Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DLP’erne kommer! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Nu er jeg forvirret, sagde du ikke at den IKKE var loftmonteret?

Jo, og derfor støjsvag.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 April 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Kan da også bekræfte at IN76 ikke siger så meget på fod som i loftet... Det burde da ikke ha' nogen betydning??? Jeg mener blæserne drejer vel den samme vej rundt alligevel Bortset fra det så har In76 fået autoceiling så nu vender den selv billedet når den kommer på hovedet. Den understøtter desværre stadig ikke lyd i HDMI, så har man dvd og reciever med HDMI skal man stadig ha' gang i et coax kabel til lyden...

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 April 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Otto, TC skrev:

Nu er jeg forvirret, sagde du ikke at den IKKE var loftmonteret?

Jo, og derfor støjsvag.

Jeg blander dine indlæg sammen med Strong's, sorry...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 April 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Kan da også bekræfte at IN76 ikke siger så meget på fod som i loftet... Det burde da ikke ha' nogen betydning??? Jeg mener blæserne drejer vel den samme vej rundt alligevel Bortset fra det så har In76 fået autoceiling så nu vender den selv billedet når den kommer på hovedet. 

Når projektoren står på et bord, stiger den varme luft op og væk når den er blæst ud af projektoren. Når den hænger i loftet kommer luften ikke helt så nemt væk fra projektoren - derfor kører mange projektorer op for blæseren når den loftmonteres. Men jeg synes nu det er sjældent det er særligt markant.

strong skrev:
Den understøtter desværre stadig ikke lyd i HDMI, så har man dvd og reciever med HDMI skal man stadig ha' gang i et coax kabel til lyden...

Det forstår jeg ikke helt hvad du mener med? Hvad er problemet i at trække HDMI fra DVD til receiver og derfra videre til projektoren?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jo hvis lyden fra dvd går i HDMI ned til forstærker sammen med billedet selvfølgelig, og så videre fra forstærker til pj også i HDMI, så får du ikke lov at få lyden med fra dvd til forstærker selvom det jo burde kunne lade sig gøre. Altså hvis billede og lyd køres igennem forstærker med HDMI kun. 

Har mit sat sådan sammen og med HS60 er der masser af lyd fra HDMI direkte til forstærkeren, men med IN76/7205 er der ingen lyd med i HDMI signalet fra dvd'en.

F... det er svært at forklare

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Det virker ihvertfald bare ikke Sony og Infocus imellem med lyd i HDMI. Troede problemet var løst fra 7205 når det nu ikke er nødvendigt med adapter længere, men nej

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 April 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Jo hvis lyden fra dvd går i HDMI ned til forstærker sammen med billedet selvfølgelig, og så videre fra forstærker til pj også i HDMI, så får du ikke lov at få lyden med fra dvd til forstærker selvom det jo burde kunne lade sig gøre. Altså hvis billede og lyd køres igennem forstærker med HDMI kun. 

Okay? Det var jeg så ikke klar over... Det lyder mystisk.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

I min reciever (SONY DA7100ES) kan jeg vælge at lyden kun skal gå til amp og ikke videre til tv f.eks, vælger selvfølgelig kun lyd til amp da pj jo ikke skal bruge lyden til noget. Men er pj tændt kommer der minus lyd ud fra dvd i HDMI kablet. Intet problem på HS60, der fungerer det fint...

Tror det er min HDMI på dvd'en der er noget kræsen med hvad den kan sættes til, både m.h.t. scalering og lyd Nå men bortset fra det så er det vigtigeste jo at billedet er godt, ellers kunne jeg jo bare beholde HS60 Kører al lyd via ilink istedet så er der også totalt lukket i alle andre audioudgange fra min dvd, det fungerer fint...

M.v.h. Strong

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hey Strong.

Hvordan er billedet på IN76 kontra SP 7205?

MVH WRONG

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hey wrong

Billedet er bedre end 7205, det er mere skarpt og har en go dybde og kontrasten er væsentlig bedre, men den er jo også på hele 3000:1 on/off. Der er kommet en 10 bit processor i istedet for 8 bit og det gi'r endnu flere farver/detaljer. Så King Kong igår og jeg forlod ikke filmen i de 3 timer den varede, det var simpelthen betagende så mange detaljer man fik med og på intet tidspunkt var der antydning af uskarpe mørke scener. Klart bedre end 7205

M.v.h. Strong

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 09 April 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Ja DPL'erne kommer!

Var nede hos TC for nylig og så Mitsubishi HC3000. Efter at have forladt butikken efter en fin demo, sagde min kæreste, som tålmodigt havde været med mig: "bliver næsten kedelig at komme hjem til din Z3 nu!" Og hun har ret. Til trods for at jeg har regnbuefobi, er jeg 99% sikker på at min næste PJ bliver en DLP. Mangler dog at se Optomas HD72 og IN76, men ellers ligger det på HC3000 lige nu. Jeg synes billedet var klart bedre end Z4 også.

TI's nye? 1280x768 brik med brilliantcolor virker som en vinder.

Ville helst vente på en 1080p DLP, men der går nok lidt inden de kan købes for 20k

Mvh

Claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

IN76 er da 1080p og koster 20K Nå nej ikke native... Sorry

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 April 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Otto, TC]

Mitsubishi HC3000 var den første DLP der fik mig til seriøst at overveje om regnbuer ikke er noget man kunne leve med Kan du forklare regnbue effekten? jeg vil gerne finde ud af om fænomenet findes ved min projektor., for at få de fordele som DLP-teknologien uden diskussion tilbyder.

/QUOTE]

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Jeg nåede lige forbi Hifi-klubben på Aboulevarden i lørdags - fik et hurtigt kig på IN76'eren - f**k jeg skal have en DLP'er snart (min Sanyo Z1 har også snart gjort sin pligt ). Forrygende billede til pengene. Eneste ankepunkt jeg har er støjen - ikke at det var uudholdeligt (absolut ikke), men jeg havde forventet et lavere niveau. Den var loftmonteret og det kan tilsyneladende have gjort en forskel.

Det mest imponerende var for mig fraværet af regnbuer. Jeg har altid været utrolig sart overfor dem, men så kun ca. 3 stk. på 15-20 min, og kun fordi jeg provokerede dem frem ("scannede" diagonalt med øjenene i kontrastrige billeder)

Super super projektor.

/Bellini

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 April 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Kan du forklare regnbue effekten? jeg vil gerne finde ud af om fænomenet findes ved min projektor.

Prøv at se dette klip - det burde give et indtryk af hvad der er tale om. Men vær advaret - nogle mennesker har meget svært ved at abstrahere fra det når de først har fået øje på det! Andre generes ikke det mindste, selv om de kan se det hvis de kigger efter det.

ftp://ftp.extremetech.com/pub/extremetech/displays/SamsungHL N4365WRainbowClip.wmv

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Ok! ud over at man tydeligvis ser regnbuer der, så vil jeg mene, at man ender op med et helt andet og langt værre problem end de regnbuer der; og det er:

ONDT I NAKKEN!

Spøg til side, det er en god demonstration af det.

Jeg fik engang en demo af MT200, hvor der blev vist Troja. Den scene hvor de to helte kæmper mod hinanden foran Troja er der en rigmelig klar hvid baggrund. I den scene synes jeg der kom en slags skær/blur af gule farver hen over den hvide baggrund. Det er vel bare en anden type regnbuer, men samme problem.

Efter at have levet med Z3 og dens mangler i et godt stykke tid nu, tror jeg, til trods for regnbuer, at jeg vil acceptere dem og købe DLP næste gang. Det er altid tradeoffs, men DLP har mange fordele, specielt nu prisen er kommet så langt ned i forhold til forhen.

mvh

claus

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 April 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Vil den manglende lens shift på de fleste DLPer være et problem?

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Vil den manglende lens shift på de fleste DLPer være et problem?

vH pH

Det stiller hvertfald større krav til installation!

Jeg tror iøvrigt at de næste generationer af DLP vil begynde at tilbyde både vertikal og horizontal lensshift fordi forbrugerne vil have det.

Inden man køber skal man sikre sig at projektoren kan installeres hensigtsmæssigt! og det kan man evt bruge dels http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cf m til throw distance, samt kigge i fx http://www.themescene.tv/ts/PDF/HD72i/HD72i-Brochure-ENG.pdf når det gælder optoma's HD72i.

Buttom line er dog, ikke så installationsvenligt, så ja et problem egentlig - men det kan løses med en gennemtænkt installation.

mvh

claus

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 April 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Otto: En god link du henviser til.

Jeg kan ikke se regnbuer. Er det fordi jeg ikke kan se det? eller hvad?

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 April 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Citér:
Jeg kan ikke se regnbuer. Er det fordi jeg ikke kan se det? eller hvad

"Regnbuer" skal du opfatte som ureglementerede og uønskede farver der "danser" på skærmen. Kan du ikke se de farver der er på tv/computer-skærmen (ikke din egen skærm, men den "optagede" skærm), når kameraet danser rundt? Det burde ikke have noget med dine øjne at gøre, om du kan se dem eller ej (på klippet altså) - men derimod det kamera der optog sekvensen.

Forvirret? Det forstår jeg godt - can't help it!

/Bellini

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes