Forfatter |
|
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Mit sidste arbejde har intet med min hjemmeside at gøre. Jeg tjener INTET på min side. Donations knappen har ikke været brugt (ikke 1 kr er gået ind) og bliver det nok heller ikke. Jeg laver det i min fritid, og sælger INTET. Ser du nogle bannere på min side ? NEJ VEL ? Og dem der kunne komme, bliver ikke nogle der koster penge, men nogle jeg vælger ud der skal kører fordi de passer ind.
Det er sjovt når man prøver at hjælpe folk, at folk så altid prøver at svine en til. Jeg har lavet højttalere i over 10 år, har Clio måleudstyr derhjemme, og lever og ånder for det. Hvis du ikke mener jeg har kompatancen, så lad være med at bygge dem. Jeg prøver bare at give folk alternativer til de byggesæt der findes på markedet nu. Ik andet.
Mine højttalere er dokumenteret på siden med målinger. De er omtalt herinde af folk der har hørt dem. Så er det op til dig selv at vælge om du stoler på det, og så går igang med at lave en kopi. Alt hvad du skal bruge ligger på siden. Om du køber dem i DK, Tyskland eller hvor du kunne tænke dig det, er jeg ligeglad med.
Mit tidligere job har været at stå i en butik, der solgte højttalere og PA udstyr. Hvad har det med min hjemmeside at gøre?
Er det mig, eller er det svært at hjælpe folk ? Skal man helt lade være ?
|
|
|
Tja, som jeg læser det plæderer du for, at din konstruktion er sammenlignelig med L3 og til en billigere pris. Dertil kommer, at din hjemmeside har en potentiel indtægtskilde idet du efterlyser bannerreklamer og donationer. I mine øjne er det problematisk, at økonomi bliver sat overfor anbefaling af egne produkter ifht en producents. Summa summarum: efter min bedste overbevisning kommer du, så længe der er potentiel økonomi indblandet, ind under reglerne for branchemedlemmer! Dette forhindre på ingen måde, at dine ellers ofte gode råd er velkomne...
Hermed slutter diskussionen fra min side
Mvh MikeAalb __________________ Mvh
Mike
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Undskyld, men hvad er det du ikke forstår ?
Mit banner område er til links der er til firmaer, og vil ikke koste noget. Altså ikke noget jeg vil tjene penge på, men selv udvælge hvem der kan få et på. Der er firmaer der vil til at sælge mine byggesæt (uden at jeg får en krone) og de vil så få et link på som banner, gratis. Under links kommer alm links til ikke-kommencielle sider. Banner funktionen er altså ikke noget jeg vil tjene penge på på nogen måde.
Hvad angår donation har jeg ikke modtaget 1 KR. Og den bliver nok også pillet af igen. Det var af den ide at hvis folk byggede et sæt og var glade for det, kunne de smide det ind de syntes som tak for den tid jeg har brugt på at gøre det mulig for dem at lave den højttaler. Men den ide er jeg så småt gået væk fra, da folk ikke tænker på den måde.
Jeg har aldrig sagt mine er lige så gode som Gamut, ligesom jeg ikke har sagt de er dårligere. Jeg har bare nævnt at hvis man ikke har råd til at sæt Gamut, er der et alternativ med samme enheder. Dermed ikke sagt at de lyder ens, for det gør de ikke.
Jeg har ikke selv hørt Gamut, og kommer nok heller ikke til det da det er langt over min prisramme for højttalere. Folk har har hørt begge har nævnt at de ikke ville kunne sige at den ene var bedre end den anden. Det er fedt for mig at høre, men kan ikke bruges af andre. Man bør selv tage rundt og lytte, og dermed danne sin egen menning.
Det er ikke mit problem at folk ikke kan høre min højttaler. Havde jeg været økonomisk afhængig af siden, havde det været mit problem. Men folk er velkommen, hvis de opfører sig pænt, til at komme forbi en dag jeg har tid med nogle cd'er og få en lytter. Det er der flere der allerede har gjort. Med lidt held vil der være firmaer der inden længe vil sælge dem og der vil man sikkert komme til at høre dem. (NEJ JEG TJENER INTET PÅ DET).
Men du er da velkommen til at bevise at jeg er forkert på den, ved at indbetale 50.000kr på min donations funktion. Så tager jeg med glæde mine ord i mig. 
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hvad angår firmaer der vil sælge mine højttalere.....
Nogle firmaer har kontaktet mig om de måtte sælge mine højttalere, og det har jeg sagt ja til da det vil gøre det nemmere for folk både at lytte og bygge dem. Men jeg får ikke noget for det. Hverken engangs, eller pr solgt højttaler. Det eneste man kan sige jeg får, er lidt good-will. Ingen penge, vi snakker om min fritidsbeskæftigelse.
Men jeg syntes det er sjovt at både Jensen og Neeper kan blande sig i disse tråde, uden at det nævnes. Men jeg der hjælper folk gratis og laver kits gratis bliver hængt ud. Hvad går der galt?
|
Til top |
|
|
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SyncroniQ:
Hæ hæ hæ.....det er folk som har købt GamuT og fundet ud af "græsset er grønnere ved naboen".
Næ du, vil man have respekt skal man sælge sine højttalere for ikke under 100.000kr. pr. stk. og bare sørge for de har en ordentlig finish.... __________________ Spændingsfilm, hvor mange volt er de på??
|
Til top |
|
|
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
jeg syntes det er sjovt at både Jensen og Neeper kan blande sig i disse tråde, uden at det nævnes. Men jeg der hjælper folk gratis og laver kits gratis bliver hængt ud. Hvad går der galt? |
|
|
For at slå en endelig krølle fra min side, så har Jensen ikke deltaget i denne tråd og Neeper anbefalede ikke andre produkter.. Jeg hænger dig ikke ud - det kunne jeg jo kun hvis du havde noget at skjule ikk.. Jeg påpeger den problematik jeg ser som relevant.. og som du ikke ser. Fred med det, vi kan ikke være enige hver gang..
"Men du er da velkommen til at bevise at jeg er forkert på den, ved at indbetale 50.000kr på min donations funktion. Så tager jeg med glæde mine ord i mig. " Desværre kan jeg kun bankoverføre og ikke bruge paypal, så de 50K gik til (en) anden side
Mvh MikeAalb __________________ Mvh
Mike
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg kan godt se at hvis jeg tjente penge på min hjemmeside, var der et problem. Men det gør jeg ikke på nogen måde.
Tråden her gik ud på, hvilke enheder sidder der i Gamut. Det har jeg svaret på (som den eneste faktisk), og andre har henvist til mine konstruktioner da de bruger nogle nær de samme.
Hvis jeg stadig har gjort noget forkert, så må du germe sige hvad. Jeg kan jo ikke rette noget jeg ikke ved hvad er.
|
Til top |
|
|
him self Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen..
jeg vil nu venligst opfordre jer til at holde jer til emnet og ikke afholde verbale slåskampe i denne tråd... på forhånd tak
mvh. him self
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 13 August 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej him self
Er du kommet videre med projektet?
|
Til top |
|
|
him self Forum Bruger

|
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.. jeg har faktisk afgivet bestilling på enhederne.. der vil snart (når jeg får taget mig sammen) blive oprettet en tråd
|
Til top |
|
|
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du bygget de højtalere?
__________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
Til top |
|
|
him self Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er næsten færdige.. mangler lige noget måle/filter halløj, og så den sidste finish... desværre har jeg ikke noget cam lige pt
|
Til top |
|
|
Adamfelix Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
him self skrev:
de er næsten færdige.. mangler lige noget måle/filter halløj, og så den sidste finish... desværre har jeg ikke noget cam lige pt |
|
|
'
trist.. hvad for en højtaler fandt du ud af at det skulle være?
|
Til top |
|
|
Cerwin-Vega191 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er 16 og har lige købt for 20.000 kr hifi gejl ;D så det ik noget med aldern og gøre find dig et arbejd spar op Køb dit gejl til hjemme bio'en
f.eks Cerwin-vegas Go stil
opskrift ;
2x cls-215 4 stk cls - 6 forstærker : 2x250 watt en dvd
|
Til top |
|
|
him self Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin-Vega191 skrev:
jeg er 16 og har lige købt for 20.000 kr hifi gejl ;D så det ik noget med aldern og gøre find dig et arbejd spar op Køb dit gejl til hjemme bio'en
opskrift ;
2x cls-215 4 stk cls - 6 forstærker : 2x250 watt en dvd |
|
|
hvorfor i al verden skal jeg købe cerwin vega? kan du lide CV så fred være med det, men jeg syntes de spiller forfærdeligt... og jeg har har ikke hjemme bio
|
Til top |
|
|
Adamfelix Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man læse om dine diy højttalere noget sted, Him self?
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
him self skrev:
Cerwin-Vega191 skrev:
opskrift ;
2x cls-215 4 stk cls - 6 forstærker : 2x250 watt en dvd |
|
|
hvorfor i al verden skal jeg købe cerwin vega? kan du lide CV så fred være med det, men jeg syntes de spiller forfærdeligt... og jeg har har ikke hjemme bio
|
|
|
CV spiller som de spiller, forfærdeligt er tonen i denne tråd. Hele vejen igennen har tråden været så negativ og dødssejleragtigt. Ærgeligt der ikke er højere til loftet - trods alt. Begejstringen strækker sig ikke længere end det man selv har på hylden åbenbart. Det er altid lettere at træde på andre end at bidrage positivt til tråden.
God weekend
Bradman
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
him self skrev:
de er næsten færdige.. mangler lige noget måle/filter halløj, og så den sidste finish... desværre har jeg ikke noget cam lige pt |
|
|
Har du fået købt et kamera?
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller for den sags skyld bygget højttalerne?
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have læst hele tråden igennem vil jeg lige tilføje:
Det bliver svært at bygge en kopi af L3. Det er jo let nok at hive enhederne fra L3 ned af hylden hos scan speak. Det kan alle og enhver gøre, og det er der også mange der har gjort gennem tiderne. Det der er tricky er at designe delefilteret.
Og så bliver det nok heller ikke helt let at få samme finish på kabinettet som Gamut  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Uden at have læst hele tråden igennem vil jeg lige tilføje:
Det bliver svært at bygge en kopi af L3. Det er jo let nok at hive enhederne fra L3 ned af hylden hos scan speak. Det kan alle og enhver gøre, og det er der også mange der har gjort gennem tiderne. Det der er tricky er at designe delefilteret.
Og så bliver det nok heller ikke helt let at få samme finish på kabinettet som Gamut  |
|
|
Tror også det er konklusionen, det skal dog siges at det kan lade sig gøre at bygge nogle rigtig fornuftige højtalere med de samme enheder, fx. syncroniq's elysium 2 - de spiller ihvertfald utroligt overbevisende, jeg ville placere dem i gruppe med langt dyrer højtalere hvis jeg skulle vurdere dem, jeg har dog ikke hørt L3 og de spiller sikkert heller ikke på samme måde, men er det ikke ligemeget?
|
Til top |
|
|