Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 23:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DLP’erne kommer! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 10 April 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Bellini: Jeg har ikke lagt mærke til det, men jeg vil nu være mere opmærksom på fænomenet næste gang jeg ser film.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 April 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Vil den manglende lens shift på de fleste DLPer være et problem?

vH pH

Ikke hvis du er villig til at vente på Optoma HD7100... Den har lens shift og DC3 ;) Nok i et lidt andet prisleje men den ser sej ud! http://www.projectorcentral.com/Optoma-HD7100.htm

En anden ting der er værd at lægge mærke til er at den amerikanske version ikke benytter sig af Farroudja som PAL versionen benytter (Optoma HD72 vs Optoma HD72i)! Derfor kan man måske forvente bedre billedbehandling end i den amerikanske version (?). Måske prisforskellen også derigennem kan forklares...

Det virker på diverse forum'er at Mitsubishi HC3000 har bedre sorteniveau men at HD72i'eren er bedre til rum som ikke er deciderede biorum da den er kraftig nok til også at virke om dagen. Den virker altså som en bedre allround end Mitsubishi'en. Dog er sidstnævnte altså bedre til film i totalt mørklagte rum... Nogen kommentarer til dette?

Eksisterer Optoma's nul døde pixel garanti også i DK/EU?

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Jeg kan ikke se regnbuer. Er det fordi jeg ikke kan se det? eller hvad?

Lad vær' at lede! jeg anser dem som ikke umiddelbart ser regnbuer for heldige!

mvh

claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 10 April 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Jeg kan ikke se regnbuer. Er det fordi jeg ikke kan se det? eller hvad?

Du spørger om du ikke kan se det fordi du ikke kan se det? Det kan man vel kun svare ja til...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 April 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:
Det virker på diverse forum'er at Mitsubishi HC3000 har bedre sorteniveau men at HD72i'eren er bedre til rum som ikke er deciderede biorum da den er kraftig nok til også at virke om dagen. Den virker altså som en bedre allround end Mitsubishi'en. Dog er sidstnævnte altså bedre til film i totalt mørklagte rum... Nogen kommentarer til dette?

Det kan jeg ikke følge pointen i, der er mindst lige så meget lys i mitsu'en. Jeg har svært ved at se en situation hvor HD72 ikke skulle være den bedste af de to.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 April 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Bellini: Jeg har ikke lagt mærke til det, men jeg vil nu være mere opmærksom på fænomenet næste gang jeg ser film.

NEJ SGU! Lev videre i uvidenhed, dét er du absolut bedst tjent med... Der er ingen grund til at lede efter fejlene i et produkt man iøvrigt er glad for - og det gælder iøvrigt helt generelt.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

mikkelp skrev:

Det kan jeg ikke følge pointen i, der er mindst lige så meget lys i mitsu'en. Jeg har svært ved at se en situation hvor HD72 ikke skulle være den bedste af de to.

Hmmm... Der er helt klar flertal for at HC3000'eren har et bedre sortenivau på minhembio.com http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=115798 men at HD72i'eren har et større kontrast span... Håber jeg beskriver dette rigtigt. Altså HD72i'eren har flere farve nuancer men dog ikke mørkere end hvad HC3000 har. Derfor giver HD72i'eren det mest nuancerede billede i lysere omgivelser (i forhold til HC3000'eren)... Giver det mening?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 April 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:
Hmmm... Der er helt klar flertal for at HC3000'eren har et bedre sortenivau på minhembio.com http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=115798 men at HD72i'eren har et større kontrast span... Håber jeg beskriver dette rigtigt. Altså HD72i'eren har flere farve nuancer men dog ikke mørkere end hvad HC3000 har. Derfor giver HD72i'eren det mest nuancerede billede i lysere omgivelser (i forhold til HC3000'eren)... Giver det mening?

Hm... Det er ikke min oplevelse, men jeg har jo heldigvis mulighed for en A/B test - og jeg har målegrejet til at kunne sige det med sikkerhed... Det bliver dog først efter påske.

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 April 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har i dag været på rundtur til KT-Radio og Lydbutikken for at se de 2 projektorer i aktion. De er billedemæssigt MEGET tæt på hinanden, men jeg har nu besluttet mig for een af dem alligevel.... Optoma'en.

I KT-radio hed setup'et Marantz DVD 6600, TaraLabs DVI kabel og til slut InFocus IN76.

I Lydbutikken var setup'et Onkyo Top-level DVD (fik ikke lige modelnavnet), component kabel, og Optoma HD72i.

Begge billeder var umådelig gode, og component/hdmi til trods, meget lig hinanden. Optomaen trak dog (måske p.gr. af component) det længste strå, idet den var mere filmisk i sit udtryk (bedre 3D/dybde, mere blødt billede), hvorimod Infocus'en virkede en smule FOR skarp og overstyret - specielt i objekternes kanter. Derudover var der EN VERDEN TIL FORSKEL på deres støj-niveau; InFocus'ens larm var på højde med den 3 år gamle Sanyo Z1 jeg netop har solgt (den var loftmonteret), hvorimod Optomaen ikke var hørbar på 1½ meters afstand. Den var forbløffende lav - og også loftmonteret .

Optoma'en er det bedste valg, hvis jeg skal bestemme - og det skal jeg jo

Det var min korte briefing.

/Bellini

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Otto: Hm... Sjovt nok. Jeg skal jo også selv bedømme det lige så snart jeg kan. Jo jo, det ville da være rart med en A/B shoot out som er lavet af samme person med samme udstyr! Men igen, det virker som om at der ikke er den store forskel og at det er design (WAF) og offset vinkel der kommer til at betyde noget for hvilken af de nye billige DLP'er der vælges...

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hov - glemte lige at nævne endnu en forskel, hvor Optoma'en også vandt. I starten af 12. scene i Monsters Inc. er der en relativ langsom panorering igennem restauranten - her var der mindre hakkeri på Optoma'en end Infocus'en. Jeg tillægger det, at der bruges Faroudja fremfor PixelWorks i Optoma'en (bedre til 3:2 pulldown - såvidt jeg ved).

/Bellini

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nå Otto... Påske er passé og et fyldigt sammendrag af dine studier af HD72i'eren er stærkt ventet

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Nå Otto... Påske er passé og et fyldigt sammendrag af dine studier af HD72i'eren er stærkt ventet

Man har da heller alder fre'!  Jeg prøver, men jeg har i forvejen alt for travlt til at skrive dette indlæg...

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
keyvan skrev:

Bellini: Jeg har ikke lagt mćrke til det, men jeg vil nu vćre mere opmćrksom pĺ fćnomenet nćste gang jeg ser film.

NEJ SGU! Lev videre i uvidenhed, dét er du absolut bedst tjent med... Der er ingen grund til at lede efter fejlene i et produkt man iřvrigt er glad for - og det gćlder iřvrigt helt generelt.

Jeg kan ikke se fćnomenet ved min projector (En Marantz VP-8000), sĺ den omtalte regnbue effekt findes/ses ikke ved min projektor.

Jeg kan se regnbu effekt ved mit Sony TV (Kun nĺr jeg ser TV programmer altsĺ TV signal fra Stofa. (Regnbue effekten ved TV oplever jeg ikke nĺr jeg ser DVD film)

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 18 April 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Jeg kan ikke se fćnomenet ved min projector (En Marantz VP-8000), sĺ den omtalte regnbue effekt findes/ses ikke ved min projektor.

Jeg kan se regnbu effekt ved mit Sony TV (Kun nĺr jeg ser TV programmer altsĺ TV signal fra Stofa. (Regnbue effekten ved TV oplever jeg ikke nĺr jeg ser DVD film)

Tror der er tale om et andet/lignende fænomen mht. dit tv, medmindre det er et DLP med et farvehjul.

Vær glad for at du ikke kan se regnbuer med en så gammel svend som VP8000 - det er ikke kun et spørgsmål om projektoren (antal segmenter på farvehjul, hastighed...), men også øjet der ser, om man oplever regnbuer eller ej.

OffTopic - jeg begynder så småt at høre ting og sager om Ruby/Sony VW-100's 'efterfølger', der pt. går under kodenavnet Pearl og der skulle ligeledes være tale om en 1920*1080 SXRD projektor (muligvis med UHP lampe istedetfor Xenon), men billigere end Ruby'en. Det siges at den muligvis allerede er i handlen sidst på året. 

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
keyvan skrev:
Jeg kan ikke se fænomenet ved min projector (En Marantz VP-8000), så den omtalte regnbue effekt findes/ses ikke ved min projektor.

Jeg kan se regnbu effekt ved mit Sony TV (Kun når jeg ser TV programmer altså TV signal fra Stofa. (Regnbue effekten ved TV oplever jeg ikke når jeg ser DVD film)

Tror der er tale om et andet/lignende fænomen mht. dit tv Det har du ret i  (Alt for daarligt TV signal), medmindre det er et DLP med et farvehjul.  Jo jo jeg har mine mistanker.

gibman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 25 April 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

mht. optoma 7100'eren.
Der findes kloner af den.

F.eks. Liesegang e-motion 4100. m/ darkchip3 osv. samme specs som 7100'eren.

http://www.liesegang.com/produkte/index.php?wai=2&pid=29 5&fenv=2&fver=8.0&flang=en#

til 2423 EUR (18k)  her ;

http://www.beamer-discount.de/frameset.html?beamer/liesegang /liesegang_e_motion_4100_e-motion4100.html

Info;

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=613321&h ighlight=Chilin
http://www.minhembio.com/forum/lofiversion/index.php/t120313 .html

mht. optoma hd72i, den ka fåes her til 2000 euro (15k.)
(jeg har lavet en foresp.)
http://www.pipro.de/

Ellers ser den nye shapr xv-z3000 osse nice ud.
http://www.sharp.it/products/img/3001317.pdf
Dog uden lenseshift.

/gibman
Til top Vis gibman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gibman

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Citér:

mht. optoma hd72i, den ka fåes her til 2000 euro (15k.)
(jeg har lavet en foresp.)
http://www.pipro.de/

HD72i kan flere steder i Sverige fåes til 16k - inkl. forsendelse. Søg på www.prisjakt.se.

/Bellini

gibman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Måske nogle af jer der vil kunne drage nytte af disse her reviews;

http://www.soundandvisionmag.com/article.asp?section_id=3&am p;article_id=1408&page_number=1
http://www.projectorreviews.com/Manufacturers/infocus/IN76/i ndex.asp

Infocus In76, har den store fordel, at den er mere flexibel mht. installation.
Optomaen kræver en større loftshøjde end in76'eren for at lave et stort billede fx. 120".

/Gibman

Til top Vis gibman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gibman

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft min Optoma H79 i 2 mdr nu. Fantastisk PJ. Ingen larm, ingen rainbow, KANON kontrast og sortniveau. Jeg har haft flere forskellige LCD og en enkelt DLP før denne. Men H79 styrer for vildt.

MVH WRONG

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes