| Forfatter |
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
næ hov! Jeg er aldeles ikke imod store basser, heller ikke til kaffen! Jeg synes bare, at TO 18" pr side er overkill - men jeg ville da foretrække 4 18-tommer basser for to sidemonterede 6½" hvis jeg havde pladsen - der er mange gode forklaringer. Men hvorfor - hvis vi nu skal mødes på midten - hvorfor var een 18" pr. side egentlig ikke nok? Og nu ikke så sart - al respekt for dit arbejde, holger4, men husk at det er et debatforum, ikke? |
|
|
Hvis han har pladsen som skal spilles op? Hvis han godt kan lide lydtrykket ? Hvorfor vil du egentlig vide det?
Synes selv det generelt er en negativ tendens herinde. Ligefør man burde have en regel: Ros eller hold kæft.
Så slap man da for alle de tråde der bliver lukket, fordi brugere kommer ud på et sidespor og ødelægger trådens egentlige pointe.
Holger, fede højtalere Gad sgu godt at høre dem. Keep up the good work.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
| Synes selv det generelt er en negativ tendens herinde. Ligefør man burde have en regel: Ros eller hold kæft.
Så slap man da for alle de tråde der bliver lukket, fordi brugere kommer ud på et sidespor og ødelægger trådens egentlige pointe.
Nosferatu
|
|
|
Hvis ikke folk skulle komme med deres ærlige mening, hvorfor så oprette tråden??? Det er vel det han ville have ud af tråden... I det mindste bør det være ham selv der vurderer dette...
Personligt har jeg ikke noget imod kritik, bare den er konstruktiv...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
jazzman skrev:
næ hov! Jeg er aldeles ikke imod store basser, heller ikke til kaffen! Jeg synes bare, at TO 18" pr side er overkill - men jeg ville da foretrække 4 18-tommer basser for to sidemonterede 6½" hvis jeg havde pladsen - der er mange gode forklaringer. Men hvorfor - hvis vi nu skal mødes på midten - hvorfor var een 18" pr. side egentlig ikke nok? Og nu ikke så sart - al respekt for dit arbejde, holger4, men husk at det er et debatforum, ikke? |
|
|
Hvis han har pladsen som skal spilles op? Hvis han godt kan lide lydtrykket ? Hvorfor vil du egentlig vide det?
Synes selv det generelt er en negativ tendens herinde. Ligefør man burde have en regel: Ros eller hold kæft.
Nosferatu
|
|
|
Jeg er helt enig med dig omkring det du skriver om "at komme ud på et sidespor". Jeg har selv haft nogle tråde, hvor det er endt med at det som jeg har skrevet om er kommet meget langt væk fra det emne som jeg har startet den med og det synes jeg da er ærgeligt.
Men når så dét er sagt, så kan jeg ikke følge dig i det der med "ros eller hold kæft". Det lyder lidt lige som i børnehaven hvir ungerne ikke må sige deres mening til en kammerat, med mindre den er rosende....Jeg synes at det er iorden, at folk er kritiske over for et eller anden produkt og at de giver udtryg for det, men det bliver for meget, og igen langt fra emnet når det går hen og bliver personligt, det hører ingen steder hjemme imo.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par svar og et par kommentarer .
Først vil jeg sige, at den primære årsag til at jeg har startet tråden, var såmænd, fordi jeg ville vise mine højttalere blandt så mange andre lækre set-ups herinde. Det var aldrig min mening at starte, det man vel nærmest kan kalde et skænderi herinde, never . Når det så er sagt, så vil jeg da lige benytte lejligheden til at takke for de rosende ord .
Mit forstærkervalg, som jeg måske antydede lidt for uskarpt, er en smule tilfældigt, på den måde forstået at jeg har genbrugt en del af mit gamle gear, som jeg synes, stadig er vellydende. Her mener jeg Denon POA2200, som fint trækker mine 10"-ml.toner, og som lyder rigtigt godt faktisk. Mine Rotel-forstærkere lyder også stadig glimrende. Dem brugte jeg før på mine Esotar diskanter. NAD 208'eren kørte før mine bunde. Da det ubetinget er den kraftigste effektbørge NAD har præsteret, ville det jo være oplagt at lade den forblive og trække subben. Jeg skulle hilse at sige, at den gør det med manér!!
Man kan jo selvfølgelig godt kalde det tilfældigt, at ovennævnte forstærkere kører det, de kører i dag. Men på et tidligere tidspunkt hár jeg med omhu valgt dem, bare til et lidt andet formål.
Sugden Symetra monotrinene, som kører diskanten, spiller forrygende - masser af silke, detaljer og luft, og så har den masser af watt - 40 i ren klasse A/8ohm, som subjektivt lyder meget kraftigere. Før havde jeg en Sugden a21a, som er på 2x25 også i klasse A, men det var ikke nok, selvom lyden her også var meget fin.
Sugden Signiture forforstærker, opgraderet med sølvkabler af AudioConsult, som i øvrigt også er forhandler af sugden, spiller også fantastisk. Før havde jeg et slags best buy til prisen, nemlig en Denon PRA 1500, som jeg i tidernes morgen brugte sammen med min POA2200. Den spiller faktisk også supergodt, den er bare lidt for skarp i anslagene og en smule for flad eller ufyldig i bassen. Jeg har sammenlignet Sugden med Audio Note. Audio Note er jo med rør, og den lyder rigtigt, rigtigt godt. De spiller faktisk lige godt de to, bortset fra at bassen er klart bedre i Sugden. Det skal retfærdigvis siges, at det var Audio Notes mindste model jeg sammenlignede med.
Hvorfor alle de enheder? Ja, det er jo sikkert også for mange (pånær i bassen). Egentlig ville jeg være fint tjent med "kun" to diskanter pr. side, da Esotar kan tåle "alt". Jeg havde bare lige den mulighed at få et sæt for 1000,- af en kammerat, og det kunne jeg ikke modstå. Det er klart, at jeg kan lide at spille højt, når jeg nu har sådan et barnligt anlæg, og der er ikke noget værre, end at skulle være nervøs for afbrændte enheder, medens man spiller. OVERKILL GI'R TRYGHED.
Ja, systemet ville også se godt ud i træfinér. Jeg har valgt at få dem sprøjtet hos en auto-lakker i sort piano. Det var sgu dyrt nok. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville have kostet at få lavet i kirsebærfinér.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skriver osse "ligefør"... Bare tit kommentarer er malplaceret.
Holger, den med overkill gi'r tryghed er fakisk ikke, nu når jeg tænker over det, en dum idé...overhovedet!
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig.........tryghed er GULD værd i bogstavligste forstand!! Jeg har brændt adskillige basser og diskanter af i tidensløb. Rart at kunne læne sig tilbage og være TRYG.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er muldlam!
Hold op nogle store lokummer - et godt eksempel på hvad blomsterkan gøre
Hvordan lyder de?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller diskanterne, alle, det samme område? Dynaudio bruger i deres confidence serier 2 diskanter der tager sig af hver sin del og er forsinket i forhold til hinanden for ikke, at udligne hinanden i visse frekvenser. Så det kunne jo være du brugte samme princip?
Hvordan ser kabinetterne ud indeni (afstivelse)?
mvh
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kiggede på 18sounds hjemmeside. Der var ikke en 18SLV1400, men en 18LW1400 - er det den samme? Så ville jeg gerne vide, hvordan du har afstemt basreflekskabinettet, og om du bruger nogen elektronisk frekvenskorrektion?
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret!! Jeg har husket forkert. Enhederne hedder selvfølgelig 18LW1400, sorry. De bor i 180 liter og er afstemt til 35Hz. Jeg bruger ingen korrigerende elektroniske hjælpemidler udover mit delefilter, hvor jeg trinløst kan bestemme skæringsfrekvensen.
Diskanterne spiller samme område. De bliver skåret ved 4,5 k/18dB, og så får de en kondesator af højeste kvalitet i røven ved 8 k. Med den kondensator kommer der ENDNU mere silke. Jeg skal ikke ud i at lade dem dele området, f.eks. således at to varetager området op til 8 k og den sidste spiller det sidste stykke op. Det ville sikkert give en masse problemer med fase, og hvad ved jeg.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan dine naboer lide dig ?
Det er da nogle fine små speakers du har dig der, de sætter liv i musikken i bogstavligste forstand kunne jeg forestille mig 
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at mine naboer spiller go'e miner til slet spil.....ha ha ha ha
|
| Til top |
|
| |
Morten Weitemey Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t det ser farlig ud.... man kan altså godt få flot hifi grej, der både ser flot ud, og spiller godt til få kroner::...
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder spændende med flot hi-fi, som spiller godt, som kun koster få kroner. Det har jeg sgu aldrig hørt om. Hva er det for noget?
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
| Er det ikke Montana der har lavet noget lignende? Nosferatu |
|
|
Njah, deres ser knap så "slemme" ud - men deres WAS er deroppead
http://www.high-performance.dk/montana.html
Men de hjemmestrikkede ser da fede ud - mon man kan høre optagelser af orglet i Westminster Abbey i sand styrke på sådden noen ... (det orgel er det voldsomste, jeg har hørt nogen sinde - gå derind, hvis I er i London og spørg om der ikke snart er orgelkoncert).

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækre højtalere må jeg sige, ser ud til at kunne levere et solidt tryk  Altid rart at se folk som er ligeglad med hvordan de ser ud, samtidig med at de er ligeglade med om de fylder mere end en skotøjsæske  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
LazyA Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøøj, det er jo 12 tons ren drengedrøm .
Jeg kan godt forestille mig de må være svære at få afstemt, men sikke et projekt at realisere .
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
nosferatu89 skrev:
| Er det ikke Montana der har lavet noget lignende? Nosferatu |
|
|
Njah, deres ser knap så "slemme" ud - men deres WAS er deroppead
http://www.high-performance.dk/montana.html
Men de hjemmestrikkede ser da fede ud - mon man kan høre optagelser af orglet i Westminster Abbey i sand styrke på sådden noen ... (det orgel er det voldsomste, jeg har hørt nogen sinde - gå derind, hvis I er i London og spørg om der ikke snart er orgelkoncert).

|
|
|
Ahh ja, det var netop den jeg havde i tankerne. Takker 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at se overskudsbilledet en gang til, og jeg håber da bestemt ikke du har tænkt dig at hunden skal blive ved med at ligge dér?
Hunde er selvfølgelig forskellige, men min hun lægger sig i et andet rum hvis jeg skruer op til mere end dagligdags niveau.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|