| Forfatter |
|
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom det på plads...Man lære noget nyt hverdag! 
Jeg har et hjemmelavet HT kabel, som I kan se i min profil. Vil i så anbafale mig at sno de to ledere ud igen, og anvende alle fire i stedet for det nuværende?
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige skiftet fra single-wire til biwire. Jeg benytter samme terminaler på forstærkeren men har bare snoet enderne på kablet sammen og puttet det hele i 2 terminaler på forstærkeren og så kørt ned til 2 røde og 2 sorte terminaler på mine ht'ere.
Det må være det samme du ønsker at gøre her ikke?
Husk endelig at fjern metalbøjlerne hvis du skifter til BW.
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan du sagtens gøre hvis du har 4 ledere i dit kabel... bare husk at koble dem rigtigt sammen...
Og ja, bøjlerne skal selvfølgelig fjernes...
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ligepræsic det jeg ønsker, hvis altså man får noget ud af det!!?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
| Det er ligepræsic det jeg ønsker, hvis altså man får noget ud af det!!? |
|
|
Det gør du... Men det er ikke altid der er en åbenlys hørbar forskel...
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki... der er jo ikke andet for end at prøve!! Takker for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var da så lidt...
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt fra anden side, at min B stereo kanal er Surround Back kanalerene, når forstærkeren så kun er sat til at spille i 5.1 i stedet for 7.1? Nogen der kan bekræftet dette?? Var der ikke en pioneer mand eller lign her på siden??
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
| Har hørt fra anden side, at min B stereo kanal er Surround Back kanalerene, når forstærkeren så kun er sat til at spille i 5.1 i stedet for 7.1? Nogen der kan bekræftet dette?? Var der ikke en pioneer mand eller lign her på siden?? |
|
|
Det kan sagtens være tilfældet, jeg kan dog hverken be- eller afkræfte det, da jeg ikke er meget inde i Pioneers opbygning, men det må jo stå i din manual...
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
| Har hørt fra anden side, at min B stereo kanal er Surround Back kanalerene, når forstærkeren så kun er sat til at spille i 5.1 i stedet for 7.1? Nogen der kan bekræftet dette?? Var der ikke en pioneer mand eller lign her på siden?? |
|
|
Hejsa jeg har en Pioneer VSX-D1011 og i manualen står der at man bruge Surround Back til bi amp af front højtalerene, hvis man slår Surround Back fra.
Så tag og tjekke din manual, der står sikkert hvordan man gør __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornemt... Det må jeg lige gøre!!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
| Fornemt... Det må jeg lige gøre!! |
|
|
Ja prøv det... For ved Bi-Amping får du jo dobbelt så meget effekt som ved Bi-Wiring, da du bruger to seperate forstærker-kredse...
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
LarsGert skrev:
| Fornemt... Det må jeg lige gøre!! |
|
|
Ja prøv det... For ved Bi-Amping får du jo dobbelt så meget effekt som ved Bi-Wiring, da du bruger to seperate forstærker-kredse... |
|
|
Men du kan ikke spille dobbelt så højt  Bi-amping gør at du f.eks. har en forstærker på bassen og en på diskanten. Så skulle du kunne få læangt mere kontrol over enhederne. Nogle tror at bi-amping er = dobbelt volume og det er ikke tilfældet. Exxtreme, jeg siger ikke at det er det du mener pointere det bare lige. (Bare så der ik lige var nogle misforståelser  ) __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Exxtreme skrev:
LarsGert skrev:
| Fornemt... Det må jeg lige gøre!! |
|
|
Ja prøv det... For ved Bi-Amping får du jo dobbelt så meget effekt som ved Bi-Wiring, da du bruger to seperate forstærker-kredse...
|
|
|
Men du kan ikke spille dobbelt så højt Bi-amping gør at du f.eks. har en forstærker på bassen og en på diskanten. Så skulle du kunne få læangt mere kontrol over enhederne. Nogle tror at bi-amping er = dobbelt volume og det er ikke tilfældet.
Exxtreme, jeg siger ikke at det er det du mener pointere det bare lige. (Bare så der ik lige var nogle misforståelser )
|
|
|
Nej det var nu ikke det jeg mente, skal der en egentlig effektfordobling til skal de brokobles... Og det kan receiveren ikke...
Han vil få en langt mere rolig og behagelig formidling af lyden i især mellem- og bundfrekvenserne. Forstærkeren bliver ikke nær så stresset når der spilles mellemhøjt og højt, så han vil kunne spille højere uden forvrængning, men ganske rigtigt ikke dobbelt så højt...
|
| Til top |
|
| |