Forfatter |
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Calle_jr !!!
Ja jeg køre trafoen som er end Ortofon T-2000 ind i MM, indstillingen, og du kan se den
på de første fotos af mit halv gamle hifi, og MC pickup er end Rohmann fra Ortofon, det
lyder nu ret godt. Og den EAR Cd er den Acute, som du selv skrev på dit indlæg. De laver jo kun
den ene model, men den spiller.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul - lang tid siden
Tilykke med den nye lejlighed - det ser dæleme hygsomt ud! Og så har du tilmed fået endnu bedre lyd med skråvæggene, siger du? Synes ellers de fleste plejer at sige det modsatte, men jeg kender nu også mindst een der har både skråvægge, og rigtig god lyd - så jeg tror dig gerne! Når man bor øverst, så kommer overboen da heller ikke galoperende hen over stuegulvet, lige når man er mest opslugt af musikken - der er da vist mange fordele ved den flytning
S.R
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .S.R Vaughan !!
Jo det med de skrå vægge der er jo ikke nogle stående bølger, også har jeg jo også mine
Qaud ELS63 stående bagved højtaller det hjælper nok også lidt på den bedre akustik ???
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da stadig lidt uhyggeligt hvad du har af grej. Den woodside singel ended, er den også ny??? Eller har jeg bare overset den i mængden? Og har du stadig en masse grej i soveværelset efter flytningen?
Men ihvertfald tillykke med dit nye lytterum. Det er faktisk fint at selv med så godt udstyr som dit, er der noget at hente stadig med rumindretning. Hvor stor forbedring har du fået? Som en dobbelt så god pickup, eller som nogle bedre kabler eller?
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej .S.R Vaughan !!
Jo det med de skrå vægge der er jo ikke nogle stående bølger, også har jeg jo også mine
Qaud ELS63 stående bagved højtaller det hjælper nok også lidt på den bedre akustik ???
Hilsen pmoren |
|
|
Arh, tror du ikke det er omvendt? At de ELs er står og spiller med så det gør noget? Prøv at bær dem ud!
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast!!
Nej de har altid stået bagved , og de spiller nu ikke med de virker nu ligesom de
folk der hænger tæpper op bagved, så hvorfor skulle jeg så bære dem ud ?????.
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mellemhjulet !!!!
Nej den single ended har jeg nu haft i mange år den har stået på gulvet også på de gamle
fotos, og jeg har nu også sat lidt aff det grej op på loftet som jeg hvade i soveværelset, og jo
lyden er blevet meget bedre med lige hvor meget er nu svært og sige, men jeg syndes nu at
den er blevet ret god og de syndes de 2 analog t**ser fra københavn jo også, og det er jo fra
andre man skal bedømmes ikkkke.
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser virkelig godt ud Poul... Glæder mig meget til at høre det.
Bruger du aldrig Qaud ELS63, siden de står gemt bag ved.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 08 November 2006 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med en tur til Århus forleden, hvor jeg skulle købe en forstærker hos ham den unævnelige hififorhandler, var jeg og en anden hifi-tosse fra København (som Poul venligt plejer at kalde os) også lige et smut forbi vores gode hifiven, pmoren. Det blev til lidt brød (tak for det Poul) inden hjemturen tilbage til Hovedstaden. Tillykke med din nye lejlighed.
Jeg må sige, at jeg er imponeret over dit anlæg. Den korte tid vi var der, hørte vi kun Tannoy højttalerne. Men de kan altså også noget som passer meget godt til min egen lydfilosofi: Nemlig dynamik stor soundstage og præcist lydbillede. Din nye forforstærker lyder rigtig godt. Om den er så meget bedre end din gamle Croft er svært at vurdere uden direkte sammenligning, men mit umiddelbare indtryk er at den er mere finkornet i gengivelsen.
Men igen synes jeg at Rohmann pick-uppen er lidt for tør og glødløs til min smag. Der foretrækker jeg nu mere de nye Kontrapunkt modeller.
Vi diskutterede også lidt om nu min Holfi Battriaa kunne hamle op med den der er indbygget i EAR-en. Umiddelbart mener jeg jo: Ja. Jeg havde lige fået den sammenlignet med Tom Evans Micro Groove, Trigon Vanguard og Trigon Advance weekenden før til et nørdetræf i Nordtyskland, og Holfien og form den sags skyld min Garrard 401 med SME 4, slog alt de som tyskerne havde med af Thorens, Audio Technica, Micro Benz og Linn etc..
Når man interesserer sig for hifi, er det rigtigt godt at kende pmoren, fordi han har en kæmpe viden indenfor produktkendskab og teknik som man kan trække på. At så vores lydfilosofier kan være forskellige, - ja sådan er det jo. Dejligt at ikke alle er ens.
Men tak for husly pmoren, og du er velkommen hos mig i København næste gang.
Ole
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 08 November 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt af hvert:
Ældre SME 3009 arme (og sikkert også 3012) kan få en bedre lyd i bassen, hvis man sætter et stykke isoleringsbånd (1-1,5 cm) på nær rundingen. Afhængig af
hvilken pick-up man kører med - dette tip fik jeg hos Allan Twaite, hvor jeg også købte min Entrè pick-up og en lille trafo til den.
De bedste hornkabinetter jeg har haft, var Lowther Standard Acousta,som man selv kan lave - de består ganske vist af en utrolig masse dele, men rigtigt bygget -
og af det anbefalede materiale (22 mm krydsfiner) bliver resultatet godt med et par Lowther enheder. Violiner og andre strygere får lige den ekstra tand harpiks og
tarmstreng, som mankender, når ens bror har øvet sig på violinen hjemme gennem hele barndommen.
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Danish-analog!!!
Jo tak for de fine og gode ord, om mit beskedne anlæg, og jo den effekt bandit du købte , ved
Poul M er jo gode sager men ikke billig men kvalitet koster jo lidt.Og den kan jo også styre dine
ATCer men jern næve.
Men emdnu end gang tak for de fine ord.
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hr PMoren
Tak for sidst, frokost og behageligt selskab hos dig og dine venner Poulsaudiobutik Poul og Pia.
Det var jo dejligt at komme helt til Århus for at høre lidt musik, eller rettere anlæg, for der skulle høres i alt 3-4 anlæg den dag. Og især hyggeligt at få talt lidt i virkeligheden med nogle rigtige mennesker, man ellers kun skriver med.
Årsagen til ekspeditionen til det mørke Gylland var hovedsagligt at høre de store 15 tommers Tannoy Monitors, og jeg startede hjemme hos pmoren med at kigge ganske beundrende på hans SME 20/SME IV og den nye Ortofon MC5000. Den lignede lidt en industrimaskine til et eller andet, og var egentlig overraskende lille. Som glad ombygger af Lenco grammofoner og tonearme kan man ikke andet end beundre den forbløffende solide konstruktion de er. Og som dagen skred frem, måtte jeg jo nok indrømme at jeg følte mig meget tryg ved den SME 20, og de SME 30, der blev spillet på. Tryghedsfølelsen var at der kom PRÆCIS det op af rillerne som der var i dem, og hverken MERE eller MINDRE. Og også med en fornemmelse af, at det kunne den gøre i masser af år.
Så var der jo også en masse forskellig elektronik i forskellige gode kvaliter, og der var tydeligvis godt det hele i forskelig grad, så det springer jeg let og elegant henover.
Så var der de store Tannoy HPD385A i de "små" 100 liters kabinetter der skulle høres. Hjemmefra havde jeg taget en Gustav Winckler referenceplade med, optaget i starten af 60'erne. Og jeg må jo sige at sådan en 15" virkelig kunne gengive Gustavs stemme med fylde og pondus, at de så ovenikøbet samtidig spillede en god præcis bas, og en glimrende diskant med en masse interessante smådetaljer, som man herhjemme på de små grønne enheder og Lenco grammofonen skal vride ørene af led for ane, er jo kun en yderligere fordel. Der blev også spillet lidt andet, og det bekræftede bare det gode indtryk.
Så hvad lærte jeg hos Pmoren, tja store enheder kan bare noget små ikke kan. Jeg kunne måske godt lave en højttaler med små enheder der kan spille lige så dyb bas osv. Men jeg tvivler temmelig meget på at man kan få dem til at gengive f.eks. Gustavs stemme med den fylde, og dog alligevel lethed. Så det var ret tankevækkende.
Så gik turen videre til Poul og Pia. Pmoren tog fusen på mig ved at gå ind i bussen i BAGENDEN!! Og sørme og man ikke skulle gå ud foran! Meget overraskende anderledes end herhjemme på Sjælland, så det var godt at have en lokalkendt med.
Hos Poul og Pia fik vi øl i 15" tommers krus, smagte dejligt tak. Og jeg skulle høre på Tannoy Gold Monitors i Lockwood kabinetter, samt på Pouls ATC monitors. PMoren var vist mest intersseret i at se mit grimme fjæs når ATC'erne blev sat til at spille. Og jeg har da også sjældent, om aldrig, hørt noget der kunne spille både tørt, præcist, højt, detaljeret, rent og i komplet kontrol som de ATC100 og især ATC300. Det var lidt skræmmende, også fordi at hvis det var mine egne høttalere, ville de være afgået ved døden i løbet af 0,5 ved det lydtryk. (Jeg var vist den eneste der syntes det var højt, men jeg lytter normalt også ved lave niveauer, selv pladespillerne var totalt upåvirket selvom de stod klods op ad højttalerne......) Begge højttalere bruger vist den samme mellemtoneenhed, og den syntes jeg var forbløffende god. Ikke at bassen og diskanten ikke også var gode, men især i ATC300, som er en version med aktivt delefilter var der en forbløffende gengivelse af stemmer. Hvis forskellen er det aktive delefilter, ja så er aktivt delefilter bare vejen frem.
Tannoy Gold enhederne i de store 300 - 400 liters Lockwood kabinetter var noget bedre end Pmorens. Som Pmoren tidligere har skrevet, er 100 liter nok det mindste man kunne byde de store Tannoy, og som jeg forstod så havde der været byttet lidt rundt på Tannoy enheder og det var det store kabinet der hev mere vellyd ud af Tannoy enhederne og ikke så meget enhederne selv.
Nu må jeg jo så gå i tænkebox over hvad jeg skal stille op med mit eget. Jeg var faktisk ikke dybt skuffet over mit eget da jeg kom hjem, det med at spille højt og de mange detaljer kan sagtens undværes, men den forbløffende fylde og lethed i stemmegengivelsen vil jeg bestemt savne.
Og jeg forstår squ' godt at i to Poul'ver ikke gider bruge tid på at pudse sikringer og teste obskure kabler. Der er jo kvalitet nok i de anlæg at give af, til det er håbløst at bruge tid på den slags.
Venlig hilsen og tak fordi jeg måtte komme forbi. Teit
P.S. Jeg hælder nok mest til Tannoy, som nok er mest all-round, og bedst til at spille ved lave niveauer.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at SME 20/30 er bedre end Lenco???
Når du engang bliver klar med din monster-Lenco kunne de være interessant at transportere den over til 2xPoul & smække en SME V på & sammenligne...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Vil det sige at SME 20/30 er bedre end Lenco???
Når du engang bliver klar med din monster-Lenco kunne de være interessant at transportere den over til 2xPoul & smække en SME V på & sammenligne...
|
|
|
Ja da, ok begge de besøgte herrer spiller nu også med pickups dyrere end mit anlæg nærmest, men ja de lød af ingenting og hentede det ud af rillerne der var. Jeg tror nu stadig at en ombygget Lenco er god til prisen og at man kan komme en stor del af vejen lydmæssigt, men jeg var MEGET imponeret over de SME grammofoner  Det er virkelig sådan nogle som man kan have stående i 30 år uden at bekymre sig om de nu er gode nok.
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 06:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mellemhjulet !!
Og selvtak for sidst, og jo det var jo hyggeligt og se de folk man har skrevet en del med
via 4all. Og selv om du måske blev noget overasket over lydden , ja det tænker man jo ikke
selv på når man et par gange om ugen selv tænder for sit anlæg og lægger en plade på, og
det er jo nok fordi man kender lyden der kommer ud af det, men det er da altid rart at andre
syndes det spiller godt. Og sådan skal det jo være, det ville jo ikke være så rart hvis der blev
sagt det spiller ikke godt så ville man jo følge sig snydt, og nok finde en anden hobby, for de
små 30 år man hvade brugt ville jo være spildt.
Så tak for en god Lørdag eller så længe jeg nu holdte ud.
Hilsen. PMoren
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 06:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
McAllan skrev:
Hvorfor ikke? Hvis der ikke direkte sidder en Warranty-sticker, så kan jeg personligt ikke lade være  En god bit (så skruerne ikke ødelægges) og så er der ikke en levende sjæl der kan se man har haft kigget ned i den.
Hvad er den af? Det ligner 2 af rørene ikke sidder i sokkel 
|
|
|
Fed ser den ud Men det er da en skandale den skal koste så meget, når nu der er så lidt i den (men ok. hvis bare den er halv så fed som den pre-del der sidder i min luxman, så er det vel ok )
Há en god dag alle i banditter  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !!
Jeg må jo nok heller selv lige undskylde de igen mange slå og stavefejl , for ellers vil der jo nok
kommer røde mærker under og andre skolemester ting om min skrivning, så undskyld.
Hilsen PMoren
ps er ikke blevet mindre ordblind på en uge
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig været i tvivl om hvad du har skrevet, så bliv bare ved...
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pmoren
Jeg er en ung knægt på 15 år som har købt købt et anlæg i "konfirmand" scalaen.
Det har kostet mig lidt over 20 K.
Jeg ved godt at der findes tonsvis af Hifi til salg på nettet, men jeg valgte altså og købe nyt for at være sikker på og få noget ordentligt. (Man får vel hellert ikke større glæde end at pakke helt nyt grej ud)
Jeg søgte en del herinde inden jeg købte mit anlæg i klubben men kunne ikke rigtig finde noget som passede til mit behov Mit værelse er ca. 8 kvm. og højtalerene måtte maks være 20 cm i bredden. og skulle være Gulv-HT
Jeg hørte også på noget helt nyt SA og Primare til den dobbelte pris af mit budget, men det kunne jeg ikke lide rent lydmæssigt( Lidt mudret og helt uden bund)
Jeg har fået et anlæg som jeg er rigtig glad for (Og knoklet MANGE timer for at få råd til)!!!
Dali er efter min BESKEDNE mening et rigtig godt mærke når konkurrenterne i klassen hedder SA B&W mm.
Vh Roky 
|
Til top |
|
|