Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Jeg kom til at tænke på hvad min næste opgradering skal være
Blev enig med mig selv, at det skulle være en ny dvd afspiller, eller nyt signal kabel.
Jeg har kigget lidt på en Marantz DV4610, men er den særlig god, eller hvad?
Ellers kigger jeg lidt på NAD, Denon, Harman Kardon, phillips
Men ved ikke hvad det skal være
|
|
|
hvilket signal kabel har du nu? og er det et coax eller et optisk? __________________
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam bare et almindelig rød-hvid 
Er ikke så meget ind i det der med optisk og coax
Vild bare gerne have en god dvd afspiller, og så noget godt signal kabel __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm... når du nu har marantz i forvejen ville det da være det mest optiale med en marantz dvd-afspiller. skal den være brugt eller fra ny? __________________
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne have en ny, men kan måske overtales til brugt  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtort skrev:
Pugholm skrev:
xtort: Jeg ved sku ikke Jeg har vel bare penge, siden jeg har det |
|
|
... og så er det ikke 1984... desværre...
\ulrik
|
|
|
Men jeg kunne godt tænke mig en Receiver, som kunne køre dem, udenn problemer
Gider helst ikke alt det der med Effekt __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan tror i Lyden vil blive hvis nu jeg solgte mine Vega'er, og købte et par dali 909?

__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget bedre!  I teorien i hvert fald - jeg har ingen praktisk erfaring med nogen af højttalerne - men jeg slæber et sæt 109'ere hjem i løbet af ugen. Uf, jeg glæder mig!
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Hej, jeg vil nu vise jer mit anlæg. Jeg har ikke så mange penge,og så er jeg kun 13, men jeg er nu meget glad for anlægget. Håber i kan lide det
|
|
|
Det er da et rigtig cool anlæg at starte "karrieren" med ! Da jeg var 13 ønskede jeg mig en ZX Spectrum og et 14" Mitsubishi farve fjernsyn i konfirmationsgave  Try and tell that to the young kids today - and they won't belive ya'! MVH.
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske: Er der meget forskel på 109, og 909.
Men jeg har jo næsten lige fået vega'erne, men hvor meget bedre tror du det vil lyde? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
har sku overvejet om jeg skulle købe dali 909, og så Dali 505 som bag
Men ved det sku ikke __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan jeg give dig et 100 procent , hvis du køber 909!..
Jeg har selv 109, og de er ekstremt gode, selvom de faktisk er ved at være 10 år gamle..altså der er ikke kæmpe doeskel på 909 og 109, 909 er jo bare en opgradering af 109'eren..en lidt bedre mellemtoner og diskant mener jeg.. bassen er vidst den samme..
Altså du vil får langt bedre diskantlyd med dali'eren, det er helt sikkert!..Og du får samtidig også en rigtig lækker bass, (det er jo 2x10 )..så jeg kan varmt anbefale dem!.... Og lige hurtigt angående Coax-kabler, så ville jeg helt sikkert anbefale dig et dig.. DVD-forstærker, du får virkelig noget ud af det, selvom du ikke gider bruge så mange penge på.. kender det jo selv (17år)
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men nogen der ved hvilke Center der passer til 909? Hvis jeg køber dali 909/109, så bliver det nok dali 505 til bag  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Men ved det sku ikke |
|
|
Hold da helt op! Uf, jeg bliver så misundelig, når folk der er yngre end mig har flere penge på lommen  Men har du muligheden, synes jeg bare du skal gøre det - det bliver med garanti bedre! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Pugholm skrev:
Men ved det sku ikke
|
|
|
Hold da helt op! Uf, jeg bliver så misundelig, når folk der er yngre end mig har flere penge på lommen Men har du muligheden, synes jeg bare du skal gøre det - det bliver med garanti bedre!
|
|
|
Okay, men jeg tænker meget på..Jeg er kun 13år gammel
Jeg kunne jo egnetlig også bare blive ved med at købe resten af serien, og Inden konfi har jeg det, og så kunne jeg købe noget stort i Konfi, og så når jeg blev 15 år, eller noget, så gider jeg sikkert ikke høre på techno længere, så er det mer klassisk, og god rock, så kunne jg opgradére der? Men det er bare lidt det jo
For hvis jeg har hele VE-serien, ville der jo være smæk i til film, og fester, og så er det jo også fed at vise til vennerne __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså der tager du nok fejl, hvis du tror at der kæmper meget mere smæk på dine film og lign... altså selvfølgelig er der mere power hvis du har CV'erne, klart nok.. men du skal ikke undervurdere dali'eren, så begår du i hvert fald i en stor fejl.. ..Men du kan da lige så godt købe dalierne nu, og hvis du er 15 år, og kan lide klassisk og rock kun, så skal du ikke have højtalere ..Bare fyr den videre med dit techno, indtil du bliver lidt ældre..Men som center, kan du købe Dali concept, den er god og rimelig billig!.. ellers noget SC-5 eller SC-7 ville passe perfekt med dine dali'er...(har/havde det selv)...husk nu 909&109 2x10, det rykker.. og jeg taler en god erfaring ... men lige meget om dine CV'er eller Dali'erne, så ville jeg anbefale du købt en effektforstærker, og jeg ved godt du ikke er meget for det, men det ville virkelig sætte noget gang i dem
mvh Henrik
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Altså der tager du nok fejl, hvis du tror at der kæmper meget mere smæk på dine film og lign... altså selvfølgelig er der mere power hvis du har CV'erne, klart nok.. men du skal ikke undervurdere dali'eren, så begår du i hvert fald i en stor fejl.. ..Men du kan da lige så godt købe dalierne nu, og hvis du er 15 år, og kan lide klassisk og rock kun, så skal du ikke have højtalere ..Bare fyr den videre med dit techno, indtil du bliver lidt ældre..Men som center, kan du købe Dali concept, den er god og rimelig billig!.. ellers noget SC-5 eller SC-7 ville passe perfekt med dine dali'er...(har/havde det selv)...husk nu 909&109 2x10, det rykker.. og jeg taler en god erfaring ... men lige meget om dine CV'er eller Dali'erne, så ville jeg anbefale du købt en effektforstærker, og jeg ved godt du ikke er meget for det, men det ville virkelig sætte noget gang i dem
mvh Henrik
|
|
|
Okay, men vil du anbefale en?
har selv kigget på nogle, men ved ikke hvilke det skal være
Jeg er ikke meget for at have en sort klods stående fremme. Det må jeg nok indrømme! __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen altså jeg er jo selv en kæmpe fan af NAD..og hvis jeg skal være subjektiv så ville jeg helt sikkert vælge sådan en..en NAD 216, ville nok være helt perfekt, den koster heller ikke mere end ca 1.5K..Men altså forstår godt du ikke gider have en, for din hylder jo rene og pæne ud!.. men det ville gøre rigtig godt med en!.
så en NAD 216, eller 218, men tror dog 218'eren er lidt for kraftig, men det er selvfølgelig op til dig!..
Jeg kører fx. med NAD 216 til mine 109, ogdet er så smukt at høre på ...
mvh Henrik
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Pug
ikke fordi man normalt gør det her!.. men jeg har lige fået lyst til at hjælpe dig med link til dit surround!.. så du tager bare en af dem selvfølgelig, det er istedet for du skal skrive dit link, ligesom du har gjort i overstående...
Teenager Hifi
Pugholm's Hifi
Mit Hifi
Ungdoms Hifi
mvh Henrik..
|
Til top |
|
|
Pugholm Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
jamen altså jeg er jo selv en kæmpe fan af NAD..og hvis jeg skal være subjektiv så ville jeg helt sikkert vælge sådan en..en NAD 216, ville nok være helt perfekt, den koster heller ikke mere end ca 1.5K..Men altså forstår godt du ikke gider have en, for din hylder jo rene og pæne ud!.. men det ville gøre rigtig godt med en!.
så en NAD 216, eller 218, men tror dog 218'eren er lidt for kraftig, men det er selvfølgelig op til dig!..
Jeg kører fx. med NAD 216 til mine 109, ogdet er så smukt at høre på ...
mvh Henrik
|
|
|
Lyder godt Men skal der ikke et signal kabel fra receiveren's preout til effektforstærkeren?
Og så ledninger fra effektforstærkeren til højttalerne? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
Til top |
|
|