| Forfatter |
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !.............
Lækkert setup !............... Dog er jeg ikke meget for brug af horn (især i mellemtoneområdet). Men selvfølgelig - det er suverænt dit valg (det er jo ikke mig der skal leve med dem til daglig). Jeg har hørt mange horhøjttalere igennem tiderne (også sådan nogle som dine), og kan ikke rigtigt forenes med dem !............. Men igen !.......... Resten af dit setup er superlækkert (kender de fleste af komponenterne særdeles godt !............
Lykke til !.......... __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træmanden skrev:
| [QUOTE=waf!]
TØFFELHELT....hehe
|
|
|
Ja lidt tøffelhelt er man jo nok, men jeg fik et sæt horn ind i stuen, der skal godt nok vaskes op et par gange på den konto , men de står der 
men fin plov du har som billede trægut , en AVID! er det en du har eller er det drømme ploven ?
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Spændende grej! Der er nu noget over horn-konstruktioner - udover størrelsen 
- BR
|
|
|
ja horn,det er "noget ganske særligt" lidt lige som werthers echte,
og størrelse betyder noget, også når vi snakker højtalere!
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !.............
Lækkert setup !............... Dog er jeg ikke meget for brug af horn (især i mellemtoneområdet). Men selvfølgelig - det er suverænt dit valg (det er jo ikke mig der skal leve med dem til daglig). Jeg har hørt mange horhøjttalere igennem tiderne (også sådan nogle som dine), og kan ikke rigtigt forenes med dem !............. Men igen !.......... Resten af dit setup er superlækkert (kender de fleste af komponenterne særdeles godt !............
Lykke til !..........
|
|
|
tak for lykønskningerne! ja i alle valg man gør når man strikker sit anlæg sammen ,er der kompromisser, der er dog ikke meget af det berygtede horn skrigeri i mellemtonen på disse horn, de spiller forrygende, men er ret afslørende og det stiller jo krav til resten af anlægget, så alle svage led høres ! men jeg tror så ikke at man kan opnå en rigtig stor lyd oplevelse hvis ens anlæg er sat sammen af komponenter der skjuler svagheder andre steder i anlægget
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
waf! skrev:
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !.............
Lykke til !..........
|
|
|
tak for lykønskningerne! ja i alle valg man gør når man strikker sit anlæg sammen ,er der kompromisser, der er dog ikke meget af det berygtede horn skrigeri i mellemtonen på disse horn, de spiller forrygende, men er ret afslørende og det stiller jo krav til resten af anlægget, så alle svage led høres ! men jeg tror så ikke at man kan opnå en rigtig stor lyd oplevelse hvis ens anlæg er sat sammen af komponenter der skjuler svagheder andre steder i anlægget
|
|
|
Du har helt ret i, at alt er et spørgsmål om valg af kompromisser - dog findes der komponenter hvor disse er meget få og nemme at leve med. Jeg bliver nok aldrig helt enig med dig mht. din oplevelse af hornlyd (i mine ører dur det ikke !........). Jeg er 100 % enig med dig i, at komponenter der har til opgave at skjule svagheder andre steder i systemet, kvæler den gode musikoplevelse. Jeg vil også godt have så meget med som muligt !............
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
waf! skrev:
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !.............
Lykke til !..........
|
|
|
|
|
|
Du har helt ret i, at alt er et spørgsmål om valg af kompromisser - dog findes der komponenter hvor disse er meget få og nemme at leve med. Jeg bliver nok aldrig helt enig med dig mht. din oplevelse af hornlyd (i mine ører dur det ikke !........). Jeg er 100 % enig med dig i, at komponenter der har til opgave at skjule svagheder andre steder i systemet, kvæler den gode musikoplevelse. Jeg vil også godt have så meget med som muligt !............
|
|
|
Nemlig ! man skal have mest muligt med , på godt og på ondt med hensyn til kompromisser ja så er det jo netop altid et spørgsmål om hvad man er villig til at gå på kompromis med! ikke sandt ?
Mine HTére før min DUOér var et sæt Audio Note AN E i udgaven med sølvdelefilter og sølvenheder , de spillede også ret godt, klangmæssigt var de ikke så langt fra DUOérne ( der var dog et lille ekstra tilskud i mellemtone området ) men det jeg har fået ud over det der var godt ved AN E`erne er dynamik, kontrolleret bas, ekstra detaljer i spandevis,og utroligt lav forvrængning = glat ubesværet gengivelse, og så dynamik og atter dynamik ,
jeg er glad
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow..... Sikke et lækkert anlæg. 
Skønt at se et anlæg der må fylde noget i stuen. Helt sikkert, at det må lyde fremragende. Horn-højtalere gør altså noget ved et lydbilled, som ingen anden højtaler kan.
Jeg køre selv med Horn, Rør og Vinyl. Mit er dog mere i retro stilen.
mvh. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Waf og phil tro mig jeg har skiftet en hel del på et år så hun er meget tolerant, men waf hvordan er lyden på de horn, jeg har aldrig selv hørt denne type hter..
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
|
Wow..... Sikke et lækkert anlæg. 
Skønt at se et anlæg der må fylde noget i stuen. Helt sikkert, at det må lyde fremragende. Horn-højtalere gør altså noget ved et lydbilled, som ingen anden højtaler kan.
Jeg køre selv med Horn, Rør og Vinyl. Mit er dog mere i retro stilen.
mvh.
|
|
|
Hej du , jeg var lige forbi og kikke på dit sæt up , det ser Meeget lækkert ud , jeg synes at især dine monoblokke ser interresante ud , og flot pladespillerhylde med 21" kontrol skærm, er den til finjustering af vta azimuth osv...?
spøg til side - ja horn har en ubesværet fremstilling af det der er på ens skiver , som man ikke finder på andre htére
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Waf og phil tro mig jeg har skiftet en hel del på et år så hun er meget tolerant, men waf hvordan er lyden på de horn, jeg har aldrig selv hørt denne type hter..
Mvh Novisad
|
|
|
Hej du ! ja det er rart med nogle tolerante slæder ( både dem af rør typen og dem af homosapiens typen ! )
mine horn lyder som ... hmmm de lyder godt ! det er nok lettere at sige hvad der er troværdigt i deres fremstilling af musikken - dynamikken er VIRKELIG troværdig uden at det virker unaturligt hurtigt, dvs det som skal være stille er stille, og en pludselig voldsom energi udladning er .. ja pludselig og voldsom, og fordi der er så lav forvrængning er der ikke problemer med at lyden bliver "ubehagelig" når det går hurtigt eller man spiller højt, og man kan spille virkeligt højt også med mine 8 watt 300B blokke pgr af den høje følsomhed 104 db 8ohm, og netop denne følsom hed gør at der også kommer langt flere micro detaljer med,, alt i alt giver dette samlet en meget troværdig gengivelse
med hensyn til klangen eller farven er der pgr af de mange indstillings/tilpasnings muligheder på de aktive bas moduler ( 2x 10" med 250 watt forstærkere og nogle aktive delefilter justeringsmuligeheder) mulighed for at ændre feks delefrekvens så basserne kan spille fra 22 hz til 140/220hz med trinvis indstilling i små trin , dette gør at man kan justere op og ned for hvor varm klangen er , og man kan også tage højde for eventuelle problematiske samspils frekvenser der måtte være i ens lytterum
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superfedt system.
Lækre produkter. Specielt din pladespiller. Den er da det vildeste jeg længe har set.
Men sig mig.... Hører du slet ikke cd på det anlæg? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Superfedt system.
Lækre produkter. Specielt din pladespiller. Den er da det vildeste jeg længe har set.
Men sig mig.... Hører du slet ikke cd på det anlæg?
|
|
|
ikke så meget , jeg har solgt min CD afspiller , og skal jo nok have købt en igen på et tidspunkt , men det haster ikke , da jeg havde en cd afspiller blev den stort set kun brugt når jeg havde gæster og der var brug for lidt baggrunds musik , eller når nydelsen af gæret drue havde stået på lidt for længe så det ikke længere var sikkert at flytte på "nålen" , ved seriøs musik nydelse var/er det altid Vinylén der spinner
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
waf! skrev:
Brian7500 skrev:
|
Superfedt system.
|
|
|
ikke så meget , jeg har solgt min CD afspiller , og skal jo nok have købt en igen på et tidspunkt , men det haster ikke , da jeg havde en cd afspiller blev den stort set kun brugt når jeg havde gæster og der var brug for lidt baggrunds musik , eller når nydelsen af gæret drue havde stået på lidt for længe så det ikke længere var sikkert at flytte på "nålen" , ved seriøs musik nydelse var/er det altid Vinylén der spinner
|
|
|
Jamen det ER nu altså også det bedste __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
waf! skrev:
Brian7500 skrev:
|
Superfedt system.
|
|
|
|
|
|
Jamen det ER nu altså også det bedste
|
|
|
Nemlig - det er det der virker 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "Tandhval"
tak for de fine ord - de luner som en god rørforstærker
Jeg lytter mest til Jazz , men når man har denne lidt sære last / hobby så hører man jo en gang imellem om en eller anden inspilning som er eller skulle være helt fantastisk, det kan jo godt være rock folk eller ? og det er egentlig meget fedt så hører man noget man ikke lige ville have valgt i den lokale internet vinyl shop Lidt lige som når man er med i Jazzklubben og modtager 4 stk cdér nogle gange om året !
anlægget spænder bredt synes jeg, men musik der er optaget godt, dynamisk, er virkelig sjovt /spændende at høre , jeg har lige købt Stevie ray vauhgn ( hvordan staves Vaughn ? )couldn´t stand the weather ( jeg er ikke så meget til rock men det er en af de der plader der lige er kommet i en super presning ) og særlig nr 2 på side 1 har nogle meget dynamiske elementer - det er . ellers kan vokaler også være meget naturtro , der er jo i mellem tone hornet overhoved ingen delefilter komponenter , så her kommer det hele med !
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
waf! skrev:
|
"anlægget spænder bredt synes jeg, men musik der er optaget godt, dynamisk, er virkelig sjovt /spændende at høre , jeg har lige købt Stevie ray vauhgn ( hvordan staves Vaughn ? )" |
|
|
Vaughan
Spændende anlæg!
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Spændende anlæg!
Haugaard |
|
|
Det er jo ikke bare spændende - det er FANTASTISK spændende. Det er vanvittigt lækre komponenter, som umiddelbart ser ud til at passe sammen som fod i hose. Af alle anlæg jeg har set herinde, er det her måske det jeg bedst kunne tænke mig at høre! __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Waf hvad for noget musik lytter du til jeg personligt lytter jeg mest til jazz..
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
waf! skrev:
|
"anlægget spænder bredt synes jeg, men musik der er optaget godt, dynamisk, er virkelig sjovt /spændende at høre , jeg har lige købt Stevie ray vauhgn ( hvordan staves Vaughn ? )" |
|
|
Vaughan
Spændende anlæg!
Haugaard
|
|
|
Takker, også for stave kontrollen!
|
| Til top |
|