Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 05:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad koster Hifi4all brugernes hifi setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Hvor dyrt har dit hifi-setup været?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
64 [17,16%]
154 [41,29%]
87 [23,32%]
42 [11,26%]
26 [6,97%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Gufle skrev:
MichaelWB skrev:

Har stemt 25-75K

Har brugt ca. 35-40K på anlægget og yderligere 20K på tv.

Det meste af anlægget er købt brugt, skulle det være købt nyt, havde prisen været omkring 90K - det er ikke medregnet tv'et.

Der er penge og spare hvis det kan findes brugt.

Ja, og er man god til elektronik er dette også en fordel, der er meget man selv kan forbedre for næsten ingen penge, det kommer selvfølgelig and på de komponenter man vælger, bare det at lave kabler selv giver en god gevinst

Hilsen

Gufle

Ja jeg har hørt noget udstyr som var hjemmelavet til småpenge som faktisk spillede rigtigt folt til prisen.

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

30K totalt inklusiv min gamle dvd til 5500kr som står i soveværelset, og den nye, bedre og billigere til 2000kr i stuen... med fjernsyn kommer vi op på 47K

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 August 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

23.000-ish efter div. rabatter. Kun medtaget lyd, altså ikke tv+dvd.
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
23.000-ish efter div. rabatter. Kun medtaget lyd, altså ikke tv+dvd.

Jeg spørger også kun efter hifi-delen så det er helt perfekt.

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Undskyld, men den her poll kan da ikke bruges til jack sh*t, men det er da altid underholdende at se, hvad folk skriver.

Nogle angiver listepriser, andre gør ikke.

Nogle inkluderer projektor, lærred, tv, etc og andre gør ikke.

Og som du selv er inde på Gufle er der ingen måde at kontrolere på om folk ikke "pynter" lidt på tallende, hvilket jeg syntes det ser ud til, at der er tendens til.

Og hvad forstås så med hifi. Er en surround processor hifi? Den kan jo bruges som almindelig forforstærker...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 August 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ja det skal der lige regnes på, vender tilbage.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 09 August 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:

Undskyld, men den her poll kan da ikke bruges til jack sh*t, men det er da altid underholdende at se, hvad folk skriver.

Og som du selv er inde på Gufle er der ingen måde at kontrolere på om folk ikke "pynter" lidt på tallende, hvilket jeg syntes det ser ud til, at der er tendens til.

Og hvad forstås så med hifi. Er en surround processor hifi? Den kan jo bruges som almindelig forforstærker...

Hej Prima

Det er også tilladt bare at kigge, istedet for at komme med negative kommentarer.

vh. Henrik

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 09 August 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

stemte Mellem 0 og 25.000 kr. Jeg fik mit første "rigtige" anlæg i går. Har i alt brugt 5450kr,- Ved godt det er ikke er så meget men er altså også kun 14 år så min økonomi er ikke til mere.

Til top Vis Emi_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emi_one

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:

stemte Mellem 0 og 25.000 kr. Jeg fik mit første "rigtige" anlæg i går. Har i alt brugt 5450kr,- Ved godt det er ikke er så meget men er altså også kun 14 år så min økonomi er ikke til mere.

Emi-one.

Jeg må advare dig mod hifi4all, at læse formeget her kan bringe dig i dyb fattigdom du startede 08 August 2006, og i dag er det den 9 og du har allerede brugt 5450 kr. Du han se det er farligt at være her.  

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:

De ting du skriver kan man jo statistik tage mere eller mindre højde for.

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:

Som jeg har skrevet før er det eneste der tæller om du er glad for hvad du har. Alt andet kan du ikke bruge til noget. Jeg tror faktisk jeg var mere glad da jeg købte min første technics forstæker for min surt tjene avisrute penge, end da jeg købte min ML 335.

Hilsen

Gufle

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Peter Pan.

Fattig? - Det er okay med mig, har ikke andet at bruge penge på. Heldigvis synes min forældre det er "godt" at jeg bruger penge på dette end så meget andet. De siger bare "Så har du noget du kan bruge i nogle år"

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
Emi_one skrev:

Som jeg har skrevet før er det eneste der tæller om du er glad for hvad du har. Alt andet kan du ikke bruge til noget. Jeg tror faktisk jeg var mere glad da jeg købte min første technics forstæker for min surt tjene avisrute penge, end da jeg købte min ML 335.

Hilsen

Gufle

Er super Glad for det jeg har da! Den HK 3480 er bare ubeskivelig lækker!

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Har brugt ca 16-17000 på mit anlæg, alt er købt lettere brugt da jeg bare har været på jagt efter go' lyd  og gjort en okay handel syntes jeg selv. Men det er jo også mig der skal lytte på det

Setup: Thule PA150, Thule DVA100,  AMC pre 81, Posselt Albatross 8, Kabler: V.D.H. mk102 special, M.I.T. Terminator 4.

Hilsen Andreas

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Mit anlæg står mig i ca.5000.- Brugt. Jeg kalkulerer med at opgradere for ca 500.- i måneden.

Jeg regner med at have hifi4all`s dyreste anlæg i år 2467Tongue

Mvh Trutta

Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

Ok, du ved sikkert mere om statistik end jeg gør, men hvordan korrigerer man for at f.eks. 80% af besvarelserne har opfattet spørgsmålet som om det var alt ens udstyr der skulle betragtes, når man ikke ved om der reelt er tale om 20% eller 80%?

Jeg mener, hvis ikke man kan stole på at størstedelen af besvarelserne er ens i den forstand at alle så at sige taler om det samme kan det vel ikke bruges til så meget. Så er det jo noget andet, der er svaret på end det, der er spurgt om.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

har brugt omkring 3000 kr. og alt er købt brugt. (untaget kabler) den originale pris ville være omkring 8000 kr. (altså for ca. 8 år siden)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:
Gufle skrev:

Ok, du ved sikkert mere om statistik end jeg gør, men hvordan korrigerer man for at f.eks. 80% af besvarelserne har opfattet spørgsmålet som om det var alt ens udstyr der skulle betragtes, når man ikke ved om der reelt er tale om 20% eller 80%?

Jeg mener, hvis ikke man kan stole på at størstedelen af besvarelserne er ens i den forstand at alle så at sige taler om det samme kan det vel ikke bruges til så meget. Så er det jo noget andet, der er svaret på end det, der er spurgt om.

Lighten up, man! Det er bare for sjov!

Det kan da umuligt have afgørende betydning for nogen, hvad den enkelte PRÆCIS har givet for sit anlæg. Det er bare for at have en ide, og især for at se om der var nogen der havde de helt dyre anlæg.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

nøøøj, hvor jeg synes det er tungt at sidde og læse om, hvorvidt der statistisk kan udledes vandtætte sandheder om den danske hifi-bevægelses samlede formue.   Nej, vel?

og hva' med prisen på cd'erne? Og sofaen til at sidde i mens musikken spiller? Og favorit-rødvinen og de fine glas der hører med til en musikalsk oplevelse? Og de ekstra bløde sutsko som jeg bare MÅ ha' på, fordi de gi'r sådan en hyggelig stemning? Og afdragene/huslejen på huset/lejligheden, hvor anlægget skal bo?

Jeg synes det er en super idé med denne poll. Ikke fordi den gør mig misundelig (og hvem kan ærligt sige sig helt fri for dét? ) på dem der har bedre købekraft end jeg, men fordi det er interessant at se, hvordan folk prioriterer forskelligt i deres liv.

Det er jo ikke et forskningsprojekt, vel

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:
Gufle skrev:

Send mig en PB så skal jeg gerne udbybende gøre rede for dine spørgsmål rent videnskabsteoretisk.

Der kan f.eks. godt korrigeres for disse forskelligheder da der findes data på hvordan personer svarer i forhold til forskellige enmer som f.eks. økonomi. Her er det alment kendt at personer oftes lægger lidt til. Dette tages der så højde for.

Her ud over er intervallerne så store at det kun vil være få besvarelser som ligger i de områder hvor nogle tusinde kr. har stor betyding.

Hvis vi antager at ca. 50% har medregnet deres surround og ca. 50% have besvaret spørgsmålet korret om "kun hifi-setup", vil det være muligt at skønne hvad den gennemsnitlige andel af et hifi-setup der bruges på surround udfra de indkomne besvarelser. Dette beløb vil der så ligeledes kunne korregeres for.

Det vil naturligvis ikke give et 100% korret billed, men det vil kunne give et billed statistisk er acceptabelt.

Så dem der siger sådanne undersøgelser overhovedet ikke kan bruges til noget, er efter min mening ikke nok inde i teorien omkring datavaliditet og databehandling ved hjælp af f.eks. statistikemodeller.  

Hilsen

Gufle

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum