Forfatter |
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
G'morn og tak - det lyder lige så godt som det ser ud.
Men jeg skal nok ikke sætte næsen op efter at få mine Denon'er frem i lyset foreløbig - jeg nøjes med at have den ene låge åben mens det spiller, så jeg får da lidt fornøjelse ud over den fremragende lyd .
Forholdet mellem #m2 og #apparater/højttalere er spændt til bristepunktet i den lille stue, så kompromiset er: "det man ikke ser har man ikke ondt af" 
...men når vi engang flytter til flere m2, så skal stereo'n da frem i lyset
__________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
bayzer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Davs du. Bortset fra jeg i mange tilfælde synes shawamasound er opreklameret, må jeg sige, at dit system ser meget lækkert ud. Det at have en stor skærm og en DVD maskine for at kunne nyde gode film i hjemmet, er jo ikke just af vejen. Men mange gange synes jeg at illusionen med shawamasound går i vasken, simpelhen fordi skærmen/billedet et for småt i forhold til lyden, hvis du forstår? I dit tilfælde ser det mere ud til at passe sammen. Det må være fedt at se cavetrollén brase ind gennem døren for at kvase Frodo og co. på dit shawamasystem..
|
|
|
Lyden skal helt klart passe til billedet, og omvendt. En af mine kammerater har en Denon 2803, nogle Dali Suite 1.7 højttalere med dertil hørende sub og andet kræs (!?). Han har dog et gammelt 25" 4:3 Sony tv, som, når det kører i 16:9, kun viser et 14" billede. DET ER KEDELIGT !!!
__________________ // Mit Setup , Mine Film //: Customize, don´t compromise
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 15 November 2004 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er den af, har du fået nye fronthøjtalere og hvilke? Skal da også lige høre hvorfor du skifter højtalere....jeg er selv helt pjattet med mine.
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Hvad er den af, har du fået nye fronthøjtalere og hvilke? Skal da også lige høre hvorfor du skifter højtalere....jeg er selv helt pjattet med mine. |
|
|
Øh - der står ikke at jeg har fået nye ht'ere , jeg tror du har mistolket det forrige indlæg  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg foretaget en voldsom nedgradering: jeg solgte alle højttalerne undtagen subwooferne...
Meen den var nu planlagt i et stykke tid, da jeg ville prøve noget nyt og et nyt lytterum venter forude med en plan om at kunne stille højttalerne rigtigt - og mine 870'ere kunne ikke få den luft de fortjener. Så en nedskalering i størrelsen, men opgradering i kvalitet venter forude...formentlig Audiovector Mi3 Signature, den imponerer i forhold til størrelsen og den diskant er bare for lækker
I mellemtiden har jeg har købt et sæt Audio Pro Qube, der skal anvendes til baghøjttalere, og lige nu er de det eneste der kan spille - men de gør det nu udemærket. Mellemtone og diskant er afdæmpet iforhold til traditionelle højttalere, men de spreder lyden lang ud og bredt i rummet; så som baghøjttalere skal de nok gøre det fornuftigt
__________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Hvad er den af, har du fået nye fronthøjtalere og hvilke? Skal da også lige høre hvorfor du skifter højtalere....jeg er selv helt pjattet med mine. |
|
|
Så fik du ret alligevel - jeg troede sgu du var synsk
Ja Evidence er bestemt ikke dårlig, men den fortjener mere luft end jeg kan give den. Desuden kunne jeg godt tænke mig en mere luftig/åben diskant uden at den bliver skinger. Her brillierer Audiovector efter min mening, så derfor måtte de videre til den næste glade bruger... __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu da du er gået til stereo osv. så hvis du på noget tidspunkt har tænkt på at sælge din projektor, må du da gerne sende en pb, hvis ikke du har andre planer eller købere
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
nu da du er gået til stereo osv. så hvis du på noget tidspunkt har tænkt på at sælge din projektor, må du da gerne sende en pb, hvis ikke du har andre planer eller købere  |
|
|
Nej-nej surrounden kommer igen - de nye ht'ere er jo netop tiltænkt rollen som baghøjttalere. Fronten bliver nok Audiovector...eller noget helt tredie...
Men bare rolig hjemmebio består __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
MagnusHolm skrev:
nu da du er gået til stereo osv. så hvis du på noget tidspunkt har tænkt på at sælge din projektor, må du da gerne sende en pb, hvis ikke du har andre planer eller købere  |
|
|
Nej-nej surrounden kommer igen - de nye ht'ere er jo netop tiltænkt rollen som baghøjttalere. Fronten bliver nok Audiovector...eller noget helt tredie...
Men bare rolig hjemmebio består
|
|
|
Okay, ja jeg læste vidst lidt for hurtigt i dit indlæg, hehe..
så må jeg lede efter en anden ae300 
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når du har hørt lide på de der Qube højttalere... hvad siger du til et surround anlæg med disse som fronter og baghøjttalere ( dog med en mere normal center )? Tror du det vil lyde godt? Det virker jo som nogle meget anderledes højtalere, og det kunne derfor være sjovt at høre.
Ærgeligt at du skal nedgradere, men sådan er der jo så meget...
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
hvad siger du til et surround anlæg med disse som fronter og baghøjttalere ( dog med en mere normal center Ærgeligt at du skal nedgradere, men sådan er der jo så meget...
|
|
|
Nej jeg tror ikke en fuld omgang vil virke ordentligt -der er ikke drøn nok på til min smag og det bliver for upræcist - det er kun bagerste lydbillede der kan "tåle" det.
- og bare rolig nedgraderingen er kun midlertidig: der kommer nyt lytterum og nye højttalere (Audiovector) __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det tænke jeg egentligt nok, men man kan jo altid spørge...
De er altså ret lækre de der Audio Vector, så det er jo fedt nok! Forresten en super fed hjemmebio ( den gamle -øhh, vi har jo ikke set den nye, men det har du vist heller ikke så det er ok ). Jeg kan specielt godt lide den måde alt er bygget ind i reolen!
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte nok at jeg forudssagde rigtigt.....skulle ellers lige til at undskylde. Du skulle ha´ solgt mig dine fronter...dem kunne jeg ha´ brugt som baghøjtalere, det ville "førerbunkeren" nok ha´ været blevet glad for .
Good luck med det nye.
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
har lige siddet og læst indlæggene om dit anlæg igennem... SUPER FLOT 
Det Denon du har der er jo rigtig lækkert - om end den PMA-2000IVR fortjener en lidt bedre cd 
Misforstå mig ikke - jeg har præcis samme maskine, og jeg synes den er fin FIN, men forstærkeren er lige det ene niveau højere!! __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må snart være tid til en "update"
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Det må snart være tid til en "update"  |
|
|
Jaja, så får du lige en hurtig bid
Audio Pro Bravo, ja navnet er vel passende: de spiller med bravour. En helt anden spillestil en de gamle Dali Evidence, men de passer perfekt til Denonforstærkeren; behageligt, men detaljeret og åbent  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert set-up!!
men der er en ting jeg ikke helt forstår. hvordan kan du bruge en stereoforstærker som effktforstærker til en surroundreceiver??
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
SUPER lækkert  , de højttalere ser rigtigt fede ud, de er super flotte!!!!
Hvordan med lyden ?(kan ikke lige se om du har gulvtæppe) edit: arrgh glem det fik pudset mine øjne og har nu spottet dit tæppe......
DENON 2803, den har ingen problemer med at række det set-up? (blev anbefalet ikke at "gå ned" i størrelse på min forstærker med det setup jeg har) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak - begge jeres spørgsmål kan besvares med samme forklaring:
@ avr-1804: Min PMA2000IV har en pre-amp-in funktion, således man blot på funtionsvælgeren angiver at man tager signalet fra surroundreceiveren ind (i stedet for CD'en)- dermed bliver PMA'en automatisk til en ren effektforstærker.
@filmtossen: dermed kan 2803'eren sagtens trække center og 2 baghøjttalere (og sikkert også 2 mere), mens de effektkrævende fronter trækkes af PMA'en. (2803'eren har tidligere trukket 2*6006, c1000 og 4*r1000 uden problemer - det kommer jo alt sammen an på følsomheden på HT'erne)
Angående lyden, så er der gulvtæppe og faktisk også trælofter, så der er masser af dæmpning - det er helt super! __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Tak tak - begge jeres spørgsmål kan besvares med samme forklaring:
@ avr-1804: Min PMA2000IV har en pre-amp-in funktion, således man blot på funtionsvælgeren angiver at man tager signalet fra surroundreceiveren ind (i stedet for CD'en)- dermed bliver PMA'en automatisk til en ren effektforstærker.
@filmtossen: dermed kan 2803'eren sagtens trække center og 2 baghøjttalere (og sikkert også 2 mere), mens de effektkrævende fronter trækkes af PMA'en. (2803'eren har tidligere trukket 2*6006, c1000 og 4*r1000 uden problemer - det kommer jo alt sammen an på følsomheden på HT'erne)
Angående lyden, så er der gulvtæppe og faktisk også trælofter, så der er masser af dæmpning - det er helt super!
|
|
|
OK! modtaget slut __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|