Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Marantz i Hi-Fi Klubben? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 December 2003 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Læg iøvrigt mærke til hvordan de over de sidste par år er holdt
næsten helt op med at pege fingre af "radiobranchen" - noget de
ellers har excelleret i længere end jeg kan huske - fordi de nu, hvad
enten de vil eller ej, er blevet en del af den etablerede radiobranche
selv (eller måske) (?) Der er desværre ikke længere
økonomi i at sælge udstyr i den prisklasse som klubben hidtil har
koncentreret sig om, og derfor har de måttet udvide med DVD-film,
playstations og deslige.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 December 2003 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kendt til hifi klubben siden midten af firserne, og har sågar arbejdet der i et par år.

Det er rigtigt at hifi klubben en ganske kort periode prøvede med parabol, playstation mv., men de fandt heldigvis ud af, at dette ikke var vejen frem. Der findes derfor ikke playstation, DVD-film eller andet tilbehør i hifi klubbens normale sortiment.

Tidligere i de gode gamle firsere og helvfemsere var der heller ikke high end i alle butikker. De rigtigt dyre ting var noget man så i de store butikker i København og Århus. I Randers hvor jeg boede dengang, var det Cerwin Vega og store JBL'er der fyldte mest i butikken. Butikkerne dengang gjorde absolut ingenting ud af indretning, og det kan man så synes om eller lade være. Der var heller ingen reklame udover audio-visen (var det ikke sådan den hed).

Ingen tvivl om at hifi klubben har ændret stil (reklame, indretning mv.), men mon ikke de har gjort det for at kunne overleve? I den periode jeg har været ansat i hifi klubben, har det billigste 32" tv været 8000 kr, og oftest sælges TV i 12 -20.000 kr klassen. Jeg har også arbejdet i ElGiganten og her er det mest normalt at sælge et TV i 4-6000 kr klassen, så at sammenligne sortiment med Fona, ElGiganten og andre er helt hen i skoven (de samme forhold gør sig gældende med surround og stereo).

Viden om produkterne er muligvis blev dårligere (og varierer sikkert også fra butik til butik), det kan jeg ikke bedømme da det først er inden for de sidste 6-7 år at jeg har fået så stor indsigt at jeg kan bedømme det.

Jeg har før forsvaret klubben, og jeg mener sgu de gør det ganske hæderligt, især synes jeg det nye tiltag med franchisetagere, gør at mange af butikkerne er mere spændende end tidligere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 December 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Alle mærkerne laver nogle fikse brødristere pumpet op med papirwatt

Jeg vil så godt se et eksempel på at f.eks. NAD har lavet papirwatt. Fordi såvidt jeg ved, går det mod deres filosofi?

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

Mr.Jones
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2003 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt nok aldrig hørt om at NAD har lavet papirwatt... til gengæld har jeg utallige gange set målinger, der viser at NAD underdriver.

Hvis NAD målte deres forstærkere som mange andre gør, ville selv deres små 25'wattere jo give langt langt over 100 watt, for det gør de andres jo, som regel ved 1 til 10% THD, ved 1 khz, 6-8 ohm og lign. latterlige kriterier.

Man kan altid diskutere lyden, det er jo først og fremmest en subjektiv opfattelse, men at NAD skulle opgive papirwatt, har jeg lige godt aldrig hørt.

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2003 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hifi-klubbens butikker er blevte mere selvstændige for ikke så længe siden, det betyder, at de i et vist omfang selv kan vælge produkter.

Derfor er det oplagt at kombinere et image som faglig stærk med design, specielt på Frederiksberg, hvor der er et marked for dyre designprodukter.

Jeg tror, at få butikker har fået B&O, fordi kunder har efterspurgt det. Ganske enkelt. Derfor han man bøjet sig for ellers stærke forretningsprincipper.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2003 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål til jer alle:

Tror i ikke at grunden til den megen fokus/dårlige omtale som Hifi-klubben får her på siden, er at de simpelthen bare er en af de mest kendte butikker inden for Hifi-branchen i Danmark

Tror i at de mindre/mere ukendte Hifi-butikker i Danmark har mere rent mel i posen

bare lige en tanke

mvh prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg kan altså huske den gang i starten af 90'erne, hvor man KUN handlede i HIFI klubben, fordi de var suveræne mht. pris/kvalitet. Der var sågar annoncer, hvor de viste at de var billigere end at handle i Tyskland. Da Peter Lyngdorf (stifteren) forlod klubben, og da Tape Connection kunne sælge Denon billigere end de selv kunne, synes jeg ligesom min entusiasme stoppede. Der kom købmænd og ikke hifi-entusiaster bag roret.

De adskiller sig ikke fra den øvrige radiobrance i dag. Før havde de lavere avance og hifi-nørder i butikkerne. Man var faktisk lidt glad, hvis personalet var uhøfligt, for i det mindste var de ærlige.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes