Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 06:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: PEFO’s 2. sal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

grunden til den ikke kan hænge tætter på er at der bliver loft til kip (lige som dit projekt som jeg har fuldt men stor interesse) og den første bjælke der går gennem rummet er for tæt på. 

De andre grunde til jeg har flyttet hen i den lidt mindre krog er, at der kommer en brændeovn til skorstenen som er lige der hvor man i givet fald skulle side. Tanken var også at der skulle være plads til den gode udsigt som er lige der samt et billiard bord...... men igen førstepriotet er hjemmebio. 

Til top Vis pefo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pefo

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

pefo skrev:

grunden til den ikke kan hænge tætter på er at der bliver loft til kip (lige som dit projekt som jeg har fuldt men stor interesse) og den første bjælke der går gennem rummet er for tæt på. 

De andre grunde til jeg har flyttet hen i den lidt mindre krog er, at der kommer en brændeovn til skorstenen som er lige der hvor man i givet fald skulle side. Tanken var også at der skulle være plads til den gode udsigt som er lige der samt et billiard bord...... men igen førstepriotet er hjemmebio. 

selvfølgelig kan den kommere tættere hvis problemet kun er afstanden mellem spærrene. Jeg mener Kyhn har lavet et eller andet smart beslag til lige netop dette. Det er straks værre med ovnen. Hvor langt har du fra indvendig gavl til skorsten?

Det er ligemeget med udsigten, du skal alligevel have mørklægningsgardiner... Vil du have natur og udsigt så gå ud i haven.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

der er ca. 4 meter ud til skorstene, du kan se den på planen den står lidt til venster ellers næsten midt i rummet.  Jeg har ikke besluttet til hvilken side ovnen skal sættes på skorstenen endnu. Jeg tager lige ned og overvejer om det er mulig at vende det hele.......

pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet at flytte hele setupet, så det kommer væk fra den lille karnap til en af endevægene. Jeg har tænkt på om det ville være en fordel at rykke skunken så langt ud fra vægen at man får en lige væg istedet for en skråvæg, hvor man så kan hænge lærredet?

Jeg ved ikke om det lige er måden at gøre det på, men jeg har set et setup i dba på følgende.:

Denon 3805,Denon B&W LCR 600 S3,B&W DS6 S2,ccp 60 center, et 6.1 højtaler system, alle højtaler i sort, forstærker er med 5 års udvidet garanti, dvd afspiller 4mdr gammel, alle dele er med kvitt,kabler med følger,alt i alt et kanon surround og perfekt stereo anlæg!som at være i biografen.Alle dele er passet og plejet.

Da disse betegnelser ikke siger mig det store endnu!!! vil jeg lige spørgeom et sådan setup ville være nok til et rum som mit. Er der ting jeg skal være opmærksom på i forhold til digital overførelse HDMI? Håber ikke jeg spørger for dumt.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

pefo skrev:

Jeg har besluttet at flytte hele setupet, så det kommer væk fra den lille karnap til en af endevægene. Jeg har tænkt på om det ville være en fordel at rykke skunken så langt ud fra vægen at man får en lige væg istedet for en skråvæg, hvor man så kan hænge lærredet?

vil du stadigvæk spille på tværs i lokalet?  L.B. har sit lærred og hænger ved en skråvæg, hvis du vil se hvordan.  ellers så er det rigtigt at jeg har fixet et par beslag som flytter lærredet fri af hanebjælkerne. Hvor bor du i landet, det kan jo være at en ellers anden ville vise sine løsninger frem!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

nej ikke på tværs, men på den måde jan har forslået, bare på den modsatte væg. Jeg bor i det sønderjyske 20 km fra grænsen....

Jeg har set på den måde LB har sit lærrede på, og det ville også være den nemmeste løsning for mig, men nu hvor jeg er igang fra bunden ville jeg kunne lave en lige væg hvis der er fordele nok ved det.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

altså sådan?

fordelen ved denne løsning frem for -jan-´s er at du får mere luft bag ved fronterne!

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej Pefo

Spændende projekt. Godt at få overvejelserne på plads inden det søsættes for alvor.

Jamo rynkes der ofte lidt på næsen ad - især herhjemme. Men D400 er en serie med seriøst god lyd og det fås ofte på tilbud. B&W har et andet lydideal, så det kræver et prøvelyt. Jeg kan demonstrere et setup med D400, men det er nok ikke så nemt, da jeg bør i den Københavnske.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke læst hele tråden, så hvis jeg rammer helt forbi med nedenstående - så beklager jeg.

...men men, er det et lokale til bio alene, så skal du overveje Jamos D6 eller D7 serie i et 7.1 setup. De er fortrinlige til biolyd - if you ask me! Købte et sæt D6 7.1 i Tyskland for 13k. Til de penge fåes det ikke bedre, synes jeg. Ellers er der også Atlantic Tecknology's 4200 serie - de er også nogle små sprøde sataner.  Lydbutikken kan demonstrere dem.

/Bellini

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

og lige et andet godt råd som jeg desværre ikke tog så tungt..

Sæt 2 lag gipsplader op fra starten, så bliver det lettere at takle akustik problemerne når den tid kommer.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Ang dit projektor valg så er hitachi pj-tx200 faldet en del i pris i tyskland.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

og lige et andet godt råd som jeg desværre ikke tog så tungt..

Sæt 2 lag gipsplader op fra starten, så bliver det lettere at takle akustik problemerne når den tid kommer.

jeps, + forskudte samlinger og rigelig med afstivninger i væggene

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

pefo skrev:

Jeg ved ikke om det lige er måden at gøre det på, men jeg har set et setup i dba på følgende.:

Denon 3805,Denon B&W LCR 600 S3,B&W DS6 S2,ccp 60 center, et 6.1 højtaler system, alle højtaler i sort, forstærker er med 5 års udvidet garanti, dvd afspiller 4mdr gammel, alle dele er med kvitt,kabler med følger,alt i alt et kanon surround og perfekt stereo anlæg!som at være i biografen.Alle dele er passet og plejet.

2 stk B&W LCR 600 S3 + 1 stk LCR 60 center (jeg kan slet ikke finde en som hedder ccp 60) er 4600,- i nypris. DS6 S2 er dipol højtalere som muligvis ikke er den løsning du ønsker. Denon 3805 lå såvidt jeg husker på 10.000,- (EDIT: Den kan fås som ny til 9.000,-).

Såfremt det er den annonce, som er at finde i DBA.dk så vil jeg mene at 22K er vild overpris.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Min tanke var at ca. 40 % af rummet skulle bruges til bio og resten til billiard og hygge/kort.

jeg vil gerne opnå en rigtig god oplevelse når vi ser film, men systemet skal også kunne spille musik alene når rummet bruges til andet end film. At jeg nævner jamo i starten skyldes at jeg syndes de laver nogle fede systemer "at se på, har aldrig hørt det" det er nogle relativ små højtaler som kan hænge på vægen. Men omvendt kan jeg også leve med nogle store front højtaler og så nogle BW ds6 s3 "som jeg lige har set på" til at hænge på vægen.

Jan: Det med 2 lag gips må jeg heller lige tage med i mine overvejelser, da jeg faktisk kun har besluttet mig til 1 lag. Har det en real hørbar betydning? Jeg har jo følget en del med i dit projekt uden dog at komme med nogen input da min erfaringsgrundlag er meget lille dog har jeg tænkt på om det ikke ville være en fordel at gå fra en læder sofa til en stof sofa. Det var ihvertfald det første arkitekten sagde til mig da vi talte akustik i min stue hvor der er 3,50 meter til loft og akustiken ikke særlig god. 

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

pefo skrev:

Min tanke var at ca. 40 % af rummet skulle bruges til bio og resten til billiard og hygge/kort.

jeg vil gerne opnå en rigtig god oplevelse når vi ser film, men systemet skal også kunne spille musik alene når rummet bruges til andet end film. At jeg nævner jamo i starten skyldes at jeg syndes de laver nogle fede systemer "at se på, har aldrig hørt det" det er nogle relativ små højtaler som kan hænge på vægen. Men omvendt kan jeg også leve med nogle store front højtaler og så nogle BW ds6 s3 "som jeg lige har set på" til at hænge på vægen.

Jan: Det med 2 lag gips må jeg heller lige tage med i mine overvejelser, da jeg faktisk kun har besluttet mig til 1 lag. Har det en real hørbar betydning? Jeg har jo følget en del med i dit projekt uden dog at komme med nogen input da min erfaringsgrundlag er meget lille dog har jeg tænkt på om det ikke ville være en fordel at gå fra en læder sofa til en stof sofa. Det var ihvertfald det første arkitekten sagde til mig da vi talte akustik i min stue hvor der er 3,50 meter til loft og akustiken ikke særlig god. 

Ja, det har en mærkbar effekt med 2 lag. Jeg har måttet bygge min frontvæg om, samt afstivet alle steder jeg kunne komme til rundt langs væggene. Jeg er langt om længe ved at opnå en god akustik, men det har været anstrengende, taget tid, og der er ikke noget værre end at lave arbejdet en gang til.

Det med stofsofaerne er også en god idé, men her ville jeg nu have læder. Tilgengæld har jeg nogle tykke tæpper og puder til at flyde i dem. Jeg hænger også et tykt tæppe over TVét når der skal fyres op for musikken. et par tykke tæpper på gulvet er der også blevet plads til - det hele hjælper.

pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Det er noteret ----> 2 lag gips..... det er dejlig med lidt konstruktiv indput....

Er der stemning for løbende opdateret billeder eller skal det kun være når der er virkelig er sket nogle stor spring... jeg regner med at rummet stor klart om ca. 7-8 uger... så jeg har liget travlt med at finde de ting der skal til. Nu er det ikke så lang tid til at elektrikeren skal trække ledninger så det haster med at finde ud af hvor tingene skal stå

PS: tak for hjælpen til alle

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

pefo skrev:

Det er noteret ----> 2 lag gips..... det er dejlig med lidt konstruktiv indput....

Er der stemning for løbende opdateret billeder eller skal det kun være når der er virkelig er sket nogle stor spring... jeg regner med at rummet stor klart om ca. 7-8 uger... så jeg har liget travlt med at finde de ting der skal til. Nu er det ikke så lang tid til at elektrikeren skal trække ledninger så det haster med at finde ud af hvor tingene skal stå

PS: tak for hjælpen til alle

Billeder skal der til!!! masser af billeder.

7-8 uger.... så har du vist ikke tid til at sidde der bag skærmen længere.

pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Det er en ambitiøs plan udtænkt af konen, og når vi er færdig øverst så mangler vi lige 451 m2 mere før vi flytter ind , men som jeg plejer at sige "det er nok ikke så galt"

pefo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt ny i projektet..........

1. loftrummet skal snart beklædes med gips.

2. Ikke mindst har jeg nu lavet den første investering...................

Tja det er en længere historie. Jeg har som alle andre nu været ude at lytte og se en heldel og er stille og rolig blevet en hel del kloger.......

Så sker det "desværre" at mit impuls gen tager over og lørdag aften ser jeg på ebay, at der er et sæt sprit nye højtaler til salg som aldrig har været pakket ud... Jeg prøver virkelig at tænke mig om 2 gange men nej ... jeg bliver på magiskvis trukket hen til tastaturet og vupti har jeg budt...... (det her er søndag den 30 april kl 20.00) Mandag den 1 maj vælger jeg så at fejer 1. maj i bilen til Hamburg og vuti så har jeg sku købt højtaler.............

Nu fik jeg så lagt stilen over hvordan min hjemmebio engang skal ende.... Jeg må blank erkende at det nok løber op i en lidt anden prisleje end først antaget.... men nu har jeg sparet så meget på de her banditer at der skulle være penge nok til en ordentlig forstærker.....

Spørgsmål.....

1. Hvilke forstærker vil i mene jeg skal gå efter???? den skal have noget hdmi id/ud.

2. Hvilke prisvenlige kabler skal jeg se på?

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Flot! Det ser godt nok alligevel ud til at blive en anden prisklasse end et sæt Dali 450  Det bliver du helt sikkert glad for.  Bare klø på.

Hvad angår kabler, så er der en del her på forummet der anbefaler Van den Hul's Clearwater. De koster 45kr pr meter, og er altså betalelige. Derudover skulle de også lyde godt. Alternativt kan du prøve at finde noget brugt, feks Tara Labs sælges der en del af.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum