Emne: Cykelslanger ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
MGPProjectS skrev:
Kurt von Kubik skrev:
@AS og orkester .
Først vil jeg sige, at jeg absolut intet har imod TS, nærmest tvært imod. Vi fører passionerede diskussioner - og det er vist det.
... |
|
|
Hvem er "AS og orkester" og "TS" i denne tråd? 
Synes ikke jeg har set nogen af dem på dette site i umindelige tider? 
|
|
|
Tillader mig at komme med et gæt...
AS= Mr Anti Silver orkester=hans følgesvende TS=Thomas Sillesen Alle figurerer på www.hifi-musik.dk
|
|
|
Ja, det formodede jeg også. Undrede mig bare over, at der ligepludselig kører en debat med ovenstående "H&M"-folk i denne tråd - helt ude af kontext. Ville have været mere naturligt at den var foregået på hifi-musik. Vil da i den forbindelse invitere Kubikken til at skrive sine erfaringer i Rega Apollo Cykelslange-tråden der . Ved han er velkommen  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
I øvrigt kan du være helt sikker på, at det Miju fortæller om 3560 slet ikke passer. 3560 er om nogen følsom overfor underlaget. Jeg blev nærmest chokeret da jeg forleden prøvede en MDF plade under den - ak ak! Så er der nul mere 3560 over den.
Miju : Jeg syntes ikke den ændre karakter på nogen måde uanset hvilket HÅRDT! underlag den står på (bløde underlag dog = blød lyd) og før du kommer med om mit anlæg kan afsløre forskellene eller ej? så kan jeg sige at dette gælder uanset HVOR jeg har prøvet den!.. her taler vi om en tur rundt til div. andre med anlæg anderledes end mit blandtandet eAr, S.A.T, Densen, ML, E-Comp, Classe, Primare, Thule & Audia... (men ok! ingen af dem kan jo spille ordentligt!!!! for det kan KUN! Dali + Dali og AA med VdH. ) 
Hårde underlag menes = Spånplade, "rigtig" træ, krydsfineer, skiffer, marmor, granit, beton.
MDF. kommer lidt ind under "bløde" materialer og jeg vil da give dig ret! MDF. egner sig IKKE! godt til underlag til udstyr!... det er åbenbart ikke hårdt nok.. 3560 har det også efter mine erfaringer bedst med ganske hården og stabile underlag.. og som sagt her under hidhøre MDF. ikke..
Hos mig oplever jeg at en sanwich med ento 6 mm. krydsfineer plade og en 11 mm. spånplade, med bitumen materiale i mellem, giver den bedste afkobling.. bedre end spånplade alene..
mvh.
|
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cykelslangeentusiasterne bør nok læse Pouls klumme i denne uge. Det er faktisk rigtig god og informativ læsning. Noget af det bedste fra Poul i lang tid.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er spændt på at høre Kubikkens svar til flg. svada:
"At denne tilgang har sejret ses af den simple kendsgerning, at man i alvor kan debattere blandt brugerne, om MDF eller spånplade er det bedste materiale til hylder i racks. Ole Klifoth, din arv trækker lange spor. Ak ja, folks fantasi flyver sandeligt højt."
Åbenbart sværger Poul til tunge racks...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Ja, jeg er spændt på at høre Kubikkens svar til flg. svada:
"At denne tilgang har sejret ses af den simple kendsgerning, at man i alvor kan debattere blandt brugerne, om MDF eller spånplade er det bedste materiale til hylder i racks. Ole Klifoth, din arv trækker lange spor. Ak ja, folks fantasi flyver sandeligt højt."
Åbenbart sværger Poul til tunge racks... |
|
|
Jamen til og frakobling er sandeligen et emne, der kan skille vandene. Nogle fater ikke at andre gider gå op i det, og andre finder det utroligt vigtigt, nogen synes næsten det er vigtigere end apparaterne selv. Tænk på alle dersens pulsar points og coldrays o hvad ved jeg. Jeg mener faktisk at coldrays leveres i forskellige udgaver, én med stålkugle og én med en fidelifutkugle. Her et emne, hvor alle ligesom kan være med. Det er så nemt som at klø sig der hvor man er højest, når man drikker en tår af toiletkummen  . Sagen er så bare igen, hvad er det man kobler til og hvad er det man kobler fra. Nogle steder vil løsning A være ta foretrække, andre steder er det noget andet. Jeg har dog endnu aldrig hørt noget system have gavn af, at sætte resten af bygningen i bevægelse, så højttalere bør man undgå at tilkoble hårdt, det ender stort set altid med at bygningen resonerer og derved farver og, at resonanserne finder vej op i baffelen på højttalerne, så du får spoleret alle tilløb til 3D. At apparater ændrer karakter efter til/afkoblingsgraden er nu ikke særligt mærkeligt. Bl.a. derfor findes der forskellige typer af pladespillerkonstruktioner. Flydende og ikke flydende f.eks. Gæt hvorfor? Det samme gør sig gældende hvis du placerer et apparat oven på noget hårdt, noget blødt , noget dødt, noget levende osv. Det skal give forskel. Om man så i den givne situation hælder til den ene eller den anden løsning er noget andet. Skulle jeg stille et set-up op på mit badeværelse, så valgte jeg som udgangspunkt en MDF plade. Skulle det samme gøres i et rum med voldsomme basresonanser, da ville jeg nok overveje luftslangen. I alle andre tilfælde kender jeg ikke løsninger der sådan lige umiddelbart overgår en gammeldags spånplade. Det er ren empiri, men det kan nemt forklares ud fra mekanisk fysik. Højttalerkonstruktører har også for længst fundet ud af, at prototyperne skal bygges i samme materialer som produktionsmodellerne, idet spånplade er et materiale med megen mindre egenlyd end MDF. Derfor kan man ikke færdiggøre en konstruktion i et spånpladekabinet, for derefter at producere den i et MDF/HDF kabinet og tro resultatet er det samme. Spånplade er i princippet hårdt nok på overfladen, men det transporterer slet ikke vibrationer som MDF/HDF gør, og da slet ikke ved de frekvenser. Spånplade kabinetter har typisk et bidrag til musikken der ligger langt lavere end MDF og med større dæmpning. Hvis Poul ½pris kan argumentere imod dette hører jeg da vældig gerne. Om det så har effekt, når det er en hylde og ikke et højttalerkabinet må man jo forsøge sig med. Min opfatelse er klar på det område, men skulle jeg gennemlytte hele min samling af skiver gennem adskillige jernklumper, som man jo ikke undgår i rørBørger, så var min indstilling nok en hel del mere pragmatisk.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har anti lagt cykelslangerne i skuffen, og det nye evigt saliggørende er pensling af cdafspillerens bund med linolie................ nu ber jeg dem frk.heilbunt
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Nu har anti lagt cykelslangerne i skuffen, og det nye evigt saliggørende er pensling af cdafspillerens bund med linolie................ nu ber jeg dem frk.heilbunt
|
|
|
Hmm... udenpå malingen ? Så kommer linolien jo ikke i direkte kontakt med metallet. Måske er det et forsøg på at ændre malingens dielektrikum, på en eller anden vis. Man skal tænke sig godt om inden man laver den slags tweaks, da linolien skal af igen, hvis man senere vil lime Bitumen på. Hvordan sammenligner man med hvordan den lød før ? Så skal man jo have to afspillere, som man sammenligner direkte, med mindre man mener at kunne lave en sammenligning, med så langt et mellemrum som det tager at påføre linolien.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Nu har anti lagt cykelslangerne i skuffen, og det nye evigt saliggørende er pensling af cdafspillerens bund med linolie................ nu ber jeg dem frk.heilbunt |
|
|

Man skal nu ikke undre sig over, at det virker med lindolie. Jeg har selv brugt det på mine apparater med mere vellyd. Jeg har skrevet om det tidligere forskellige steder, og bliver da også kontaktet ind imellem om det. Jo det virker skam rigtig godt.
Man kan tage en metalplade og slå på den. Pliiiiiiiiing siger det. Der kommes lindolie på, og efter en langsomlig tørretid, kan man prøve igen. Pling siger det, fordi lindolien sidder som noget klæbrigt stads ujævnt fordelt. En hinde der dæmper resonanser fra pladen.
Jeg bruger det på bundpladen, sidepladerne, under låget, trafoen osv. Fordi, det dur!
Selv den syngende lyd fra mit Imperier rack med tynde MDF hylder blev bedre. Men bedst er det her, væk med det. Dur ikke. Jeg bruger stavlimet bøgetræ, det kan fås skåret til hos Silvan. Det dur! __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|