Forfatter |
|
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke lige hvad en Squeezebox, er for noget?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raun skrev:
Syntes godt nok at det er ærgeligt, at man ikke kan få tags med i wawe filerne. For så var det helt sikkert mit valg.
Så derfor er mit valg også faldet på FLAC, da jeg nærmest ser den info som uundværlig.
Mvh.
|
|
|
Det er jo ligegyldigt hvilket format man gemmer i så længe at det er lossless... Så er det UDELUKKENDE et spørgsmål om features som tagging - hvis der fremkommer forskel under afspildning, så er det jo nettop ikke lossless...
Et andet isue er selvfølgelig hvilken afspiller man ønsker at benytte - den skal selvfølgelig understøtte filformatet. Personligt bruger wma-lossless som også har tagging features. wma-lossless har ydermer den fordel at MCE også kan afspille disse - så godt som det nu kan lade sig gøre når man skal igennem windows kmixer. Men så har man brugervenligheden når det bare er til baggrundsmusik eller fest for den sags skyld...
Så som jeg ser det så er wma-lossless et godt bud.
- Ingen tab i forhold til original wave fil (ellers ville det jo ikke være lossless)
- kan afspilles via diverse player som kan gå uden om kmixer - altså når man skal nærlytte...
- kan afspilles inde fra MCE og have brugervenligheden, fex. til fest mv.
Eller tager jeg fejl...? er der et issue som jeg har overset...?
|
Til top |
|
|
Peter21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raun Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet........ Den tråd havde jeg ikke set før.
Der bliver i tråden, bla. nævnt J.River Medie Center. Som efter sigende, skulle være en rigtig god Audio afspiller - Medie Centeret, virker nærmest som om, at det er bygget op omkring audiodelen. Så er spørgsmålet hvordan resten af funktionerne udmærker sig.
Der er på nuværende tidspunkt, ikke den store support af DVB-T kort, men der er lovet at det nok skal komme med tiden.
Hvis der er nogen, som har erfaringer med dette Medie Center, er jeg meget interesseret i at høre mere.
Mvh.
|
Til top |
|
|
tumpen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har brugt j. river media i et stykke tid.Bruger det dog ikke så meget mere.
Programmet har utroligt mange fede features indbygget.MEN jeg synes at det prinært er audio delen der er "udviklet" meget på.Resten er er ikke særligt udviklet og har ikke nær så mange features som audio.
Jeg ville ikke anbefale som "komplet " media center software.Der mangler simpelt hen for meget endnu.Mit indtryk er at de primært fokuserer på audiodelen..Jeg tror ikke det bliver en reel konkurrent til fx MCE.
Men hvis det kun er audio (som tråden handler om),tror jeg at det er svært at få noget bedre..
hvis jeg ikke husker helt galt kan man downloade en trail version så man kan prøve det gratis i 30 dage,hvis du er nysgerrig.
Ivørigt var der vist noget med at der ikke er så god kompitatbilitet til FLAC,dog kan du bare bruge fx APE i stedet.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forskel på FLAC afspillere mht lydkvalitet? Jeg bruger selv Winamp til afspilning af MP3 og FLAC - Winamp har jeg altid sværget til. Men er der BEDRE alternativer?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
tumpen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu ved jeg ikke om dit indlæg er rettet mod mine udtaleleser...
Jeg har ikke lavet nogle reelle test ,men jeg tvivler på at det er software afspilleren der gør den store forskel på lydkvaliteten.Her er det mere formatet og hardware du skal kigge på,men der er forskel på features på de forskellige afspillere.
Jeg var meget inponeret over j. river fordi:
Det understøtter at kunne afspille forskellig musik i forskellige rum ,eller samme musik i forskellige rum.Dette kræver selvfølgelig et lydkort med flere udgange eller flere lydkort.
Du kan styre det hele med en PDA over Lan.
En lille men meget god feature er at den "analyserer" musikken ,så når man afspiller er lydniveauet er det samme når man blander mellem mange forskellige plader.Ofte et irritations moment for mig med andre afspillere.
Integreret ripper.kan vist også bruge EAC som plugin hvis jeg ikke husker helt galt.
Mange gode database funktionaliteter
mulighed for plugins..fx. import af covere,sang tekster osv.
der er sikkert også flere men kan ikke lige komme i tanker om flere..
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumpen skrev:
Hej
Nu ved jeg ikke om dit indlæg er rettet mod mine udtaleleser...
Jeg har ikke lavet nogle reelle test ,men jeg tvivler på at det er software afspilleren der gør den store forskel på lydkvaliteten.Her er det mere formatet og hardware du skal kigge på,men der er forskel på features på de forskellige afspillere.
Jeg var meget inponeret over j. river fordi:
Det understøtter at kunne afspille forskellig musik i forskellige rum ,eller samme musik i forskellige rum.Dette kræver selvfølgelig et lydkort med flere udgange eller flere lydkort.
Du kan styre det hele med en PDA over Lan.
En lille men meget god feature er at den "analyserer" musikken ,så når man afspiller er lydniveauet er det samme når man blander mellem mange forskellige plader.Ofte et irritations moment for mig med andre afspillere.
Integreret ripper.kan vist også bruge EAC som plugin hvis jeg ikke husker helt galt.
Mange gode database funktionaliteter
mulighed for plugins..fx. import af covere,sang tekster osv.
der er sikkert også flere men kan ikke lige komme i tanker om flere.. |
|
|
Puha, det var da en lang række fede features. Det program lyder da meget interessant. Er den CPU krævende under drift? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
tumpen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke specielt..
De tungere funktioner er nogle man sætter i gang manuelt under normal afspilning kræver det ikke noget.
hvis du sætter den til at analysere 3000 filer tager det selvfølgelig en masse power..alt hvad den kan få ..
|
Til top |
|
|
Raun Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu "leget" lidt med J. River. Og jeg er egentlig ret imponeret over de muligheder, der findes i audiodelen. Men da dens interface er temmelig rodet og derved ikke er så let at gå til, fravælger jeg den.
Det skal dog siges, at jeg lavede en lyttetest af J. River og WMP. Og her er der en kolosal forskel i lydkvaliteten, til J. River's fordel. - Puha J. River lød godt i forhold til WMP. Lyden i WMP var mere skarp i kanterne, samtidig med at det virkede til at bassen heller ikke var så nuanceret, som den var ved J. River........ Troede virkelig ikke at der kunne være så stor forskel på afspillere.
Men da jeg nu fravælger J. River og jeg samtidig har fundet ud af vigtigheden af en god afspiller. Har jeg været "på jagt" efter et alternetiv.
Alternativet kunne være dBpowerAmp, som efter sigende også skulle lyde bedre end WMP, Winamp, Realplayer og hvad de nu hedder alle sammen. Og efter at have lyttet på den, kan jeg kun give mængden ret, den lyder akkurat ligeså godt som J. River. Så dBpowerAmp bliver mit foreløbige valg, da den også kan afspille alle lossless formaterne...... Men der er en ulempe - afspilleren understøtter ikke ASIO. Hvilke konsekvenser giver det, når lydkortet understøtter ASIO?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke bruger ASIO eller Kernel Streaming vil lyden blive behandlet af Windows kmixer. Der er ikke enighed rundt om hvorvidt dette er hørebart eller ej.
Jeg kan høre betydelig forskel på WMP og Winamp til Winamps fordel. Jeg gik ud fra det skylles ASIO support under Winamp. Jeg har dog ikke prøvet Winamp med ASIO kontra Winamp uden ASIO. Det kunne være interessant om det er ASIO eller afspilleren der giver forskellen.
|
Til top |
|
|
Raun Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har et standpunkt, til man tager et nyt!
Har nu prøvet at sammenligne J. River og dBpowerAmp, med Winamp. Og jeg må indrømme at jeg syntes at de 2 førstnævnte virker til at være mere "fyldig" i lydbilledet,
På trods af det, vælger jeg alligevel Winamp,
Valget har været rigtig svært, da jeg som sagt syntes at de andre afspillere lyder bedre. Så det er ene og alene af praktiske årsager at valget falder på Winamp.
Mit foretrukne Media Center, har hele tiden været Media Portal. Da det giver så utrolig mange muligheder, og så gør det jo heller ikke noget at det er gratis. Men da Media Portal har indbygget et plugin til Winamp, gør det livet en del lettere at benytte sig af den. Som så desværre gør at man må gå lidt på kompromis.......... Desuden har jeg ikke prøvet at benytte ASIO i Winamp, så det kan jo være at det kommer til at betyde at afspillerne kommer på niveau. Selvom J. River også understøtter ASIO.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Foobar2000 Low footprint yderst konfigurerbar, understøtter kernel streaming osv. Mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
...Jeg har dog ikke prøvet Winamp med ASIO kontra Winamp uden ASIO. Det kunne være interessant om det er ASIO eller afspilleren der giver forskellen. |
|
|
Enig... hvornår får du testet det... vi venter i spænding... 
|
Til top |
|
|
Raun Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Jeg bruger Foobar2000
Low footprint yderst konfigurerbar, understøtter kernel streaming osv.
Mvh Anders
|
|
|
Benytter du Foobar2000 i Media Portal?
Der er vist noget med, at det plugin til Media Portal, ikke kan benyttes af nyere versioner af Foobar2000?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Nej jeg bruger ikke Media Portal. Jeg er MCE-mand. Jeg bruger min PC til andet end Media center though, og under disse omstændigheder bruger jeg Foobar2000...... Mvh Anders
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Blander mig lige i denne her spændende tråd......der er ikke nogen som har kommenteret Knudsens indlæg?
[/QUOTE]
Det er jo ligegyldigt hvilket format man gemmer i så længe at det er lossless... Så er det UDELUKKENDE et spørgsmål om features som tagging - hvis der fremkommer forskel under afspildning, så er det jo nettop ikke lossless...
Et andet isue er selvfølgelig hvilken afspiller man ønsker at benytte - den skal selvfølgelig understøtte filformatet. Personligt bruger wma-lossless som også har tagging features. wma-lossless har ydermer den fordel at MCE også kan afspille disse - så godt som det nu kan lade sig gøre når man skal igennem windows kmixer. Men så har man brugervenligheden når det bare er til baggrundsmusik eller fest for den sags skyld...
Så som jeg ser det så er wma-lossless et godt bud.
- Ingen tab i forhold til original wave fil (ellers ville det jo ikke være lossless)
- kan afspilles via diverse player som kan gå uden om kmixer - altså når man skal nærlytte...
- kan afspilles inde fra MCE og have brugervenligheden, fex. til fest mv.
Eller tager jeg fejl...? er der et issue som jeg har overset...?
[/QUOTE]
1) Hvad siger I til dette? WMA lossless kan jeg spille igennem MCE, og saa kan jeg vel bruge Winamp og mit Audiotrack Prodigy 7.1LT (som støtter ASIO 2.0), naar der skal nærlyttes....ikke?
Det eneste minus er vel at WMA lossless ikke understøttes af så mange mobile afspille?
2) Hvordan sikrer man sig at man undgaar Windiws Kmixer...sker det automatisk ved at benytte det dertil egnet lydkort og fx Winamp, eller skal man ændre setting nogen steder?
3) Hvis ovennævnte kan lade sig gøre, er det så stadig bedst at bruge EAC til at rippe med, og kan EAC rippe til WMA lossless?
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa... Den nemmeste måde at undgå kmixer er ved at bruge foobar2k som understøtter kernel streaming, hvilket er nogenlunde samme teknologi som ASIO. (Det bliver som regel ikke brugt til low latency recordings though) Det er vigtigt at forstå at ASIO primært er lavet til professionelle musikkere osv, og at det er en meget fleksibel måde til recordings osv....Men i essens er kernel streaming mere rettet imod den gængse bruger (lægmand) Jeg vil våge den påstand at det ikke er muligt at høre forskel på ASIO og kernel streaming, det er det ikke på mit beskedne anlæg i hvert fald. Jeg mener med andre ord ikke at Asio er besværet værd hvis du har en MEGET fleksibel afspiller som foobar2k der kan bruge kernel streaming. mvh Anders
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Patriarken
Skal ens lydkort ikke understøtte kernel streaming for at udnytte dette...evt. med foobar2k?
Mener kun at mit lydkort understøtter ASIO?
Tak
LBA75
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste kort understøtter Kernel Streaming selv om der ikke annonceres med det.....I manualen til mit HDA kort står der ikke noget med Kernel Streaming....Men det virker fint.....Prøv at installere foobar2k og se om det virker...
|
Til top |
|
|