Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: kabler ingen virkning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

sima, lige præcis hvor er det at nogen har kommenteret kablerne ? det der er kommenteret er anmeldelsens selvmodsigelser, angående kabler generelt. dette mener du ikke vi er kvalificerede til ? men er jo min skyld at du ikke er helt med på dette, da mit sprogbrug har gjort det umuligt for dig at læse indlæggene.

bad dig vist om at komme med de sætninger som du ikke forstår, så vi netop kan få dine yderst velkomne kommentare flettet ordenligt ind  og undgå mere spild af plads i denne tråd.

jeg har forstået at jeg skriver ulæseligt, derfor så lad os få det overstået med det samme, istedet for du som en gammel senil pensionist skal gentage dig selv .

hvad du end mener, så er det ikke god stil for en anmelder at tage en diskution som allerede kører i flere fora og flette dette emne ind i en anmeldelse. samtidig synes jeg det er et problem når han vender faser forkert og ikke kan høre det 

når han skriver

"Jeg vendte fasen på strømkablerne. JEG KAN IKKE HØRE FORSKEL!"

dette lyder meget tilfældigt, og hvis resten af anlægget spiller i modfase, hvad skal man så tillægge en anmeldelse foretaget på selvsamme setup ?

mvh

For at citere mig selv: "end of that discussion". Dét gider jeg hverken spilde energi eller "spalteplads" på at diskuterer yderligere. Så kan du kalde mig hvad du vil...

Hvad der er god stil for en anmelder aner jeg ikke. Jeg var ikke vidende om, at der eksisterer et alment anerkendt kodex for anmeldere/anmeldelser. Smid gerne et link eller en litteraturhenvisning til et sådant..

Hvad angår netfase eller polaritet: min erfaring er, at ikke alle produkter er lige følsomme herfor, ligesom der kan være forskel på vigtigheden(eller rettere hørbarheden) heraf i forskellige elinstallationer. Jeg må formode, at en anmelder har et korrekt opsat setup - det ligger vel implicit, at anmelderen kan høre forskel på fasen med hans standardkabler, hvorfor det for mig siger en del, at de testede kabler ingen indflydelse har. Jeg kan så vælge at tro, at det beror på kablerne der testes - og tage dette med i mine egne overvejelser omkring disse kabler.. eller, jeg kan vælge at tro anmelderen er komplet imbicil og intet aner om hvad han har med at gøre.. sidstnævnte standpunkt vil vist siger mere om mig end om anmelderen.

Og hermed trækker jeg mig fra denne bedrevidende, mudderkastende og lavmålede dobbeltmoralske diskussion - hvor ville det være befriende, hvis nogle af deltagerne selv kastede sig ud i anmeldelser. Jeg ville da virkelig gerne læse den perfekte anmeldelse - for så kan vi jo begynde at stole blindt på anmeldelser ikk 

Til top Vis Sima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sima

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

sima, eftersom han ikke kan høre forskel på, især, netkabler har det jo ingen betydning hvilke det er, altså hans egne standard netkabler eller de testede. når der ikke er en forskel på netkabler, kan det jo heller ikke ha betydning hvilke han bruger ? så faseproblemer er jo nok os bare opfundet af audiobranchen, så de har en forklaring til dem der ik kan høre forskel.

jeg har vidst ikke kaldt dig noget, at jeg er analfabet i dine øjne må jeg leve med  tror os godt jeg kan. der er ingen grund til du skal trække dig ud af diskutionen, men stillede dig nogle spørgsmål. når du tager dig tid til at brokke dig over indlæg der tilsyneladende ikke eksistere, kunne du måske vise mig vej så jeg os ku se dem ? hvor har nogen kommenteret kablerne i den anmeldelse ? og ikke kabler generelt ? det der går nogle nært er Giges kommentare der går på kabler i almindelighed ! og vores lyst til at blive snydt i særdeleshed.

Gige skærer alle kabler over en kam, men dette har han måske lov til som anmelder ? både i med og modfase

jeg troede ligeledes som dig at anmeldere kunne høre når noget spiller i modfase, men det er måske slet ikke givet ? da du jo åbenlyst læser bedre end mig, kan du måske forklare mig om Gige kan høre når noget spiller i modfase på hans standard netkabler ?

min logiske sans, der jo sikker heller ikke er imponerende, siger mig at når han ikke mener der er forskel på netkabler, må hans egne kabler og de testede lyde ens for ham, ergo kan han ik høre forskel på korrekt og modfase på disse ? men tager jo selvfølgelig sikkert fejl

synes tilgengæld hans holdning i testen er både arrogant, direkte selvmodsigende og bedrevidende, måske derfor der er en del der ikke forstår den. dette har intet med de testede kabler at gøre, derimod hans holdning til kabler som helhed. at han så i denne tråd kommer ind på at det måske er prisen han finder urimelig sætter jo tingene i et andet lys.

skal da lige tilføje det var fornøjelig læsning, og sålænge man er enige om at være uenige, er der jo intet problem. men grundet de store forskelle mellem min og Gige´s holdning til hifi, vil jeg nøjes med at læse det som underholdning og selvfølgelig undlade at poste mere i forum angående hans "tests"

alt dette set i lyset af han ikke vil ud med hvad han spiller på, gør at den burde være postet i brugeranmeldelser imho. hverken fair overfor læserne, branchemedlemmer eller producenter.

når man som prof anmelder går ud og siger netkabler ikke virker og kabler i almindelighed er ubetydelige, så har det altså betydning, både for dem som tager anmeldere seriøst og hifibranchen! derfor har han et ansvar, som jeg ikke mener han har levet op til. ikke fordi han ik må han hans holdning, eller skrive om den, men grundlaget for at han har disse holdninger er ikke tilstede, hvis man skal bedømme udfra hvad han har skrevet.

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2006 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

hold kæft hvor har i travlt med at finde fejl hos andre,det er squ da for barnligt,og hvis i ikke kan tåle at læse den anmeldelse fordi manden er glad og skriver lidt anderledes end den ellers så kedelige (normale facon)der normalt bliver skrevet på,så lade være med at læs den for pokker.Har FEMINA ikke et debat forum i kan skrive videre i?
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Jesper Juul: Den udmelding er useriøs. Kom med noget konstruktivt, så kan vi snakke sammen.

Jeg synes ikke det er specielt useriøst, for det er min umiddelbare mening efter jeg har læst anmeldelsen, men jeg kan da sagtens være mere konkret:

Du starter eks. med at skrive: "Forskellen på kablerne i denne test er ikke stor, så du må endelig ikke tro at der er en verden til forskel"

Og lige lidt efter skriver du søreme: "Og lyden… oh lyden. Hold da kæft, nu bliver jeg helt kåd igen. Der er simpelthen så meget hul igennem, at jeg slet ikke tror min egne ører. Jeg har hørt mange kabler i alle prisklasser, men det her slår alt."

Det er altså pænt useriøst, og formuleringen af ovenstående der får mig til at tro at det er en 13 årig som ikke har skrevet før som har skrevet anmeldelsen, hvem i alverden skriver noget sådant? Lyder nærmest som om at anmelderen er ved at komme i bukserne eller lign.

Derefter bliver der skrevet: " 200 m. dybt, 40 m. bredt og 20 m". Det er sgu da også noget fis at skrive, både formuleringsmæssigt og ikke mindst i sammenhæng med at der til at starte med blev skrevet at der ikke er verden til forskel mellem kablerne.

Og lidt længere mellem alle mulige andre superlativer (underligt når der ikke er den store forskel på kabler) kommer der så:
"Musikken blomstrer! Det er sprødhed, som når en frisk gren knækker fra et træ. Sprødt og saftigt. Selv dårlige indspilninger, præsenteres silkeblødt"

Helt ærligt, det lyder mere som Mader og Leth der kommenterer Tour De France.

Derefter kommer der så: "

Dette kabel er ren narko. Har du først prøvet det, så hænger du på det. Du kan ikke give slip. Det her er high end. Basta!"

Hvad er det for noget at skrive det lyder altså som Brian der lige har tunet sin knallert for viiildt, så nu rykker den bare igennem herre meget.

Igen: "
Her har vi så Silver Sonic’s topmodel i interconnect-kategorien. Til 2300,- for en meter, med RCA eller XLR stik? Øh, hvad for noget? Get out of here! Har du drukket? Mangler der ikke et nul? Nej, det gør der altså ikke!"

Igen formuleringen er fuldstændigt som at høre på en teenager der blærer sig over for sine venner. Desuden har du til at starte med skrevet at det er latterligt med kabler til 20-30000kr. men nu synes du pludseligt at det er underligt de ikke koster det?

Og man kunne blive ved at hive sådanne eksempler frem, det virker (ihvertfald på mig) og åbenbart også en del andre meget useriøst og rodet. Først bliver der fortalt end ting, og længere nede i anmeldelsen vender man åbenbart på en tallerken og man bliver kåd over et kabel og jeg ved ikke hvad, det er sgu under lavmålet hvis testen er skrevet for at bliver taget seriøst.

Og nej, det er ikke en hetz på en ny skribent, men jeg har altså aldrig nogensinde læst noget lignende herinde når det kommer til anmeldelelser og jeg håber virkelig ikke at det skal være standarden fremover.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
...

Og lidt længere mellem alle mulige andre superlativer (underligt når der ikke er den store forskel på kabler) kommer der så:
"Musikken blomstrer! Det er sprødhed, som når en frisk gren knækker fra et træ. Sprødt og saftigt. Selv dårlige indspilninger, præsenteres silkeblødt"

Helt ærligt, det lyder mere som Mader og Leth der kommenterer Tour De France.

...

Hvis der findes et kabel, der kan redde en dårlig indspilning, så tror jeg at pladeindustrien vil interessere sig meget for dette kabel.
Det er et postulat, der er aldeles udenfor al sund fornuft. 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:
hold kæft hvor har i travlt med at finde fejl hos andre,det er squ da for barnligt,og hvis i ikke kan tåle at læse den anmeldelse fordi manden er glad og skriver lidt anderledes end den ellers så kedelige (normale facon)der normalt bliver skrevet på,så lade være med at læs den for pokker.Har FEMINA ikke et debat forum i kan skrive videre i?

Helt enig. Det her er en af de mest barnagtige tråde jeg nogenside har læst.

Den burde forlængst være blevet låst. Det er ihvertfald blevet mere end bevist at de fleste invovlerede i tråden ikke kan finde ud af at argumentere sagligt.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

christian m skrev:

Den burde forlængst være blevet låst. Det er ihvertfald blevet mere end bevist at de fleste invovlerede i tråden ikke kan finde ud af at argumentere sagligt.

Internettet bliver reduceret til et andenrangsmedie, ved sådanne anmeldelser.

Fenris - du skyder med spredehagl her, når du siger at de fleste ikke kan argumentere.
Kom med eksempler på dårlig argumentation.

Nåh ja - dit eget manglende eksempel, putter faktisk dit indlæg i den kategori.

Hvorfor mener du at tråden burde være låst ?
Fordi anmeldere ikke bør kritiseres ?

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Fenris skrev:

christian m skrev:

Fenris - du skyder med spredehagl her, når du siger at de fleste ikke kan argumentere.

Nåh ja - dit eget manglende eksempel putter faktisk dit indlæg i den kategori.

Jeg gider ikke deltage i din/jeres mudderkastning og ordkløveri. At du forsætter den samme parole som hidtil har været i tråden kommer ikke bag på mig.

Og hermed trækker jeg mig fra denne tråd for jeg er ikke interesseret i at synke til det niveau som store dele af tråden befinder sig på.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
Spencer skrev:
Fenris skrev:

christian m skrev:

Nåh ja - dit eget manglende eksempel putter faktisk dit indlæg i den kategori.

Jeg gider ikke deltage i din/jeres mudderkastning og ordkløveri. At du forsætter den samme parole som hidtil har været i tråden kommer ikke bag på mig.

Og hermed trækker jeg mig fra denne tråd for jeg er ikke interesseret i at synke til det niveau som store dele af tråden befinder sig på.

Næh nej, Fenris - du kan ikke bare løbe væk, og slippe for at forklare dig.
Kom med eksempler på dårlig argumentation, eller giv en undskyldning, for at skyde med spredehagl på alle trådens debattører.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Alle parter bedes venligst beherske sig og holde en ordentlig tone!

Hold Jer til trådens emne - man kan sagtens være uenig og samtidig tale (skrive) ordentligt til hinanden!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg må erklære mig helt enig i Jesper Juuls' udtalelser......den kabeltest er for useriøs. Jeg ved godt det er vanskeligt at teste kabler, men superlativerne vil da ingen ende tage i den test - hvad bliver det næste ? Det her kabel er bare det absolut bedste jeg har hørt så nu går jeg lige ud i baghaven og fyrer en rumraket af i ren begejstring ?   

Mikkel, jeg troede også du var en helt ny og ung anmelder som var sådan lidt overekstatisk over din første test hvilket er helt OK og det får mig blot til at trække lidt på skuldrene og det er så det . Men nu viser det sig at du efter eget udsagn er en erfaren herre som også har anmeldt på Hifi & elektronik i sin tid hvilket jo stiller sagen i et ganske andet lys, men det er jo et frit land og du kan jo skrive som du vil - men jeg læser ikke flere af dine anmeldelser hvis det er den jargon og seriøsitet du vil lægge for dagen   

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:

Den anmeldelse er langt under lavmålet et hififorum for voksne. Der er jo ikke tale om et forum for 13 til 19-årige, der skal ha' en omgang 'test' af Karl Smart! 

Blot en smule seriøsitet må vi kunne forlange. Det kan godt være manden [anmelderen] er "glad", og skriver "anderledes" - men så er han, efter min mening, havnet i et helt forkert forum. Hér er vi nemlig rigtig kedelige!  Desværre har anmelderen allerede været på banen for at fortælle, at hans skrivestil "ikke står til at ændre". En skribent der ikke er i stand til at målrette sine skriverier til det publikum han henvender sig til - er en dårlig skribent. På den anden side, er det sandelig også alvorligt, hvis skribenten faktisk mener at han har ramt plet med den skrivestil som han angiveligt ikke kan eller vil ændre. Så er alle hifi4alls brugere 'reduceret' til en flok teenage-tøser! Jeg undres over, at hifi4all (ledelsen) ikke har hørt alarmklokkerne ringe! Hvis de har valgt 'skribenten' ud fra den 'stil' vi allerede har set ét eksempel på...ja er det redaktionen, der sidder med 'aben'.

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Simpelthen utroligt som intolerancen florerer blandt visse personer her på HIFI4All.dk. Mikkel Dige har skrevet en anmeldelse af diverse kabler ud fra egen bevidsthed om kablers kvalitet vs. ydelse vs. pris osv. og som konsekvens af dette bliver han "flænset" for at sige sin mening af diverse "kabelfanatikere" som ikke synes at kunne blive enige om at være uenige istedet for at ty til personlig hetz og mudderkastning. Helt ærligt...har hørt 250000kr's anlæg koblet op op Elgigantens bedste højtalerkabel til 20kr mtr. og lyden var himmelsk. At nogle så vil tillægge mig at være tonedøv på den bekostning jamen fred være med det (kunne ikke bekymre mig mindre) men ikke desto mindre må det være et spørgsmål om egen mening i sidste ende og heldigvis da. Personligt synes jeg at det er rigtig dejligt for en sjælden gangs skyld (på kabelområdet vel at mærke) at der fra en anmelders side kommer et synspunkt som ligner mit og vel også en del andres her på HIFI4All...nemlig at pris og kvalitet langtfra hænger sammen når man snakker kabler. At så nogle personer ser rødt på den mening/udtalelse og slår på jungletrommer herfra og til verdens ende...ja det må være deres mavesår...ikke mit    

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

@ Hattori Hanzo

Lige præcis, jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Simpelthen utroligt som intolerancen florerer blandt visse personer her på HIFI4All.dk. Mikkel Dige har skrevet en anmeldelse af diverse kabler ud fra egen bevidsthed om kablers kvalitet vs. ydelse vs. pris osv. og som konsekvens af dette bliver han "flænset" for at sige sin mening af diverse "kabelfanatikere" som ikke synes at kunne blive enige om at være uenige istedet for at ty til personlig hetz og mudderkastning. Helt ærligt...har hørt 250000kr's anlæg koblet op op Elgigantens bedste højtalerkabel til 20kr mtr. og lyden var himmelsk. At nogle så vil tillægge mig at være tonedøv på den bekostning jamen fred være med det (kunne ikke bekymre mig mindre) men ikke desto mindre må det være et spørgsmål om egen mening i sidste ende og heldigvis da. Personligt synes jeg at det er rigtig dejligt for en sjælden gangs skyld (på kabelområdet vel at mærke) at der fra en anmelders side kommer et synspunkt som ligner mit og vel også en del andres her på HIFI4All...nemlig at pris og kvalitet langtfra hænger sammen når man snakker kabler. At så nogle personer ser rødt på den mening/udtalelse og slår på jungletrommer herfra og til verdens ende...ja det må være deres mavesår...ikke mit    

Det virker som om du overhovedet ikke har læst tråden her. Kritikken går på anmeldelsens teenageagtige formuleringer, og mangel på sammenhæng og konsekvens i teksten. Konklusionen stemmer ikke med indledningen. Det er det der undrer folk. Ikke at han skriver der ikke er forskel.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Her er endnu et synspunkt (som ikke der var nok af dem), men jeg skal gøre det nogenlunde kort.

Testen er foretaget af en skribent, oven i købet en der tidligere har skrevet for et blad der kunne købes for penge. Mine forventninger til sådan en test er:

• Et modent sprogbrug, dvs. de vel nærmest svulstige udtalelser som der er bragt eksempler på hører ikke hjemme i en sådan test.
  • En vis objektivitet, dvs. ingen forudtagethed og heller ingen overstrømmende roser, ej heller total afvisning af en eventuelt manglende effekt og fremhævning af at alle andre da blot er blevet snydt.
  • Modtagelighed for kritik, og en evne til at kigge indad i sig selv og måske se at der er plads til forbedringer.

Som sådan mener jeg at testen befinder sig bedre i rubrikken bruger-testimonials.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Enig med Svend P, det har intet at gøre med kabelfanatikere v. de andre, men har noget at gøre med skriveform/tiltale og så de totalt modsatrettede opfattelser som anmelderen har undervejs i anmeldelsen.

Forresten har jeg ikke engang specielt dyre kabler.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
 Helt ærligt...har hørt 250000kr's anlæg koblet op op Elgigantens bedste højtalerkabel til 20kr mtr. og lyden var himmelsk. At nogle så vil tillægge mig at være tonedøv på den bekostning jamen fred være med det (kunne ikke bekymre mig mindre)

Nu var det vel egentligt ikke din hørelse som blev debateret, men umiddelbart mener jeg ikke du kan sige noget uden at have hørt samme setup med andre kabler!

Hattori Hanzo skrev:
 at der fra en anmelders side kommer et synspunkt som ligner mit og vel også en del andres her på HIFI4All...nemlig at pris og kvalitet langtfra hænger sammen når man snakker kabler 
Jeg syntes at det er underligt som "kabel ignorenterne" altid skal hive fat i pris... der findes utallige produkter på markedet som er prissat helt hen i vejret, kabler er bestemt ikke anderledes! Men at det skulle være det samme som at der ikke er noget forskel og at man bare skal tage et der passer i længden kan jeg simplet hen ikke fatte.

Er der ingen af jer der har tænkt på, hvorfor vi er nogen der vælger kabler efter ydelse, ikke efter pris? Jeg har haft lidt blandet gennem tiden, men sidder nu tilbage med de næstbilligste jeg har haft i nyere tid! Gode kabler behøver ikke =dyre kabler (ikke hos undertegnede i hverttilfælde)

Ellers vil jeg mene at det er dejligt med lidt nye blod og anmeldelser, men mener samtidigt at teksten mangler sammenhæng og er lidt forvirrende at læse. Så måske næste gang, når forfatteren er kommet helt op i gear (igen)! (vi havde da mange sjove time med Hifi og Elektronik i sin tid)

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hold da op hva´?

Men det er vel bedre at komme galt afsted end slet ikke at komme afsted.

Jeg kan tilføje, at jeg heller ikke kan lide testen, men det er jo ganske subjektivt om den behager. I øvrigt er der nok mere tale om anmeldelse eller afprøvning end en decideret test.

Det ligner måske nok lidt for meget Sven Biléns måde at anmelde apparater og kabler på, de ånder ligefrem når han tænder for dem. (må bestemt ikke håbe de har dårlig ånde da)

Kabler er jo traditionen tro noget der kan skille vandene og danne basis for heftige diskussioner - især netkabler. Som du selv er inde på, hvad skulle de sidte 1,5m betyde efter alle de kilometer aluminiumskabler der ligger nede i jorden - hvis det da ikke lige var fordi dine apparaters strømforsyninger ser hinanden gennem netkablerne, både dem der er i set-uppet og alle mulige andre apparater inkl. dit komfur, din opvaskemaskine, fruens genopladelige fornøjer osv. Men det kan du alt sammen læse mere om i de relevante tråde.

Priser er et andet element der kan få nørderne op af stolen, hvornår er det dyrt og hvornår er det ikke dyrt.

Jeg tror faktisk kun de færreste har en anelse om, hvor lidt det koster at lave et kabel og hvor dyrt det er at sælge det. Derfor gør mange kabelfirmaer meget ud af markedsføring og specielt storytelling.
I mine øjne er 1,5m kobberkabel eller for den sags skyld sølvkabel i måske 1-2 kvmm. til 2.300 ikke billigt. Men normen er altså en anden i HIFI. Typisk koster et apparat 1/10 af saglsprisen at producere excl. moms. For enkelte mærker er faktoren nærmere det dobbelte.
Hvis man sælger kabler, kan man dog ikke rigtigt regne på den måde, for man skal altså bestille en hel rulle ad gangen hos kabelværket, hertil lidt stik, som også leveres i store pakker og så monteringen og 1/2kg krympeflex med påtrykt logo, forsendelse, kredit oma.
Det er det man betaler for, når man køber 1 stk. ad gangen som slutbruger, og så kommer lige avancerne som svinger lidt, men 70% af udsalgsprisen excl. moms er set, og det er blot forhandleravancen. Derfor er det muligt at få kabler i nakken, når man køber udstyr. Du får ingen rabat, men i stedet et CZGELfiduskabel til 14.000 med i handelen. Sikken et røverkøb, men hvem var egentlig røveren.

Nå men moralen er egentlig, at kabler ikke koster alverden at lave, uanset om de er isoleret med FEP eller PEP fra månen. Ingredienserne er billige, teknologien er lavteknologi og så kan enhver tåbe lave et kabel, som man højst sandsynligt ikke volder skade på sig selv og andre med.

Forskellen på kabler lydmæssigt kan jeg sagtens høre inkl. netkabler og jeg demonstrerer det gerne.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 August 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hold da helt kæft. Kan man ikke lave en anderledes (forfriskende?) anmeldelse uden at skulle slagtes? Jeg får virkelig lyst til at sige et eller andet grimt til en stor del af jer. Hvis i nu ser det sådan her: Hvis den anmeldelse havde været en aflevering i skolen, havde han fået en karakter og det var det. Men når det er en aflevering her til siden, så skal man have hele snakken om at vedkommende er dårlig til at formulere sig, at teenagere bare vil imponeres, at han er vulgær og at hele hans anlæg ikke er sat ordentligt op fordi han ikke kan høre forskel på netkabler, og jeg skal komme efter dig. Er dette emne ikke bare så p***e ligegyldigt? Han skal sku da have lov til at mene akkurat hvad han vil. Og alle i andre skal have lov til at mene. Og lige meget hvor meget i nogensinde diskutere det på disse grå sider, er der ingen der skifter mening. Men alle prøver at overbevise alle til at indse den sandhed de er sikre på de kender. Og når folk er uenige med en selv, er det ikke sjældent at de andre skal svines til mere eller mindre direkte. Og visse personer overfortolker åbenbart når de ikke har flere argumenter (ingen nævnt ingen glemt).

Og ligegyldigt hvor p***e hamrende uenige i er med den anmeldelse, test whatever you wanna call it, og uanset hvor utroligt sure i er over hans sprogbrug og selvmodsigelser, ændrer det intet at i kaster med mudder - i bedste fald får i ikke flere anmeldelser fra Mikkel Gige - og i skræmmer garanteret andre folk væk! Det kan i fandeme ikke være bekendt! Prøv dog at holde en sober tone så i ikke ødelægger forummet for alle andre.

Jeg får kvalme af mange af jeres indlæg i denne tråd.

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes