, og Tannoy Monitor Gold er de bedeste også de dyreste af alle
løse Tannoy enhedder, men mine HPDer 385 har jeg nu altid godt kunne lide lyden af
og jeg har ikke nogle Woodside intg, og hvis det er den der står mellem Tannoy ?? så er
det end forforstærker, og der har jeg ikke riaa i ( kan fåes )
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 06:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tubj !!
Jeg ville nok bruge end enten K 3808 eller K3838 forskæld på dem den ene
stiv i ophænget og den anden er blød i ophænget, men det kræver meget store
lytte stuer at spiller på de Tannoy horn for dynamikken er voldsom men også fantastisk
De 2 modeller fårs også i 12" måske mere til Danske stuer, men se April måneds nummer
af HiFi-World der er noget test at Westminter , spænde læsning.
Hilsen pmoren.
|
Til top |
|
|
TubeJ Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høp!
Det er fantastisk med det der "old school" anlæg. Det minder mig lidt om en anden Tannoy / woodside samler fra Århus. Men jeg er glad for at nogle mennesker har hifi som fylder og lyder godt.......så kan man snakke om at "gå imod strømmen" med små anlæg og små højttalere på væggen.....og naturligvis en DVD maskine. Jeg husker at have hørt Johnny Cash over et sæt Westminter - det er stort og lyder stort. Men ok, det er ikke lige mig med en højttalere på størrelse med et større barskab (i Valnød), men det er vel det fede ved det. Teknisk set ville jeg ikke bygge noget som helst med "dualconcentric" 15 tommer bass + en hornladet diskant...men det virker, og endda rigtig godt.
Cheers..
Peter
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bradford !!!
Hvorfor vil du ikke bygge noget rent teknisk med end 15" eller 12" dualconcentric enhed, Tannoy
har jo bevist at de har fået det til at fungere siden 1948 og det virker endnu, hvor mange Dali
enhedder eller modeller,
tror du der vil fungere i 52 år ???, og fordi man haver flere forskældige modeller af samme mærke
og godt kan lide lyden i dem er man så sammler, Og jo jeg kender godt Poul Mathiasen, har kendt
han i 23 år , og han har altid gjort noget for at få andre spænde produkter og mærker her til
landet som du kan se på hans lille nye hifi butik www.poulsaudiobutik.dk så ham kan
jeg takke for meget spænde HIFI som ikke kan købes i hifi-klubben.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha...det er da sjovt. Poul er fin, og jeg undrede mig faktisk om han var i DAT-Pro mere. Jeg husker da Roland fra Audio Teknik headhuntede manden til DAT-pro. Jeg havde nu nu ikke forstillet mig at han gad at sælge hifi og høre på alle nørderne....det gad han ikke i DAT-pro. Men det kan være verden ser anderledes ud nu?
Jeg mente at som et udgangspunkt ville jeg ikke give mig i lag med at bygge en horndiskant og en 15" og få det til at spille.....konklusion er Tannoy bygger bedre end jeg gør....and thats no shame. Men ingen disrespekt overfor Tannoy - tværtom.
BTW: Er der nogen som kan huske pladen fra Beastieboys Paul's Boutique ?
Mvh
Peter
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bradford !!
Okay så er vi jo enig om det , og hvis du går ind på hans side og læser ugens emne
så gilder han heller ikke diskutere med hifi nøder der bare spørg for at virke kloge??
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, det var en special samling - ser virkelig lækkert ud....
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai 18 !!!
Hvordan holder du styr på alle de fjernbetjeninger ???.
Ser du også musik dvder ??( koncert dvder ), så vil jeg da gerne anbefalde end
nemmelig Alison Krauss+Union Station-Live det er den enste jeg har hørt på DVD musik
den fåes også på kun CD, jeg bruger CDen udgaven til " test cd ". For jeg ser kun TV i mit
soveværelse og film i biografen.
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej Bradford !!
Okay så er vi jo enig om det , og hvis du går ind på hans side og læser ugens emne
så gilder han heller ikke diskutere med hifi nøder der bare spørg for at virke kloge??
Hilsen pmoren
|
|
|
Hej..
Jeg kiggede på siden, og det ligner sku også en meget fed butik. Men Poul er speciel og på samme måde som han profilerede DAT-pro, så vil hans egen butik været præget af mange gamle DAT-pro kunder vil find vej til Pouls butik. Der er ikke så meget bullsh*t med ham....dens slags mennesker gør verden lidt lettere. Men det kan være hifi-glæden er kommet til Århus. Men det er et gigantisk tab for DAT-pro....men det er blot en formodning.
Mvh
Brad __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|