Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio-højttalere ødelagt af små fingre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Jeg ville nu også undersøge prisen på de originale enheder først. Man kan ikke bare købe nogle tilfældige enheder som lige passer i hullet og så tro at det spiller ordentligt. Delefiltret i dine højttalere er konstrueret efter de originale enheder. Dansk Audio Teknik har mange fine enheder, men det hjælper ikke hvis tingene ikke passer sammen.

selvfølgelig,men dat må da kunne være behjælpelig,konstruerer dynaudio deres enheder selv eller er de costum made fra peerless/vifa/scanspeak whatever?

men allerførst ville jeg da kontakte dynaudio men jeg ville heller ikke selv ofre 5000,- på dem

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Der er ingen som siger det koster så meget. Kan man få dem lavet som moderator Alex, så endelig gør det. Jeg vil umiddelbart tro at man får fingeren, sådan er det. Men man kan være heldig. Umiddelbart handler Dynaudio ikke direkte med private, så det virker lidt udenfor procedure, specielt når DAT har agentur på det. Men det kan være den tekniske leder får ørerne i maskinen for at hjælpe private! Men prøv...det ville være fedt hvis du kan sende alle tre højttalere ind og få skiftet det hele og nøjes med 500 til 1500 kr.

Mvh

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Der findes dynaudio kopier ved navn dynavox på markedet, men om de bare ligner kendte dynaudio enheder eller rent faktisk har samme data skal jeg ikke kunne sige.
http://www.partsexpress.com/webpage.cfm?&DID=7&WebPa ge_ID=3&manufacturer=264
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde problemer med højttalere, ville jeg spørge Anders hos Audio Consult, hvad de kan gøre eller anbefale, selv om de ikke er købt der

http://www.audioconsult.dk/

Under alle omstændigheder held og lykke, det er jo en trist sag.

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 August 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt i sagen. Ringede ind til Dynaudio og fik efter et par besøg fat i en dame der kunne hjælpe mig. Hun ville så undersøge sagen og ringe tilbage. Det har hun nu gjort. Enhederne koster 700-800kr stykket og det synes jeg egentligt er fint nok. Så nu sender hun mig en mail med detaljerne om hvor jeg skal sende de smadrede enheder hen og så sker der noget. Må sige at Dynaudios service har været meget tilfredsstillende og noget tyder på, at jeg snart har liv i de stakkels højttalere igen.
Er i øvrigt ikke sikker på at enhederne er blevet trykket af troldene. Tror måske nærmere de har fået lidt for meget at leve af ved at receiveren har været skruet for højt op og efterfølgende stillet over på radio mellem et par kanaler så højttalerne har fået lov at spille hvid støj ved en meget høj lydstyrke.
Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 August 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jamen så var det jo alligevel godt at du ikke har Dali.

Du har nok ret med hensyn til årsagen. Når en højttaler får for meget effekt bliver svingspolen varm så lakken koger op og svingspolen bliver skæv. Derefter skraber de på fordi der ikke er plads i rillen i magneten. Hvis det skulle være på grund af tryk udefra, skulle membranerne nok være meget krøllede.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Nå venner, skal lige have et godt råd: Jeg kan smide ca. 800kr pr. enhed og dermed få højttalerne op at køre igen. Men jeg har overvejet en anden løsning: At købe en bas til centerhøjttaleren og få den op at køre og så i stedet for at købe en ny bas til 52'erne overvejer jeg at købe nogle brugte Audience 62 gulvhøjttalere. Så kan jeg bruge bassen (fra den uskadte 52'er) og diskanterne til at supplere op med næste gang ungerne spiller Anna Gadegaard på diskoteksniveau og samtidig får jeg nogle højttalere som spiller noget mere og dybere bas. Jeg har fundet et par brugte Audience 62 til 5k for et sæt. Var det værd at overveje? Det er jo tæt på at være prisen for to basser og to diskanter. 
Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 August 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

du sku måske overveje en form for begrænsnig enten på effekten eller med snor i ungerne gg   er jo lidt surt hvis de små fik en ny cd mens du ikke er hjemme std
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Landberg skrev:

Er i øvrigt ikke sikker på at enhederne er blevet trykket af troldene. 

JO !
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Landberg skrev:
Nå venner, skal lige have et godt råd: Jeg kan smide ca. 800kr pr. enhed og dermed få højttalerne op at køre igen. Men jeg har overvejet en anden løsning: At købe en bas til centerhøjttaleren og få den op at køre og så i stedet for at købe en ny bas til 52'erne overvejer jeg at købe nogle brugte Audience 62 gulvhøjttalere. Så kan jeg bruge bassen (fra den uskadte 52'er) og diskanterne til at supplere op med næste gang ungerne spiller Anna Gadegaard på diskoteksniveau og samtidig får jeg nogle højttalere som spiller noget mere og dybere bas. Jeg har fundet et par brugte Audience 62 til 5k for et sæt. Var det værd at overveje? Det er jo tæt på at være prisen for to basser og to diskanter. 

Ja, men diskanterne fejlede vel ikke noget? Altså de er blevet rettet ud igen? Ellers synes jeg ideen er god. Så kan du altid sælge kabinetterne til en selvbygger

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
du sku måske overveje en form for begrænsnig enten på effekten eller med snor i ungerne gg   er jo lidt surt hvis de små fik en ny cd mens du ikke er hjemme std

Men så vidt jeg ved er det ikke så ligetil at begrænse effekten fra en NAD T752? Og en "rigtig" limiter fra et diskoanlæg er sjældent godt for lydkvaliteten.

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Landberg skrev:

Er i øvrigt ikke sikker på at enhederne er blevet trykket af troldene. 

JO !

Nej fakkertalt ikke. Med "trykket" mener jeg ligesom når en pilfinger gør en diskant inverteret. Tror nærmere at ungerne har skruet kodylt højt op og dermed smeltet svingspolerne. Jeg har nu - i afmagt - forsøgt at hive membranerne særdeles meget frem og tilbage og jeg kan ikke lige se hvordan bevægelser frem og tilbage fremkaldt at tryk på membranen skulle kunne få svingspolen til at fylde for meget i magnetgabet.

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Landberg skrev:

Ja, men diskanterne fejlede vel ikke noget? Altså de er blevet rettet ud igen? Ellers synes jeg ideen er god. Så kan du altid sælge kabinetterne til en selvbygger

Mener ikke diskanterne fejler noget, men man kan sige, at jeg "blot" skal smide 3k oveni hatten på prisen for rep af 52'erne for at få et sæt 62'ere. Ud over en dybere bas får jeg så også to kabinetter, en ekstra bas og to ekstra diskanter. Så kan ungerne bare smadre løs...

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jamen så gør da det. Det er da federe at bruge pengene på den måde. Og så kan det være de bedre kan holde til mosten når Anne Gadegaard spiller op til dans
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes