Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 21:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 08 September 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

G'morn og tak  - det lyder lige så godt som det ser ud.

Men jeg skal nok ikke sætte næsen op efter at få mine Denon'er frem i lyset foreløbig - jeg nøjes med at have den ene låge åben mens det spiller, så jeg får da lidt fornøjelse ud over den fremragende lyd.

Forholdet mellem #m2 og #apparater/højttalere er spændt til bristepunktet i den lille stue, så kompromiset er: "det man ikke ser har man ikke ondt af"

...men når vi engang flytter til flere m2, så skal stereo'n da frem i lyset

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Davs du. Bortset fra jeg i mange tilfælde synes shawamasound er opreklameret, må jeg sige, at dit system ser meget lækkert ud. Det at have en stor skærm og en DVD maskine for at kunne nyde gode film i hjemmet, er jo ikke just af vejen. Men mange gange synes jeg at illusionen med shawamasound går i vasken, simpelhen fordi skærmen/billedet et for småt i forhold til lyden, hvis du forstår? I dit tilfælde ser det mere ud til at passe sammen. Det må være fedt at se cavetrollén brase ind gennem døren for at kvase Frodo og co. på dit shawamasystem..

Lyden skal helt klart passe til billedet, og omvendt. En af mine kammerater har en Denon 2803, nogle Dali Suite 1.7 højttalere med dertil hørende sub og andet kræs (!?). Han har dog et gammelt 25" 4:3 Sony tv, som, når det kører i 16:9, kun viser et 14" billede. DET ER KEDELIGT !!!

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 November 2004 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Hvad er den af, har du fået nye fronthøjtalere og hvilke? Skal da også lige høre hvorfor du skifter højtalere....jeg er selv helt pjattet med mine.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Hvad er den af, har du fået nye fronthøjtalere og hvilke? Skal da også lige høre hvorfor du skifter højtalere....jeg er selv helt pjattet med mine.

Øh - der står ikke at jeg har fået nye ht'ere, jeg tror du har mistolket det forrige indlæg

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Så har jeg foretaget en voldsom nedgradering: jeg solgte alle højttalerne undtagen subwooferne...

Meen den var nu planlagt i et stykke tid, da jeg ville prøve noget nyt og et nyt lytterum venter forude med en plan om at kunne stille højttalerne rigtigt - og mine 870'ere kunne ikke få den luft de fortjener. Så en nedskalering i størrelsen, men opgradering i kvalitet venter forude...formentlig Audiovector Mi3 Signature, den imponerer i forhold til størrelsen og den diskant er bare for lækker

I mellemtiden har jeg har købt et sæt Audio Pro Qube, der skal anvendes til baghøjttalere, og lige nu er de det eneste der kan spille - men de gør det nu udemærket. Mellemtone og diskant er afdæmpet iforhold til traditionelle højttalere, men de spreder lyden lang ud og bredt i rummet; så som baghøjttalere skal de nok gøre det fornuftigt 

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Så fik du ret alligevel - jeg troede sgu du var synsk

Ja Evidence er bestemt ikke dårlig, men den fortjener mere luft end jeg kan give den. Desuden kunne jeg godt tænke mig en mere luftig/åben diskant uden at den bliver skinger. Her brillierer Audiovector efter min mening, så derfor måtte de videre til den næste glade bruger...

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

nu da du er gået til stereo osv. så hvis du på noget tidspunkt har tænkt på at sælge din projektor, må du da gerne sende en pb, hvis ikke du har andre planer eller købere
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
nu da du er gået til stereo osv. så hvis du på noget tidspunkt har tænkt på at sælge din projektor, må du da gerne sende en pb, hvis ikke du har andre planer eller købere

Nej-nej surrounden kommer igen - de nye ht'ere er jo netop tiltænkt rollen som baghøjttalere. Fronten bliver nok Audiovector...eller noget helt tredie...

Men bare rolig hjemmebio består

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

MagnusHolm skrev:

Nej-nej surrounden kommer igen - de nye ht'ere er jo netop tiltænkt rollen som baghøjttalere. Fronten bliver nok Audiovector...eller noget helt tredie...

Men bare rolig hjemmebio består

Okay, ja jeg læste vidst lidt for hurtigt i dit indlæg, hehe..

så må jeg lede efter en anden ae300

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Nu når du har hørt lide på de der Qube højttalere... hvad siger du til et surround anlæg med disse som fronter og baghøjttalere ( dog med en mere normal center )? Tror du det vil lyde godt? Det virker jo som nogle meget anderledes højtalere, og det kunne derfor være sjovt at høre.

Ærgeligt at du skal nedgradere, men sådan er der jo så meget...

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
hvad siger du til et surround anlæg med disse som fronter og baghøjttalere ( dog med en mere normal center
Ærgeligt at du skal nedgradere, men sådan er der jo så meget...

Nej jeg tror ikke en fuld omgang vil virke ordentligt -der er ikke drøn nok på til min smag og det bliver for upræcist - det er kun bagerste lydbillede der kan "tåle" det.

- og bare rolig nedgraderingen er kun midlertidig: der kommer nyt lytterum og nye højttalere (Audiovector)

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

det tænke jeg egentligt nok, men man kan jo altid spørge...

De er altså ret lækre de der Audio Vector, så det er jo fedt nok! Forresten en super fed hjemmebio ( den gamle -øhh, vi har jo ikke set den nye, men det har du vist heller ikke så det er ok ). Jeg kan specielt godt lide den måde alt er bygget ind i reolen!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte nok at jeg forudssagde rigtigt.....skulle ellers lige til at undskylde. Du skulle ha´ solgt mig dine fronter...dem kunne jeg ha´ brugt som baghøjtalere, det ville "førerbunkeren" nok ha´ været blevet glad for .

Good luck med det nye.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hey!

har lige siddet og læst indlæggene om dit anlæg igennem... SUPER FLOT

Det Denon du har der er jo rigtig lækkert - om end den PMA-2000IVR fortjener en lidt bedre cd

Misforstå mig ikke - jeg har præcis samme maskine, og jeg synes den er fin FIN, men forstærkeren er lige det ene niveau højere!!

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Det må snart være tid til en "update"

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Det må snart være tid til en "update"

Jaja, så får du lige en hurtig bid  

Audio Pro Bravo, ja navnet er vel passende: de spiller med bravour. En helt anden spillestil en de gamle Dali Evidence, men de passer perfekt til Denonforstærkeren; behageligt, men detaljeret og åbent

denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

lækkert set-up!!

men der er en ting jeg ikke helt forstår. hvordan kan du bruge en stereoforstærker som effktforstærker til en surroundreceiver??

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

SUPER lækkert , de højttalere ser rigtigt fede ud, de er super flotte!!!!

Hvordan med lyden ?(kan ikke lige se om du har gulvtæppe) edit: arrgh glem det fik pudset mine øjne og har nu spottet dit tæppe......

DENON 2803, den har ingen problemer med at række det set-up? (blev anbefalet ikke at "gå ned" i størrelse på min forstærker med det setup jeg har)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Tak tak - begge jeres spørgsmål kan besvares med samme forklaring:

@ avr-1804: Min PMA2000IV har en pre-amp-in funktion, således man blot på funtionsvælgeren angiver at man tager signalet fra surroundreceiveren ind (i stedet for CD'en)- dermed bliver PMA'en automatisk til en ren effektforstærker.

@filmtossen: dermed kan 2803'eren sagtens trække center og 2 baghøjttalere (og sikkert også 2 mere), mens de effektkrævende fronter trækkes af PMA'en. (2803'eren har tidligere trukket 2*6006, c1000 og 4*r1000 uden problemer - det kommer jo alt sammen an på følsomheden på HT'erne)

Angående lyden, så er der gulvtæppe og faktisk også trælofter, så der er masser af dæmpning - det er helt super!

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Tak tak - begge jeres spørgsmål kan besvares med samme forklaring:

@ avr-1804: Min PMA2000IV har en pre-amp-in funktion, således man blot på funtionsvælgeren angiver at man tager signalet fra surroundreceiveren ind (i stedet for CD'en)- dermed bliver PMA'en automatisk til en ren effektforstærker.

@filmtossen: dermed kan 2803'eren sagtens trække center og 2 baghøjttalere (og sikkert også 2 mere), mens de effektkrævende fronter trækkes af PMA'en. (2803'eren har tidligere trukket 2*6006, c1000 og 4*r1000 uden problemer - det kommer jo alt sammen an på følsomheden på HT'erne)

Angående lyden, så er der gulvtæppe og faktisk også trælofter, så der er masser af dæmpning - det er helt super!

OK! modtaget slut

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum