| Forfatter |
|
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
bassøe, mit gamle transparent til 3600 blev nakket af mit 10 år gamle fona kabel jeg købte for 200 kr for 10 meter.. tror du det var det jeg ville høre ? men jeg havde måske bare lyst til at straffe mig selv den dag ?
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
bassøe & mightyfish
hvor mange seriøse rørforstærkere har i hørt?
mh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon gælder joule rite of passage ? den jeg kender bedst og har hørt meget på, en af de få jeg virkelig kan lide
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg jo af gode grunde ikke høre hvad du har hørt,  så det kan jeg ikke give dig et svar på.
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Nu kan jeg jo af gode grunde ikke høre hvad du har hørt, så det kan jeg ikke give dig et svar på. |
|
|
det har du allerede, for der er jo ingen forskel.. så ingen grund til at diskutere hvem der har ret, dig der ik kan høre, dit anlæg der ik kan vise forskelle, ellers os der bare bliver taget bagfra da der jo ikke er forskel på kabler 
ku være et godt plot til en julekalender ik ?  __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme at jeg ikke har hørt på rør forstærkere, men det ændrer stadigvæk ikke på hvad jeg har sagt tidligere i tråden om det emne. Har ingen interesse i, at høre noget der fra starten af allerede ikke lever op til korrekt gengivelse. Er godt klar over folk ser det som en synd at udtale sig om noget man ikke har hørt og nu får jeg nok en MASSE folk på nakken, men nu snakker vi jo om teknologien bag rør og solid state og der er solid state altså overlegen. Jeg foretrækker så lidt ændring af signalet som muligt og der er solid state overlegen, at rør så måske i visse tilfælde lyder bedre, kunne jo have noget at gøre med at rør lyden slører eller dækker de eventuelle dårlige ting ved visse optagelser, men er det korrekt gengivelse?
Hvis jeg har en dårlig indspilning så har den altså os bare af at lyde dårlig. Lyder måske dumt men farvning af lyden er ikke min kop the, selv hvis det subjektivt får en optagelse til at lyde bedre.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish, jeg kan skam sagtens høre, ingen tvivl om det. Oplevede store forbedringer især i detaljering og præcision både da jeg opgraderede højttalere og forstærker. Mine ører fejler skam intet. 
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solig state farver lige som meget som rør, de spiller bare tit efter andre idealer. Gør dog jer selv den tjeneste, at gå ud og lytte til noget rør grej.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Må indrømme at jeg ikke har hørt på rør forstærkere"

tak for responsen
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
"gælder joule rite of passage?"
kender desværre ikke modellen,men prøver at google lidt..
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon rite of passage er seriøs ! noget af det bedste jeg har hørt, og det dyreste.. hader små kineser rør, kan ik lide rør i signal gangen, hvis det skal gøres skal det gøres ordenligt.. alt for mange ringe rør produkter derude
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er generelt imod uhæmmet parallelkobling - hvilket må siges at være tilfældet med joule rite of passage! så hellere udgangstrafoer i høj kvalitet med en enkelt triode foran.
gentager gerne at det kræver effektive højtalere i samme høje kvalitet,hvis rørs potentiale skal retfærdiggøres!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon, grin du bare. Var hvad jeg forventede.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
jeg er generelt imod uhæmmet parallelkobling - hvilket må siges at være tilfældet med joule rite of passage! så hellere udgangstrafoer i høj kvalitet med en enkelt triode foran.
gentager gerne at det kræver effektive højtalere i samme høje kvalitet,hvis rørs potentiale skal retfærdiggøres!
mvh/slowon
|
|
|
hov hov nu skal du ik os begynde at snakke om noget du ik har hørt synes de spiller fantastisk, men til de 400.000 kan jeg finde ting jeg hellere vil have, kan godt blive fanget af rør yden, men er ik det jeg søger i gengivelse.. og rør i udgange urde forbydes, ringe rørforstærkere, eksempelvis pathos hr heller ik megen berretigelse imho __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft et par Audiotech C-Quence bas/mellemtoner kørende 5 - 6 timer hver dag siden januar... FØRST NU!!! er den begyndt at lukke op og vise hvad den kan.. og SÅ! er græsset grønt.. bedre fås sgu ikke!... (efter min subjektive mening)
Sååååå der er sgu i DEN! grad tilspilning på ihvertfall højtalere og højtaler enheder... meget og lang tid!...
Forstærkere og DAC's???
Giv dem en times tid så er det sgu i "vinkel" og optimalt... (medmindre man har rør i??) tager det længere så tror jeg sgu den sidste tid ud over 45 - 60 min er indbildning..
Jeg slukker sgu mit nu hver nat!! (det er DIKTERET! af el regningen!!) og efter lidt over 30 min, lyder det sgu helt fint... (enkelte lidt mere)
MEN! opvarmes lidt SKAL! det!.. ingen tvivl om det!..
Kabel tilspilning?? tjaaa.. jeg kan sgu ikke høre forskel på nye eller gamle (varme eller kolde) kabler uanset hvilke og hvor jeg høre dem eller har hørt dem!... VOODOO!!!!!!!!!!!!!!!
Forskelle på kabler?? JA! gud er der så! MEGA STOR!....
Hvad så med alle de der cd'r man kan afmagnetisere eller på anden måde "behendle" anlæget?? (samt div. dimser, "black boxes")??? HA!... jeg har ALDRIG kunne høre nogen effekt af det!.. (igen uanset hvor og på hvad!) VOODOO!!!!!!
Rør bedre end transistor?? målemæssigt og teoretisk JA! men ellers er det sgu en smags sag!!.. tror ikke man kan opstille det sådan!... har hørt rør der lyder både godt og ikke mindst meget rigtigt og meget lidt "rør" agtigt...
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Basilman Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bassøe & Mightyfish, i kan få lov til at høre min OTL (Output Transformer Less) Rør Hovedtelefon forstærker sammen med mine Sennheiser HD 650, med nogle ordentlige kabler !, så ved i hvad vi snakker om når vi snakker om dejlig rør lyd, det i snakker om at rør lyder forkert det kan jeg på ingen måde tage seriøs, tag ud og hør på nogle gode rør forstærker inden i udtaler jer omkring rør grej og deres lydkvaliteter !!!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basilman, tak for tilbuddet men det ændrer nu ikke så meget. Måle mæssigt har rør forstærkere betydeligt højere forvrængning end solid state og hvornår er forvrængning blevet en god ting? Subjektivt kan det godt være de lyder bedre, men det gør ikke lyden mere korrekt og det er det vel det hifi går ud på, altså korrekt gengivelse? Det ligger jo i navnet, HIgh FIdelity, altså, høj troværdighed? En farvning og forvrængning af lyden kan vel ikke kaldes for høj troværdig?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gode Peter Aczel har været med siden midten af 70'erne da han Startede Audio Critic. Dengang var det et "rigtigt" blad som kom 4 gange årligt. Jeg abbonerede på det og bladet fulgte godt op på den stil som J. Gordon Holt og Harry Pearson fra hhv. Sterophile og Absolute Sound havde lagt. Med andre ord var Audio Critic i den absolut subjektive lejr - om muligt i endnu højere grad end de 2 andre.
Der var ikke grænser for hvad den gode Peter Aczel kunne høre og findre frem til. Modkobling var absolut bandlyst og højttalere skulle så afgjort være med 1. ordens filtre, for alt andet duede bare ikke. Det kom så langt at Peter designede sin egen højttaler, som var et kæmpe flop. Husker tydeligt den meget negative test af Linn LP12 som skabte meget røre .. hvordan kunne man dog mene sådan noget.
Efter et par år med rigtigt gode blade og flere fantastisk gode rundbordssamtaler med mange af de store ... f.eks. Mark Levinson, Carver, Cotter m.fl. - lukkede bladet ned og kom så som "nyhedsbreve". I praksis vil det sige 4 månedlige sider med løst og fast om branchen. Den sidste gang jeg fornyede mit abbonnoment kom der et brev ... og så var det slut.
Nogle år senere var Peter Aczel så pludselig blevet "frelst". Audio Critic genopstod, men nu som et helt nyt blad. Alt kunne måles og bevises. Væk var de subjektive bedømmelser og alt hvad han tidligere havde sagt og ment blev vendt rundt til det modsatte!
I dette nye blad kom så de 10 sandheder.
Jeg er bestemt ikke 100% enig i hvad han skriver, men lidt er der nu nok om det. Kabler er absolut for dyre og det samme kan siges om meget andet grej. Mener nu alligevel at der er forskel på kabler ... har oplevet det flere gange i den sidste uge!
Jeg vil tillade mig at lave en lille analogi om en mand, som kunne være Peter Aczel: "Jeg kører på min fars gamle grønne herrecykel. Den kører hurtigt og den er god. Der er 3 gear på og den har en rigtig god saddel. Der er gode fornuftge dæk på og den kører rigtigt godt ... faktisk tror jeg ikke rigtigt det kan blive meget bedre. Se så de der dumme der køber dyre cykler med kulfiber stel, kevlar dæk og hele 12 gear. De har endda også specielle sko på og iklæder sig noget mærkeligt tøj og snakker om vindmodstand og jeg ved ikke hvad. Kan de da ikke forstå, at en god gammel grøn herrecykel er perfekt? Hvorfor smide så mange penge væk på noget der er helt overflødigt. Jeg kan køre på arbejde hver morgen på min grønne herrecykel. Kommer fra A til B og det gør de også .. hvad er forskellen?"
Med andre ord ... vi lever i 2 forskellige verdenen og KAN ikke forstå hinanden. Eller skulle man sige .... vi VIL ikke forstå hinanden? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt en del flere otlèr end flertallet herinde - og trioder profiterer ligeså lidt klangkvalitativt af parallelkobling,som transistorer!
fint nok du kan lide den,og det er sikkert også den bedste du har hørt..
jeg er bare så træt af uvidende ignoranter der spreder sine fordomme om rør fuldstændigt kritiksløst - at man har hørt en el84 pushpullert til 1999kr hos en kammi,giver ikke kompetence til at udtale sig om andet end lige præcis den ene forstærker.
jeg har sagt det før : vi er ganske få der har hørt singleendede triodeforstærkere på seriøse setups - alene pga prisen der gør den slags til alt andet end hvermandseje.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |