| Forfatter |
|
Lofgren Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
spiller også på Technics SP10/ epa/a250 arm spiller helt kanon, forforstærker/phono er Krell Krs2, spiller på rørforstærkere med Tamura trafoer og TAD horn og bas i selvbyg højtalere sååå det er alt fra den anden tid.... hvor alt ikke var udseende, men også lyd
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Mightyfish skrev:
|
finn52, det var da nogle drabelige priser han holder sig på mange af tingene.
|
|
|
Ja, det har du ret i. Han sælger det meste til tyskere (hvis man sammenligner med eBay.de er priserne nok på niveau), har han fortalt. OG, alt er tjekket (og sat i stand) på værksted, inden salg. |
|
|
Er det sat i stand er pengene hurtigt sparet i forhold til at købe noget på ebay som har halvskjulte fejl som så skal repareres til 500 kr. i timen i dk. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Ahania skrev:
| af vintage gear spiller jeg på Jealvox Sound Monitor fra 1975. Og en Micro seiki RX2000 fra 1985. |
|
|
Flot anlæg du har fået sat sammen - flotte detaljer - armbasen i mahogni sammen med mørch armen guld i kontrast til den sorte pianolak - lækker med gennemførte ting uanset om det lyd eller noget helt andet.
Det ser jo også flot ud med de to effektblokke ovenpå højtalerne men giver det ikke problemer med rørene og rystelser/vibrationer fra højtalerne? Jeg syntes ikke at ha de store problemer med at rør-blokkene stod på højtalerene, da Jailvox´ene er meget tunge i sig selv. men hvis du kikker på side 2 og 3 vil du se at jeg har løst problemet. 
Apropos reoler - AT-BO har nogler som kna tilpasses både cd og dvd, og deres bogkasser 70x70x35 passer fint til LPer - men du har vist fået løst det også
|
|
|
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du skam da også - jeg tror jeg var så bjergtaget at jeg aldrig kom videre end til side 1 i første omgang
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
|
Spiller lidt på det her fra 1975- 76. Det er meget god lyd .

|
|
|
ja og det spiller nok også om 100år
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
| Jeg kører med en NAD 705 og en Technics SL-3200. Det er måske ikke high-end, mendet har været næsten gratis (110 kroner for technics'en), og det er da af ældre dato (omend ikke antikt - endnu!). |
|
|
Hvilke højtalere ?
|
|
|
ikke noget videre særligt, et par arvede fisher højttalere (kan ikke huske navnet, og er ikke hjemme i et godt stykke tid), hvis ene kantophæng min far desværre har prikket et hul i. 
Plus et par jeg ikke kender navnet på (de er nemlig hapset fra genbrugsstationen), men de har en spøjs, gennemsigtig diskantenhed i plastik og bas med gummiophæng. De lignede et par ældre Tandberg før jeg skal frontstoffet af (det sad limet fast). Tilsammen synes jeg, de fire højttalere spiller rigtig fint. De klunsede ht'ere har fin bas og temmelig god diskant, og fisherne giver mellemtonen et betydeligt løft. Sjovt nok virker det som om, fishernes lyd er blevet helt flad (når de spiller alene) siden jeg skiftede fra B&O til NAD - kan det passe? jeg synes nemlig, NAD'en lyder bedre med alle fire HT'ere. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint med klunsede ting - man kan komme rigtigt langt :-) Det med NAD kontra B&O kan jeg ikke svare på men det lyder som om dit B&O har haft en varmere tone end NAD - Det er mange mange år siden jeg havde noget NAD - en 3080er - og den gav mig en del problemer pga.dens impedansfølsomhed (jeg havde 4 ohms ht) Af kluns har jeg indtil videre fundet 2 stk. coral flat 10 2 stk coral flat 8 - et sæt Gamma Monitor - et par Dali 7 (med defekte basser) et par beovox 45 s og et par 30 - et par technics faseliniar monitors, et par ældre ret smukke b&o ht. - et par jbl reol ht. en enkelt AR3, et sæt Goodmans - en Nikko reciever stor - en technics reciever - en technics kasettebåndoptager - en tandberg spolebåndoptager - en jvc cd afspiller - et sony mini anlæg m.m.m.m. Med andre ord - har man en dåse kontaktspray er storskrald og kontainerpladser ret gode - suppleret med køb på hifi4all, qxl og dba så kan man få meget god musik for pengene selvom det ikke er hifh end. ps. jeg tror jeg skal til at afhænde noget af det - det var lidt af et chock at tælle sammen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette fra 1970 ca. spiller mange gange bedre end fruens nyindkøbte minianlæg, men det lever jo ikke lige op til tidens design.

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har en gammel JVC forstærker fra 1976 stående i huset, stadigt fuldt ud funktionel.

Den blev afløst for ca. 6 måneder siden, lyden var oka, men den manglede power.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piobyte´s radartuner er da helt fantastisk! Kan fruen virkelig ikke se at den har stil?
Mit sommerhus har et herligt sæt Beovox 2702, istandsat med nye basser (50.-/stk) og tilhørende Nakamichi IA-3 (for ung til retro?), Nad 4155 og en so-so Sony CD. Dejligt. Den lille nak er en perle fra eBay.de
|
| Til top |
|
| |
paebb Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må jeg samtykke, Det er jo næsten Henry Kloss design.
__________________ paebb
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gennem tidligere indlæg ville man kunne få et indtryk af mit "udvalg" af vintage HiFi udstyr. En blanding af Marantz - Pioneer - Technics - Harman Kardon - JBL(Alnico) - Accuphase. Dette løber vel op i en 100 units rundt regnet. Disse units er i overvejende grad fuldt ud på højde med nutidens såkaldte High End. Jeg har været heldig (eller på tidspunktet rig nok??) for nogle år tilbage at anskaffe mig Marantz 10B FM-tuneren (1965)- Marantz 8B sluttrinnet (1964)- og Marantz 7C forforstærkeren (1965) - alt sammen på rør. Disse produkter er stort set ikke overgået. Desuden kan jeg varmt tilslutte mig tidligere indlæg vedr. Accuphase-kvaliteten. Meget af det tunge gear fra datiden, hvis det er vedligeholdt - kan sætte meget til vægs den dag i dag - også i den dyre ende. Vi må jo sige, at mange af disse datidige produkter var State of the art og hvis man skulle lave tilsvarende kvalitet i dag i de samme produktionslande som dengang, så ville en Marantz 10B rørtuner formentlig koste 50.000 - 60.000kr. - men så får man FM på første parket!
Dette kan selvfølgelig lyde som en gang pralegas (men jeg er sgu stolt af disse Marantz'er) - og jeg kan så lige nævne, at jeg synes, at jeg har været "med" længe nok til at kunne foretage sammenligninger mellem gl. og nyt.
Læs gerne mine tidligere indlæg i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41429&P N=3
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Dette fra 1970 ca. spiller mange gange bedre end fruens nyindkøbte minianlæg, men det lever jo ikke lige op til tidens design.

|
|
|
Er det en AU 555 A - jeg tror jeg får tåre i øjnene - den var mit første seriøse hifi køb og afløste min pioneer sx 424 engang i 70erne - nej hvor var jeg knus da den ikke kunne mere er ovenboen en tuner eller er det noget kvadrofoni ?? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
piobyte skrev:
|

|
|
|
Er det en AU 555 A - jeg tror jeg får tåre i øjnene - den var mit første seriøse hifi køb og afløste min pioneer sx 424 engang i 70erne - nej hvor var jeg knus da den ikke kunne mere
er ovenboen en tuner eller er det noget kvadrofoni ??
|
|
|
Var også mit første seriøse.
Ja overboen er tuneren TU 666, lidt sjov model . De lavede også sættet som reciever.
Min accuphase E 202 afløste Sansui AU 555A i 1975- 76 .
Tuneren er nyindkøbt , bare for at have sættet.  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
Piobyte´s radartuner er da helt fantastisk! Kan fruen virkelig ikke se at den har stil?
Mit sommerhus har et herligt sæt Beovox 2702, istandsat med nye basser (50.-/stk) og tilhørende Nakamichi IA-3 (for ung til retro?), Nad 4155 og en so-so Sony CD. Dejligt. Den lille nak er en perle fra eBay.de
|
|
|
Hun mener designet er ok men der er for meget at trykke på så derfor har hun fået et minianlæg til Lilholt , jeg var heller ikke glad for at skiverne skulle i min Sony .
Det eneste - er at stereolampen blænder og lyser hele rummet op , men det har da sin charme.
Jeg mener jeg købte tuneren af Verner Becker http://www.hificlassic.dk/
der er omtalt tidligere på siden, fik den til en fin pris __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
piobyte skrev:
Spiller lidt på det her fra 1975- 76. Det er meget god lyd .

|
|
|
ja og det spiller nok også om 100år |
|
|
Det har du nok ret i - De kunne nu noget på Kensonic Laboratories
Havde selv et sæt mage til for nogle år siden... sammen med et sæt QUAD ESL63 .... det spille sgu egentligt godt (men blev endnu bedre da jeg satte en Accuphase C-200 på og brugte E-202éren som ren effekt) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Af kluns har jeg indtil videre fundet 2 stk. coral flat 10 2 stk coral flat 8 - et sæt Gamma Monitor - et par Dali 7 (med defekte basser) et par beovox 45 s og et par 30 - et par technics faseliniar monitors, et par ældre ret smukke b&o ht. - et par jbl reol ht. en enkelt AR3, et sæt Goodmans - en Nikko reciever stor - en technics reciever - en technics kasettebåndoptager - en tandberg spolebåndoptager - en jvc cd afspiller - et sony mini anlæg m.m.m.m.
|
|
|
Det var ikke så lidt 
Kan du evt. fortælle mig hvor du klunser? Jeg kender nemlig kun min egen lokale plads, hvor man må tage de ting der ligger der. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan osse kigge i gul og gratis. Et par JBL L100 kom hjem til mig i dag - for 300kr
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Man kan osse kigge i gul og gratis. Et par JBL L100 kom hjem til mig i dag - for 300kr |
|
|
Det er en flot pris for en fin ht . L100 er civil udgaven af mine 4311 fra 1976 __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører radio på en luxman T-50A. Den har vel 25 år på bagen, men spiller forrygende.

Et bedre billede her:http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/T50A/T50A.html
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |