Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fiberbredbånd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

for mig at se ville det være muligt at bruge HTPC istedet for settop boksen, det eneste det ville kræve var at der var en der gad at programmere softwaren, for det ville være meget snildt at få macadressen fra selv settopboksen og så smide den ind i stedet for HTPC´ens macadresse.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Efter at have være kunde hos dem i nu 3 måneder kan jeg lige samle op på mine erfaringer:

• Mit internet går ned ca. hver 2. dag hvorefter jeg skal fejlmelde det. Supporterne siger altid til mig jeg skal genstarte fiberboksen og lige lidt hjælper det hver gang.
  • Mit TV går ned ca. en gang om ugen hvorefter jeg skal fejlmelde det.
  • Deres Internet er baseret på PPPoe, hvilket kræver en opkalds-klient installeret. Dette setup er MEGET dårligt i forhold alm. DHCP-server. Hvis man sætter en router på yder Energimidt ingen support. Så dvs. man skal have en opkaldsklient installeret på alle pc'ere og ringe op hver gang man vil på.
  • Udbuddet af kanaler er dårligere end konkurrenternes. Ingen viasat kanaler, ingen TV2 News, etc.
  • Noget dyrere end konkurrenterne. 2 mbit linje koster 400 kr om måneden.
  • Deres Ivisjon univers er præget af en ekstremt langsom menu, manglende HDMI-port og er det i hele taget et B-produkt sammenlignet med Selectoren fra TDC.
  • Ingen planer om HDTV kanaler ligesom konkurrenterne

Nogen der ved om EnergiMidt er opmærksom på disse problemer? Når jeg ringer til supporterne får de det nemlig til at lyde som om det er mig det er galt med

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

Kous
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 April 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej troelsit

Jeg giver lige min mening med på de punkter du har skrevet. Jeg syntes du skal sende din liste ind til EnergiMidt. Det kan jo kun blive bedre når de ved hvad kunderne efterspørger.

• Mit internet går ned ca. hver 2. dag hvorefter jeg skal fejlmelde det. Supporterne siger altid til mig jeg skal genstarte fiberboksen og lige lidt hjælper det hver gang.
    • Ja de er ikke til meget hjælp. Men det skulle have blevet bedre efter vi har fået de nye fiberbokse (G-Pon)
  • Mit TV går ned ca. en gang om ugen hvorefter jeg skal fejlmelde det.
    • Ja det er MEGET uacceptabelt.
  • Deres Internet er baseret på PPPoe, hvilket kræver en opkalds-klient installeret. Dette setup er MEGET dårligt i forhold alm. DHCP-server. Hvis man sætter en router på yder Energimidt ingen support. Så dvs. man skal have en opkaldsklient installeret på alle pc'ere og ringe op hver gang man vil på.
    • Ja deres opkaldsklient er det værste l*rt. Kan kun anbefale at man enten lader Windows XP (SP2) ringe op eller bruger en router, istedet for opkaldklienten.
  • Udbuddet af kanaler er dårligere end konkurrenternes. Ingen viasat kanaler, ingen TV2 News, etc.
    • Det er vel en smagssag. Jeg er fx. ligeglad med TV2 News og Viasat.
  • Noget dyrere end konkurrenterne. 2 mbit linje koster 400 kr om måneden.
    • Ja det er ikke nødvendigvis billigt.
  • Deres Ivisjon univers er præget af en ekstremt langsom menu, manglende HDMI-port og er det i hele taget et B-produkt sammenlignet med Selectoren fra TDC.
    • Syntes også at set-top boksen trænger til en opgradering. Bruger den kun til at leje film.
  • Ingen planer om HDTV kanaler ligesom konkurrenterne
    • Jo mon ikke de har taget det med i overvejelserne. Men det bliver vist ikke via set-top boksen.

Jeg har selv haft fiber i 3-4 måneder nu og har ikke haft nogle størrere problemer. 1 eller 2 udfald på tv i den tid, syntes jeg er acceptabelt. Har dog haft en masse problemer med mit Internet. Men det viste sig at være routerens firmware.

Til top Vis Kous's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kous

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Den seneste tid har det hele egentlig kørt ret stabilt!

Efter de skiftede fiberboksen er der kommet mere styr på det.

Jeg har lige nogle konkrete spørgsmål til KOUS som jeg håber du kan hjælpe med:

1. Er der planer om at udskifte STB boxen?

2. Er der konkrete planer om HDTV?

3. Er der planer om større fleksibilitet i kanaludvalget? Flere kanaler?

4. Betyder Smilecontent noget for forbrugerne i praksis?

På forhånd tak

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

Kous
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej troelsit.

Jeg skal forsøge at svare på de ting jeg har fået af vide. Dermed sagt at du ikke må stole 100% på det, da det kun hvad jeg har hørt på "gangene".

1. Jeg har ikke hørt om at STB skal udskiftes. Men jeg vil heller ikke udelukke det. Ofte finder jeg selv ud af at det har skiftet udstyret når jeg står ude ved kunden.
  2. Ikke noget konkret endnu. Men jeg ved at kan modtage en HDTV prøvekanal i vores demo-lastbil.
  3. Jeg har hørt at vores udstyr skulle være forberedt til at kunne lave individuelle kanaludvalg. Men om det bliver ført ud til kunderne ved jeg ikke. Jeg mener desuden at have hørt af vi undersøger om der er interesse for TV2 Sport. Da udvalget af sportsprogrammer på DR1 vil reduceres pga. DR's besparelser.
  4. Da Smile Content er ejet af flere bredbåndsselskaber, ville jeg tro at vi kunne tilbyde flere services. Da man ikke behøver at opfinde den dybe tallerken to gange.

Håber du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen

Kous

Til top Vis Kous's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kous

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes