Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 09:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Manic Miners heimekino (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 September 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak. Den 16 september (min fødselsdag) har den britiske SVS forhandleren åbent hus, og skal bl.a. demonstere SB12. Jeg regner derfor med at der vil komme til at være masser af kommentarer at finde på avforums de følgende dagene.

Nu er der så noget nyt på vej til mig (fødselsdags gave fra mig, til mig ). Et 12.3 element med mit navn på befinder sig nu i postens varetægt. Så om rapportene stemmer skal jeg da få en sub der er ennu lidt bedre til musik, samt 1-2db mere output. Jeg skal nok tage nogle billeder når jeg skifter ud elementet, samt poste mine erfaringer.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Så er der jo en masse godt at se frem til......Glæder mig! 
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Elementet har nu ankommet, og så langt er alt smil og glede. Det virker meget velbygget, og det er nemt at se at SVS drengene har sovet udenfor en vinternat tidligere da der fulgte med nye fødder til subben da man må pille af de gamle for at skifte ud elementet.

Jeg har forsøgt at ta nogle billeder af spolen og andre detaljer, men uten held så langt. Enten er mit kamera for dårligt, eller så er det mine evner som fotograf der ikke strekker til, for uanset hvor meget jeg forsøger bliver det hele bare grød. jeg skal forsøge på nyt med mere lys og se om det hjelper.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har forsøgt at studere spolen for at kunne anslå xmax så som Hasselhof gør i tråden hvor han splitter ad en B&W 802D. Det ser ud for at spolen stikker 2.5-3cm over toppladen, og dermed et xmax på 25mm ++, noget der stemmer godt med de 2" p-p som jeg har set opgivet for Plus elementet.

Nu genstår det bare og se om jeg fifler og fofler elementet i stykker før jeg får det monteret

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Så er det gjort. Det var meget nemt, og jeg lavet lige godt en step-by-step guide når jeg var i gang.

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=41651

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Så er spørgsmålet, lyder 12.3 elementet bedre?

Vel, tja. Jeg kan helt ærligt kun sige; måske. Det gik 1 time i fra jeg sidst lyttet til 12.2 elementet til jeg først lyttet til 12.3 elementet, og det var mere end nok til at alle minder om hvordan 12.2 elementet lød var slettet fra min guldfisk hukommelse  Jeg inbilder mig dog at det er lidt tightere, men siden jeg ikke følte at 12.2 elementet hadde nogle åbenbare mangler er det meget svært at sige hvad 12.3 precis gør bedre. Det eneste jeg kan sige er at det lyder meget godt. Det har allerede fået kørt sig med masser af musik, Sissel, Röyksopp, Faith No More, Fleetwood Mac og mere.

Det som er 100% sikkert, og målbart er at det har 2-2.5db mer følsomhed (i følge mine ører jeg har ikke giddet at måle noget ennu), og senere i aften skal jeg se hvad det er godt for når der står film på menuen.

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Manic, du nævnte at der var en demo på SB12 d. 16. september, har du et link til noget omtale?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Lækker fladskærm...

Det ser meget godt ud synes jeg.

En pæn stue.
Og et godtsted atse film, dog ville jeg ikke ligefram kalde detfor en hjemmebiograf, men siger ikke at det er dårligt.
Det er bareen lidt anden stil.
Sådan mere kone venligt også...
Flot !

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Flot.

Det er lige præcist sådanne et tv møbel jeg mangler til at have mit fjernsyn og mine forstærkere på .
Nice.

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

*ligefrem undskyld, men mit tastatur er dårligt, det er også derfor at der mangler nogle mellemrum engang imellem. Sorry

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hej manic miner. Jeg roder selv med noget køb, og har derfor lige et spørgsmål. ( jeg kunne have sendt det over PM, men jeg vil gerne også lige give en kommentar til anlægget. )  Jeg roder som sagt med noget, og det noget er noget med svs. Så fik jeg af vide at du har haft dali evidence, men at du synes at svs var bedre ? ( passer det ) Så læste jeg også noget med SVS MTS ( hvad er det for nogle svs'er ? ) Angående kommentar. Så kan jeg straks se at du godt kan lide svs. Selvom der er mange der siger at man ikke kan få noget ordenligt i stuen, så har du da fået et ganske dejligt resultat

Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg havde Dali Evidence 470, og de var på det tidspunktet den højtaleren jeg havde vært mest fornøjd med, faktisk så fornøjd at da jeg solgte et mit første set for at købe noget andet, endte jeg op med et nyt set 470

SVS højtalerene blev egentlig købt ind tildels af nysgerrighed, og til dels for at bruges inde på et på et kontor. Nysgerrigheden førte så til at jeg a/b testet de i mod Evidencene i 2-3 uger, og til min overraskelse var de ikke (så lenge de spilte sammen med en sub) dårligere på nogle punkter, og bedre på et. Der de er riktigt, riktig gode er i diskantgengivelsen hvor de mere detaljerede end Evidence uden at blive 'in your face' trættende at lytte til.

MTS er den neste højtalerserien fra SVS. Den skulle om jeg ikke husker fejl egentlig ha blevet sluppet rundt om jul, men det blev udsat til sommeren. Ingen ved så voldsomt meget om hvordan den bliver, jeg har dog hørt at serien skal indeholde både en gulvstående, en lille, en dedikeret bag, og en stor og en lille center-højtaler.

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg havde Dali Evidence 470, og de var på det tidspunktet den højtaleren jeg havde vært mest fornøjd med, faktisk så fornøjd at da jeg solgte et mit første set for at købe noget andet, endte jeg op med et nyt set 470

SVS højtalerene blev egentlig købt ind tildels af nysgerrighed, og til dels for at bruges inde på et på et kontor. Nysgerrigheden førte så til at jeg a/b testet de i mod Evidencene i 2-3 uger, og til min overraskelse var de ikke (så lenge de spilte sammen med en sub) dårligere på nogle punkter, og bedre på et. Der de er riktigt, riktig gode er i diskantgengivelsen hvor de mere detaljerede end Evidence uden at blive 'in your face' trættende at lytte til.

MTS er den neste højtalerserien fra SVS. Den skulle om jeg ikke husker fejl egentlig ha blevet sluppet rundt om jul, men det blev udsat til sommeren. Ingen ved så voldsomt meget om hvordan den bliver, jeg har dog hørt at serien skal indeholde både en gulvstående, en lille, en dedikeret bag, og en stor og en lille center-højtaler.

Så du kan klart anbefale svs ? Det lyder da fedt at de er så gode, selvom de er så billige, 900 kr pr / stk ? Så vil jeg vente lidt og kigge lidt på de højttalere. !  

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Du skal slippe for at tage mit ord for det, men heller komme forbi og lytte til de om du vil

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Du skal slippe for at tage mit ord for det, men heller komme forbi og lytte til de om du vil

Det lyder fedt  Jeg har faktisk læst at du gerne inviterer til demo.  Men nu må vi lige se

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Send en PM når du vil, jeg har masser af ledig tid pt.

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Send en PM når du vil, jeg har masser af ledig tid pt.

Det skal jeg gøre, men sagt i en tidligere emnel, så har jeg en ven der har købt ( nu ) de samme højttalere, og det ville være lidt nemmere.   Jeg har sgu ikke ledig tid, jeg arbejder, har tjent omkring 40.000 i dette år. ! har fandme arbejdet meget

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

En siste ting. Om du har et stort rum, eller vil spille afsindigt højt så kan du vurdere at benytte SCS centeren også til front. Efter hvad jeg har læst så er SVS i ferd med at sette sammen pakker med SCS som front/center, eller eventuelt SCS hele vejen rundt. Du bør skrive lsound og spørge omkring det fordi jeg tror der er noget pakkerabat om man køber komplette surroundset

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

En siste ting. Om du har et stort rum, eller vil spille afsindigt højt så kan du vurdere at benytte SCS centeren også til front. Efter hvad jeg har læst så er SVS i ferd med at sette sammen pakker med SCS som front/center, eller eventuelt SCS hele vejen rundt. Du bør skrive lsound og spørge omkring det fordi jeg tror der er noget pakkerabat om man køber komplette surroundset

Jeg så lige anna pihl  men ja, jeg har et stort rum, synes du jeg skal bruge center højttaleren hele vejen rundt, ( eller som front og center ) spørger self. lsound.no. Men det lyder da fedt med rabbat

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes