Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 03:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mulighed for Bi-wiring... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Så kom det på plads...Man lære noget nyt hverdag! 

Jeg har et hjemmelavet HT kabel, som I kan se i min profil. Vil i så anbafale mig at sno de to ledere ud igen, og anvende alle fire i stedet for det nuværende?

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 251
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige skiftet fra single-wire til biwire. Jeg benytter samme terminaler på forstærkeren men har bare snoet enderne på kablet sammen og puttet det hele i 2 terminaler på forstærkeren og så kørt ned til 2 røde og 2 sorte terminaler på mine ht'ere.


Det må være det samme du ønsker at gøre her ikke?

Husk endelig at fjern metalbøjlerne hvis du skifter til BW.

__________________
Vh

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Ja det kan du sagtens gøre hvis du har 4 ledere i dit kabel... bare husk at koble dem rigtigt sammen...

Og ja, bøjlerne skal selvfølgelig fjernes...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Det er ligepræsic det jeg ønsker, hvis altså man får noget ud af det!!?
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:
Det er ligepræsic det jeg ønsker, hvis altså man får noget ud af det!!?

Det gør du... Men det er ikke altid der er en åbenlys hørbar forskel...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Oki... der er jo ikke andet for end at prøve!! Takker for hjælpen
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Var da så lidt...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Har hørt fra anden side, at min B stereo kanal er Surround Back kanalerene, når forstærkeren så kun er sat til at spille i 5.1 i stedet for 7.1? Nogen der kan bekræftet dette?? Var der ikke en pioneer mand eller lign her på siden??
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:
Har hørt fra anden side, at min B stereo kanal er Surround Back kanalerene, når forstærkeren så kun er sat til at spille i 5.1 i stedet for 7.1? Nogen der kan bekræftet dette?? Var der ikke en pioneer mand eller lign her på siden??

Det kan sagtens være tilfældet, jeg kan dog hverken be- eller afkræfte det, da jeg ikke er meget inde i Pioneers opbygning, men det må jo stå i din manual...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 936
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:
Har hørt fra anden side, at min B stereo kanal er Surround Back kanalerene, når forstærkeren så kun er sat til at spille i 5.1 i stedet for 7.1? Nogen der kan bekræftet dette?? Var der ikke en pioneer mand eller lign her på siden??

 

Hejsa jeg har en Pioneer VSX-D1011 og i manualen står der at man bruge Surround Back til bi amp af front højtalerene, hvis man slår Surround Back fra.

Så tag og tjekke din manual, der står sikkert hvordan man gør



__________________
Mit
Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Fornemt... Det må jeg lige gøre!!
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:
Fornemt... Det må jeg lige gøre!!

Ja prøv det... For ved Bi-Amping får du jo dobbelt så meget effekt som ved Bi-Wiring, da du bruger to seperate forstærker-kredse...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

LarsGert skrev:
Fornemt... Det må jeg lige gøre!!

Ja prøv det... For ved Bi-Amping får du jo dobbelt så meget effekt som ved Bi-Wiring, da du bruger to seperate forstærker-kredse...



Men du kan ikke spille dobbelt så højt Bi-amping gør at du f.eks. har en forstærker på bassen og en på diskanten. Så skulle du kunne få læangt mere kontrol over enhederne. Nogle tror at bi-amping er = dobbelt volume og det er ikke tilfældet.

Exxtreme, jeg siger ikke at det er det du mener pointere det bare lige. (Bare så der ik lige var nogle misforståelser)


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Exxtreme skrev:

LarsGert skrev:
Fornemt... Det må jeg lige gøre!!

Ja prøv det... For ved Bi-Amping får du jo dobbelt så meget effekt som ved Bi-Wiring, da du bruger to seperate forstærker-kredse...



Men du kan ikke spille dobbelt så højt Bi-amping gør at du f.eks. har en forstærker på bassen og en på diskanten. Så skulle du kunne få læangt mere kontrol over enhederne. Nogle tror at bi-amping er = dobbelt volume og det er ikke tilfældet.

Exxtreme, jeg siger ikke at det er det du mener pointere det bare lige. (Bare så der ik lige var nogle misforståelser)

Nej det var nu ikke det jeg mente, skal der en egentlig effektfordobling til skal de brokobles... Og det kan receiveren ikke...

Han vil få en langt mere rolig og behagelig formidling af lyden i især mellem- og bundfrekvenserne. Forstærkeren bliver ikke nær så stresset når der spilles mellemhøjt og højt, så han vil kunne spille højere uden forvrængning, men ganske rigtigt ikke dobbelt så højt...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes