| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at ingen opdager at Clark Kent er Superman er selvfølgelig ulogisk men sådanne inkonsekvente uregelmæssigheder synes jeg bare man skal hoppe op og falde ned på. De findes vel overalt i superheltemytologien og er nærmest en del af det skrevne regelsæt (hvis et sådan findes). No worries there. Jeg elsker for resten når Jerry og George diskuterer Superman i Seinfeld.
Det bedste superhelte album der er skrevet er efter min mening uden sammenligning The Watchmen (på dansk Vogterne). Det er heller ikke en superhelte fortælling i traditionel forstand. Faraos Cigarer's tegneserieafd. i Klosterstræde har ihvertfald før i tiden haft de 6 danske albums liggende til en 20'er stykket. Hvis de stadig har dem og man ikke har læst dem så er det bare om at komme afsted!
Jeg tror at en af grundene til at Hulk blev et flop var at folks forventninger til filmen lå meget langt fra hvad den egentlig var. Ens forventninger farver altid oplevelsen. Traileren gjorde også sit til at misinformere. Den er overhovedet ikke happy-go-lucky popcorn-summer-blockbuster materiale. Dertil er den alt for tung, dyster og selvhøjtidelig.
Nå men tilbage til Supes!  (undskyld). Og husk: Intelligente mennesker læser tegneserier.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og at slutningen på The Hulk var noget af det værste bras, ever!  De bedste superhelte film er: Batman Begins, X men 1-3, Superman 1-2 og Burtons Batmænd. Thats it.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Og at slutningen på The Hulk var noget af det værste bras, ever!  |
|
|
Each to his own.
Den kan godt virke noget abrupt og kaotisk men jeg synes nu den giver god nok mening i forhold til hvad der er gået forud. Den er ikke det store brag til sidst som man normalt forventer. Der må man "nøjes" med den lange action-sekvens forinden.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Each to his own.
Den kan godt virke noget abrupt og kaotisk men jeg synes nu den giver god nok mening i forhold til hvad der er gået forud. Den er ikke det store brag til sidst som man normalt forventer. Der må man "nøjes" med den lange action-sekvens forinden. |
|
|
Jeg er helt enig. Selv om slutningen er "underlig" i nogens øjne, så passer den fint sammen med resten af filmen. Virker som en naturlig afslutning og ikke abstrakt ift. resten af handlingen. Det fedeste ved filmen er skuespillerne! Nick Nolte og ham, som spiller Connellys far, gør det p***e-godt! Og Danny Elfmans soundtrack er også i en klasse for sig!  Nu, hvor jeg tænker over filmen, synes jeg bare at den er så komplet. Godt gået af Ang Lee, for ikke at falde for mainstream-publikums smag!  BTW, så elsker jeg også George & Jerrys diskussioner om Superman. Meget realistiske...  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Raskolnikov skrev:
Der går jo rygter om at Superman får et "Alien problem" som Singer har sagt.
|
|
|
Alien vs. Superman Det kan ikke blive ringere end Alien vs. Predator  |
|
|
Synes faktisk at Alien vs. Predator var ganske ok, hvis man tager den for hvad den er. Men, smag og behag....  /Greg
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
greg skrev:
Synes faktisk at Alien vs. Predator var ganske ok, hvis man tager den for hvad den er. Men, smag og behag.... 
/Greg
|
|
|
Ja, smag og behag!  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
greg skrev:
Synes faktisk at Alien vs. Predator var ganske ok, hvis man tager den for hvad den er. Men, smag og behag.... 
/Greg
|
|
|
Ja, smag og behag! 
|
|
|
Indeed! Jeg syntes at det var noget at det værste som jeg har været udsat for! Virkelig ring film... __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Danny Elfmans soundtrack er også i en klasse for sig!  |
|
|
Det er super-fedt og kan godt anbefales. Noget af det bedste fra Elfman (klart bedre en f.eks. Spider-Man). Det er tungt og truende og med masser af bas. En rigtig fed blanding af klassisk orkester og alskens elektroniske effekter. Lyden er også rigtig god. Skiven var vist aldrig til salg herhjemme i de danske butikker.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det er super-fedt og kan godt anbefales. Noget af det bedste fra Elfman (klart bedre en f.eks. Spider-Man). Det er tungt og truende og med masser af bas. En rigtig fed blanding af klassisk orkester og alskens elektroniske effekter. Lyden er også rigtig god. Skiven var vist aldrig til salg herhjemme i de danske butikker. |
|
|
Ved ikke om det var til salg i butikkerne, men jeg fandt det faktisk på centralbiblioteket i Odense! Selvfølgelig lånte jeg det med hjem! Tak til bibliotekerne! 
Så synes jeg også at AVP var noget crap. Desværre, for jeg havde store forhåbninger. Fatter ikke hvordan man tager to så fede koncepter og ødelægger dem... Filmen havde faktisk gang i noget interessant, med historien om at Predators kom til Jorden med jævne mellemrum og kæmpede mod Aliens i en slags manddomsprøve, osv... Sådan noget burde de have uddybet og arbejdet mere med.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige inde og se Superman den anden dag, og synes den var rigtig fed. Effekter, historie og Aktion. Det' lækkert!
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hulk var da bare for dårlig lavet han ligner sku sådan en gummi bold, virkelig dårlig computer animationer der er brugt på ham i den nye hulk film, og histirien er bare kedelig, så den gamle en del bedre, også mere behageligt at se på en normal mand der bare for nogle muskler og r grøn i den gamle stedet for den kæmpe gummi bold af en mand de har lavet ham til i den nye:)
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte skrev:
| hulk var da bare for dårlig lavet han ligner sku sådan en gummi bold, virkelig dårlig computer animationer der er brugt på ham i den nye hulk film, og histirien er bare kedelig, så den gamle en del bedre, også mere behageligt at se på en normal mand der bare for nogle muskler og r grøn i den gamle stedet for den kæmpe gummi bold af en mand de har lavet ham til i den nye:) |
|
|
emnet handler altså ikke om hulk, men superman . så vær venlig også at forholde dig til emnet. tak __________________
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes den var for urelistisk... og som mange siger flad... han kan jo alt og han er bare, ja superman :oS en af de værste film jeg har set... kæft den var ringe... der var ikke noget klimax som sådan... det var bare det samme hele tiden... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Det med at ingen opdager at Clark Kent er Superman er selvfølgelig ulogisk |
|
|
Som de siger i Mystery Men, hvor en af dem hævder at Clark Kent og Superman ikke er den samme person: "Hør nu her, Clark Kent har briller, det har Superman IKKE"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
Syntes den var for urelistisk... og som mange siger flad... han kan jo alt og han er bare, ja superman :oS en af de værste film jeg har set... kæft den var ringe... der var ikke noget klimax som sådan... det var bare det samme hele tiden... |
|
|
Ok en de ringeste film du har set?  Det var da vildt, jeg har godt nok set mange ringere film! __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Paul Anderson har desværre en tendens til at f**ke gevaldigt op, når han instruerer film (Event Horizon var dog udemærket).
Mht Superman Returns var den god efter min mening. Ikke nogen prangende film a la Batman Begins, men stadig god. Synes især universet er ramt ret godt. Gider egentlig ikke at skrive en lang smøre om filmen, men eneste ankepunkt er "superboy". Det ødelagde en hel del efter min mening. Jeg kan bare ikke fordrage børn i film...der er selvfølgelig nogle (få) undtagelser som i 6th Sense, The Others osv. men det dur' bare ikke her. Jeg vil sku nødig se en "Superboy" film på det store lærred - Sådan noget pjat hører hjemme på tyske RTL eller SAT 1 med asynkron oversættelse...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det var ham instruerede Event Horizon? En fed sci-fi horror film!
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes historien var temmelig tynd. Men jeg synes dog alligevel at det var rigtig god underholdning.
Om Supermand var lidt for meget super, er jeg ikke enig i. Det var da det fedeste ved filmen at han er så super, som han skal være. Ikke som i den latterlige Lois og Clark, hvor han ikke ved, hvad han skal gøre, når en skurk holder en pistol mod lois's tænding. I tegnefilmsserien "Justice Leaque" lider han af de samme problemer, her er han også lidt for svag, for bedre at passe til de andre superhelte.
Faktisk synes jeg også at Lex var mere ægte i denne udgave end Gene Hackmans. Jeg synes at Gene's Lex var en smule dum til tider. Hvilket heller ikke må være tilfældet.
Spillerreglerne for Superman universet skal overholdes (Lex er et geni, Superman er sindsygt stærk osv, og han kan kun skades af Kryptonit). Disse spilleregler blev overholdt fint i denne udgave, men jeg kunne nu godt tænke mig at have set et andet plot, måske med nogle Alien skurke.
Iøvrigt kan jeg rigtigt godt li' når de i Mallrats snakker om hvor vidt Superman kan gøre Louis gravid. Eller i Kill Bill 2, når Bill fortæller hvorfor Superman bare er den sejeste superhelt.
|
| Til top |
|
| |