Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Synger Hifi4all på sidste vers? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Dolce skrev:

Hej I kære nødder

Vi har vidst brug for at den nye ledelse af herværende forum, giver et sagligt svar på al denne tiltale vedr. Hr. Giges kabel"test". Vil I det? Det kan da ikke passe, at ytringsfriheden her går fløjten; til fordel for det I kalder kunsnerisk frihed

Så underminere I jo ikke bare vores fantastiske hobbys største forum, men også selve den demokratiske tanke...

Vi er virkelig nogen der undre og græmmer os lige nu, fordi vi frem for alt ønsker - og forventer - saglighed og professionel standard fra et side som Hifi4all. Vil i give os det fremover?

I bliver simpelthen nødt til at komme frem og give os en forklaring, - tak!

(Men man kan vel bedst forvente at dette indlæg også bliver sencureret bort...)

Bedste hilsner

Dolce

Undskul min venn, jer igge for ståå din indlæge, vad er idenn med denn ????

Det var ikke et godt indlæg som Dolche startede med, men dit indlæg ses bedst med lukkede øjne!  Det er vås, og det eneste det fører med sig er at du lægger op til mudderkastning, og jeg vil bede til at folk ignorerer dit indlæg her!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Sima skrev:
Mightyfish skrev:

det er egentlig en skam at rygklapperne ikke kan læse andet end en linie.

han siger at kabler ikke betyder noget, dette holder i så fast i, at han så senere går over til at han ikke kan leve uden dette kabel, at det er som narko osv hopper i pænt over.

sima du har taget skizofreni joken meget nært.. grunden til at det kom op er at testen virker til at være skrevet af to eller tre forskellige folk, med MEGET forskellige holdninger.

håber da der kommer mange flere tests fra Gige, men enten skal han lade nogen læse dem igennem først og tage evt rettelser til sig, eller være mere bevidst om hans opbygning af tests.

hans holdninger har han jo ret til at have, os selvom han er uenig med sig selv

Dét taler jo for sig selv...

I virkelighedens verden (og ikke cyber-ditto) er det ellers god akademisk skik, at en konklusion ikke nødvendigvis behøver stemme overens med indledningens forforståelse/antagelse (blot svare på problemformuleringen) Hvad hvis alle konklusioner blot var en afspejling af indledningens forforståelse? Jeg kender mange der vil mene, som jeg, at en "undersøgelse" der blot bekræfter antagelsen, sjældent har nogen epokegørende værdi.

Personligt syntes jeg det er hamrende udannet og respektløst, at smide psykiatriske "betegnelser" i hovedet på hinanden (men jeg er også fagligt farvet)... Hvor skal vi starte og hvor skal vi ende? er næste trin, at vi begynder at hæfte "kvindemishandler", "seksuel afviger" osv på hinanden?? Ligesom det herinde åbenbart er god tone, at kalde en anden for skizofren, var det for år tilbage "anerkendt", at når man ikke kunne svare for sig, sagde man "slår du stadig din kone?" - er det dér vi skal ende?? I så fald gider jeg helt ærligt ikke frekventere dette forum - hvilket sgu er en falliterklæring af rang, men "de kritiske" syntes at have uanede resourcer til at aflade aggressioner i dette forum..
Kunne vi for pokker da bare få en reel og respektfuld debat.... dybest set bør det vel være i alles interesse, at så megen viden deles som muligt og på en så sober måde som muligt! Jeg har fx forsøgt at følge en tråd om en DIY-rørpre: desværre tog det kun et par timer, før en sikkert velmenende "kritiker" fik smadret tråden... er det meningen??? er det hvad vi alle ønsker??? Er det sådan udviklingen er, at hvor vi før internettet mødtes i klubber og privat, hvor vi skulle stå til ansvar for vores holdninger, nu istedet kan hamre løs på "anderledes tænkende"... JEG syntes det er FATTIGT... og kan bare "bævre" ved tanken om hvor mange det afskrækker.. Jo flere der afskrækkes - jo færre entusiater - og jo hurtigere "dør" vores hobby.. Er det virkeligt i vores interesse???

Det er flot skrevet!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hvad er der iøvrigt i vejen med at klappe på skulderen, hvis der er en grund til det? Se dog lidt positivt på tingene istedet for alle de sure opstød

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hva' søren...

Har I fået advarsler allesammen?..!

Der var slet ikke noget der startede al den polimik? Det er bare en drøm? Det var en fantastisk velskrevet test M.G. leverede?

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

synes siden er gået mere over i altforalle end hifi4all. men xbox, computer osv er da os ganske spændende for nogen

HTPC´er , xbox osv. er på vej til at blive en integreret del af folks hifi setups. Så må folk vel heller ikke drøfte LCD, plasma, projektorer, lærreder osv. hvis det stod til dig. Se da tingene lidt større en et alm "stereoanlæg"

Testen af kablerne synes jeg er god nok. Pånær at det lugter lidt henad at han får penge, eller er ansat.

Netkabler kan jeg heller ikke høre forskel på (desværre), da jeg har købt et DIY til 600.-

Man kan da ikke tillade sig at ta´ sådan på vej over at manden skriver det han mener, om div. kabler. Og kabler bliver folk nu nok aldrig helt enige om på dette forum. Det er da set hundredevis af gange.

Der er blevet alt for mange negative holdninger til andres ting. Folk viser deres ting frem, men der er altid lige en der skal påpege et eller andet negativt. Men det er selvfølgeligt også nemmere at nævne dårlige ting, end det er at rose...

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Hvad er der iøvrigt i vejen med at klappe på skulderen, hvis der er en grund til det? Se dog lidt positivt på tingene istedet for alle de sure opstød

Lige i denne sammenhæng, så minder det mig lidt om den reklame: "hvis du punkterer, så brug luften til noget positivt!"

Jeg har svært ved at forliges med, at ét kabel opfattes som kedeligt, og et andet giver 4D, og lyd der er som narko - hvorefter konklusionen alligevel ender med at sige at forskellene er meget små.

Det får testen til at virke utroværdig.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
L.B. skrev:

Lige i denne sammenhæng, så minder det mig lidt om den reklame: "hvis du punkterer, så brug luften til noget positivt!"

Jeg har svært ved at forliges med, at ét kabel opfattes som kedeligt, og et andet giver 4D, og lyd der er som narko - hvorefter konklusionen alligevel ender med at sige at forskellene er meget små.

Hørt!

Prøv at se hvor mange anmeldelser/tests der er på hifi4all. Ingen af dem har vakt den samme furore - så noget er der sgu' galt! Og jeg håber sandelig at at kritikken bliver taget til efterretning, som Bjarke selv skriver.

Men det bekymrer mig dog at MG meget hurtigt udmeldte, at hans skrivestil "ikke står til at ændre". Jeg håber, at MG ikke anser det for 'tab af ansigt' at skifte standpunkt?

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
L.B. skrev:

Testen er ikke god! Men at den og dens følger skal få et at de største fora i norden til at synge på sidste vers har jeg svært ved at forestille mig.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Som Ghammel og Suhr plejer at skrive:

"Hvis du ikke efterlyser kvalitet, er du med til at afskaffe den"

Bort set fra det, synes jeg nu at emnet var RIGELIGT uddebatteret i den oprindelige tråd, og lever fint med at den blev lukket

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Problemet er jo også ( LIDT ) at tråden lukkes efter 24 timer,

uden at der er givet advarsler .... mange har endnu ikke nået at læse

testen og kan endsige heller ikke kommentere den !

Mvh.

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 August 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

"

I virkelighedens verden (og ikke cyber-ditto) er det ellers god akademisk skik, at en konklusion ikke nødvendigvis behøver stemme overens med indledningens forforståelse/antagelse (blot svare på problemformuleringen) Hvad hvis alle konklusioner blot var en afspejling af indledningens forforståelse? Jeg kender mange der vil mene, som jeg, at en "undersøgelse" der blot bekræfter antagelsen, sjældent har nogen epokegørende værdi.

Personligt syntes jeg det er hamrende udannet og respektløst, at smide psykiatriske "betegnelser" i hovedet på hinanden (men jeg er også fagligt farvet)... Hvor skal vi starte og hvor skal vi ende? er næste trin, at vi begynder at hæfte "kvindemishandler", "seksuel afviger" osv på hinanden?? Ligesom det herinde åbenbart er god tone, at kalde en anden for skizofren, var det for år tilbage "anerkendt", at når man ikke kunne svare for sig, sagde man "slår du stadig din kone?" - er det dér vi skal ende?? I så fald gider jeg helt ærligt ikke frekventere dette forum - hvilket sgu er en falliterklæring af rang, men "de kritiske" syntes at have uanede resourcer til at aflade aggressioner i dette forum..
Kunne vi for pokker da bare få en reel og respektfuld debat.... dybest set bør det vel være i alles interesse, at så megen viden deles som muligt og på en så sober måde som muligt! Jeg har fx forsøgt at følge en tråd om en DIY-rørpre: desværre tog det kun et par timer, før en sikkert velmenende "kritiker" fik smadret tråden... er det meningen??? er det hvad vi alle ønsker??? Er det sådan udviklingen er, at hvor vi før internettet mødtes i klubber og privat, hvor vi skulle stå til ansvar for vores holdninger, nu istedet kan hamre løs på "anderledes tænkende"... JEG syntes det er FATTIGT... og kan bare "bævre" ved tanken om hvor mange det afskrækker.. Jo flere der afskrækkes - jo færre entusiater - og jo hurtigere "dør" vores hobby.. Er det virkeligt i vores interesse???

Det er flot skrevet!

enig - tegnsætningen er ok,og ingen stavefejl - men indholdet oser af uvidenhed om brug af forum..ingen herinde er anonyme,og står til ansvar for egne meninger jvf regelsættet - men så sandelig også overfor andre brugere.

jeg gider ikke have en beskyldning for at "smadre" en tråd hængende over hovedet pga SIMA`s intellektuelle dorskhed!

det er en "ommer" 

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 August 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

sima. hov hov, du har kaldt mig både det ene og det andet, at jeg ikke skriver så pernittent som du gør, betyder jo at jeg er analfabet. det tager jeg nu ikke personligt, at du bliver ved og ved og ved med at sige det, er os helt ok  men når du nu går ud som du gør og spiller hellig, burde DU måske feje for egen dør først.

jeg må jo ikke kommentere anmeldelser fordi jeg ikke kan skrive, så det er til at forstå

og iøvrigt er det noget ævl du skriver, du er åbenlyst ikke i stand til at læse hans anmeldelse korrekt. flot

"Forskellen på kablerne i denne test er ikke stor, så du må endelig ikke tro at der er en verden til forskel. Tag mine udtalelser som en præcisering af forskellen"

læs og forstå hans indledning og hold det op imod hvad du selv skriver.

"I virkelighedens verden (og ikke cyber-ditto) er det ellers god akademisk skik, at en konklusion ikke nødvendigvis behøver stemme overens med indledningens forforståelse/antagelse"

det han skriver er hverken en forforståelse, ej heller en antagelse. det er en vejlledning i at læse og bedømme hans test. dig med din store akademiske viden burde være i stand til at læse og forstå en så simpel tekst.

skitzofreni er bare noget læger og medicinal industrien har opfundet for at tjene penge (og den første kabelignorant der modsiger dette får en flad  for det er min holdning, og derfor må den jo være sand, hvis man altså skal godtage jeres argumantation for hvorfor kabler ik har nogen virkning) ergo ser jeg det ikke som en fornærmelse. men et ord der i flæng kan og skal bruges om en skribent der i så høj grad som Gige formår at være selvmodsigende og påståelig.

så, nu burde der være nok du kan gå i gang med at brokke dig over.

hop lige ned fra hesten og sæt tingene i perspektiv. der er MILEVID forskel på at kalde en skitzo når han i så høj grad modsiger sig selv, og på at kalde folk børnemishandlere, voldtægstforbrydere osv. latterligt at blande disse ting ind i diskutionen. men du følte jo nok stor tilfredshed da du gjorde det.

<------------------ 1 advarsel for upassende sprogbrug

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 11 August 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Har lige læst artiklen nu og jeg må indrømme at jeg trak KRAFTIGT på smilebåndet MANGE gange.

På den ene side er det dejligt at se en anmelder, som er VIRKELIG tændt, men virker noget uerfaren!

På den anden side savner jeg hele tiden at få at vide hvilken reference der er anvendt, thi jeg formemmer hele tiden selvmodsigelser.

Hvordan kan disse selvmodsigende citater passe?

• "Bassen har et godt anslag, men har lidt løse kanter"
  • "Det første jeg bemærkede var perspektivet: 200 m. dybt, 40 m. bredt og 20 m. højt til det buede loft. Så præcist kan det beskrives. Du får det, som det er på indspilningen" Husk på at studier IKKE er 200m dybe!
  • "Faktisk er lyden fra dette kabel meget neutral, men mangler dog lige det sidste for at nå hele vejen. Bassen er lidt løs, og diskanten en lille bitte smule skarp og afrundet. Men det er virkelig småting. Jeg savner intet. Det er analytisk/monitoragtigt på den gode måde uden hårdhed. Det er som at få en ny og meget bedre/MEGET dyrere CD-afspiller"
  • "Musikken bliver præsenteret på den mest behagelige måde du overhovedet kan forestille dig. Selv System Of A Down, med deres hårde stil, lyder som engle. Dette kabel må næsten være referencen for neutralitet. Bassen er tør og stram. Mellemtonen sprød og silkeblød. Diskanten så åben og udstrakt, at du nærmest kan række ud og røre ved skyerne på den lyseblå himmel. Så luftigt…"

Der rejser sig et folkekrav fra Kaptajnen, hvad er meningen?

Hvilke referencer har Hr. Gige og hvilken baggrund har han?

Det er jo end ikke 1. april, desværre!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Ja, men beskrivelsen af kablerne kan man vel egentligt stadigvæk bruge ? Om man kan lide lyden af dem eller ej. Det er vel egentligt bare konklusionen der er forkert, og starten hvor han skriver at der er meget små forskelle på kabler. Så om testen af kablerne er god eller ej ? Han har jo beskrevet hans oplevelse af dem, og det er vel det vigtigste ? Eller er det at han modsiger sig selv i konklusionen, og indledningen ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Spencer skrev:

Ja, men beskrivelsen af kablerne kan man vel egentligt stadigvæk bruge ? Om man kan lide lyden af dem eller ej. Det er vel egentligt bare konklusionen der er forkert, og starten hvor han skriver at der er meget små forskelle på kabler. Så om testen af kablerne er god eller ej ? Han har jo beskrevet hans oplevelse af dem, og det er vel det vigtigste ? Eller er det at han modsiger sig selv i konklusionen, og indledningen ?

Kort sagt finder jeg denne "anmeldelse" morsom, men useriøs - desværre!

Ikke for at "please" den !"(/%¤"#/%"/¤#%¤"# jantelov....

Men at kalde Gige's indlæg for værende vejen mod enden for H4A er vel lidt stærkt, men selvfølgelig er vi lidt "usikre" i denne ejer-skifte-tid!

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Nobody skrev:

Spencer skrev:

Nu ender det med at jeg også modsiger mig selv også 

Uddragene du finder frem her giver jeg dig kun ret i, og at det er morsomt på den måde, men manden er jo bare MEGET begejstret over hvor godt kablerne lyder (de 200 m studie)

Fordi han skriver som han gør, behøver det jo ikke være helt usandt. Det er måske hans måde at beskrive tingene på.

Der er da mange sjove begreber indenfor hifi : "hul igennem", "varme", "nærhed" osv. Man kan nævne i flæng, og for udenforstående er det en gang , men vi prøver alligevel at forstå, og forklare det til andre. Det kan være at manden vil tage ny begreber i brug.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:

Spencer skrev:

Nu ender det med at jeg også modsiger mig selv også 

Uddragene du finder frem her giver jeg dig kun ret i, og at det er morsomt på den måde, men manden er jo bare MEGET begejstret over hvor godt kablerne lyder (de 200 m studie)

Fordi han skriver som han gør, behøver det jo ikke være helt usandt. Det er måske hans måde at beskrive tingene på.

Der er da mange sjove begreber indenfor hifi : "hul igennem", "varme", "nærhed" osv. Man kan nævne i flæng, og for udenforstående er det en gang , men vi prøver alligevel at forstå, og forklare det til andre. Det kan være at manden vil tage ny begreber i brug.

Hatten af for begejstring, men afsavnet af reelle referencer skinner igennem. Det virker noget amatøragtigt, men hvis han er sælger i Fona eller Hifiklubben kan han sikker lokke en del unge kunder med på vognen...

Hvem er egentlig denne Michael Gige, hvad er hans profil?

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Sendt: 11 August 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

ppp_dk kom med din adresse så jeg kan stjæle din namit..

Mikkel Gige
Redaktionelt medlem af HIFI4ALL.DK
Redaktionelt medlem af HIFI4ALL.DK

Bruger siden: 09 August 2006

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hold nu tråden på topic istedet for alt jeres personfnidder.

Administrator er kommet med et godt indlæg. Tag det til efterretning. Evt spørg ind til noget hvis I er i tvivl.

Dolce skrev:

Hej I kære nødder

Vi har vidst brug for at den nye ledelse af herværende forum, giver et sagligt svar på al denne tiltale vedr. Hr. Giges kabel"test". Vil I det? Det kan da ikke passe, at ytringsfriheden her går fløjten; til fordel for det I kalder kunsnerisk frihed

Så underminere I jo ikke bare vores fantastiske hobbys største forum, men også selve den demokratiske tanke...

Vi er virkelig nogen der undre og græmmer os lige nu, fordi vi frem for alt ønsker - og forventer - saglighed og professionel standard fra et side som Hifi4all. Vil i give os det fremover?

I bliver simpelthen nødt til at komme frem og give os en forklaring, - tak!

(Men man kan vel bedst forvente at dette indlæg også bliver sencureret bort...)

Bedste hilsner

vi gentager lige indlægget så de der ikke magter at gå tilbage til forsiden, også har en chance for at være med.

Som jeg læser det (correct me if I'm wrong) så er det ikke en direkte kritik af selve anmeldelsen, men en kritik af vores behandling af den debat der kom efterfølgende.
og til det har admin svaret:

Administrator skrev:

Der er ingen tvivl om, at brugerne af sitet er med til at forme en evt. succés! Det er dog ikke for en hver pris, at alt hvad der bliver forlangt reelt bliver en realitet.

I skal endelig heller ikke tro, at vi blot overhører den kritik der er kommet, den er skam i højeste grad taget til efterretning.

Vi har forstået, at der er brugere som ikke bryder sig om testen. Dette er helt i orden. Der er ingen læsetvang. Problemet er, når kritikken går over i personhetz, mudderkast og tingene kører i ring. Dette er der ingen der har gavn af, og sådanne ting lægger vi ikke spalteplads til. Vi har aldrig lagt spalteplads til den slags og kommer aldrig til det.

Selvfølgelig ser vi allerhelst, at gøre alle tilfredse mht. til sitet og alle dets funktioner - desværre er dette ikke altid en mulighed. Der vil altid være dem, der ikke mener at tingene bliver gjort tilstrækkeligt!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 11 August 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Nye læsere kan starte her.

Nye læsere kan også ligeså godt stoppe her.

Om sommeren er det "hifi-agurketid"

mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum