him self skrev:
| jeg har 30.000 kr til rådighed til at købe lyd/billed grej for. jeg flytter snart ind i en 90m2 lejlighed sammen med kæresten der KRÆVER noget WAF faktor! så jeg har 30.000 at købe højtalere, forstærker og fladskærm for. hvad ville jeres bedste bud på noget der lyder godt og sammentidig ser lidt lækkert ud uden at fylde for meget være...? |
|
|
Jeg kan da godt hjælpe dig med at spendere 30 kilo penge.
Men inden jeg gør det op i vingummi og chips.........
Du må have en idé selv om hvordan det skal se ud, hvordan det skal lyde, hvilke medier der skal kunne afspilles, hvor brugervenligt det skal være, om det skal være stereo eller snurre rundt lyd, hvilken musikstil det skal være bedst til at formidle og hvis du har grej i forvejen, hvad det skal kunne spille sammen med?
Personligt synes jeg det er lige lovlig hjælpeløst og helt uden for enhver HiFi entusiast referenceverdensbillede at forestille sig at nogen lader andre beslutte hvad der skal købes af lyd til ens eget hjem. Og i særdeleshed opfatter jeg det som forkasteligt uansvarligt at købe på anbefaling uden selv at have hørt enkeltdelene eller allerhelst den foreslåede sammensætningen før der lægges penge nogen steder på nogen borde.
Så gør mig (og i særdeleshed dig selv) den tjeneste at bliv mere afklaret med udgangspunkt i mine og andres spørgsmål om indsnævring af behov før du kaster dig ud i diskussioner eller beslutninger om køb af lyd til dit og konens hjem.
Venligst
"dolph"
|