Forfatter |
|
NewClassD Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller kan du jo sende hele kassen her op til os, så skifter vi det for dig, og får det op og køre som det skal.
|
Til top |
|
|
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må vi finde udaf jeg skal lige finde lidt gryn til HIFI

__________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars.
Det fremgik ikke helt om man kan skifte fra zappulse til dine nye moduler og genbruge psu (predator/vp4) ?
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2: Jo det kan man sagtens.
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik modulene i går aftes, undrer mig lidt over, at lytterne ikke var loddet på? Anyway, så mangler jeg bare kabinettet + trafoer
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it: Normalt plejer vi altid at lodde lytterne i. Men i dit tilfælde står der et notat på din ordreseddel om, at dit kabinet kun er ca. 60 mm højt, så hvis vi havde loddet dem i, så ville du jo få problemer med højden.
Det er næsten umuligt at lodde lytterne ud af et 4 lags print, derfor synes vi det var smartest ikke at lodde lytterne i, så kan du jo lodde dem i på den måde du synes passer bedst ned i dit kabinet.
Jeg glæder mig til at høre om resultatet.
Mange hilsner
Lars Clausen
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NewClassD skrev:
Go4it: Normalt plejer vi altid at lodde lytterne i. Men i dit tilfælde står der et notat på din ordreseddel om, at dit kabinet kun er ca. 60 mm højt, så hvis vi havde loddet dem i, så ville du jo få problemer med højden.
Det er næsten umuligt at lodde lytterne ud af et 4 lags print, derfor synes vi det var smartest ikke at lodde lytterne i, så kan du jo lodde dem i på den måde du synes passer bedst ned i dit kabinet.
Jeg glæder mig til at høre om resultatet.
Mange hilsner
Lars Clausen
|
|
|
Ja Lars, jeg var klar over det var noget i den retning - at mit (nye) kabinet så er 8 cm højt, er en anden historie  Får nok tidligst hørt "bæstet" næste week-end...
Ang. kabinetter, så har jeg fundet et godt sted. (som sikkert også vil sælge dine amps) http://www.audiokit.it/ENG/Frames/Introduction1.htm Du kan evt. lægge et link på din site
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået samlet min, og kastet den første CD i.
Uden opvarmning eller noget, lyder den umiddelbart renere, mere nærværende, mere dynamisk, slankere end min normale Holfi Power8.
Men...... Der er skår i glæden. Mit TV signal er på flere kanaler fuld af sne. Mon ikke der skal fifles med lidt afskærming? Sneen forsvandt da forstærkeren blev slukket.
Hvordan gribes dette nemmest an?
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
@: Golfdane: Du skal sørge for at dit kabinet er tæt rent støjmæssigt. Det skal naturligvis være af metal, og helst uden "udluftningshuller". Dernæst kan du forsøge med et netstøjsfilter, eller evt ferrit på netkablet.
Er det ikke nok, at du overveje et skærmet netkabel og skærmede højtalerkabler. Og så bør du nok huske en solid jordforbindelse... Dvs ikke noget med at skære jordbenet af netstikket, fordi dei ikke passer i stikdåsen med kun 2 huller      __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt tæt er det jo nok næppe. Kabinettet er metal (lakeret jern med alu forplade). Man kunne måske nok smide lidt kobberfolie på indersiden, men jeg ved ikke hvormeget det vil give. Ligger ikke lige inde med noget.
At flytte den til en anden stikdåse gav kun en god sjat brum.
|
Til top |
|
|
cdl-77 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også fået mine, langt om længe ... glæder mig til at de kommer op at spille selvom der liiiige er nogle ting der skal falde på plads først.... bl. a. indbygning af DC-servo i min forforstærker.
Golfdane, din beskrivelse af lyden er sandelig opmuntrende!!! Hvordan har du gjort mht kabelforbindelsen til de blå stik på de 2 moduler? På strømforsyningen er det jo nemt nok (skrueterminaler) men jeg havde egentlig troet at der fulgte noget med til de blå stik terminaler på modulet??
Håber der kommer styr på TV-sneen :-) Godt man ikke har sådan et apparatur...
/cdl
Edit: Jeg kan se at skrueterminalerne på strømforsyningen i virkeligheden er sat i den samme type stik... så det er skrueterminaldelen til modulerne jeg mangler. Har I andre fået den med?
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også modtaget mine moduler og er igang med, at montere dem. 
Engang i næste KUNNE jeg være færdig, hvis ikke det var fordi jeg mangler både Softstart og netbrønd.
Bestilte det hos LCaudio for næsten 2 måneder siden og de bekræftede min ordre men har intet modtaget, skod shop. 
Lars, hvornår får du en Softstart og netbrønd på programmet?
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et spørgsmål angående tilslutning af trafo.
På trafoerne er der stemplet :
Sek 1 40 V SW/WS(Sort/Hvid)
Sek 2 40 V RT/GE(Rød/Gul)
Sort og rød bliver kaldt for T40, hvid og gul for E...går udfra E er jord da E=Erde, jord på tysk da det er en trafo fra Tyskland.
Går ud fra sort skal i sort og rød i den der er benævnt gul, så sort og rød er i hver deres side af tilslutningen? Så det kommer til, at se sådan her ud sort - hvid - gul - rød.
Giver det mening?
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Softstart: omkring jul først desværre. Netbrønd, nok lidt hurtigere ;-)
Med hensyn til sne, så har jeg faktisk ikke selv oplevet dette problem. Men jeg synes for en sikkerheds skyld vi skulle lave et EMC kit, med nogle clamp-on ferritter og nogle små HF kondensatorer. Senere i aften kommer der en NewClassD Cookbook på hjemmesiden, så kan i se hvordan det realiseres. Ja ja sådan får man mest sjov ud af en lørdag aften .. he he 
Mange hilsner
Lars Clausen
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NewClassD skrev:
Softstart: omkring jul først desværre. Netbrønd, nok lidt hurtigere ;-)
|
|
|
Omkring jul? Øv, der er lang tid til. 
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig! Det har jeg selv oplevet at det virker mod problemet med mine Tripath Class D.
|
Til top |
|
|
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. skærmning kabinet.
Jeg har oplevet mange færdige kabinetter, hvor elox og maling tit gør at de forskellige dele ikke har forbindelse sammen og sidste ende ikke til jord. Det kan som regel klares med en fil eller stanley kniv med lidt forsigtighed. Vær iøvrigt særdeles opmærksom på kabelføringen i nærheden af klasse D forstærkerer modullerne, pas særligt på omkring udgangs spolerne.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
NewClassD skrev:
Så skulle der leges med kabler, og så skete der til gengæld noget!! Vi udskiftede de oprindelige interne Stripline stykker med det berømte stykke Van den Hul D-501. Og hold da op! Det gav lige det sus som manglede før. Lydbilledet klarede op (eller var det bare de tjekkiske pilsnere der begyndte at virke, i det varme sommervejr?) og en hel del af den skarphed der før satte sit præg på lyden, var fuldstændig væk. Jeg var dybt overrasket over hvor meget de små stykker signal kabel havde at sige. Så prøvede vi at udskifte højttaler kablerne internt med nogle stumper af Van den Hul Clearwater, men her var forskellen ikke helt så markant. Bevares der var jo også kun tale om stykker på 15-20 cm.
Vi prøvede til sidst at skifte tilbage til lokal modkobling igen, og stadig var forskellen kun lige hørbar, med de ovennævnte forskelle. Skal man sætte tal på vil jeg sige at modkoblingerne stod for 10% af ændringen, mens D-501 stod for 85% og Clearwater måske stod for de sidste 5%.
Men jeg synes det var en fremragende dag, efter vi fik signal kablerne udskiftet synes jeg faktisk at den lille NewClassD forstærker spillede rigtig godt i Peter's setup. Og var også glad for at lokal / global modkoblings forskellen ikke var helt så stor som forventet.
|
|
|
Jeg har selv ZapZolute mk4,2
Og her har jeg ligeledes skiftet alt intern forkabling ud, både fra XLR terminalerne til modulerne og fra modulerne til højtaler terminalerne.
Jeg har anvendt noget RSC. kobber leder fra strippede Taralabs RSC kabler (havde et signalkabel der var defekt /knækket) til højtaer terminalerne er der anvendt noget 2mm. RSC leder. fra en stump strippet højtalerkabel der var til overs.
Da jeg anvender Taralabs RSC. Decade kabler i mit system så er der jo nu et kabel mæssigt match hele vejen! (i pre. ampen er Sidewinder2, er de få cm. op til ind og udgangene også skiftet med samme RSC ledere)
Disse ledere er solidcore og på den måde kan man sige at der er hardwired og meget fin orden i kabelføringen nu.
Dette gave en kæmpe ændring i lyden, langt mere levende, kropslig og frigjort gengivelse, men bedre opløsning og finere neuancer, der kom også en smule mere "varme" i lydbilledet i forhold til de før anvendte Stripline og Teflar der sad i, disse havde tendens til at gøre lyden lidt spids og tynd, homogeniteten blev også klart forbedret.
Kondensatorene på modulerne blev ligeleds (med betragtelig besvær hvad angår plads ) skiftet til Mundorf's M-Cap Supreme Silver / Oil typer. igen WOW! dynamikken fik lige et hak op efter og opløsning samt balancen i klang billedet lige så.
Lytterne blev også skiftet til tilsvarende typer ligeledes fra Mundorf, her var der knap så stor forskel, men igen bemærkede man en dynamik forbedring og oplevelse af ro og overblik / autoritet, en tand bedre end før.
Alt i alt forbedringer der virkelig gør en verden til fosrskel, nu spiller den endnu mere dynamisk og med meget mere krop og klang ægthed end før, og jeg fandt dem ret gode før, endda ellers havde jeg jo nok ik anskaffet dem, men nu altså lang bedre på alle punkter.
Jeg vil tro at der på samme måde på nogle områder kan opnås samme forbedringer på disse class D amp's??
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
cdl-77 skrev:
Hvordan har du gjort mht kabelforbindelsen til de blå stik på de 2 moduler? På strømforsyningen er det jo nemt nok (skrueterminaler) men jeg havde egentlig troet at der fulgte noget med til de blå stik terminaler på modulet??
|
|
|
Hej cdl-77
Næh, de var ikke med, så jeg mailede Lars, og han sendte de to stik.
Nej, der er ikke kommet styr på sneen endnu. Jeg har netkabler med jordben, og mit kabinet er jordet (og jeg har checket at alle pladedele er jordet), og det gør ingen forskel overhovedet. Derimod tror jeg, at HF strålingen fræser ud igennem bunden (hvor der er nogle "gigantiske" huller), og ned i min harddisk recorder, som jo naturligt nok har TV signalet igennem sig. De er ca. 20 cm fra hinanden, men det er åbenbart ikke nok. Jeg prøver at flytte lidt rundt på tingene, for lyden er umiddelbart meget bedre med NCD'en.
Af andre ting jeg har oplevet:
Jeg har ikke softstart eller DC filter. Min trafo giver lidt lyd fra sig de første 5-8 sekunder. Derefter er den tavs som graven. Slukkes forstærkeren, giver NCD'en et kortvarigt pip fra sig i højttalerne, men ingen andre mislyde.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da underligt, jeg har da fået stik med stik alle mine moduler.
|
Til top |
|
|