Emne: Linn C 4200 effektforstærker ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja deres whitepaper siger smps. den vejer hele 7 kg og 200 watt i 4 ohm, 111 i 8, den er "unconditionally stable into all loudspeaker loads" og kim´s monitors burde derfor ikke være noget problem.
dem der kan læse burde ha set den første sætning
"Det er i sig selv ikke en nyhed at lave forstærkere med en PWM baseret strømforsyning,"
i er sku dygtige hvordan har i fået dette til at det er en pvm forstærker, klasse d og hvad i nu ellers kan finde på ? har i egentlig læst testen ? måske lidt for hurtige ?
når man leder efter de tekniske specifikationer bliver linn lidt økonomisk med deres info. måske derfor kim ikke har brugt alt for megen spalteplads på det ? deres whitepaper er en joke af rekvalme.
Søren, den er jo med bipolare transer og hele gøjemøget 
eneste jeg kunne ønske mere af testen var en beskrivelse af hvordan den fungere i et rent linn setup, men nu er det jo en test af en forstærker og ikke et setup, så er vel fair nok den er prøvet på andet end linn.
dog vil jeg medgive at det er et totalt missmatch af produkter. ikke pga af kims højttalere, som jeg egentlig ganske godt kan lide, men fordi linn ikke egner sig til andet end linn, så får man da den tiltænkte lyd, hvad man så synes om den må være op til en selv og jonas 
ku være sjovt hvis de kom på banen med deres syn på sagen.
søren skriver:
"PWM princippet må Kim vist hellere læse lidt på, det har de i hvert tilfælde ikke gjort brug af endnu derovre - det skal man jo lige kunne finde ud af først .
De bruger SMPS, som jo er en slags PWM powersupply, men det hedder jo blot SMPS."
kan ik helt se hvorfor kim skal læse op på det ? citere lige hans indledning igen.
"Det er i sig selv ikke en nyhed at lave forstærkere med en PWM baseret strømforsyning," __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
ja deres whitepaper siger smps. den vejer hele 7 kg og 200 watt i 4 ohm, 111 i 8, den er "unconditionally stable into all loudspeaker loads" og kim´s monitors burde derfor ikke være noget problem.
dem der kan læse burde ha set den første sætning
"Det er i sig selv ikke en nyhed at lave forstærkere med en PWM baseret strømforsyning,"
i er sku dygtige hvordan har i fået dette til at det er en pvm forstærker, klasse d og hvad i nu ellers kan finde på ? har i egentlig læst testen ? måske lidt for hurtige ?
når man leder efter de tekniske specifikationer bliver linn lidt økonomisk med deres info. måske derfor kim ikke har brugt alt for megen spalteplads på det ? deres whitepaper er en joke af rekvalme.
Søren, den er jo med bipolare transer og hele gøjemøget 
eneste jeg kunne ønske mere af testen var en beskrivelse af hvordan den fungere i et rent linn setup, men nu er det jo en test af en forstærker og ikke et setup, så er vel fair nok den er prøvet på andet end linn.
dog vil jeg medgive at det er et totalt missmatch af produkter. ikke pga af kims højttalere, som jeg egentlig ganske godt kan lide, men fordi linn ikke egner sig til andet end linn, så får man da den tiltænkte lyd, hvad man så synes om den må være op til en selv og jonas 
ku være sjovt hvis de kom på banen med deres syn på sagen.
søren skriver:
"PWM princippet må Kim vist hellere læse lidt på, det har de i hvert tilfælde ikke gjort brug af endnu derovre - det skal man jo lige kunne finde ud af først .
De bruger SMPS, som jo er en slags PWM powersupply, men det hedder jo blot SMPS."
kan ik helt se hvorfor kim skal læse op på det ? citere lige hans indledning igen.
|
|
|
Jeg bøjer mig i støvet Kim omtaler alene PWM i forbindelse med strømforsyningen i testen af Linn ampen, og deri har han fuldstændigt ret.
Det er en PWM PSU Præcist som Kim skriver
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh, nu hører det jo med til historien at Kim har rettet i anmeldelsen siden vi skrev der var fejl i den. Han vil åbenbart ikke have sit indlæg i denne tråd, hvor han skriver dette, bevaret for eftertiden, for det er slettet igen.
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
svend, med fare for min hukommelse spiller mig et puds, det gør den ofte, dog sjældent om torsdagen..
mindes ikke kim skrev noget som helst om det var en klasse d forstærker, ej heller brugte termet pwm om andet end deres strømforsyning.
men kan vel ik være så svært at finde ud af __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da altid noget at han har skrevet hvilket udstyr det er holdt op imod,og så dårlig en anmeldelse er den da heller ikke af en amatør,han har sikkert gjort sit bedste.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| det er da altid noget at han har skrevet hvilket udstyr det er holdt op imod,og så dårlig en anmeldelse er den da heller ikke af en amatør,han har sikkert gjort sit bedste. |
|
|
Når en film får en dårlig anmeldelse betyder det ikke altid at anmelderen er dårlig... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
music 4 all skrev:
| det er da altid noget at han har skrevet hvilket udstyr det er holdt op imod,og så dårlig en anmeldelse er den da heller ikke af en amatør,han har sikkert gjort sit bedste. |
|
|
Når en film får en dårlig anmeldelse betyder det ikke altid at anmelderen er dårlig... |
|
|
Nemlig overhovedet ikke. Måske er sproget i anmeldelsen ikke verdens mest letflydende at læse, men meningen er da ret klar. Jeg har bare aldrig set nogen trykke den af som Kim  . Faktisk kan det jo sagtens være, at han har testet en rendyrket skodamp  . I hvert tilfælde er jeg nødt til at give ham ret i mindst én ting. 38 af de store for den dims, så er dælemig osse betalt da. Og det er det der altid har undret mig ved deres produkter. Andre i den dyre ende bruger typisk fremstillingsomkostninger*10+moms og transport. Her ligner det nærmere fremstillingsomkostninger*20+momme og trans. Det undrer mig at der er nogen der vil betale den slags priser, og hvis så lyden er som Kim siger? Jeg er nu så nysgerrig, at jeg nok må tvinge mig selv til at daffe ned og lytte lidt en dag, hvor jeg ikke længere kan modstå trangen, håber så de holder den under kl.8
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
svend, med fare for min hukommelse spiller mig et puds, det gør den ofte, dog sjældent om torsdagen..
mindes ikke kim skrev noget som helst om det var en klasse d forstærker, ej heller brugte termet pwm om andet end deres strømforsyning.
men kan vel ik være så svært at finde ud af
|
|
|
Jo. Jeg er overbevist om at Kim troede det var en klasse D forstærker. Det var derfor det tidligere i testen blev fremhævet at den blev testet op mod en Crown, der ER klasse D.
Jeg hentede lige hans besked i min indbakke (sorry Kim, men det er dig eller os )
Kim Olesen skrev:
|
hejsa, jeg kan godt se at min indledning kan misforståes, det er et Chakra udgangstrin med en pwm baseret psu, men det slog mig bare ikke på noget tidspunkt at man kunne tænke på udgangstrinnet når jeg skrev pwm.
indledningen er rettet så den ikke burde kunne misforstås. tak for den konstruktive kritik.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
svend, private beskeder burde være private, især når der ik rigtig står noget brugbart, det der hjælper ikke stort. kan vi ikke få den originale indledning ?
det med den testes imod crown.
"Linn’en blev testet op imod en klasse I forstærker, der også har en pwm baseret strømforsyning, såvel som ikke pwm baseret transistor forstærker."
men det er måske også lavet om ? for passer heller ik med det du siger.
faktisk er det hele testen der skulle være lavet om for at man kan få den til at være klasse d, eller pwm, medmindre man da bevidst vil misforstå den
meget lettere hvis vi kan få den eksakte ordlyd, ikke at det betyder noget, men bare for at få det på plads
iøvrigt som jeg skrev tidligere, Linn har ikke sat den i nogen katagori, og er vel os lidt en hybrid. __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
svend, private beskeder burde være private, især når der ik rigtig står noget brugbart, det der hjælper ikke stort. kan vi ikke få den originale indledning ?
|
|
|
Det var ikke en privat besked. Den blev skrevet her i tråden, således at den blev sendt ud til alle der abonnerede på tråden. Derefter trykkede Kim på "slet indlæg", således at det ikke er at læse i dag. Lusket!
Og JA!!! HAN HAR SKREVET HELE INDLEDNINGEN OM.
Men altså, så vigtigt er det vel heller ikke om Kim havde misforstået princippet, eller om Linn måske havde oversolgt det? Bare vi i det mindste er enige om at det ikke er os der er ude i en heksejagt efter Kim! Det startede med en undren, og så gik det helt galt da anmeldelsen blev rettet og folk kun læste rettelsen.
Jeg synes det er forfriskende at han tør være så negativ, og er spændt på om han får lov til at teste mere Linn. Eller noget anden for den sags skyld
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
goddag i debatten.
på trods af en usædvanligt sober og sagligt begrundet kritik fra KVK kan jeg desværre ikke give ham kredit for at være ophavsmand til mine ændringer, de blev påbegyndt allerede før det, da andre gjorde mig opmærksom på at min indledningen kunne misforståes. det har nok resulteret i en undren, og jeg burde måske have skrevet at det var en tilrette version selvom vi kun taler om de første par linjer.
hvad angår lyden af selve forstærkeren kunne det gøres bedre, det kan alting, men kort sagt, som jeg skriver, er den død og livløs med en tendens til en spids diskant.
Jeg nævner chakra udgangstrin i Linn'en og Klasse I i Crown'en, så det falder mig på intet tidspunkt ind at folk kan tænke pwm udgangstrin når jeg nu har skrevet at det er Linns eget Chakra kredsløb, og at det kun er psu der er pwm ved selve linn forstærkeren, det var lysende klart for mig da jeg skrev det, men kan godt se at formuleringen i sig selv var lidt uheldig.
Klasse D, bliver ikke nævnt med et eneste ord da det ikke indgår, hverken hos Linn eller Crown. Crown kører derimod med klasse I.
kl 8 forvrængning forekommer kun ved den lille model, c6100 der har denne skavank, og ja, jeg har fejlsøgt for evt problmer i forhold til forforstærkeren, men fandt ingen, min egen konklusion var at de to linn modeller nok ikke kun har ydelsen til fordel, men sandsynligvis også er en smule anderledes i indmaden, hvorfor at den lille model enten løber tør for strøm eller bare ikke leverer hvad papiret siger at den bør. jeg havde desværre ikke måleudstyr til rådighed, men jeg kna kun opfprdre folk til selv at låne en eller begge modeller hvis de vil efterprøve mine oplevelser
jeg har efter testen haft mulighed for at hører tingene på et sæt af linns egne ninka højttalere i min egen stue, det ændrede ikke på mit indtryk, tværtimod.
hvad angår det slettede indlæg skyldes det at jeg havde byttet rundt på de to ting der skulle postes henholdsvis her og på hifi-musik, jeg er lidt rund forvirret pga studie start.
selvom mighty fish og Zorglub mener det vældigt godt føler jegt nu ikke at der er tale om en hekse jagt, hvad angår linns chakra teknologi er der sikkert nogle der kan læse deres whitepapers og få noget fornuftigt ud af det.
så både svend p og kvk har skam holdt sig yderst meget på måtten, jeg antager at svendp selv kan læse sig frem til hvad forskellen på klasse d og klasse i, det hører vel mere eller mindre ind under hans fagområde. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Det er en fin test du har lavet, det er godt nogen tør skrive, at en forstærker på 7 kg til 38k, er helt ude i hampen. Jeg har ikke hørt C4200, men hvis lyden er hen efter andre Linn amps, så har du ramt rigtigt.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tager fuldstændig fejl i hvilket princip den nye forstærker fra Linn er opbygget efter: den kører efter klasse L princippet. Det vil sige at den kun lyder fornuftigt på andet klasse L systemer, OG kun i de ører der udelukkende lytter til kanal L.
Se det tror jeg på, men ved det egentlig ikke.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok handler tråden om hvad kim skrev eller om andmeldesen...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå! Drevet af nysgerrigheden har jeg nu lagt øre til den famøse forstærker. Oven i købet den der efter sigende skulle småeksplodere omkring 8 tiden  . Jeg lyttede på et rent Linn set-up bestående af Majik CD, Majik Control og så hed den vist Majik 2100 den amp jeg hørte. Majik 2100 er, som jeg har forstået det, en 2 kanal amp på 100 watt. 2200 ville så være 2 kanaler og 200 watt, 4200 er så 4 kanaler a´200 watt. You get the point? første tal = kanalernes antal, andet 3 cifrede tal er så antallet af watt pr. kanal. Nå men designet på disse apparater er særdeles nydeligt, finishen er endda pæn, uden at komme på niveau med f.eks. NAD silverline, som stadig står for mig som det mest sjofelt lækre jeg har rørt ved. Jeg fik så lov at høre lidt Rach2 fra min nyindkøbte udgave med Lang Lang på DG, herefter lidt Lynyrd Skynyrd. Nu ved jeg så ikke om volumen blev holdt nede under kl. 8.00  , men jeg kan da berette overfor Linn folket, at den ligner alt det Linn jeg tidligere har hørt, så der er intet nyt under solen hvad det angår. Jeg hørte ikke store mængder forstærkerforvrængning af den slags der er nævnt i testen, men som sagt var det inde i Scala butikken. Jeg har ikke prøvet den herhjemme, ligesom jeg heller ikke agter at gøre det. Lyden fra Linn produkterne er ikke interessant for mig, så derfor ulejliger jeg ikke forhandlerne, de bør bruge deres tid på nogen, som måske vil købe tingene i stedet. Jeg ved ikke hvad det er ampen er blevet brugt til under testen, men jeg kan godt se, at op mod en Crown vil en Linn 2100 nok forekomme som en noget forsigtig sag  . Tilfældigvis har jeg lyttet til Crown ampsene, som i sammenligning forekommer spændte som flitsbuer. Såeh hvis man er vant til det, kan jeg måske godt se en mening i den test. Men min konklusion om oplevelsen af Majik 2100 er lidt mildere, idet det er ganske almindelig Linn lyd med alt det der følger med. Priserne forholder jeg mig ikke til, det har jeg bare ingen forstand på, idet jeg ser det hele løbe løbsk allevegne, såeh mom ikke det også er det hos Linn. Takker i øvrigt for venlig betjening.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
|
ok handler tråden om hvad kim skrev eller om andmeldesen...
|
|
|
Det er vel Kim der skrev an(d)meldelsen.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Crown slasker B-350 ud af rummet, det gjorde KAV 400 imod B330.
vh. Henrik (1000 indlæg). __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm! Densen! Tjah det er vel egentlig lidt samme boldgade som både Linn og Naim når det kommer til stykket. Hver især har deres egen måde at mene tingene på. Krell KAV 400 er med 100% sikkerhed en langt kraftigere forstærker end 2100 Majik. Jeg har hørt begge og her er der ingen tvivl. KAV 400 vil her være en dynamitbombe sammenlignet med en 2100. Jeg synes egentlig mest det kunne være skægt at sammenligne med en 3020, det vil pludselig gøre prisen mere væsentlig  . Men jeg vil tro en Crown også vil få sin sag a se til, for så vidt angår nuancering. 2100 vil derimod nok få effekten sat på prøve. Jeg tror en 3020 er kraftigere end 2100, men det er jo trods alt også sket en del gange.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kurt, jeg har også hørt det majik sæt med c4200 på ninka i stuen, her gør den det faktisk ok.
men en ting vil jeg da sige, du bør prøve det ninka/majik sæt hjemme i stuen, det lød i hvert fald væsentligt bedre her end i scala butikken (højttalerne )
jeg forstår du har hørt cts1200 og 3000? og M28? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|