Jeg må indrømme, at jeg er lidt lunken på ideen.
For det første, så skal der helst være selektivitet mellem sikringerne i samme linie. Det vil sige at for at man er sikker på at det er den sikring der er tættest på fejlen, der springer, skal den bagved siddende sikring være 2 trin større. D.v.s. har du en 16 A sikring foran dit anlæg, skal hovedsikringen foran hele husets installation være 25 A, da der findes en størrelse sikring derimellem (20 A). Dette er ikke et krav, så din ide er ikke ulovlig på den måde, men det er blot en god ide, hvis man gerne vil have en "sund" installation.
Hvis din forsyning til huset er på 25 A, giver det overhovedet ingen mening at have en 32 A sikring bagefter denne. Den vil aldrig springe, det vil den på 25 A altid gøre. Så mørklægger du hele huset "hver" gang du får en fejl, og du har ingen glæde af den store sikring, da den er den mindste der sætter begrænsingen.
Mit råd er at trække nogle kraftige kabler frem til stikkontakterne. Den største leder du kan få i en alm. Fuga stikkontakt er 2.5 mm2, og hvis det ikke er nok, så kan du jo godt bruge CEE stikkontakter. Men du må have en forstående kone/kæreste hvis hun vil have de grimme røde eller blå vægudtag ind i stuen.
Hvis det var mig, og det skulle være vildt, ville jeg lave eks. 3 stikkontakter der forsynes via hver sit 5x2.5mm2 kabel så du har 2 ledere på 2.5 mm2 ledning til fasen og to ledere på 2.5 mm2 til nullen. De skulle have hver sin 16 A gruppe, der var forbundet til den samme fase i hovedtavlen, så du ikke skal være bange for stelstrømme. Hvis du er helt vild, så er det lovligt at sætte 20 A foran en Fuga stikkontakt uden afbryder, men du må ikke trække mere end 13 A belastning ud af den, men NKT anbefaler det bestemt ikke. Jeg synes også det er dumt.
Jeg tror det er kablerne mere end sikringerne der begrænser strømmen. Der er jo ikke noget galt i at have 16 A foran et 5x6mm2 kabel.
Fuld respekt for at du vil lave en vild installation, men det skal jo også give mening, og ikke bare være vildt for at være vildt. Samtidig med skal du være opmærksom på at der altså frigives nogle voldsomme kræfter når man går op i de store sikringer.