Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vintage Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

hejsa

spiller også på Technics SP10/ epa/a250 arm spiller helt kanon, forforstærker/phono er Krell Krs2, spiller på rørforstærkere med Tamura trafoer og TAD horn og bas i selvbyg højtalere sååå det er alt fra den anden tid.... hvor alt ikke var udseende, men også lyd

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Mightyfish skrev:

finn52, det var da nogle drabelige priser han holder sig på mange af tingene.  

Ja, det har du ret i. Han sælger det meste til tyskere (hvis man sammenligner med eBay.de er priserne nok på niveau), har han fortalt. OG, alt er tjekket (og sat i stand) på værksted, inden salg.

Er det sat i stand er pengene hurtigt sparet i forhold til at købe noget på ebay som har halvskjulte fejl som så skal repareres til 500 kr. i timen i dk.

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 August 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Ahania skrev:
af vintage gear spiller jeg på Jealvox Sound Monitor fra 1975. Og en Micro seiki RX2000 fra 1985.

Flot anlæg du har fået sat sammen - flotte detaljer - armbasen i mahogni sammen med mørch armen guld i kontrast til den sorte pianolak - lækker med gennemførte ting uanset om det lyd eller noget helt andet.

Det ser jo også flot ud med de to effektblokke ovenpå højtalerne men giver det ikke problemer med rørene og rystelser/vibrationer fra højtalerne? Jeg syntes ikke at ha de store problemer med at rør-blokkene stod på højtalerene, da Jailvox´ene er meget tunge i sig selv. men hvis du kikker på side 2 og 3 vil du se at jeg har løst problemet.

Apropos reoler - AT-BO har nogler som kna tilpasses både cd og dvd, og deres bogkasser 70x70x35  passer fint til LPer  - men du har vist fået løst det også

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Det har du skam da også - jeg tror jeg var så bjergtaget at jeg aldrig kom videre end til side 1 i første omgang 

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Spiller lidt på det her fra 1975- 76. Det er meget god lyd .

ja og det spiller nok også om 100år

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sveske skrev:
Jeg kører med en NAD 705 og en Technics SL-3200. Det er måske ikke high-end, mendet har været næsten gratis (110 kroner for technics'en), og det er da af ældre dato (omend ikke antikt - endnu!).

Hvilke højtalere ?

ikke noget videre særligt, et par arvede fisher højttalere (kan ikke huske navnet, og er ikke hjemme i et godt stykke tid), hvis ene kantophæng min far desværre har prikket et hul i.

Plus et par jeg ikke kender navnet på (de er nemlig hapset fra genbrugsstationen), men de har en spøjs, gennemsigtig diskantenhed i plastik og bas med gummiophæng. De lignede et par ældre Tandberg før jeg skal frontstoffet af (det sad limet fast). Tilsammen synes jeg, de fire højttalere spiller rigtig fint. De klunsede ht'ere har fin bas og temmelig god diskant, og fisherne giver mellemtonen et betydeligt løft. Sjovt nok virker det som om, fishernes lyd er blevet helt flad (når de spiller alene) siden jeg skiftede fra B&O til NAD - kan det passe? jeg synes nemlig, NAD'en lyder bedre med alle fire HT'ere.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Det er fint med klunsede ting - man kan komme rigtigt langt :-)

Det med NAD kontra B&O kan jeg ikke svare på men det lyder som om dit B&O har haft en varmere tone end NAD - Det er mange mange år siden jeg havde noget NAD - en 3080er - og den gav mig en del problemer pga.dens impedansfølsomhed (jeg havde 4 ohms ht)

Af kluns har jeg indtil videre fundet 2 stk. coral flat 10  2 stk coral flat 8  - et sæt Gamma Monitor  - et par Dali 7 (med defekte basser) et par beovox 45 s og et par 30 - et par technics faseliniar monitors,  et par ældre ret smukke  b&o  ht. - et par jbl reol ht. en enkelt AR3, et sæt Goodmans - en Nikko reciever stor - en technics reciever - en technics kasettebåndoptager - en tandberg spolebåndoptager - en jvc cd afspiller - et sony mini anlæg m.m.m.m.

Med andre ord - har man en dåse kontaktspray er storskrald og kontainerpladser ret gode - suppleret med køb på hifi4all, qxl og dba så kan man få meget god musik for pengene selvom det ikke er hifh end.

ps. jeg tror jeg skal til at afhænde noget af det - det var lidt af et chock at tælle sammen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Dette fra 1970 ca.  spiller mange gange bedre end fruens nyindkøbte minianlæg, men det lever jo ikke lige op til  tidens design.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 August 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Vi har en gammel JVC forstærker fra 1976 stående i huset, stadigt fuldt ud funktionel.

Den blev afløst for ca. 6 måneder siden, lyden var oka, men den manglede power.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 August 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Piobyte´s radartuner er da helt fantastisk! Kan fruen virkelig ikke se at den har stil?

Mit sommerhus har et herligt sæt Beovox 2702, istandsat med nye basser (50.-/stk) og tilhørende Nakamichi IA-3 (for ung til retro?), Nad 4155 og en so-so Sony CD. Dejligt. Den lille nak er en perle fra eBay.de

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

paebb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Der må jeg samtykke, Det er jo næsten Henry Kloss design.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 07 August 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Gennem tidligere indlæg ville man kunne få et indtryk af mit "udvalg" af vintage HiFi udstyr. En blanding af Marantz  - Pioneer - Technics - Harman Kardon - JBL(Alnico) - Accuphase. Dette løber vel op i en 100 units rundt regnet. Disse units er i overvejende grad fuldt ud på højde med nutidens såkaldte High End. Jeg har været heldig (eller på tidspunktet rig nok??) for nogle år tilbage at anskaffe mig Marantz 10B FM-tuneren (1965)- Marantz 8B sluttrinnet (1964)- og Marantz 7C forforstærkeren (1965) - alt sammen på rør. Disse produkter er stort set ikke overgået. Desuden kan jeg varmt tilslutte mig tidligere indlæg vedr. Accuphase-kvaliteten. Meget af det tunge gear fra datiden, hvis det er vedligeholdt - kan sætte meget til vægs den dag i dag - også i den dyre ende. Vi må jo sige, at mange af disse datidige produkter var State of the art og hvis man skulle lave tilsvarende kvalitet i dag i de samme produktionslande som dengang, så ville en Marantz 10B rørtuner formentlig koste 50.000 - 60.000kr. - men så får man FM på første parket!

Dette kan selvfølgelig lyde som en gang pralegas (men jeg er sgu stolt af disse Marantz'er) - og jeg kan så lige nævne, at jeg synes, at jeg har været "med" længe nok til at kunne foretage sammenligninger mellem gl. og nyt.

Læs gerne mine tidligere indlæg i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41429&P N=3

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Dette fra 1970 ca.  spiller mange gange bedre end fruens nyindkøbte minianlæg, men det lever jo ikke lige op til  tidens design.

Er det en AU 555 A - jeg tror jeg får tåre i øjnene - den var mit første seriøse hifi køb og afløste min pioneer sx 424 engang i 70erne - nej hvor var jeg knus da den ikke kunne mere

er ovenboen en tuner eller er det noget kvadrofoni ??

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
piobyte skrev:

Er det en AU 555 A - jeg tror jeg får tåre i øjnene - den var mit første seriøse hifi køb og afløste min pioneer sx 424 engang i 70erne - nej hvor var jeg knus da den ikke kunne mere

er ovenboen en tuner eller er det noget kvadrofoni ??

Var også mit første seriøse.

Ja overboen er tuneren  TU 666, lidt sjov model . De lavede også sættet som reciever.

Min accuphase E 202 afløste Sansui AU 555A  i    1975- 76 .

Tuneren er nyindkøbt , bare for at have sættet.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Piobyte´s radartuner er da helt fantastisk! Kan fruen virkelig ikke se at den har stil?

Mit sommerhus har et herligt sæt Beovox 2702, istandsat med nye basser (50.-/stk) og tilhørende Nakamichi IA-3 (for ung til retro?), Nad 4155 og en so-so Sony CD. Dejligt. Den lille nak er en perle fra eBay.de

Hun mener designet er ok men der er for meget at trykke på så derfor har hun fået et minianlæg til Lilholt , jeg var heller ikke glad for at skiverne skulle i min Sony .

Det eneste - er at stereolampen blænder og lyser hele rummet op , men det har da sin charme.

Jeg mener jeg købte tuneren af Verner Becker   http://www.hificlassic.dk/ 

der er omtalt tidligere på siden, fik den til en fin pris

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
piobyte skrev:

Spiller lidt på det her fra 1975- 76. Det er meget god lyd .

ja og det spiller nok også om 100år

Det har du nok ret i - De kunne nu noget på Kensonic Laboratories

Havde selv et sæt mage til for nogle år siden... sammen med et sæt QUAD ESL63 .... det spille sgu egentligt godt (men blev endnu bedre da jeg satte en Accuphase C-200 på og brugte E-202éren som ren effekt)

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 12 August 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Af kluns har jeg indtil videre fundet 2 stk. coral flat 10  2 stk coral flat 8  - et sæt Gamma Monitor  - et par Dali 7 (med defekte basser) et par beovox 45 s og et par 30 - et par technics faseliniar monitors,  et par ældre ret smukke  b&o  ht. - et par jbl reol ht. en enkelt AR3, et sæt Goodmans - en Nikko reciever stor - en technics reciever - en technics kasettebåndoptager - en tandberg spolebåndoptager - en jvc cd afspiller - et sony mini anlæg m.m.m.m.

Det var ikke så lidt

Kan du evt. fortælle mig hvor du klunser? Jeg kender nemlig kun min egen lokale plads, hvor man må tage de ting der ligger der.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 12 August 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Man kan osse kigge i gul og gratis. Et par JBL L100 kom hjem til mig i dag - for 300kr
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Man kan osse kigge i gul og gratis. Et par JBL L100 kom hjem til mig i dag - for 300kr

Det er en flot pris for en fin ht . L100 er civil udgaven af mine 4311 fra 1976

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 12 August 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hører radio på en luxman T-50A. Den har vel 25 år på bagen, men spiller forrygende.

Et bedre billede her:http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/T50A/T50A.html

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes