Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 06:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 04:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har ovennævte lydkort, og kan varmt anbefale det....fuld valuta for pengene...spørg løs hvis der er noget
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Så blev det igen tid til lidt opgradering (Se evt. side 1 for billeder):

Lidt til "stereo'en" - DCD1450 cdafspiller - den gamle gik i udu, så nye kræfter måtte til. Den spiller nu ganske fint til mit behov uden at være prangende.

Og lidt mere til hjemmebio'en - endnu en subwoofer: Dali Suite S1.2.

Den er "forklædt" som sofa = højere WAF  

Jeg har længe spekuleret på en subwoofer opgradering, og kigget efter en SWA15. Men jeg fandt aldrig det rette tilbud og desuden er jeg bange for den bliver for voldom i min forholdsvis lille stue. Derfor faldt valget på en brugt Suite sub som supplement.

Selv om papiret siger 200W, så spiller min 120W's SWA12 såmænd ligeså godt, der er ikke nogen mærkbar forskel ved film (kun når begge spiller samtidig selvfølgelig). Jeg har også testet dem begge med sinuskurver fra tonegenerator software fra PC'en og der er ingen forskel mellem dem - meget underligt -men så meget desto mere er jeg glad for at jeg ikke betalte fuld ny-pris

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med sub'en, men ærgeligt (og mystisk) at du ikke kan høre forskel .

Jeg har selv SWA15 og syntes ikke den er for voldsom (4x5m stue), men jeg faldt også lige over det rette tilbud .

Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Har du testet de 2 subwoofere mod hinanden i situation hvor der er brug for hurtig og stram bas? For på det punkt skulle jeg mene at suite1.2 skulle være bedre end SWA-12, men er ikke helt sikker, jeg har ikke lyttet så meget til suite.

Nå...ja, glemte helt tillykke med det nye grej , ser selv frem til at jeg får lidt nyt ind i min tilværelse.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

@ingeniøren: ja, det er jo lige det med at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, når man står og "mangler" en swa15 - der er ikke mange brugte derude.

@johansen: nej, jeg har egentlig ikke tænkt over at det var det stramme der kunne være forskellen, den bruges kun til film og jeg ikke har nået at se så mange med den endnu - den kom i lørdags...

Dog siger "papiret" at Suiten går ned til 29Hz, mens swa12 går ned til 35Hz - så der forventede jeg dog en hørbar forskel i praksis - det er der overhovedet ikke...men skidt - det lyder sgu godt med 2 subs

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

JJAZ upgrade!

Så kom posten og jeg har fået monteret JJAZ fødderne under mine 870'ere. Jeg synes dog ikke de anbefalede vægttrin stemmer overens med en kompression på mellem 25 og 60%. Med den anbefalede kombination af ringe (Ring4+3) komprimerede føddene fra 9,5mm til 0,4mm - det så lige voldsomt nok ud, så jeg har monteret fire fulde ringe + ring 2 foran for at kompensere for den lille skævhed i vægtfordelingen. Jeg prøvede med badevægten og den sagde 16kg foran og 13-14 kg bagved, så der er ikke meget forskel.

Idéen med denne upgrade var at afkoble mit syngede parketgulv ved musik lytning og det er lykkedes i nogen grad, omend ikke fuldstændigt. Men der er vel også et par trykbølger i rummet til tider.

Zak-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

en Fix detalje med sub'en inde i skabet og alt kan gemmes af vejen. Cool!!

Mine Jamo D7 5.2
Til top Vis Zak-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zak- Besøg Zak-'s Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke sige lidt om den DCD1450 cdafspiller  ? En rigtig lækker afspiller til pengene...Kan den spille CD R/RW?

Jeg overvejer om den skal tage pladsen fra min Denon 2200 som jeg bruger til cd nu. Mon ikke man kunne update den lidt med noget ny clock og lir?

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Kan du ikke sige lidt om den DCD1450 cdafspiller  ? En rigtig lækker afspiller til pengene...Kan den spille CD R/RW?

Jeg overvejer om den skal tage pladsen fra min Denon 2200 som jeg bruger til cd nu. Mon ikke man kunne update den lidt med noget ny clock og lir?

Hej Raskolnikov - DCD'en er ganske udemærket i forhold til resten af min kæde, måske endda bedre end min forforstærker, så jeg har intet at udsætte på den herhjemme. Lynhurtig nummersøgning og totalt stabil afspilning. Men jeg ved ikke om du vinder noget særligt i forhold til din dvd2200, jeg tror det næppe...

Den spiller iøvrigt fint cd r/rw - jeg har endnu ikke oplevet problemer (efter 1½måned)

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Så kom der sgu' en opdatering mere  

Endnu en POA2200 indkøbt brugt til at bi-ampe mine 870'ere, sådan bare for sjov. MEN for det første gav det ikke en særlig gevinst - mine højttalere er jo også letdrevne...

Så istedet for bi-amping blev den gamle POA forflyttet til anden tjeneste: den er nu effektforstærker til centeren: så min C70 har 200W at lege med - waow 

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

En DCD-1450 er nu et par niveauer bedre end en 2200. Og med hensyn til Suite 1.2 vs. SWA12, er min oplevelse at Suiten spillere bedre i stereoopsætning end SWA12 (og denne er såmænd ganske habil her også).

Suiten oplever jeg som hurtigere og mere kontrolleret end SWA12'eren.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Og med hensyn til Suite 1.2 vs. SWA12, er min oplevelse at Suiten spillere bedre i stereoopsætning end SWA12 (og denne er såmænd ganske habil her også).

Hej Kjeldsen - tak for inputtet . Jeg kunne godt forestille mig at suiten er bedst til stereo, men jeg bruger dem jo "kun" til surround og her foretrækker jeg faktisk SWA12, da jeg synes den giver "mere" lyd fra sig.

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 August 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hej CHTT! Du bliver bare ved og ved.  Og det bliver bedre og bedre.

Har du eksperimenteret med placeringen af dinne sidehøjttalere? Eftersom de er placeret foran lyttepositionen.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej Jannick  ...ja det er sgu' svært at stoppe når man først er oppe i fart

Jeg har ikke direkte eksperimenteret med sidehøjttalerne - placeringen passer med at man sidder i sweetspot på forreste stole række og vinklen er en smule større end ved en traditionel surroundhøjttaler, fordi R1000 er vinklet en smule fremefter. Men selv om man sidder i sofaen på bagerste række, så fungerer lydbilledet stadig, omend mindre "omsluttende". Men det er jo fordelen ved 7.1 (7.2) at der er flere siddepladser hvor lyden fungerer godt.

Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 August 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud, er du istand til at spille DVD-Audio og SACD- Prøv at beskrive hvordan det lyder. 

Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2004 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Hey.

Fandme en lækker samling udstyr du har dig, og så er det pænt og diskret sat op. Når det nu endelig skal være diskret, så kan jeg godt lide at "stereoen" står fremme, og surrounden kommer frem når man åbner et par låger

Det der tonegenerator program, er det noget du kan smide et link til? Ville gerne teste mine 603'ere lidt

Blæret med to subs. Selv har jeg ikke engang plads til én

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Takker for rosen

@Jacob AN: Jeg har ikke SACD/DVD-A - det er udelukkende musik i stereo, så der kan jeg ikke hjælpe med en beskrivelse. Tilgengæld lyder film fantastisk

@Rapper: Yep - jeg er også tilfreds med det skjulte setup, der er jo ingen grund til at glo på surround hver dag hele ugen igennem, når man ikke ser film.

Angående tonegenerator,  her er et par stykker jeg lige googlede (det er som regel trialversioner, men man kan da lige nå og teste systemet lidt)

http://www.nch.com.au/tonegen/

http://www.tucows.com/preview/240287.html

http://www.download-by.net/programs/Test_Tone_Generator (ligner den jeg selv hentede)

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Absolut sidste opgradering i laaaaang tid

Ud med den nye gamle POA2200 og ind med en rigtig stereomaskine: Denon PMA2000IVR . Med den geniale Power-amp-in kan den bruges som rent effekttrin for surroundreceiveren, når der ses film. Mens musik nu kan nydes med perspektiv, dybde, detaljer, kontrol og hul igennem som aldrig før  Det er de stærkeste 80W jeg har hørt og den har masser af strøm. En kampvægt på 24kg lægger vægt bag den gode lyd. (og så ser det jo godt ud i guld!)

For mig er det et perfekt kompromis mellem super-surruond-hjemmebiograf og så rigtig stereo!

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Tosset ser det ikke ud. Og det lydder heller ikke sådan.

Har selv haft Denon PMA-S10II & Denon DCD-S1. Kørens sammen. Det spillede GANZ GUT !  Derfor ved jeg også dit system gør.

Syntes bare det er synd, og for pænt til at blive gæmt væk i et skab.Da produkter som disse. I mine øjne er hydepryd.

Men...

Tillykke med det herfra.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Tillykke herfra... Kanont flot

Det ser jo fantastisk godt ud, jeg kan kun tilslutte mig at dine Denon produkter kommer til at se dagens lys permanent..

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes