| Forfatter |
|
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, måske kan vi drøfte nogle erfaringer her. På min eller 100% virkende HTPC med MCE 2005, lavede jeg i går en clean-install af Vista RC1. ALDRIG har jeg haft så nem og perfekt installation. Jeg må sige at jeg snart kunne tro at versionen var endelig. Efter isætning af cd, fulgte jeg bare guiden - 2 min efter var den igang. Næste gang jeg gjorde noget (½ time efter), var at fortælle hvad mit password skulle være. Den har fundet ALT mit hardware - og jeg mener ALT. Selv mit D-link trådløs netkort var bare installeret. MEGET imponerende - ikke mindst fordi det virker. Jeg tilslutte mig mit trådløse netværk og hentede 2 opdateringer på WindowsUpdate. Derefter fluks ind i Media Center-delen. Her fulgte jeg den wizard der er. ALT virker bare første gang. TV-kanaler, EPG ...DVD osv. osv. Jeg er intet mindre en vildt imponeret. Hvad kan denne Vista da ikke ende med    . Eneste ting der måske driller er de DVD'ere jeg har kopieret ind (til børnene, som de ofte ser) ikke starter når man klikker på folderen (som virker i MCE 2005) Til slut skal jeg måske lige påpege, at jeg kun har tænkt mig at bruge den som Media Center (har ikke prøvet spil endnu). Og dermed er det begrænset hvad jeg ellers har installeret på pc'en. Men som HTPC er det helt perfekt... Har i nogle erfaringer...?
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvornår skulle den endelige version komme ?
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, RC1 versionerne kan vist bruges til juni 2007. Præcist ved jeg det ikke, men januar/februar mener jeg at have hørt...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boy wonder...
Jeg ved ikke hvor meget du har været inde i EPG problematikken i mce2005, men hvor mange kanaler (hvilken pakke/programudbyder) har du og kan du se at fejl fra før og efter er rettet? Jeg har mange fejl i min EPG så som at Crossing Jordan egentlig er Gilmore girls etc...
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jo jeg har læst en del om problematikken på Hifi4all - men jeg må sige at jeg sjældent har oplevet problemer - så meget af det jeg har læst har jeg ikke helt kunne følge...men noget er der nok om det. Jeg bruger Smørum Kabelnets (  ) store pakke (32 kanaler). Og har brugt område 3000 fra EPG'en. Men helt ærligt, så har jeg ikke rigtigt tjekktet filmtider fra EPG vs. tekst.tv endnu...
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan denne vista version downloades, så den kan testes? Har du mulighed for at uploade nogle billeder af dit interface?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 12 September 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da også lige kommentere min oplevelse af Vista. Jeg har dog ikke installeret Vista på min HTPC, men derimod på min arbejds PC. Men også her gik installationen fuldstændig smertefrit. Det eneste hardware, den ikke fandt en driver til var RIAD-controleren på bundkortet, men kunne dog sagtens installere den med Asus' driver til Win XP. Og software har der kun været problemer med to programmer. Nemlig Sygate Personal Firewall og setpoint til Logitech MX 5000 tastaturset. Altså selve softwaren, driveren virker nemlig fint. Havde godtnok også et chrash da jeg installerede den nyeste nVidia driver, som ellers er lavet til Vista, men den er alligevel installeret korrekt, for alt virker fint nu. Så jeg må give dig ret. Efter den lille smulle besvær med at installere nogle programmer har alt kørt præsic som om det er en endelig udgave. Og hvad spil angår, så prøvede jeg lige hurtigt at se hvordan Half Life 2 og Oblivion virkede. Oblivion er ellers nok noget nær det mest krævende spil der er at opspore, men der var absolut intet at bemærke. Så konklutionen må være, at jeg er meget positiv overrasket over resultatet. Der er virkelig sket MEGET siden Beta2 i maj. Godt klaret MS
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler jeg en driver til mit Soundblaster lydkort
|
| Til top |
|
| |
Kaasing Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har fundet en driver til et Audiotrak Prodigy 7.1 LT lydkort? Ellers finder den bare alt og ser fin ud.
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaasing
winxp 32bit driver til prodigy LT virker fint i vista 32bit
|
| Til top |
|
| |
MortenSJ Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der et media center indbygget i Vista eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beta 2 og RC1 er ultimate edition d.v.s alt er med.
Der er planlagt 400 (relativt :-)) forskellige versioner til forskellige priser, funktioner. (Ultimate Edition vil koste omkring 3-3,5k - ikke bekræftet).
Vista er flot og er maskinen til det fin, men der er ikke meget nyt under solen - der er skruet markant op for sikkerheden, men funktionelt er der ikke meget. Det er aero-shellen der gør det meste.
Det er dog dejligt at installere, det meste hw er understøttet (OBS!! ofte gamle drivere, men de virker).
Bare tanken at et MS styresystem skal til at være sikkert er utopisk, gud vide hvor lang tid det holder. Jeg holder mig til Linux og XP på mine maskiner, skulle jeg skifte ville det jo koste en krig med MS prispolitik.
Ydermere har de beholdt deres aktiveringssystem - hvis du skifter dele /reinstallere rigeligt skal der mange samtaler med MS for at holde liv i maskinen. B E L A S T E N D E.....
Hyg"
|
| Til top |
|
| |
Jespersen101 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man nu installerer vista, skal man så lave sikkerhedskopier af musik, programmer osv.? eller bliver det liggende uden at blive slettet?
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
...det kommer an på om du formatterer dit system ved installationssetupet...hvis ikke du formaterer, bliver dine filer der...
|
| Til top |
|
| |
Jespersen101 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
| ...det kommer an på om du formatterer dit system ved installationssetupet...hvis ikke du formaterer, bliver dine filer der...
|
|
|
Er det noget man bliver spurgt om i selve installationen? eller hvordan med det?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Vista er en stor gang nonsense....Alle system ændringer eller fintuninger skal køres med "run as" eller elevate..... Derudover skjules alt i femhundrede undermenuer og der bruges AAAAAALT for mange ressourcer på "Bells and Whistles". Siger ikke at en dosprompt er lækker....Men det der, det er fanme for meget af det gode. Til det der Aero interface som der har været så meget snak om kan jeg kun sige......Sikke en gang l**t.....Et nyt billede i baggrunden og lidt shaders på vinduerne og en analog klok laver ikke et godt operativsystem... Selve installationen er en slags ghost/sysprep installation, hvor plug and play køres efter at et image er blevet kopieret til din disk....Denne metode er smart og hurtig den vil jeg gerne klappe af....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy: Lad os få nogle billeder af bruger grænsefladen.
|
| Til top |
|
| |