Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 00:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hvilke enheder i L3 ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Undskyld him self - men hvadfor køber du ikke bare de scanspeak enheder og går i gang ?

Du kan jo selv gå ind på derers hjemmeside og kikke på div.. enheder

Hilsen King-)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

jojo.. det kunne da også være rart.. men jeg ved ikke lige umiddelbart hvor enhederne, jeg til sin tid vælger, sælges!!! men ærlig talt syntes jeg jo også at det er værd at lave en dybere research i hvilke komponenter der skal til, så man til sidst kan være 100% tilfreds med resultatet, ligesom jeg var ved mit sidste forsøg med diy.. desuden har jeg pt. ikke lige oceaner af tid da eksamen også lige skal overståes.. og selvom det kun er 9 klasse, er der da en del at se til!!!

mvh. himself

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hmm noget af et projekt. Enhederne er SS 2904 og 18W et-eller-andet (iflg test her på siden). De billigeste af de serier koster ca 1.1K pr stk. Dertil dæmpemateriale, porte, kabler, terminaler vel ca 0.5K. Delefiltre (hvis du rammer rigtigt i første hug og hvem gør det..) 0.5K. Kabinet 1K alt i alt 4.2K mod de 10k som den pt koster i færdig udgave. Så har du noget der måske nok ligner lidt - akkurart som en kina-Rolex, men på ingen måde spiller som forbilledet
Skal de spille bare i nærheden af originalerne vil jeg ikke tro du kan lave dem så meget som en krone billigere end tilbudsprisen...

Enheder kan du finde mange steder fx http://www.danskaudioteknik.dk/ som sikkert kan komme med et kvalificeret bud på delefiltre osv..

Mvh
MikeAalb

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

He - så vidt jeg ved koster en scanspeak ring radiator kassen !

Tror ikke den fås under 3000kr stk !

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

tjaa.. mhs. til budgettet er jeg på den rigtige kurs.. plus at det heldigvis kun er enhederne jeg skal betale for!!! nu må i deælme lade være med at være så pessimistiske og sammen ligne mit projekt med kina rolex ...men nu må vi se hvad jeg ender på.. og derefter laver jeg nok en tråd om mine (forhåbentligt) vellykkede kreationer

mvh. him self

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

king skrev:

He - så vidt jeg ved koster en scanspeak ring radiator kassen !

Tror ikke den fås under 3000kr stk !

Ups, så ikke lige det var en radiator: 3.595 NOK hos:
http://www.mamut.com/dynabel

Fordyrer jo projektet en anelse

Mvh
MikeAalb

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

him self skrev:
tjaa.. mhs. til budgettet er jeg på den rigtige kurs.. plus at det heldigvis kun er enhederne jeg skal betale for!!! nu må i deælme lade være med at være så pessimistiske og sammen ligne mit projekt med kina rolex ...men nu må vi se hvad jeg ender på.. og derefter laver jeg nok en tråd om mine (forhåbentligt) vellykkede kreationer mvh. him self

Beklager hvis jeg har trådt dig over tæerne - det var bestemt ikke min mening (heller ikke at tage modet fra dig). Dét jeg prøvede at vise med sammenligningen var, at du jo ikke opnår noget der lydmæssigt kommer i nærheden, men blot noget det visuelt ligner L3´eren. En anden ting er så, at du - hvis du nogensinde sælger dit projekt - skal være heldig hvis du kan opnå den halve pris af enhedernes. Dét giver en afskrivning der vil noget - modsat vil originalerne holde en rigtig god pris qua det kørende tilbud - ja, jeg ved godt at det ikke er det du har i tankerne

Mvh
MikeAalb, som ser frem til, at følge dit projekt her på siden (jeg går udfra du råder over et kvalificeret målesystem osv)

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hvis scanspeak ring radiator koster 7200 for et sæt - hvad koster den ikke så når den er færdig !!!

Så er det bare over 10.000kr i enheder - og så kommer delefilter og div.. WBT højtallerterminaler !

Så er de 19.995kr for et sæt da kanon billigt - og så er det lige det med den finish ... den bliver sku meget svær at lave !!

Hvis det var mig him self - så har jeg bare lagt de 19.995 kr og været glad for at eje nok den bedste 2vejs der er lavet !

Men det er nok ved at være slut med den billig pris   

Hilsen King-)

Jogl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hvor er det dog trist at høre så mange rakke drengens projekt ned. (sådan læser jeg det i hvert fald)

Lad ham dog bygge sine egne højtalere. Det selv at lave dem øger da også lydsiden en del. Synes det er dumt at slagte hans drømme ned på den måde.

Og tror efterhånden også at han har fattet at L3´eren er på tilbud til 20 kg.

Se at komme igang

Til top Vis Jogl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jogl

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jo Jo - men var det ikke godt at råde (drengen) lidt - inden han springer ud i det Jogl ?

Men ok - slut her fra ...  

Jogl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jo det er helt ok... Men efter udmeldingerne fra ham selv om at han gerne vil og er fuldt ud op sat på at bruge tid og penge på det - så synes jeg den diskution måtte være ovre???? Men ikke...

Synes at det er skrevet rimeligt sort på hvidt at han er klar over hvad han begiver sig ud i...

Til top Vis Jogl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jogl

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Jogl skrev:

Jo det er helt ok... Men efter udmeldingerne fra ham selv om at han gerne vil og er fuldt ud op sat på at bruge tid og penge på det - så synes jeg den diskution måtte være ovre???? Men ikke...

Synes at det er skrevet rimeligt sort på hvidt at han er klar over hvad han begiver sig ud i...

Et af formålerne med forumet her, må da være at rådgive folk på bedst mulig vis. Det bedste råd - og det lader der jo til at være bred enighed om - er nu en gang at det er en dårlig ide at lave en klon. Der er jo ingen grund til at tale folk efter munden, det er jo blot at gøre dem en bjørnetjeneste. Måske skulle man sætte ambitionerne lidt lavere, og så med tiden få mere erfaring med at bygge selv. Afskrivningen på selvbyg er uhyggelig stor, så det vil være dumt at brænde en masse penge af på noget, inden man selv ved hvad det er man kan og hvad slutresultatet skal blive. 

Måske har him self ikke helt formuleret sine bevæggrunde for at ville bygge selv tydeligt nok, og det er derfor han ikke oplever rådene som specielt brugbare.

Hvis formålet med indlægget bare er at få navnene på nogle dyre enheder, jamen så vil jeg da ringe til Dansk Audio Teknik, og overlade det til dem, ud fra et givet budget. De ved helt sikkert hvad der passer sammen, og kan komme med forslag til brugbare delefiltre.

Så vidt jeg læser det, ved him self allerede på forhånd at resultatet bliver dårligere end de højttalere han har nu i sit setup, og så er vi tilbage ved, at jeg simpelt hen ikke forstår hvorfor han vil bygge nogle andre.

Enlighten me, please!

PS. Jeg har bygget subwoofere og klasse-D forstærkere selv, og gør det ALDRIG mere. For dyrt, for dårligt og for meget bøvl! Men andre folk har jo andre erfaringer, jeg vil blot dele mine

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Kan godt forstå fornøjelsen ved at lave en HT selv - men hvis du (teoretisk) skulle nå det niveau som Gammut L3 har, hvad så med resten af kæden? Har du også hér tænkt dig at "gøre det selv"? Elektronik i denne kaliber koster kassen, så spørgsmålet er om du ikke gaber over mere end du har råd til
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Så vidt jeg læser det, ved him self allerede på forhånd at resultatet bliver dårligere end de højttalere han har nu i sit setup, og så er vi tilbage ved, at jeg simpelt hen ikke forstår hvorfor han vil bygge nogle andre.

Enlighten me, please!

[/QUOTE]

ja min gode mand.. jeg undskylder at jeg endnu en gang har været uklar omkring mine ønsker.     en anden årsag til at jeg starter dette projekt er et problem som jeg nok deler med mange andre!!! I mine nuværende ht'ere (4 stk.) er der ialt 4x8" og 4x10" basser! alle de store enheder kræver jo store kabinetter, og jeg har simpelthen ALT for lidt plads på mit LILLE værelse.. jeg kunne særdeles godt bruge noget mindre, og det kan jo kombineres med min interresse for selvbyg!! de 4 store kasser  bliver pakket ned og gemt til et tidspunkt hvor jeg har fået et rum de rigtig kan folde sig ud i...(jeg nænner da ikke at sælge dem!!!)

nu vil jeg komme med en venlig (misforstå mig ikke!) hentydning... i behøver ikke prøve at fraråde mig.. i behøver ikke prøve at overbevise mig om at det er en dårlig ide! men råd fra bedrevidende modtages GERNE!!!

mvh. him self

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

og mhs. til elektronikken er mit nuværende setup klar på det meste.!! det er ihvertfald ikke kræfter jeg mangler!! det trækker lige pt. 4 STORE og temmeligt forslugne højtalere, og den gør det med stor musikalitet!!! jeg er virkelig glad for både cd, preamp, og effekt!! det spiller bare

så mon ikke det har rimelig godt fat i sådan et par standere

mvh. him self 

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Det kommer jo helt an på hvilken forstærker det drejer sig om, hvor kraftig den er siger jo intet  om hvordan den lyder?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit budget, og hvad skal det spille sammen med for noget udstyr?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Dette er mit bud, Gamut L3 er en 4 ohm's konstruktion, og enhederne er lig disse(bortset fra, at de originale sikkert er modificerede, men de er tæt på).

Diskant : Scanspeak R2904/70000 =   http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=69

Bas-mellemtone : Scanspeak 18w4531G00 = http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=84

God fornøjelse..

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

"ja min gode mand"

Total nice  byg i vildskab min gode mand

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

hurra!!!  så er det bare med at afgive bestilling!!

de kommer til at spille med mit technics setup.. nej lad være! gå væk! jeg vil IKKE høre om jeres fordomme over for technics. hele herligheden kostede 14.000 (det var vidst noget annivesary edition halløj tror jeg) 150 strømstærke watt pr kanal, og det banker det meste andet i den prisklasse på musikalitet jeg har hørt... jeg har bl.a. haft nad og marantz grej hjemme der også var lidt dyrere, som ikke stod en chance!!

mvh. him self

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum