Forfatter |
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
EPen har jeg dog mest kun fordi det er det første de udgav, den er ikke videre god.
|
|
|
Hmm, produktionen er ikke videre god... Synes nu der er nogle udemærkede numre på den... Opiate især.
VH
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige en opdatering af Tool´s udgivelser.
1991. Tool 4 track demo only on Cassette.

1992. Opiate 6 track EP udgivet på Vinyl, Cd og Cassette

1993. Undertow. Studio-album. Udgivet på Vinyl, Cd og Cassette. Vinyl udgivelsen findes i Grå vinyl, translucent vinyl og som alm. Alle i dobbelt vinyl. Cd udgivelsen findes som enkelt og dobbelt. Cd2 er live pladen fra 1993. Tales from the dark side. De første cdér er lavet, så sidste track (disgustipated) er nr. 69. Nummerne op til, er 2-3 sek. pause. I 1993 blev der også lavet en masse forskellige singler,(så mange at jeg ikke vil nævne dem her). Både på Vinyl og Cd.

1993. In-Store-Play. 5 track CD (live)

1993. Westwood one - High voltage. 6 track CD (live)

1994. tales from the dark side. 8 track CD (live)

1994. Undertow Box. Trækasse med cd og Vhs.

1996. Ænima. Studio-album. Udgivet på Vinyl, Cd og Cassette. Vinyl-udgaven er dobbelt gatefold, hvor man har dobbelt-skåret den ene side, så der er et skjult nummer på. Cdén findes som alm. og med rillet front-cover, så billederne kan bevæge sig.

2000. Salival. Boxset med Cd og Dvd/Vhs.

2001. Live at red rock amphitheatre. Live Cd med Tool og King Crimson.

2001. Lateralus. Studio-album. Udgivet på Vinyl, Cd og Cassette. Vinyl udgaven er med andet cover, lavet som dobbelt LP i 180g.

2005. Parabola. DVD
2005. Schism. DVD
2006. 10.000 Days. Studio-album. Indtil vidre kun udgivet på Cd. Første optryk med briller til 3d effekt af billederne.

2006. Live DVD. Dato for udgivelsen er ikke fastsat endnu.
Der findes sikkert en hel del mere med Tool, men det var lige hvad jeg har stående på reolen. Ens pladesamling bliver jo aldrig færdig.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende Ahania! Der er meget at sige, men styr på bagkataloget, det er der s*u
Nå, men min formodning om "digital urelmæssighed" holdt vand. TP byttede uden at blinke og nu lyder det som det skal. Faktisk var hele skiven fejlramt, men det var først fra 10. nummer det "kom til mig" at der var noget galt. Men fra og med 6. nummer var det bestemt hørbart, da jeg lige tog en kontrollytning.
Så nu spiller vi lige forfra ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot 
Hvad er det for nogle dvd'er: Schism og Parabola?
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania: Godt arbejde! 
mesteren: Det er musikvideoerne Schism og Parabola... Derudover er der en samplet version af hvert nummer... Meget langt og temmelig stenet... Originalerne er federe efter min mening. Men jeg har nu også begge DVD'er.. Det er nok mest et samleobjekt.
Det skal dog nævnes at begge videoer er vildt flotte of lækre!
VH
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved noget nærmere om hvor og hvornår TOOL kommer og spiller en lille sang for os?
Maynard sagde jo så smukt: "See you in November"...
Vh
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuldLos skrev:
Er der nogen der ved noget nærmere om hvor og hvornår TOOL kommer og spiller en lille sang for os?
Jeg tror jeg er den eneste til hele koncerten der ikke hørte han sagde det... 
Vh
Rune
|
|
|
Nu har jeg lyttet til Undertow, men jeg synes ikke den er af samme klasse som 10000 Days. Men den er jo også fra.. 1992 ikke?.. og der kan jo ske meget rent musikalsk på 14 år.
Selve produktionen synes jeg også halter lidt.. den er meget tynd i forhold til 10k Days. Der er ikke den samme smæk på.
Bør jeg stadig lytte til de 2 andre albums? __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
GuldLos skrev:
Vh
Rune
|
|
|
Nu har jeg lyttet til Undertow, men jeg synes ikke den er af samme klasse som 10000 Days. Men den er jo også fra.. 1992 ikke?.. og der kan jo ske meget rent musikalsk på 14 år.
Selve produktionen synes jeg også halter lidt.. den er meget tynd i forhold til 10k Days. Der er ikke den samme smæk på.
Bør jeg stadig lytte til de 2 andre albums?
|
|
|
Du var måske påvirket? 
|
Til top |
|
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg er ret grøn når det kommer til TOOL, men tog mig sammen og købte 10000 Days. Og hold da kæft. Super musik!!! Dog kan jeg ikke helt følge jer i at det er en svært fordøjelig album. Altså... Jeg kan sagtens se at det er meget teknisk musik og kræver at lytteren er opmærksom hele tiden.. Men det kan selvfølgelig være det er fordi jeg er meget vandt til progresive metal. Lytter i forvejen ekstremt meget til Dream Theater, men de har dog en helt anden "sound"
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nagash skrev:
Jeg må indrømme at jeg er ret grøn når det kommer til TOOL, men tog mig sammen og købte 10000 Days. Og hold da kæft. Super musik!!! Dog kan jeg ikke helt følge jer i at det er en svært fordøjelig album. Altså... Jeg kan sagtens se at det er meget teknisk musik og kræver at lytteren er opmærksom hele tiden.. Men det kan selvfølgelig være det er fordi jeg er meget vandt til progresive metal. Lytter i forvejen ekstremt meget til Dream Theater, men de har dog en helt anden "sound"
|
|
|
Det er muligt man kan være vant til at lytte til progressiv rock og metal. Men jeg vil stadig mene at 10000 Days har rigtig mange lag, som det før er blevet nævnt, der bliver skrællet af efterhåden som man lytter til pladen igen og igen. __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
GuldLos skrev:
Vh
Rune
|
|
|
Bør jeg stadig lytte til de 2 andre albums?
|
|
|
JA! Det burde du absolut.
Allerede på næste album "Ænima" er produktionen væsentligt bedre. Musikken er også mere fængende på den plade end den er på "undertow" synes jeg. Undertow er nok en af deres sværeste plader synes jeg, der gik lang tid før den virkeligt kom ind under huden på mig.
Ellers, hvis du mest er til 10.000 days, så start med at købe Lateralus næste gang. Det er nok den der kommer nærmest "klang mæssigt".
God fornøjelse.
Vh
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
Nagash skrev:
|
|
|
Det er muligt man kan være vant til at lytte til progressiv rock og metal. Men jeg vil stadig mene at 10000 Days har rigtig mange lag, som det før er blevet nævnt, der bliver skrællet af efterhåden som man lytter til pladen igen og igen.
|
|
|
Yep, enig. Det er ikke fordi musikken er sværd at forstå som sådan. Det jeg mener med svært tilgængelig er, at den ikke er nær så fed første gang, som den er 20. gang. Det vokser virkeligt og de forskellige lag kommer stille og roligt frem...
Eksempel vis: Koncerten på Roskilde var uden tvivl rigtig fed for de fleste der så den. Men jeg tror nu nok os der kendte musikken nød den endnu mere... Vi vidste hvad de byggede op til af klimakser og jeg stod som en lille dreng og glædede mig til "forløsningen." Kan stadig blive helt "høj" af at tænke på den koncert...
Vh
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuldLos skrev:
Eksempel vis: Koncerten på Roskilde var uden tvivl rigtig fed for de fleste der så den. Men jeg tror nu nok os der kendte musikken nød den endnu mere... Vi vidste hvad de byggede op til af klimakser og jeg stod som en lille dreng og glædede mig til "forløsningen." Kan stadig blive helt "høj" af at tænke på den koncert... |
|
|
Så sandt, så sandt! Jeg nød koncerten i Roskilde, men ikke på den måde, jeg mistede jo min Tool mødom den dag ... og som jeg har været lidt inde på, var det en overvældende oplevelse - dvs. uden forventning om klimaks, da jeg ikke kendte musikken.
Men sandelig et bekendtskab, der skal dyrkes mere ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dr KAOS Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så set listen fra Roskilde 06
StinkFist (Ænima)
The Pot (10.000 Days)
Forty Six & 2 (Ænima)
Jambi (10.000 Days)
Schism (Lateralus)
Roseta Stones (10.000 Days)
Sober (Undertow)
Opiate (Opiate)
Lateralus (Lateralus)
Vicarious (10.000 Days)
Ænema (Ænima)
ps : Opiate er på tilbud i TP-Musik for 50 kr.
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr KAOS skrev:
Her er så set listen fra Roskilde 06
StinkFist (Ænima)
The Pot (10.000 Days)
Forty Six & 2 (Ænima)
Jambi (10.000 Days)
Schism (Lateralus)
Roseta Stones (10.000 Days)
Sober (Undertow)
Opiate (Opiate)
Lateralus (Lateralus)
Vicarious (10.000 Days)
Ænema (Ænima)
ps : Opiate er på tilbud i TP-Musik for 50 kr. |
|
|
Takker, og ahhhh hvor var det godt
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Lydpeter Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun være enig i at Tool er et suverænt band. Derfor ærgrer det mig også at det er svært at finde anden musik der minder Tools musik - særligt fordi Tool jo kun udgiver et album hver 5. år. Er der ikke nogen der har kendskab til musik som stilmæssigt (og kvalitetsmæssigt) kan sammenlignes med Tool?
V.H. Peter
|
Til top |
|
|
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydpeter skrev:
Jeg kan kun være enig i at Tool er et suverænt
band. Derfor ærgrer det mig også at det er svært at finde anden musik
der minder Tools musik - særligt fordi Tool jo kun udgiver
et album hver 5. år. Er der ikke nogen der har kendskab til musik
som stilmæssigt (og kvalitetsmæssigt) kan sammenlignes med Tool?
V.H. Peter |
|
|
Hvis du kan lide Tool, så tjek flg. ud:
a Perfect Circle
the Mars Volta
Porcupine Tree
Opeth
System of a Down
Coheed and Cambria
Dream Theater
Rush
Melvins
Prong
enjoy!!!
mvh klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
Til top |
|
|
Lydpeter Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klaus
Tak skal du have for inspiration.
Jeg kender nogle af dem, og synes at porcupine tree og a perfect cirle nærmer sig. Resten vil jeg give et lyt.
V.H. Peter
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydpeter skrev:
Hej Klaus
Jeg kender nogle af dem, og synes at porcupine tree og a perfect cirle nærmer sig. Resten vil jeg give et lyt.
V.H. Peter
|
|
|
Du bør også lytte til Amplifier og deres debut-album af samme navn. __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
Lydpeter skrev:
Hej Klaus
V.H. Peter
|
|
|
Du bør også lytte til Amplifier og deres debut-album af samme navn. |
|
|
Ja, bestemt. Det er virkelig lækkert og de leverede også en dejlig koncert på Roskilde.
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|