| Forfatter |
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stem venligst på relevant mulighed og kom gerne med kommentarer om din oplevelse af filmen.
Er interesseret i dette da jeg lige selv har set filmen, uden at have læst bogen og vil gerne høre hvad andre i samme situation synes om den.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke set den endnu.. skulle have været inde og se den iaften.. men min kæreste mente ikke jeg havde lyst...  men glæder mig meget til at se den.... Er den god???
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen af delene, men regner med at skulle se filmen. Den har jo fået elendige anmeldelser som de fleste ved, og når det er tilfældet, så er den som regl okey god synes jeg
|
| Til top |
|
| |
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun læst bogen... Tyder på, at filmen gør sig bedst på en tømmermænds plaget søndag foran flimmerkassen.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har bogen, men har aldrig fået den læst. Har heller ikk' set filmen. Jeg sparer pengene i denne omgang. X-Men 3 er lige om hjørnet
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop hjemvendt fra biffen.
Filmen. Det er Indiana-Jones uden slanger og cowboyhat. Thats it.
Er man til den slags er det fint, er man ikke, er det bare endnu en ligegyldig hollywood-produktion.
Edit: Et stort plus skal historien have. Jeg fascineres af plottet, at rive tæppet væk under religioner og de sindsyge menneskerettighedsundertrykkende gerninger udført i deres navn de sidste 1500år. God idé, men den historiske "underbygning" er håbløs. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt ikke enig i overstående... Jeg har kun set filmen, og syntes bestemt den er god. Den kommer rundt om rigtig mange ting, og har et godt indhold samt en god historie. Skuespillerne er for såvidt også gode til denne film. Selvom jeg endnu ikke har læst bogen, ved jeg næsten på forhånd, at bogen har en lidt bedre historie (idet den indeholder langt flere detajler - har jeg ladet mig høre). Men sådan er det typisk i mange filmateseringer fra bøger. Alligevel syntes jeg man burde se positivt på det, for somme tider giver en film også en anden vinkel i forhold til bogen. Konklusionen er, at hvis man har lyst (og råd - for en helaftens/præmiere film er sq dyr ), så burde man bestemt ikke afholde sig fra, at gå i biffen og se den. Men jeg er sikker på, at man (hvis man nu skulle blive skuffet) i hvert fald bliver mindre skuffet ved ikke at have læst bogen, men istedet kun holder sig til filmen. __________________ Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
blinxdk Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er muligheden for kun at have læst bogen?
Fin spændings historie, jeg tror lige så meget på religion som på netkabel tweaks så mig rører den ikke :)
__________________ Powered by Gentoo & MythTV
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må tilstå at jeg var ekstremt skuffet over filmen. Som tidligere skrevet, så havde jeg ikke i forvejen læst bogen. De tre som jeg fulgtes med til filmen, havde alle læst den på forhånd.
Min umiddelbare fornemmelse efter jeg kom ud fra biffen, var at jeg lige havde set et ekstremt langtrukket midterstykke af en dårlig Indiana Jones efterligning. Flere gange måtte jeg virkelig koncentrere mig for at holde mig vågen og lige så mange gange håbede jeg på den endelig var slut.
Det største problem er simpelthen at det virker som om den er filmet direkte fra bogen og der ikke er skrevet et 'adapted screenplay' for at få det til at virke på film. Karaktererne forbliver uinteressante og lige ukendte fra start til slut.
Når jeg tænker tilbage på den historie som blev fortalt, forstår jeg slet ikke at det kunne tage to en halv time at få det gjort. Filmen kunne let have været overstået på 90 min.
De andre jeg fulgtes med til filmen, synes den var god men kun set som et supplement til bogen og slet ikke noget som kunne stå alene.
Der er dog nogle positive ting - om end de er få. Visuelt er filmen flot. Specielt ved tilbageblik er det lykkes rigtig godt at illustrere gamle bygninger mv. Paul Bettany som 'Silas' og Ian McKellan som Leigh Teabing er begge meget overbevisende i deres roller.
Jeg er nu gået i gang med at læse bogen - Mest af alt for at få opklaret om den er så meget bedre end filmen, da den som bekendt har solgt 50 mil. eksemplarer, eller noget i den retning. Allerede efter 3 kapitler fungerer bogen langt bedre end filmen på noget tidspunkt gør, så jeg håber den standard holdes.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst bogen og skal se filmen i aften.
Bogen er efter min mening den mest overvurderede bog i nyere tid. Det er kort sagt lokums litteratur. Nu lader det så til at filmen følger trop.....(hvis man skal tro anmelderne)
Det bør dog nok nævnes at jeg vidste næste alt som Dan Brown har brugt i sin bog på forhånd og blev derfor ikke overrasket undervejs (men hold kæft hvor er det nemt at gætte plottet og hvor "skatten" er gemt, allerede fra starten) og det er muligvis også grunden til at jeg ikke fandt den særlig interssant.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange snakker om bogen, og hvor god den er. Men hvis man er til den genre, så findes der utallige og bedre alternativer. Jeg synes Dan Brown er overvurderet. Han er for en-dimensionel, og personerne i hans krimi'er er papirtynde...Som sagt er jeg ikke blevet færdig med bogen, men jeg har læst Brown's andre værker. De er middelmådige. Filmen: Jeg tror sku, at jeg smutter ind, og ser den alligevel. Har hørt, den skulle være (ufrivillig) morsom, men samtidig kedelig: fejlcasting af Sophie Neveu's figur, en træt og uinspireret Tom Hanks, en total overspillende Poul Bettany (Silas) og en passiv Jean Reno..hvem er så tilbage? Sir Ian McKellen, som skulle være eneste lyspunkt... Jeg synes det er komisk, at den er blevet hypet op til være noget, som den slet ikke er. Ron Howard må være en regulær skydeskive i Hollywood (og Cannes) nu...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bogen er fed. Mangler kun at se filmen.
Læs også: Engle og dæmoner......uhyggelig.
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
Har læst bogen og skal se filmen i aften.
Bogen er efter min mening den mest overvurderede bog i nyere tid. Det er kort sagt lokums litteratur. Nu lader det så til at filmen følger trop.....(hvis man skal tro anmelderne)
Det bør dog nok nævnes at jeg vidste næste alt som Dan Brown har brugt i sin bog på forhånd og blev derfor ikke overrasket undervejs (men hold kæft hvor er det nemt at gætte plottet og hvor "skatten" er gemt, allerede fra starten) og det er muligvis også grunden til at jeg ikke fandt den særlig interssant. |
|
|
Jeg er 100% enig. Jeg mener dem som har udråbt den til at være den bedste bog nogensinde, og hvad der ellers er blevet skrevet og sagt om den. Enten ikke læser ret mange andre bøger. Eller dem de læser er faglitteratur om ubåde.  Ej, den var da okay, (Bogen altså) men ikke noget specielt. Skal se filmen i aften, men forventer ikke det helt store. Det er sjældent at bøger og filmatiseringer kan leve op til hinanden. //Jeg kendte iøvrigt ikke plottet fra starten. Men det hjalp desværre ikke synderligt meget. mvh Mikael __________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
|
Jeg er bestemt ikke enig i overstående... Jeg har kun set filmen, og syntes bestemt den er god. Den kommer rundt om rigtig mange ting, og har et godt indhold samt en god historie. Skuespillerne er for såvidt også gode til denne film. Selvom jeg endnu ikke har læst bogen, ved jeg næsten på forhånd, at bogen har en lidt bedre historie (idet den indeholder langt flere detajler - har jeg ladet mig høre). Men sådan er det typisk i mange filmateseringer fra bøger. Alligevel syntes jeg man burde se positivt på det, for somme tider giver en film også en anden vinkel i forhold til bogen. Konklusionen er, at hvis man har lyst (og råd - for en helaftens/præmiere film er sq dyr ), så burde man bestemt ikke afholde sig fra, at gå i biffen og se den. Men jeg er sikker på, at man (hvis man nu skulle blive skuffet) i hvert fald bliver mindre skuffet ved ikke at have læst bogen, men istedet kun holder sig til filmen.
|
|
|
Læs bogen .
Det får man også meget mere udaf , en bog kan du leve dig mere ind i , ja nogle bøger er så gode du er der selv .
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så filmen igår og syntes den var ganske udemærket - ikke en stor film men da bestemt værd at se - den følger slavisk bogen der er ingen overraskelser , jeg syntes bogen er mere spændende end filmen ( og det måske fordi jeg vidste hvad der kom hvornår i filmen når jeg har læst bogen først )
Jeg ville give den 4 ud af 6 stjerner. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Filmen: Jeg tror sku, at jeg smutter ind, og ser den alligevel. Har hørt, den skulle være (ufrivillig) morsom, men samtidig kedelig: fejlcasting af Sophie Neveu's figur, en træt og uinspireret Tom Hanks, en total overspillende Poul Bettany (Silas) og en passiv Jean Reno..hvem er så tilbage? Sir Ian McKellen, som skulle være eneste lyspunkt... Jeg synes det er komisk, at den er blevet hypet op til være noget, som den slet ikke er. Ron Howard må være en regulær skydeskive i Hollywood (og Cannes) nu...
|
|
|
Meget enig i beskrivelsen af skuespillernes indsats. Især Tom Hanks er overraskende uengageret. Synes dog ikke Sophie Neveu's figur er fejlkastet. Hun gør det ok, men nogen Oscar-præstation er det (forhåbentligt) ikke. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
|
Jeg er bestemt ikke enig i overstående... Jeg har kun set filmen, og syntes bestemt den er god. Den kommer rundt om rigtig mange ting, og har et godt indhold samt en god historie. Skuespillerne er for såvidt også gode til denne film. Selvom jeg endnu ikke har læst bogen, ved jeg næsten på forhånd, at bogen har en lidt bedre historie (idet den indeholder langt flere detajler - har jeg ladet mig høre). Men sådan er det typisk i mange filmateseringer fra bøger. Alligevel syntes jeg man burde se positivt på det, for somme tider giver en film også en anden vinkel i forhold til bogen. Konklusionen er, at hvis man har lyst (og råd - for en helaftens/præmiere film er sq dyr ), så burde man bestemt ikke afholde sig fra, at gå i biffen og se den. Men jeg er sikker på, at man (hvis man nu skulle blive skuffet) i hvert fald bliver mindre skuffet ved ikke at have læst bogen, men istedet kun holder sig til filmen.
|
|
|
Det er det jeg mener, når anmeldelserne er elendige, så er der som regl noget godt i vente 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har værken læst eller set filmen, skal se filmen sener, lige nu er der en radio udsenelse på DR2.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmen var faktisk bedre end jeg havde forventet (men jeg havde også forventet 2,5 times søvn...). Det værste i filmen er nok hvor "tamme" alle personerne virker. Det er da udemærket skuespil men man bliver aldrig rigtigt revet med ind i filmen.
Den positive ting ved filmen fremfor bogen er at den er nem at sluge som en gang overfladisk underholdning.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 03:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke jeg gider at satse nogen penge på den film...har heller ikke læst bogen, så der er ingenting der gibber i mig for at se den. Hvis en film får beskrivelsen udmærket af både anmeldere og almindelige mennesker..., holder jeg mig langt væk. Det lyder altid som en måde at retfærdiggøre over for en selv, at man lige har skyllet penge ud i toilettet...
|
| Til top |
|
| |